Előzmények

radpeterhozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 19:45:14 (19604)
...és ez?
[előzmény: (19602) Mákos, 2010.12.01 19:32:20]

Mákoshozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 19:32:20 (19602)
Rendőrautó, mi? Ugyanmááárrr....-DDD
[előzmény: (19601) yoggi, 2010.12.01 19:30:37]

yoggihozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 19:30:37 (19601)
A legenda szerint :) az Astra járőrautók azért voltak olyan jók, mert a gyár ehhez a szériához kikérte az Astra kupás autókat építő Cserkúti testvérek véleményét. Ők javasolták a futómű áthangolását, a nagyobb kerekeket stb.
[előzmény: (19600) police107, 2010.12.01 19:26:31]

police107hozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 19:26:31 (19600)
Rendszerváltás után az osztrákok adtak egy csomó náluk már lefutott járőrautót.VW golf I-Opel Kadett.
Lábon hoztuk őket a határról de talán a fele ha elérte Budapestet.
A Ford Escort kombikról/1.3-as karburátoros motor 4 gangos váltó/ kiderült hogy a gyár hivatalosan nem is gyártotta őket.Ez akkor derült ki mikor a márkaszervizben keresték alváz és motorszám alapján őket,de a gyári nyilvántartás ismeretlennek titulálta őket.Ha négyen ültünk benne még a gyufásdobozt is kerülni kellett nehogy felakadjon rajta.
Opel Astra F nagyon jó járőrautó volt megerősített futóművel 15-ös kerekekkel.
Ha nem indult tonfával rá kellett csapni az injektorra, a beragadt mágnesszelepet így lehetett munkára bírni.
Skoda Octavia szintén strapabíró gép volt szerettem nagyon.
[előzmény: (19577) Csigabiga, 2010.12.01 11:47:04]

Csigabigahozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 11:47:04 (19577)
Céges autó ügyben nekem is voltak (most már) mókás kalandjaim.

Öreg kombi Volga, szervó nélküli kormánnyal... A fészkesfővárosi utcákban a parkolás élvezet volt vele, estére mindig fájtak a vállaim! Viszont akkora helyre be lehetett vele állni, hogy elöl-hátul nem volt több 30-30centinél. A gyorsulása katasztrofális volt, de ha egyszer elérte a százat, akkor azt hegyen-völgyön tartotta. Rendszeresen eltörött a csonk mögött a kipufogó, olyankor amerre mentem, az összes autóriasztó beindult! :o)
Ford Transit, bodegás... Orrmotoros, hátsó kerék meghajtású. Ha leesett pár csepp eső, már kipörögtek a kerekek. Télen egy vasúti síndarabot raktunk keresztbe a hátsó kerékdobok mögé, és a sín és a hátsó ajtó közét megpakoltuk teherautó akkumulátorokkal, hogy legyen egy kis súly a hátsó tengelyen. Ennek ellenére előfordult, hogy éjjel leesett 5 cm hó, és a szűz hóban nem tudtunk kiállni a parkolóból, mert kipörgött. Természetesen télen is használt nyári gumik voltak rajta. Egyszer a Fő utcában orral a járda felé, 45 fokban parkoltam a hóban. A bal első kerék pont egy csatornanyílásra állt rá, ami egy kicsit alacsonyabban volt az út szintjénél. Képtelen voltam kiállni onnan, mert csak pörgött a hátsó kerék. Volt egy padlószőnyeg darab a kocsiban, pont ilyen esetre tartottuk benne. Azt is hiába tettem be a kerék alá, simán áthúzta. Kollégák éppen nem tudtak jönni menteni. Addig kínlódtam, amíg egy őrizeteshez látogatóba jött népes família meg nem szánt. Néhány hintáztatással sikerült kiszabadítani a kereket a kis mélyedésből, és onnantól szabad voltam végre! :o) Befűteni is lehetetlen volt.
Ezektől eltekintve nagyon szerettem, mert jó volt vezetni. :o)
Szovjet kártérítésként kapott Lada Niva... Ha ment, akkor viszonylag jó volt, de többet volt szervizben, mint amennyit használtuk. Minden létező dolog elromlott rajta, egyszer még a motorja is kigyulladt.
Kockaladák - sima, és kombi verziókban... Ezeket nem szerettem vezetni, pedig csak a szokásos nyűgjeik voltak.
Ford Escort kombi... Hónapokig jártunk vele 3 hengerrel, de jó volt vezetni.

Általában jellemző volt, hogy csak akkor vittük el a szervizbe a kocsit, ha már nagyon gázos volt, mert egy két perces, helyben megcsinálható hibánál is napokig ott tartották, csereautó pedig csak ritkán jutott...
[előzmény: (19570) snake, 2010.12.01 11:13:25]

snakehozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 11:13:25 (19570)
Hogy a többiről is megemlékezzem:

A postánál kiszolgált zöld merci buszról, aminek kormányát nem, vagy csak iszonyatos rángatással lehetett balra tekerni középállásból, ha beköszöntött a hideg. El tudjátok képzelni a pesti belvárosban a balra fordulást ezzel a dromedárral! Minimum egy ipszilont igényelt, sűrű anyázás hátulról, bicepszfejlesztőnek kiváló volt. Mindehhez slick gumik, elég volt, ha a hó csak szóba került, máris csúszkált szerencsétlen.

Ugyanerről kékben, ott meg a motorral lett valami, de legalább lett pénz a leselejtezéséből. Kollégának ki volt adva feladatba, hogy körözzön a 7. kerületben, Peterdy környékén (jobbkezesek). Negyed óra múlva meg is volt a kívánt baleset, de túl jól sikerült, mert a vétkes trabantos a nejével egyetemben a kórházban kötött ki. A Mercinek a trabi kiütötte az elejét, kormánymű elszállt, így a merdzsó végigszántott még vagy 5 parkoló kocsit is.

A Fiat ducatóról, ami sosem indult be, mert az indítómotornál állandóan beégett egy bizti. Sok vontatókötelet szaggattunk szét vele. Itt nyáron is kellett a meleget fújatni a kabinba, mert felforrt különben. Dugó direkt jó volt neki, mert ugye leállítani nem lehetett, mert nem indult újra. Néha vidám rotyogás hallatszott előröl. :)

Volt két Zsigulink is. Ezek motorikusan viszonylag jók voltak, de mindkettő ecsettel volt dukkózva, egyik citromsárgára, másik pirosra. Szerencsére mindkettővel sikerült végezni rövid határidővel a jeges utakon, totálkár. Ja, és esőt nem bírták. Bizony szar volt a délutáni dugóban, szakadó esőben a belső sávból félretolni, mikor beázott az elosztó. Az egyiknek rossz volt az önindítója, igyekezni kellett vele lejtős helyen parkolni. :)

A Barkasról, melynek egyest kellett dugni az M3 bevezető szakaszán lévő felüljárók hegymenetén, annyi nyomaték volt a kiérdemesült motorban. A hangja viszont szép volt, mert a kipufogó tartósan a raktérben tartózkodott, odakint a csonknál véget ért a gáz elvezetés. :)

És végül a szinte elpusztíthatatlan VW kisbuszról, amit csak békának hívtunk rikító zöld színe miatt.
Ezzel rengeteg sztorink volt. Életkora über 30.
Pécsről olyan állapotban hoztuk haza, hogy a kollégámmal azon röhögtünk, hogyha megállít a rendőr, akkor nem megbüntet, hanem lelő a helyszínen.
Indexelni nem lehetett, mert letört a kar, a bal tükör hiányzott, ablakot nem lehetett csak félig felhúzni, a többit ragasztószalaggal pótoltuk, a vezető alatt le lehetett látni az útra, mert kirohadt a padló, tiszta rozsda volt, viszont szép barna festékkel egyszer bosszúból (hangos munkavégzés éjszaka) leöntötték Kecskeméten a tetejét, úgyhogy az rajta is maradt.
Mindehhez csodálatosan bugyborékolt a boxermotor, pláne úgy, hogy a kipufogó a szitához volt inkább hasonlatos, a hangja meg inkább egy Harley-ra emlékeztetett. És tette a motor a dolgát egy csepp olaj nélkül is! Ellenőrzéskor a pálcán a nívó nemhogy a minimum jelzést nem érte el, de a pálca alját se, magyarán az tök száraz volt. DE MENT!
Szép emlék a városligeti rendőri ellenőrzés, ahol a zsír új zöldkártyán élcelődtek a rendőrök, majd mikor elengedtek utunkra, majdnem szétszaladtak a motorindítást megelőző durrogástól. :)

Imádtam. :)


[előzmény: (19560) snake, 2010.12.01 10:23:52]

snakehozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 10:23:52 (19560)
Én Pesten dolgoztam 13 évig egy olyan cégnél, ahol sportot űzött a főnök abból, hogy a melósok alá mindig valami hulladék vasat vásárolt céges kocsi gyanánt. Értelem szerűen egyik sem húzta túl sokáig.

Na egyszer bevásárolt egy kombi vareszt is, három hengerrel, két ütemmel. Életkorra úgy 20+-ra emlékszem.
Büszkén mutatta meg az új szerzeményt, majd beindította. Irgalmatlan füstfelhő keletkezett, az autót szó szerint nem lehetett látni. " Hát igen, lehet, hogy az egyik henger nem megy, de ha kiértek Solymárra, akkor nézzétek meg". Valóban, a tervezett idő kétszerese alatt ki is értünk, megnéztük, egyik henger nem megy. Az ukáz szerint a csomiban van tartalék gyertya. Hát volt is vagy 40 darab, gyanítom mind használt.

Na ez az autó azért elvolt nálunk vagy egy évig, bejártuk vele az országot, és néha előfordult az is, hogy 50 km után nem kellett gyertyát cserélni.
Legemlékezetesebb eset az volt vele, mikor Kiskunfélegyházáról szerettünk volna a kicsikével hazaindulni Bp-re: kocsi fullra megpakolva szerszámokkal én meg fel szerettem volna hajtani vele az M5-re a város mellett. Erről a tervemről letettem, miután Mari néni is megelőzött egy biciklivel. Inkább kerestünk egy zugszervizest. Hát kőkeményen egy henger működött, a többi csak a füstfejlesztésben vett részt, de abban legalább hatékonyan. :)) Max tempó padlógázzal 30 km/h volt.
[előzmény: (19549) yoggi, 2010.12.01 07:32:33]

yoggihozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 07:32:33 (19549)
Nem vezetted eleget :)

A trabi váltója sztem úgy tökéletes ahogy van, szabadonfutó pedig csak a 4. fokozatban van, a varnyúról nem tudok nyilatkozni, mert olyat párszor vezettem csak, de ott meg a szabadonfutó kapcsolható az összes fokozatra vagy van, vagy nincs. Volt kollegám tirisztoros gyújtást épített a varnyújába, Kevés akkori cocialista gyártású autó tudta otthagyni vagy legyorsulni...

Jó kis vasak voltak azok csak ugye még nem voltunk ilyen környezettudatosak és örültünk hogy van valami a se99ünk alatt :)
[előzmény: (19546) KoLa, 2010.12.01 01:10:17]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.12.01 01:10:17 (19546)
Csak egyszer-egyszer vezettem kétütemű Wartburgot, Trabantot. Se a pozicionálhatatlan váltót, se a motorfék hiányát nem tudtam megszokni. Nagyon szeretek vezetni, de ezekbe a kocsikba még szükségből se szívesen ülnék be a volán mögé, buliból meg végképp nem.
[előzmény: (19512) scele, 2010.11.30 17:04:19]

scelehozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 17:04:19 (19512)
Határeset.

Én megint szeretnék trabantot vezetni. Na persze csak buliból. (nem, nem roncsolás szándékkal)

(sajnos Piret mester nem engedte)
[előzmény: (19511) KoLa, 2010.11.30 16:59:37]

KoLahozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 16:59:37 (19511)
Ne sajnáld, semmit nem vesztettél.
[előzmény: (19509) ID24, 2010.11.30 16:25:21]

ID24hozzászólásai | válasz erre | 2010.11.30 16:25:21 (19509)
Érdeklődve olvasom az autós sztorikat. Én lemaradtam ezekről a kétütemű "csodajárgányokról".
23 évesen értem a csúcsra ezzel a típusu autóval.
Onnét meredeken lefelé ívelt a pályám egészen egy Swift-ig. Most megint emelkedőben van az SX4 révén. :))

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]