geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

954. Téry út (GCTery)

Megye/ország: Komárom-Esztergom

Elhelyezés időpontja: 2004.05.15 19:25
Utolsó lényeges változás: 2019.04.07 23:18
Rejtés típusa: Multi geoláda (3H)
Elrejtők: Geobébi és Gasp
Ládagazda: geobebi
Úthossz a kiindulóponttól: 7000 m
Megtalálások száma: 279 + 8 sikertelen + 24 egyéb, grafikon

Rövidített leírás:

A Dömösről Dobogókőre vezető piros jelzésű turista útvonal mentén elhelyezett 3 állomásos ládasor. Az első "ládát" a körtvélyesi réten, ágvillába ültettem; a másodikat a Tost-szikláknál, élő "V" alakú fa tövének üregébe helyeztem; a záróládát a Szerkövek sziklafalába rejtettem. A három jelszórészletet a megtalálás sorrendjében, egybeírva, ékezet nélkül kell megadni.

Részletes leírás:

A Visegrádi-hegység legmagasabb pontja eddig csak egy virtuális ládával büszkélkedhetett. Úgy éreztem, hogy ez a hely méltó arra, hogy egy komolyabb túrázást igénylő valódi láda is legyen a közelében.

Dömösről a piros jelzésű turista útvonal Dobogókőre visz föl. Ezt az utat Dr. Téry Ödönről, a magyar természetjáró mozgalom egyik alapítójáról, neves magyar Tátra-kutatóról nevezték el. Egyik kedvenc helyén, a dobogókői kilátónál találjuk a róla formázott bronz domborművet (1. kép).
Az említett út bejárására invitállak benneteket megfűszerezve egy kis ládakereséssel. Kiindulópontként tehát Dömöst javaslom. A piros jelzés egy darabon együtt fut a 11-es főúttal. Ahol a hegyek irányába letér, ott egy kis téren remek, ingyenes parkolási lehetőség van. Kis séta után, a település szélén a prépostsági romok mellett vezet el az út. Valamikor királyi palota és háromhajós templom állt e helyen. A föld feletti romok ugyan nem túl látványosak, azonban a főszentély alatti altemplom egyik jelentős Árpád-kori emlékünk, és nagyon szépen restaurálták. Érdemes egy pár percet szánni a megtekintésére. Nyitva tartás május 1-től október 31-ig 11-től 16h 50-ig, hétfő szünnap; belépő 100 Ft. Alternatív megoldásként az épület végén lévő kis ablakon is egészen jól be lehet kukucskálni (2.kép).
A füves tisztásokat elhagyva árnyas gyertyános-tölgyesben folytatjuk túránkat. Az út egyenletesen emelkedik, jobbról a Vörös-hegyi-árok vízmosásos területe látható (3. kép). Itt az első szakaszon majdnem 500 méterre megközelítjük a Prépost nevű ládát, de a mi utunk aztán másmerre vezet.
Az első üvegtégelyt (kb. 3x3x8 cm) (jelenleg orvosságos doboz) a Körtvélyesnek nevezett területen találjátok. Valamikor erdészlak is állt itt, most már csak egy pár kiöregedett gyümölcsfa utal erre. A hangulatos réteken nagy eséllyel találkozhattok őzekkel (4. kép), erre utal sajnos a sok magasles is.
Az eddigi bemelegítés után vethettek egy pillantást a végpont felé, majd jöhet a keményebb szakasz. Az út több helyen erősen meredek lesz; a Szakó-nyergen át a Tost-sziklákhoz vezet. Az egyik sziklán Hegyi Szent Bernát domborművét láthatjuk, följebb egy andezitből faragott obeliszket. Kis pihenő padokat is találunk itt, meg panorámát. A fák ugyan részben takarnak, mégis nagyszerű élmény egy kicsit elidőzni a sziklák tetején (5. kép). A közelben, de kilátással Visegrád felé (6. kép) helyeztem el a második "ládát".
Utunkat a Jász-hegy gerincén folytatjuk fölfelé. Balról a bükkfák között egyre gyakrabban tárul elénk remek panoráma (7. kép). Útközben kb. 240 méterre haladunk el a Rám-szakadék záróládájától, amelynek helyére kitűnő rálátás van. Nemsokára balról a sárga jelzésű út csatlakozik hozzánk, s a túra végső szakaszába érünk. Az út bal oldalán húzódik a Szerkövek láncolata, de megtekintésükhöz le kell térni a turistaösvényről (vigyázat: 20-30 méteres, függőleges sziklafalak!). Fáradozásunk jutalmául a Szerkövek feletti kilátóponthoz, a Rezső kilátóhoz érünk. Ez a Visegrádi-hegység talán legszebb kilátóhelye. Kivételesen tiszta időben állítólag még a Magas-Tátra csúcsai is látszanak. (Ehhez sajnos még nem volt szerencsém.) A nem messze lévő és talán mindenki által ismert dobogókői kilátóval szemben előnye, hogy a Prédikálószék gerince fölött ellátunk Visegrád irányába (8-9 kép).
Befejezésül már csak az első ládámnál (Asztal-kő) bevezetett és megideológizált, majd később máshol is tetszést kiváltott (Templomok városa, Gömbölyű-kő) bio-geoládát kell megtalálnotok. A záróládát a Szerkövek tövébe helyeztem, hogy e rendkívüli látványt nyújtó vulkanikus eredetű sziklafalakat is megcsodálhassátok (10. kép, nem a doboz helye!). Legkönnyebben egy kis kerülővel, a kilátótól továbbmenve, a pár száz méterre található Táltoskapunál (N 47° 43.198' E 18° 53.720') lefelé induló ösvényen juthattok a közelébe. A ládánál nincsen vétel, de figyeld a leírást és hagyatkozz a megérzésedre!
Az út összesen kb. 7 km annak, aki Dobogókőn buszra száll. Autósoknak a duplája. Végül a gyalogosoknak az útvonal tervezéséhez álljon itt egy kis segítség: Volánbusz menetrend.

Mindenkinek jó túrázást és eredményes kincsvadászatot kívánok!'
2 játékos jelölte kedvenc ládájának

KRW értékelés (202 db): környezet: 4.82 rejtés: 4.68 web: 4.73 átlag: 4.74

Régi láda, nincs moderálva.

Búr 2021.08.28 12:29 - Megtaláltam
Megtaláltam.
Köszönöm hogy megmutattad nekem!
[g:hu+ 2.7.14]

mihoj 2021.08.10 09:59 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.67 súly: 3.85
Egy év kellett a kivitelezéshez, három szakaszban. Mindig egy körtúrához csatoltuk a keresést, az utolsó pontot egyedül kiviteleztem. A 2. ponton csodás a panoráma, jó hely a rejteknek. 3. pont szerintem könnyen abszolválható, persze hosszú ruházatban. Kicsit körbejártam a sziklák között és egy óriási kőből kirakott keresztet találtam a földön kiterítve. Misztikus, kicsit hátborzongató volt itt egymagam. Jó kis multi!
Köszi a rejtést!

kerol 2021.05.29 16:18 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4 web: 4 átlag: 4.17 súly: 3.66
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.5]

halaszkiraly 2021.04.01 12:07 - Egyéb
Zöld kereszt Szuper, akkor ismét kereshető lett! :)

Köszönettel a rejtésért és a gondoskodásért! üdv: hk

geobebi 2021.03.29 18:25 - Egyéb
Telefonos információ alapján a 2. potnál lévő "ládát" egy kedves kessertársunk megtalálta és visszatette a helyére.

robinbird 2021.02.14 15:11 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 3 web: 5 átlag: 4.33 súly: 3.78
Kedves Rejtő. A 2-es ponton a ládát nem találtuk, fel is hivtunk ma téged, de térerő hiányában nem tudtunk beszélni. Annyit sikerült megtudni, hogy jó helyen járunk, a fát megtaláltuk, de láda nem volt benne. A kilátásről csináltunk is képet, pontosan ugyanaz, mint a ládához feltöltött. Azt is megbeszéltük, hogy a 3. pont valahol a Rezső kilátónál van, de ennél többet sajnos nem tudtunk meg. Igy ott is készitettünk képet. Kérlek hagyd jóvá a találatunkat. Csak egy javaslat a rejtéshez: ha ennyire gyakran eltűnik a láda, érdemes a pontokhoz közel lévő maradandó tárgyakon pótjelszó lehetősget biztositani, mint pl a ketten ponton a Tost szikla oszlopán és a 3-as ponton a Rezső kilátónál. Ez az út gyönyörű, érdemes végigmenni rajta, jó lenne, ha a játék része is megmaradhatna. Köszi.

[Jóváhagyta: geobebi, 2021.02.15 16:45]

gctery1gctery2
gctery3
ellfelek 2020.12.05 14:45 - Megtaláltam
Két hét után az első két pont megtalálása után jöttünk ide... Az új Ördöglyuk barlangi láda után sétáltunk fel Dobogókő felé a Disznósárki-barlang (ami két lyuk a földben, de megtaláltam) felé kerülve. Majd a Rezső-kilátóhoz érkezvén megcsodáltuk a kilátást. Szerencsére itt már tisztább volt az idő és átláttunk a Börzsönybe és a Visegrádi várra. Érdekes volt számunkra, hogy a Szentmihály-hegy innen milyen alacsonynak tűnik. Pedig amikor ott vagyunk a lábánál, akkor meg milyen nagy alulról... :) Majd meg akartuk keresni a harmadik pontot... Arra nem számítottam, hogy eléggé le kell menni a kilátó alá a Thirring körút irányába, így az idő is egy kicsit elment. Az odajutásért meg kell küzdeni, de megéri. Keresgéltük a ládát egy darabig, majd hívtuk a rejtőt, aki később tudott visszahívni, amit köszönök, de a ládát nem tudtuk megtalálni, mert addigra eljöttünk... Éppen egy jó kis bográcsgulyást vettünk Dobogókőn a bánat enyhítésére... :)
A Dobogókőről vezető út az első két pontig is nagyon szép volt, amit nem olyan rég jártunk be. A Tost-sziklánál gyönyörködtünk a tájban, de nem túl sokáig, mert akkor elég hűvös szél járt arra, ami a hegy tetején át is járt minket.
Köszönöm ezt a túrát és multi ládát! Jó tudni, hogy Dömösnél nem csak a Rám-szakadék van... :)
A képek alapján szeretném kérni a találat elfogadását!

[Jóváhagyta: geobebi, 2021.01.01 10:32]

IMG_20201205_132511_1IMG_20201205_140750
IMG_20201205_143208IMG_20201205_143253
KremesEmber 2020.09.05 13:37 - Megtaláltam
A végládát a helyszínen egy órán keresztül kerestem, de végül megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.6.0]

ÁFÉSZ 2020.08.19 17:45 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! [Geoládák v3.5.3]

mura 2020.06.27 11:18 - Megtaláltam
Az első pontot még tavaly találtam meg, most begyűjtöttem hozzá a maradék kettőt is. A Szer-kövek felett jó párszor elmentem már, de nem is gondoltam volna, hogy ez mekkora sziklafal. Köszönet, hogy megmutattad!

Katona55 2020.06.02 16:32 - Megtaláltam
Múlt héten a Dobogókői pontokat, most a többit szedtük össze.

OsiOsi 2020.03.21 13:30 - Megtaláltam
2. csapat
Az 1. csapat Dömös felől kereste meg az első két pontot, majd a 3. pont koordinátájával nekiindultunk Dobogókőről.

LionDaddy 2020.02.09 12:15 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.42
A szép idő kicsalogatott a természetbe, a környéken meg volt pár láda, amit fel tudtam fűzni egy kellemes túrára.
A prépostsági romnál parkoltam, onnan indultam felfelé a Piros sáv-on. A napsütés ellenére -5°C volt, de a folyamatos emelkedés miatt nem fáztam. Szerencsére épp emiatt csont kemény volt az út, ami láthatóan nemrég még jó kis dagonyás-saras lehetett, így jól lehetett haladni. A 2. pont előtt útba ejtettem a GCAFF1 ládát is. A Tost-szikla nagyon tetszett a kialakított pihenő-kilátó ponttal. Innen aztán a Tirts Rezső kilátó, Dobogókő és a Thirring-körút érintésével jelzetlen úton jutottam el a 3. pontra. Lefelé elballagtam még a Ferenczy-sziklához és végül a Lukács-árkon mentem vissza Dömösre, természetesen begyűjtve a GCLUKI ládát is.
Szezonkezdésnek kicsit erősre sikerült a túra, de nagyon szép volt. A vége 20,5 km és ~850 m szint lett.

Köszi a rejtést! [g:hu 1.6.6]

Nemi91 2019.12.18 14:20 - Megtaláltam

ÁG-Team 2019.10.20 12:54 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v2.2.5]

Wilka74 2019.10.06 14:29 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.67 súly: 4.06
Két korábbi túra alkalmával kerestük fel az első két pontot, most csak az utolsóért jöttünk el. Szép helyekre kalauzol el a sorozat, igazi pilises láda. Én a 3. pontot távolabb vinném a látnivalótól, mert így pont azt nem látni onnan, amit be akar mutatni. A 3. pont környéke egy két éven belül nem lesz járható :(
Köszi a rejtést!

Mo-Hó 2019.09.30 10:40 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.67 súly: 4.05
Két részletben, de megvan!

hitamas 2019.09.20 13:25 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.39

SziaHello 2019.08.11 10:39 - Megtaláltam
Köszönöm a rejtést.

stikli08 2019.08.11 10:38 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm hogy megmutattad! Fotók, részletek később. [Geoládák v2.2.5]

zaskl 2019.04.21 15:45 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést. ZASKL

KP1965 2019.04.12 17:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.02
Hat hónappal az első két pont megtalálása után sikerült végre eljutni a ládához is. Szuper, hogy a 15 éves eredeti faláda még megvan. A végládához vezető ösvény a térkép szerint jelöletlen, de egy fán két régi jelzés nyomait is láttam.
Köszönet Attibatinak az első két pont gyógyításáért és Pogánypetinek a végláda gondos visszarejtéséért! :)
Ez volt a legutolsó találatom a Pilisben, így 100%-os lettem a nekem legkedvesebb hegységemben. :)

20190412_16350420190412_170616
20190412_17025620190412_170541
20190412_17165920190412_171946
20190412_17232020190412_173129
Attibati 2019.04.07 12:00 - Egyéb
Az első pontot az eredeti helytől mintegy 50 méterre, a második pontot az eredeti helyén pótoltam.

Pogánypeti 2019.04.03 16:46 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.16
Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget. A többit majd otthonról... :) [g:hu 1.6.2]
Minden április első hetét Szentendre felett, a Kő-hegyi Menedékházban töltöm, onnan szoktam reggelente kiindulni túrázni, ládázni. Ennek a multinak az első két pontját még tavaly tavasszal kerestem meg, viszont akkor a 3. pontért már nem volt időm lemenni. Habár a láda betegre van állítva, de a koo-k megvannak, gondoltam most megkeresem, na meg aztán a szerkövekre is kíváncsi voltam.
A Thirring körútról egy gyalogösvény vezet le a sziklafal felé, ahonnan már a láda könnyen megközelíthető. A "kincses ládikó" kiváló állapotban van, köszönhetően a jó rejteknek nincs kitéve az időjárás viszontagságainak. A ládában lévő tobozt, kavicsokat, széttört csigaházat kidobáltam, az alján lévő avart kiöntöttem, majd logolás után teljesen tiszta állapotban rejtettem vissza.
Miután végeztem, készítettem pár fotót, majd visszagyalogoltam fel a Menedékházhoz, ahonnan felhívtam a rejtőt, és beszámoltam Neki tapasztalataimról. Az Ő engedélyével logoltam a beteg ládát, amit ezúton is nagyon köszönök! :)
Dobogókőről busszal mentem le Pomázra, majd onnan gyalogoltam fel a Kő-hegyen lévő szállásomra.
Köszönöm a rejtést, nagyon tetszett! :)

A Tirts-szikla lentről

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (311 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.