A 5x10x15 cm-es láda a kifutó közelében frissített koordinátákon, kérlek óvatosan kezeld, és ugyanoda rejtsd vissza! Pótjelszó a rámpa fém lábazatán
A ládába TravelBug HELYEZHETŐ.
A "Reptér"
Erről a környékről remek kilátás nyílik Hidegkútra, a fel- és leszálló vitorlázórepülőkre, siklóernyősökre. Autót legközelebb a Szépvölgyi út folytatásának legvégén lehet hagyni N 47° 32,920' E 18° 59,330' 377 m [GCerep+parkoló]. Innen kell a hegy felé gyalog menni, az út kb. 10 perc. Az utolsó pár méterre ne a nagyit küldjétek! Bringával is többé-kevésbé megközelíthető. A legnagyobb nehézséget a nagy népsűrűség okozhatja, bár a népek inkább a hegy csúcsán szeretnek nézelődni, és a rejtek onnan elvileg nem látható. Ennek ellenére különös körültekintést kérek tőletek, nehogy eltűnjön ez a nagy klasszikus, ha már eddig kibírta.
A Hármashatárhegyi repülőtér története
A repülőteret 1926-ben nyitották meg, ezzel újrakezdve az I. Világháború után a magyar repülést. Ez a repülőtér volt az egyik, ahol újraindulhatott és fejlődésnek indulhatott a repülés. A kijövő újabb és újabb géptípusok nagy része mind ezen a reptéren lett először kipróbálva, a repteret használatban tartó Műegyetemi Sportrepülő Egyesület jóvoltából. Az egyesület azokkal a vitorlázógépekkel repült melyeket önmaguknak előtte megterveztek, majd megépítettek. A gépek sikerük nyomán később nagymértékben elterjedtek Magyarországon.
A gépek túlnyomó részének tervezője, a legismertebb magyar repülőgép-tervező mérnök Rubik Ernő volt. Élete során kb. 25 vitorlázógépet (!!!) és 5 motorost tervezett, illetve tervezésükben vett részt. 1997. márciusában halt meg. A fia Ifj.Rubik Ernő tervezte a világsikerré vált Bűvös Kockát.
Másik híres tervező pilótánk volt Rotter Lajos, akinek sikerült elérnie 1936-ban a berlini Olimpián, hogy a vitorlázórepülést felvegyék az olimpiai sportágak közé. Ezt saját tervezésű gépével a Nemerével tudta elérni, azzal, hogy egy olyan napon, amikor az időjárást vitorlázórepülésre alkalmatlannak nyilvánították, Berlinből Kielbe (300 Km) repült. Ő volt az első pilóta, aki 1926-ban először repült a Hármashatárhegy fölött, bizonyítva ezzel a hatóságok kijelentésének nem megalapozott voltát, miszerint az adott terep nem alkalmas vitorlázórepülésre.
Ládatörténet
2024.04.01. láda ellenőrzés, minden rendben. feketel
2023.07.07. Imi75 kessertárs ellenőrizte a ládát és megtalálta a közelben, csak közben a 2 év alatt jócskán máshová vándorolt. Jóvoltából a koordináták is frissültek, illetve pótjelszó is kihelyezésre került. Köszönöm a segítséget Neki!
2021.07.27. a ládát átvettem Blue Malitól. Köszönjük az eddigi gondoskodást. feketel
2021.04.20: Az elázott logfüzetet elhoztam, cserébe új helyen, új láda lett kihelyezve!- Blue Mali
2020.01.08: Az elázott, összefagyott logfüzetet elhoztam, cserébe kapott egy új logfüzetet, illetve tollat, gondosan rejtsd vissza!- Blue Mali
2018.01.09: A régi ládát elhoztam, cserébe kapott egy újat, új jelszóval! Blue Mali
2019.05.27: A sok kőtől megpakolt, így összerogyott ládát elhoztam. Új rejtés, új helyen.- Blue Mali
2017.02.10 A ládát megkaptam Ákostól, nemsokára rendbe teszem, új láda, új oldal:)
skiccpausz
2016.7.12 A ládát örökbe fogadtam. hátizsÁkos
2016.07.11
A láda eredeti rejtője, Kumin már nem tud elég időt szánni a gondozására, ezért adoptálhatóvá tette a ládát. Admin (Fazék)
2015. A Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatósága 2105/3/2010. ügyiratszámú természetvédelmi kezelői véleménye alapján a geoláda elhelyezhető.
2001.07.18
Magyarország 4. ládájaként Kumin Feri elrejti a ládát.
Állapot: kereshető
2 játékos jelölte kedvenc ládájának
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
+
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
+
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
-
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
A ládát 2015. májusában már megtaláltuk.
Most két multiláda kapcsán túráztunk a környéken, és természetesen itt is megálltunk csodálni a kilátást.
Akkor és most is tetszett a helyszín. És azta, micsoda ősláda ez.
ᝰ Garmin Mókuska XTRA túra teljesítése alatt kerestem geoládakat, ez szerencsére épp az útvonalon volt. Az Újlaki-hegyen több ponton is csodaszép a kilátás, illetve a bunkereket is érdemes megnézni. Innen a Homok-hegy felé indultam tovább.