A 4x12x12 cm-es villanyszereléses láda a kifutó alján (jobbra) felcsavarozva vár rátok! Feküdj be, fedelet szedd le, logolj, majd kérlek normálisan rejtsd vissza! Köszönöm.
A ládába TravelBug HELYEZHETŐ.
A "Reptér"
Erről a környékről remek kilátás nyílik Hidegkútra, a fel- és leszálló vitorlázórepülőkre, siklóernyősökre. Autót legközelebb a Szépvölgyi út folytatásának legvégén lehet hagyni N 47° 32,920' E 18° 59,330' 377 m [GCerep+parkoló]. Innen kell a hegy felé gyalog menni, az út kb. 10 perc. Az utolsó pár méterre ne a nagyit küldjétek! Bringával is többé-kevésbé megközelíthető. A legnagyobb nehézséget a nagy népsűrűség okozhatja, bár a népek inkább a hegy csúcsán szeretnek nézelődni, és a rejtek onnan elvileg nem látható. Ennek ellenére különös körültekintést kérek tőletek, nehogy eltűnjön ez a nagy klasszikus, ha már eddig kibírta.
A Hármashatárhegyi repülőtér története
A repülőteret 1926-ben nyitották meg, ezzel újrakezdve az I. Világháború után a magyar repülést. Ez a repülőtér volt az egyik, ahol újraindulhatott és fejlődésnek indulhatott a repülés. A kijövő újabb és újabb géptípusok nagy része mind ezen a reptéren lett először kipróbálva, a repteret használatban tartó Műegyetemi Sportrepülő Egyesület jóvoltából. Az egyesület azokkal a vitorlázógépekkel repült melyeket önmaguknak előtte megterveztek, majd megépítettek. A gépek sikerük nyomán később nagymértékben elterjedtek Magyarországon.
A gépek túlnyomó részének tervezője, a legismertebb magyar repülőgép-tervező mérnök Rubik Ernő volt. Élete során kb. 25 vitorlázógépet (!!!) és 5 motorost tervezett, illetve tervezésükben vett részt. 1997. márciusában halt meg. A fia Ifj.Rubik Ernő tervezte a világsikerré vált Bűvös Kockát.
Másik híres tervező pilótánk volt Rotter Lajos, akinek sikerült elérnie 1936-ban a berlini Olimpián, hogy a vitorlázórepülést felvegyék az olimpiai sportágak közé. Ezt saját tervezésű gépével a Nemerével tudta elérni, azzal, hogy egy olyan napon, amikor az időjárást vitorlázórepülésre alkalmatlannak nyilvánították, Berlinből Kielbe (300 Km) repült. Ő volt az első pilóta, aki 1926-ban először repült a Hármashatárhegy fölött, bizonyítva ezzel a hatóságok kijelentésének nem megalapozott voltát, miszerint az adott terep nem alkalmas vitorlázórepülésre.
2020.01.08: Az elázott, összefagyott logfüzetet elhoztam, cserébe kapott egy új logfüzetet, illetve tollat, gondosan rejtsd vissza!- Blue Mali
2018.01.09: A régi ládát elhoztam, cserébe kapott egy újat, új jelszóval! Blue Mali
2019.05.27: A sok kőtől megpakolt, így összerogyott ládát elhoztam. Új rejtés, új helyen.- Blue Mali
2017.02.10 A ládát megkaptam Ákostól, nemsokára rendbe teszem, új láda, új oldal:)
skiccpausz
2016.7.12 A ládát örökbe fogadtam. hátizsÁkos
2016.07.11
A láda eredeti rejtője, Kumin már nem tud elég időt szánni a gondozására, ezért adoptálhatóvá tette a ládát. Admin (Fazék)
2015. A Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatósága 2105/3/2010. ügyiratszámú természetvédelmi kezelői véleménye alapján a geoláda elhelyezhető.
2001.07.18
Magyarország 4. ládájaként Kumin Feri elrejti a ládát.
Megtaláltam, köszi a rejtést!
A láda sajnos nagyon rossz állapotban van, a tartalma teljesen elázott, jelszó nehezen olvasható. A kilátás viszont még este is nagyon szép, a környező lakott települések fényeivel.
GC3hat-ról jőve, gondoltuk begyűjtjük a szomszéd kúpon lévő pontot is, ha már itt valánk. JungSanyi előtanulmányainak eredményeként útközben a világhábotús nyomokat is megszemlélhettük, és a cölöptologatók mesterkedései ellenére is megtaláltuk a csúcsra vezető ösvényt. Nem értettük a szembejövő idősebb túratársak hatalmas hátizsákjait, úgy gondoltuk ebben a korban már nem kellenek ilyen erőfejlesztésre használt pluszterhek. De aztán kibukkanva a csúcsot borító tisztásra rájöttünk, hogy kiváló siklóernyős starthely, s így mindjárt helyrekerült minden a fejünkben. A rejteket annak elhelyezkedése miatt a hajlékonyabb AltSanyinak kellett feltörnie. (Meg JungSanyi amúgy is a munkanadrágjában volt, mivel a ládakereső naci otthon maradt) A ránézésre időjárás biztos helyről elővarázsolt emlékkönyv és a doboz egyéb tartalma meglehetősen nyirkos volt, úgyis mondható, hogy csurom vizes, mint a két Sanyi a GCBKio-nál. Emiatt a jelszó egyik karakterét Heisenberg nyomán csak valószínűsíthettük. (Könyveléskor kiderült, hogy már az első tippünk betalált). Innen is tökjó a kilátás, főleg ha még tisztább is lesz az idő. Jövünk mi még ide. Visszaindulva az autóhoz kiszinteztük a főcsúcsot, és járgányunkat épen és egészségesen találtuk, ahol hagytuk.
De még nem mondjuk, hogy Halló! S hogy miért nem, azt olvasóink megtudhatják a GCPMB-nél.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Egy ködös vasárnap délelőtt mentünk fel indító padhoz. Gyönyörű lehet a kilátás onnan , de mi semmit nem láttunk belőle. [Geoládák v3.9.6]
Megvan, köszi!
Kitörés 25 útvonal, 4/4
Végre ez a doboz is megvan :)
Sajnos a tartalma kb olyan, mintha most fürdött volna, a logbook az már inkább sima vizes papír, mint "book". Nem is egészen értem, hogy ázott be ez a klassz rejtés... A kilátás már viszonylag jó volt a reggeli pontokhoz képest, de azért egy nagy adag köd még mindig ült a völgyekben.
Innen lementünk a Virágos-nyeregig, majd onnan a buszhoz sétáltunk/futottunk, hogy ne kelljen a megállóban ülni még 20 percet :)
Kösöznjük a rejtést! Sokat keresgéltük, de megtaláltuk. A benne található jelszó annyira elázott, hogy olvashatatlan és a doboz tartalma is eléggé elázott, megkopott.
A kilátás fantasztikus!
A jelszó nehezen olvasható, eléggé szétázott a logbook is. Ilyen gyönyörű környezet megérdemelne szebb ládát.
Jó volt ide megint feljönni.
Köszi a rejtést. Cilu&Gyurkoo