Elhelyezés időpontja: 2013.08.29 00:00
Megjelenés időpontja: 2013.08.29 11:52
Utolsó lényeges változás: 2023.01.02 23:01
Utolsó változás: 2023.01.14 21:59
Rejtés típusa: Virtuális geoláda
Elrejtők: RAJP =>Blue Mali & Piedone=>feketel =>rágcsa13
Ládagazda: rágcsa13 Nehézség / Terep: 1.5 / 1.5
Úthossz a kiindulóponttól: 100 m
Megtalálások száma: 1540 + 13 sikertelen + 14 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 2.8 megtalálás hetente
A jelszó két részletből áll:
1) ahova a koordináta is mutat, egy sárga pad hátuján gravírozott szöveg
2) az emlékművön 1972-től napjainkig rajta van, hogy hányan haltak meg az adott évben közúti balesetben. A jelszó második része az az év, amikor a legtöbb haláleset történt (2022-es állapot szerint) N 47° 32,415' E 19° 2,334' 86 m [GCVEZO+emlekmu]
A rejtés célja
E ládával kettős a célunk. Egyrészről szeretnénk megmutatni ezt a nagyon szépen elkészített emlékművet, másrészről pedig szeretnénk felhívni mindenki figyelmét a körültekintő, felelősségteljes autózás fontosságára.
Megközelítés
A park könnyen megközelíthető bármilyen közlekedési eszközzel.
A Közlekedési balesetek áldozatainak emlékműve Budapest III. kerületében, Óbudán található a a Flórián tér - Szőlő utca - Kiscelli utca által határolt közterületen. Az emlékmű tövében egy összetört személygépkocsi található, felette egy angyal, mely felemelt jobb mutatóujjával, quasi figyelmztetésként az égre mutat. Az alkotást Mihály Gábor szobrászművész készítette. Az emlékművet még Göncz Árpád köztársasági elnök avatta fel 1996. június 17-én. Az ORFK - OBB a halottak napja alkalmából minden évben koszorúzási ünnepséget tart, amikor is felkerül az emlékmű oldalára az előző év halálos áldozatainak száma.
Forrás: Wikipédia
Ha figyelmesen átnézzük az egyes évszámokhoz tartozó, a közlekedési balesetekben elhunytak számát, jól láthatjuk, hogy számuk évről évre csökken! Reméljük, hogy e ládával, ha csak egy nagyon kis részben is, de hozzájárulunk ahhoz, hogy ez a szám tovább csökkenjen, azaz mi, kesserek is egy kicsivel jobban odafigyeljünk vezetés közben.
Ládatörténet: 2021. augusztus 9.:Feketel kessertárs újrarejtette a ládát, majd átadta nekem. Köszönet érte! Igyekszem jó gazdája lenni. 2021.07.29. Láda javítása, logbook pótlása megtörtént. A jelszó megváltozott. feketel 2021.07.27. A ládát átvettem Blue Mali-tól, köszönjük az eddigi gondoskodást. feketel 2021.04.04: az eltűnt ládát Feketel pótolta, nagyon szépen köszönöm Neki!- Blue Mali 2020.08.23: az eltűnt ládát Piedone pótolta, köszönöm szépen!- Blue Mali
2017.10.31: Az eltűnt láda pótolva, új jelszóval!- Blue Mali 2015.május 29.: Adoptáltam RAJP-tól, illetve az adoptálható ládáktól, kereshető. Remélem sokan lelitek örömötöket benne! Blue Mali 2014. június 19.: Túl a 400. megtaláláson! Köszönjük! A ládát felfrissítettük, az utóbbi egy hétben sajnos nem volt a helyén! 2014. február 8.: A láda karbantartása megtörtént. (A koszorúk beszedésekor a láda is áldozatul esett sajnos, ezt most pótoltuk...) A másodlagos jelszót is felfrissítettük. További élményekben gazdag keresést! 2014. január 16.: Túl a 300. megtaláláson! Köszönjük! 2014. január 1.: Sikeres 2014-es évet kívánunk ez úton is mindenkinek! Gratulálunk az év első megtalálójának, BeBa-nak! 2013. november 20.: A pótjelszó cserélve, át lett helyezve! Olvassátok el a részletekért a leírást! A láda egyébként továbbra is megközelíthető és kereshető, a koszorúk nem befolyásolják a keresését! :) A nehézséget 3-as szintre emeltük tekintettel arra, hogy sokan nem találták meg a ládát. (Pedig az a helyén volt.) 2013. október 24.: Új logbook került a ládába, a régi betelt! Nagyon örülünk a sok megtalálásnak, és a többségben lévő pozitív hozzászólásoknak! 2013. október 13.: Túl a 200. megtaláláson! Köszönjük! 2013. szeptember 5.: Túl a 100. megtaláláson! Köszönjük! 2013. szeptember 2.: új logbook a ládában, a régi (köszönhetően a sok megtalálásnak) betelt! Köszönjük a bizalmat és a rengeteg megtalálást! 2013. augusztus 29.: a láda kihelyezve
Állapot: kereshető
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
+
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
+
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
+
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Kiérve Óbuda hangulatos régi központjából mellbe vágott a XX. század, a panelházak hatalmas betonerődjei. Köztük egy szép nagy térség, melyről most megtudtuk, hogy emlékhely is. A jelszó első részét tartalmazó padon pont egy hajléktalan szunyókált, de sikerült úgy odalopakodni, hogy nem zavartuk meg az ebéd utáni szunyálásban. Az emlékművön lévő adatbázis nagyon szabályos trendet mutatott, így könnyű volt megtalálni, mikor vált a derivált előjelet. Analitikus énünknek ugyan kissé gyanus a tendencia, dehát tudjuk mi a statisztika. ;) Érdekes emlékhely, jó hogy ezt is megismertük. Ezzel mai expedíciónk véget is ért, de a vasútállomásig még lehet, hogy egy-két útbaeső ládát felkapunk bónuszként.
Halló!
A kiolvasandó évszám érdekes* - a számsorok külalakjánál viszont nem tudom, mire 'gondolhatott' a művés(z)...?
Az 'angyal' jobb, mint mondjuk a Jászai téren volt "marksz-engelszk" zömítés, de a kocsinál óvodások is jobbat szobornak homokból! (Ennél egy kiégett, rozsdás roncs beszédesebb lenne.)
A 'park' pedig az ezer tócsa országa, a 'járdákon' is: a murvázás színvonala ld. mint fent. (A koszorúzásokkor meg vörös szőnyeg?..)
Sajnos a jelszó tábla is hasonlóan igénytelen. Készülékre szükség nincs.
A web-es megjelenésben viszont értékelem a be-link-elt esetet, miszerint:
* a későbbi csökkenés nem a biztonságosabb közlekedésnek, hanem az egyre hatásosabb törőtereknek 'köszönhető' - általában a vétlen, olcsóbb kocsi hátrányára...