Megye/ország: Fejér
Elhelyezés időpontja: 2025.07.11 12:10
Megjelenés időpontja: 2025.07.12 12:18
Utolsó lényeges változás: 2025.08.28 15:01
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+4V)
Elrejtők: Attibati
Ládagazda: Attibati Nehézség / Terep: 2.0 / 3.0
Úthossz a kiindulóponttól: 26900 m
Megtalálások száma: 40
Megtalálások gyakorisága: 3.0 megtalálás hetente
A 2022 augusztusában átadott Budapest - Balaton kerékpárutat szeretném bemutatni ezzel a ládasorozattal. A sorozat négy darab, nagyjából azonos hosszúságú multiból áll. Az útvonal végig aszfaltozott kerékpárúton, vagy kis forgalmú közutakon, a települések utcáin halad. Ez a multi a sorozat második tagja, amely a kerékpárút Gyúró és Velence közötti szakaszát mutatja be.
Gcbub2-1: N 47° 24.376 E 18° 44.250
az információs táblán gravírozott táblát keress
Gcbub2-2: N 47° 21.732 E 18° 44.465
pihenőhely középső, hátsó oszlopa, fent gravírozott tábla
Gcbub2-3: N 47° 18.346 E 18° 40.926
madárodú az út menti fasorban
Gcbub2-4: N 47° 16.997 E 18° 39.279
pihenő hátulján, az infomációs tábla mögött, fent
Gcbub2-5: N 47° 15.748 E 18° 37.804
transzformátor ház hátoldalán, perem alatt
Az útvonal több éles kanyart, letérést tartalmaz ezért érdemes a trackjét innen letölteni.
A multi első jelszórészletét - egy gravírozott táblát - a kerékpárút pihenője mellett található információs táblán keressétek. N 47° 24,376' E 18° 44,250' 212 m [GCbub2-1]
A pihenőben fedett asztal és szerelőállás is található.
A pihenőtől 4 kilométeres gondtalan gurulás veszi kezdetét. Az utat mandulafák és szőlőültetvények szegélyezik, ameddig a szem ellát. Előttünk a távolban felsejlik a százhalombattai olajfinomító toronyerdeje. Gyúrót elhagyva a horgásztó mellett kialakított kerékpáros pihenőnél találjátok a multi második pontját. A pihenő középső, hátsó oszlopán érdemes keresgélni. N 47° 21,732' E 18° 44,465' 123 m [GCbub2-2]N47 21.732 E18 44.465 Többek egybehangzó véleménye szerint ez, a Biatorbágy-Tordas közötti rész a legszebb az egész útvonalon. Tordas felől érkezve Kajászón érdemes résen lenni, mert van egy nagyon meredeken lefelé vezető szakasz, amire hordalék is kerülhet és nagy gyorsaság mellett veszélyes lehet, ezért ide lassító fekvőrendőröket is építettek, amire felfestések és figyelmeztető tábla is felhívja a figyelmet. Ezen a szakaszon 30 km/h a megengedett sebesség.
Kajászó és Pázmánd között félúton egy éles kanyar után helyeztem el az útmenti fasorba a második szakasz ládáját egy madárodúba. N 47° 18,346' E 18° 40,926' 176 m [GCbub2-3]
Elérkezünk Pázmándhoz, ahol a Buba legérdekesebb biciklis megállóhelye található. Már messziről feltűnnek a helyi fafaragó Varga Norbert szobrai. Toldi mutatja például, hogy merre van Buda, de a felülről fedett pavilont is négy különböző faragott figura "tartja". Kipróbálhatjuk a fatörzs-kerékpártárolót, de az ülőhelyek is szintén faragott alkotások. Itt lehetőség volt a kulacsokat is bőségesen feltölteni. Pázmándon a kerékpárút mentén kulacstöltő mozgalom is indult, ami friss vízzel látja el a kerékpárosokat. Figyeljétek a feliratokat a kerítéseken.
A pihenőhely hátulján, az információs tábla mögött találjátok a negyedik jelszórészletet egy gravírozott táblán. N 47° 16,997' E 18° 39,279' 137 m [GCbub2-4]
Innen jó pár kilométeren keresztül könnyed gurulással érkeztünk meg a második szakasz végpontjához, a Velencei-tóhoz. Útközben még Velence előtt a P- turistajelzés mellett találjátok a multi ötödik jelszórészletét egy transzformátor ház hátoldalán, perem alatt. N 47° 15,748' E 18° 37,804' 177 m [GCbub2-5]
A Budapest-Balaton kerékpárút
2022 augusztusára készült el a teljes Budapest-Balaton kerékpárút, mely a budapesti Kamaraerdőtől indul, és hivatalosan 108,2 kilométeren keresztül halad az etyeki borvidéken át a Velencei-tóig, majd innen Balatonakarattyáig, ahol a nyomvonal becsatlakozik a Balatoni Bringakörbe.
A BuBa érdekessége, ami egyben a legtöbb kritikus hangot is kiváltotta, hogy nem nyílegyenesen halad a Balaton felé, a 7-es úttal párhuzamosan, hanem egy nagy hurokkal kitér észak felé, az etyeki dombokon át.
A két lehetséges irány közül kétségtelen, hogy ez a szebbik és látványosabb útvonal, azonban a 10% feletti emelkedők és a több mint 900 méteres szintkülönbség nagy kihívás elé állítják még a tapasztaltabb bringásokat is.
A tervek szerint a 7-es úttal párhuzamosan futó kerékpárút is kiépülhet, sőt ezen a rövidebb, sík szakaszon már több települést is összeköt bringaút. Budapest határától Tárnokig el lehet jutni kerékpárral, majd a Velencei-tó északi oldalán kerülve Balatonakarattyáig simán letekerhetünk. Így lényegében Tárnok és Kápolnásnyék között hiányzik egy szakasz. Ennek elkészülte után már egy könnyebben teljesíthető útvonalon is elérhető lesz a Balaton Budapestről.
Jó tanácsok
A BuBát időjárási szempontból egy száraz tavaszi, kora őszi vagy egy hűvösebb nyári időszakra ajánljuk, ugyanis egyik szakasz sem bővelkedik árnyékos és esővédett helyekben. Nagyon fontos ezenkívül, hogy töltsük le a Gps-re a tracket, gondoskodjunk sisakról, megfelelő védőfelszerelésről, ruházatról, az UVB sugárzás elleni védelemről, kisebb szerszámokról, valamint elegendő folyadék- és energiapótlásról. Az útvonal kiépített pihenőhelyein szerszámok biztosítottak. Főszezonban Pázmánd környékén a helyiek kínálják az általuk készített szörpöket a kerékpárút mentén.
Az útvonal több helyén gépjárművel behajtani tilos tábla védi a kerékpárutat, így a multi nem minden pontja közelíthető meg gépkocsival.
Állapot: kereshető
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
-
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
-
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
-
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
-
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Megtaláltam köszönöm. Kisfaludról indultam, visszafelé gyűjtöttem a pontokat. Egyszer már bejártam ezt a szakaszt, emlékeztem rá hogy ez igazából nem kerékpárút, hanem hullámvasút. A sok szint miatt, eleg is volt ennyi a mostani erőnlétemmel, elfáradtam. A pontok korrektek, könnyen megtalálhatóak, köszönöm az élményt.
Megtaláltam.
Köszönöm a lehetőséget.
[g:hu+ 2.10.16]
Szeptemberi nyarat kihasználva kerékpártúra a GCBUB1 és a GCBUB2 köré építve, két környező láda beiktatásával. Teljes táv 86 km.
Az etyeki dombok után egy kicsit síkabb részen vezetett az utunk. Hosszú szakaszok nulla árnyék, hogy lehet majd kibírni nyáron, negyven fokban...
A pontok egyértelműek, könnyen megtalálhatóak.
Ha már kitikkadva érkeztél a Pázmándi 4-es ponthoz, akkor egy kis segítség a hűs nedühöz jutáshoz: A kútnál nézz közvetlenül a kifolyó csonkra, felette, kívülről takarásbon ott az elzáró csap.
Felrissülés után vágtam neki a mai nap utolsó ládapontjához.
A ládapont előtt közel másfél kilométerrel egy vészjósló tábla fogadott, Velence felé vezető híd lezárva!
Nem tudom, hogy ez a teljes BUBA-t tekintve mit jelent, de én inkább vissza tekertem, és Kápolnásnyék felé vettem az irányt. Erre láttam sárga BUBA terelő táblákat is.
Összességében ez is egy kiválló multi. Már várom a folytatást, a 3-as és 4-es szakaszokat is.
A bub1 utolsó pontjának keresésekor megkerestük a bub2 1. pontját. Most a maradék pontokat kellet már csak megtalálni. Meglepően sokan kerekeztek a bicikli úton. Nagyobb csoportokkal is találkoztunk és magányos bicajosok is voltak szép számmal. Jó szeles idő volt, nagyon hasznos volt a rásegítés a szembeszeles emelkedőkön.
Üdv Mr Zerge.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.5.10]
Az utolsó pont előtt jött a fekete leves. Pázmándon már láttam, hogy nem fogom megúszni az esőt. El is kapott már felfele menet. Mire az 5. ponthoz értem, bőrig áztam. Innen még irány Velence vasútállomás, persze végig szakadó esőben. Persze hogy hoztam a csíkos hátú kismalac design-t. 75 km, 720 szint, 21,6-os átlag. Meg vagyok elégedve, bár jobb lett volna végig menni.
Ládakarbantartás. Az 5. ponton a rejtéskor kényszerből került a mikroláda a nehezen megközelíthető fához. A mai napon a közeli transzformátor ház hátulján a perem alatt egy gravírozott lapot helyeztem el a jelszóval.
Kamaraerdőtől indultam, a gcbub3-1 pontjánál fordultam vissza Budaörs felé. 115 km lett a mai etap, e-bike-kal.
A mai nap arra volt szánva, hogy leérjünk estére Révfülöpig, így aztán nekiláttunk a BuBa pontok keresésének. Ahova kellett gyalog mentünk, a többi helyre autóval. Általánosságban elmondható, hogy a pontok nagyon igényesen lettek elhelyezve és kivitelezve is. Roppant rég jártam ezen a környéken, egy élmény volt a szőlők közt autózni.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.5.10]
Több részletben,befejezve. Már csak eg maradt. A rejtések korrektek, a szakaszok jól elosztva. Ma az idő is kedvezett. Nekem a faszobrok nem tetszettek, annyira csúnyák, hogy az már szép! Köszi az élményt!
Megtaláltam köszönöm a rejtést. Tordasról indultam Pest felé, majd vissza, aztán a Balaton felé majd vissza. A Pázmándi pihenőt akárki csinálta, minden tiszteletem az övé.
A láda megjelenésekor az első információ a rejtő személye volt. Ennek tisztázása után világos volt, hogy mennyire simán fognak menni a pontok, emberséges nagyjából 10 km-es szakaszokra osztva a távot pontosak lesznek a mérések, egyértelmű lesz a leírás és a jelszavak, nem lesz gond a rejtések megközelítésével stb. A rejtő többi kerékpáros multija biztosította a fentieket.
A Balatonra kerékpárral legkorábban diákként mentem, Tihanyba, a szüleimhez, illetve vissza, hogy tankörtitkárként felvegyem és elosszam csoporttársaim között az ösztöndíjakat. Később ösztöndíjasként menyasszonyomhoz tekertem le a balatonkenesei BME mérőtáborba: reggel oda, délután haza, 237 km. Az FTC-ben az edzések általában a Velencei-tó kerüléssel mentek, hosszú résztávokkal, sokszor a Tipográfiával közösen.
A láda budapesti része - pontosan ismerem a körülményeket - zűrös. Ezért, hogy a későbbiekben zavartalanul lehessen haladni a GCbub1 1-2-3 pontját külön menetben kerestem fel, Biatorbágytól Balatonkeneséig a második menet simán ment. 30 + 120 km lett.
A láda rejtése szinte szóról szóra megegyezik a városligeti ládáméval, amit 20 év után kénytelen voltam madáretetőbe telepíteni idén télen, és azóta rendben működik. Az igényesen gravírozott táblák és a hozzájuk tartozó pontos leírás, a letölthető hibátlan nyomvonalak támpontul szolgáltak a láda teljesítéséhez.
Valóban ez a rész a leglátványosabb a teljes útvonalból. Jó az út, szép a környék, számos helyen körbetekintés van, jó a levegő, van pihenőhely, erdősávok a szőlősök között. Kiváló végigmenni rajta.
A ládát be fogom illeszteni az Tárnok - Martonvásár - Tordas - Velencei-tó GCKUPA menetekbe.
2.
Ismerős szakasz, tekertem már itt az ellenkező irányban.
Egy e-bike-os fickót mindig leelőztem az emelkedőkön, aztán amikor jelszót kerestem, logoltam mindig visszaelőzött nagy búgással. Nagyon nem szeretnék ilyen behemót, nehéz dögöt!
Éppen 50 éve, 1975-ben tekertem le először a Balatonra.
16 éves voltam, egy 26-os kontrás csepel biciklim volt (természetesen váltó nélkül), és a nagy meleg miatt hajnali 2-kor indultam. Sötétben, dinamós lámpákkal.
Bicikliutak akkoriban egyáltalán nem voltak, végig országúton mentem. Budagyöngye - Budakeszi (a Budakeszi út legmeredekebb részén feltoltam) - Zsámbék - Mány (ott kezdett világosodni, épp elkészült a hajnali sütés a pékségben) - Bicske - Alcsút - Lovasberény - Székesfehérvár, onnan a 7-esen Polgárdiig, Fülén át Akarattyára, majd végig a 71-esen Ábrahámhegyig.
180 km, 10 óra alatt tettem meg, délben érkeztem meg. A végén már nagyon meleg volt (akkor még nem volt nyári időszámítás, ez ma 1 óra lenne).
Ma fél 5-kor keltem, 5 után indultam, legurultam a Délibe, és az 5:25-ös vonattal elmentem Budaörsig. Át az aluljárón, aztán egy jó km gurulás, és már rajta is voltam a nyomvonalon.
Törökbálinton kicsit béna az átkelés, de aztán a vasút mellett az egészbuba egyik legjobb szakasza jön. A biatorbágyi rémcikkcakkot nem követtem: le a főúton az etyeki elágazóig. Onnan megint jó az út (bár régen az országúton is rengeteget jártam erre az alcsúti platán fasor felé menet), a falu után meg jön a talán leghosszabb emelkedő. Én élvezem, de egy Balatonkerülésre induló gyerekes társasagnak, lehet, nem annyira ideális nyomvonal.
7-kor meg is volt az első multi. Innen nagy lefelék. Ezen a szakaszon többször is jártam a másik irányban, ismerős volt, de persze máshol lassú, máshol gyors, mint az ellenkező irányban.
A hírhedt kajászói fekvőrendőrök egy része már biciklisbarát, de kettő még végigér keresztben. Utána újabb hosszú felfelé, de ez nem olyan meredek már. Aztán a pázmándi értelmetlen V-betű, vacak aszfalttal.
Nadap határában nem figyeltem eléggé, mentem egyenesen: meredeken fel a faluba, a templomig. Ha már itt, akkor végiggurultam a gyönyörű, Sukoróra vezető bicikliúton.
Így viszont kimaradt volna a 3-1 pont: egy földúton bújtam át az autópálya alatt, és épp a pontnál csatlakoztam vissza a bubára. Pákozdig kellemes, aztán a faluban viacoloros bicikliutak, hatszor váltva az oldalt - és közben a sima, forgalommentes úton végig biciklit tiltó tábla. (Aki kitalálta a viacolor bicikliutat, annak kéne 100 évig ilyenen menni!)
A falu után újra vadiúj, széles, sima sztráda, két aluljáróval: profi. Egészen Székesfehérvár elejéig. Onnan a régi, keskeny, rázós bicikliút, aztán az se, csak egy vacak járda. Itt kimentem a régi 7-esre, és végignyomtam egészen a város túlsó végéig. Teljesen random módon néhol kint volt a biciklizni tilos tábla, máshol meg nem - nem törődtem vele.
A város után megint profi, Szabadbattyában nem kerülgettem, Köszárhegyen élveztem, hogy legálisan mehetek a főúton. Ott egy kisboltban pótoltam a folyadékkészleteket ("kék kutak" már sehol sincsenek, sajnos).
Polgárdi egy szörnyű útszakasszal indít, de aztán megint szuper pálya. Főkajáron jó volt a főúton gurulni, utána újabb aluljárós, profi út. És már Akarattya. :-)
Megtaláltam, köszi Attibati!
Mára ennyi :)
Gratula az előttem lévőknek, 2 etapot ők is letekertek!
Ha egy multiként jelenik meg, akkor biztosan végigmegyek rajt éjjel, így a többit meghagyom, jóval későbbre. Nekem 85.5 km lett a 2.és 3. rész együtt, háztól-házig + Martonvásár-Fehérvár vonat.
Itt nem volt speckó rejtés, nem jár az 5-ös.
[Geoládák v4.5.10]
Valahová terveztem biciklizni, amikkor megjelent ez a láda, már az úti cél is meglett. Először csak ezt a ládát terveztem, de végül a 3. ládát is felkerestem. Etyekről indultam és oda is érkeztem vissza. A két láda kissé hosszabb lett, mint eredetileg tervben volt kerekezés, összesen 122 Km lett. Teljes sötétségben érkeztem vissza, szép, de fárasztó kaland lett. Vörös, narancs és fehér holdat is láttam útközben. Köszönöm Attibatinak a rejtést!