FAQ
Előzmények

sawkukhozzászólásai | válasz erre | 2008.11.06 17:26:22 (6075)
Mit szeretnél érte? Persze, ha még aktuális.
[előzmény: (6074) navigator, 2008.11.06 16:35:30]

navigatorhozzászólásai | válasz erre | 2008.11.06 16:35:30 (6074)
Ha sokat áll, akkor bekapcsol és pár percig jó, aztán ez az időintervallum exponenciálisan csökken az újabb ki-be kapcsolásokkal, míg a végén be sem lehet már kapcsolni.
[előzmény: (6072) sawkuk, 2008.11.06 16:17:50]

sawkukhozzászólásai | válasz erre | 2008.11.06 16:17:50 (6072)
A Foretex teljesen halott, vagy még be tudod kapcsolni (akár rövid időre), holdakat lát? Mit szeretnél érte?
[előzmény: (6070) navigator, 2008.11.06 15:50:18]

navigatorhozzászólásai | válasz erre | 2008.11.06 15:50:18 (6070)
Akkor nekem szerencsém volt, hogy az amcsi készüléket kicserélte az EU-s képviselet.
Szerintem zárjuk le az ügyet ennyiben. a tanulság, hogy akinek nem hazai készüléke van és elromlott, ne adja fel. írjon egy levelet legalább az anyacégnek, vagy az angol képviseletnek.

Egyébként elég bugos ez a foretrex. Egy éve letettem pihenni, most meg bekapcsolás után pár perccel vagy elkezd össze-vissza kapcsolgatni, vagy kikapcsolja magát. Sajnos most már nincs garim. Ha kell valakinek alkatrésznek, szóljon.
[előzmény: (6037) magpet, 2008.11.04 18:06:18]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2008.11.04 18:06:18 (6037)
Még nem intéztem náluk USA készüléket, konkrét tapasztalatom nincs. Amennyire én tudom, a következő a helyzet (de változatanul: fix info a NaviGate-től!):
A garis ügyintézés ugye úgy megy, hogy beviszed a rossz készüléket, ők a polcról adnak Neked másikat. Ez után a beteg darabot kiküldik a Garmin Europe-nak, akik ezt jóváírják, és a következő csomagban kapnak +1-et az adott típusból. Ha jól tudom, akkor a Garmin Europe nem fogadhat európai képviselettől USA származású készüléket cserére. Ezért aztán a NaviGate pontosan annyit tud tenni, mint maga a vásárló: átveszi a készüléket, majd "magánemberként" kiküldi az USA-ba, majd valamikor megkapja a másikat. Hogy ezt az ügyintézést bevállalják-e, és ha igen, mennyiért, azt nem tudom.
[előzmény: (6036) navigator, 2008.11.04 17:21:18]

navigatorhozzászólásai | válasz erre | 2008.11.04 17:21:18 (6036)
OK, akkor hadd mondjam el a konkrét esetemet. Államok beli tartózkodásomkor vettem egy Garmin GPS-t (ForeTrex 101, tehát még olyan sincs hogy EU, vagy US készülék.). Volt számla, vámpapír, minden ami kell a behozatalhoz. Elromlott a kicsike. Bevittem a Navi-Gate-esekhez, akik helyből elhajtottak azzal, hogy csak itthoni Garminnal foglalkoznak. Egyetlen tanácsuk az volt, hogy vigyem oda, ahol vettem. Ezután írtam az anyacégnek.
Lehet hogy csak én tartom ezt inkorrektségnek?
Egyébként a náluk vásárolt dolgaimmal levő gondjaimat korrekten kezelték, csak furcsa nekem a nagy globalizációban ez a hozzáállás. Lehet hogy az anyacég sara mindez? Vagy azért mert ilyen a politikájuk, vagy azért, mert nem koppint a magyar képviselet fejére???
[előzmény: (6035) magpet, 2008.11.04 17:10:48]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2008.11.04 17:10:48 (6035)
Így értelmezem:

1. A garancia érvényesítéséhez szükség van a vásárlást igazoló számlára.
2. Garanciális ügyintézéssel kapcsolatban keresd fel a helyi Garmin képviseletet, vagy hívd a Supportot az alábbi telefonszámon a készülék ide-oda eljuttatásával kapcsolatos instrukciók ügyében.

Innentől tényleg csak tippelek, magánemberként:
1. Ez tiszta, nyilván a számla adott.
2. Ez pedig értelmezés kérdése. Szerintem ez önmagában nem jelent olyan jellegű világgarit, hogy a világon bárhol ingyenes az ügyintézés (csere) a vásárlás helyétől függetlenül. Ebből az derül ki, hogy ha garis intéznivalód van, hova kell fordulnod információért. Azt nem mondja ez a mondat, hogy a csere ott azonnal meg is fog történni, vagy hogy az adott képviselet ingyenesen intézi a készülék küldözgetését.

Hangsúlyozom: ez az én értelmezésem. Ha vennék egy akármilyen készüléket, ezt én nem értelmezném világgaranciának. De talán célszerűbb magát az illetéest megkérdezned az ügyben.
[előzmény: (6034) navigator, 2008.11.04 16:38:19]

navigatorhozzászólásai | válasz erre | 2008.11.04 16:38:19 (6034)
Te ezt hogyan értelmeznéd:
"To obtain warranty service, an original or copy of the sales receipt from the original retailer is required."
"To obtain warrant service, contact your local Garmin authorized dealer. Or call Garmin Product Support at on of the numbers shown below, for shipping instructions and an RMA tracking number."

Egyelőre eltekintek a teljes szöveg beírásától, de sehol nincs benne utalás arra, hogy helyi szla kell a vásárlásról a garihoz. Ezek szerint a hazai forgalmazó nem authorized dealer? Ezt nem hittem volna...
[előzmény: (6017) magpet, 2008.11.03 12:57:39]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2008.11.03 12:57:39 (6017)
Ez a "világgari" dolog hol szerepel? Keszulek garleveleben? Es a paramaterei is irva vannak? (Barhol a vilagon beviszed Garmin-kepviselethez, mindent inteznek ingyen?)
[előzmény: (6014) navigator, 2008.11.03 11:34:24]

navigatorhozzászólásai | válasz erre | 2008.11.03 11:34:24 (6014)
Szerintem ha világgari, akkor világgari. Ezen nincs mit vitázni. Akkor ne írják rá, vagy legyen ott hogy bocsi, de Mo.-on (Kelet-Európában?) szívás. Ezt nekik kellene lesakkozni, nem nekünk szívni a külföldi készülékkel. Az angol képviseletnek miért biznisz megjavítani a készülékemet? (Megmondom, azért mert így remélhetőleg legközelebb is Garmint veszek. Nem csak a rövidtávú profit számít nekik.) A szürkeimportot verjék le máshogyan, mert nem biztos hogy rosszhiszemű az, aki külföldön vette a készülékét aztán itt romlott el neki.

Hogy ne csak rosszat mondjak a hazai forgalmazóról. Köszönet nekik hogy az anyacéghez hasonlóan ők is támogatják a kerékpársportot.

Végülis nem is ez volt a hozzászólásom lényege, hanem az hogy nincs veszve minden a külföldi garival.
[előzmény: (6012) Yoss, 2008.11.03 11:21:42]

Yosshozzászólásai | válasz erre | 2008.11.03 11:21:42 (6012)
Még valami. Ez nem csak a Garmin esetében van így. Pl a Nikon sem támogatja a szürke importot.
Könnyen belátható, hogy a saját disztribútorainak okoz gondot, ha más területről áramlik oda az áru, ezért nem szeretik, ha az egyik piacra szánt eszköz más piacra kerül.
A hazai forgalmazó meg azért nem lelkes, mert neki abból nem volt bevétele, akkor költeni sem szeretne rá. Ez azért érthető. A 'nagy' Garmin meg ezért nem fog fizetni neki semmit. Sztem.
Képzeld magad az ő helyükbe és értékeld így a helyzetet.
[előzmény: (6010) navigator, 2008.11.03 11:05:54]

navigatorhozzászólásai | válasz erre | 2008.11.03 11:05:54 (6010)
Én is vettem amcsi GPS-t. Az egyik hibás is volt. A hazai forgalmazó a világgari ellenére nem vállalta a javítását (no comment). Írtam az anyacégnek. Kiküldették velem az angol képviseletükhöz. Postafordultával kaptam egy új készüléket egy bocsánatkérő levéllel és egy grátisz EU térképpel.
Azza nem kell parázni, ha nem hazai a gari. Még lehet hogy jobban is jösz ki belőle.

Gondolom ennek a hozzászólásnak nem fog örülni a hazai forgalmazó, de ez van... sajnos.
[előzmény: (5976) hodoaat, 2008.11.01 09:27:22]

hodoaathozzászólásai | válasz erre | 2008.11.01 09:27:22 (5976)
Amerikás GPS-hez annyit, h én egy "refurbished" készüléket vettem (Legend Cx) és ceruzaelemmel megy 15percet aztán kikapcsol, akksival el sem indul, csak USB-n táplálás működik (részletek kütyü fórum 2007-június). Azóta 4db AA akksival használom amit USB kábelen adok be neki...
Most inkább gyűjtögetek egy itthon vásárolt CSx-re vagy hasonlóra.
De ha nem próbálom meg, akkor nem tudom meg, hogy így jártam volna vagy sem. Ezek után tehát én inkább maradok a "drága hazai"-nál, de legalább van gari meg support... :))
[előzmény: (5975) sophegyi, 2008.11.01 09:15:46]

sophegyihozzászólásai | válasz erre | 2008.11.01 09:15:46 (5975)
Egy gyenge koppantassal tonkrevagtam az elozo vista c-met :(
[előzmény: (5957) Kincsvadászó Kalózok, 2008.10.31 10:48:41]

Kincsvadászó Kalózokhozzászólásai | válasz erre | 2008.10.31 10:48:41 (5957)
Én vásároltam már tőle, megbízható! Viszont több mint 1 hónapig jött, többször VÁM-ra akarták rakni, visszahívta a tulaj, más szállítót keresett, aztán Magyarországon is VÁM raktárba kerül és ha szúrópróbásan belenéznek a csomagba, akkor vagy kifizeted a VÁM-ot, vagy elkobozzák :) ez a helyzet. A gari engem nem aggaszt, én még nem láttam meghibásodó GARMIN-t. Ennek az esélye igen csekély, ha mégis, akkor az árkülönbözetből itthon is kifutja a javítás.
[előzmény: (5953) kamus, 2008.10.31 09:45:25]

kamushozzászólásai | válasz erre | 2008.10.31 09:45:25 (5953)
De, ha a lapon lévő áron rendelem, akkor annyiért kapom meg, nem? Vagy megkapom annyiért csak 2010-ben? Lehet, majd utána fogok nézni. Mindenesetre Itt mindig van egy cég aki olcsóbb a többieknél!
Ja, és van még a vaterán is valaki aki USA-ból küldi a GPS-eket, Róla valakinek véleménye, ill. a forgalmazott termékeiről?
[előzmény: (5952) KiVi, 2008.10.31 09:41:06]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2008.10.31 09:41:06 (5952)
"Átmeneti készlethiány." :)
[előzmény: (5951) kamus, 2008.10.31 09:29:01]

kamushozzászólásai | válasz erre | 2008.10.31 09:29:01 (5951)
http://www.argep.hu/main.asp?suche=oregon+300&x=39&y=0

Itt 90e De tényleg newm szeretnék okoskodni. Látom én oűis, hogy a hivatalos oldalon drágább.
Lehet fel kéne hívnom, hogy miért ennyi.
[előzmény: (5950) Yoss, 2008.10.31 09:12:03]

Yosshozzászólásai | válasz erre | 2008.10.31 09:12:03 (5950)
Mo-n, hivatalos forgalmazónál 104 900.- az ára. Amennyire tudom ez az összes forgalmazónál ennyi, mivel a Garmin határozza meg az eladási árat. De ha nem így van, majd Magpet kijavít.
[előzmény: (5949) kamus, 2008.10.31 08:55:43]

kamushozzászólásai | válasz erre | 2008.10.31 08:55:43 (5949)
Bocs, hogy beleszólok, de a 300-as a neten 90e HUF. Engem a készülék lehet, hogy érdekelne, de ettől olcsóbban.
[előzmény: (5947) gsmisi, 2008.10.30 20:11:22]

gsmisihozzászólásai | válasz erre | 2008.10.30 20:11:22 (5947)
eladó igen-igen sürgősen egy vadi új (1 napos) nyeremény Garmin OREGON 300 , Naviguide térképpel. Annyira origi, hogy még a térképet sem unlock-oltam, fel sem töltöttem, szóval tuti. Az új ára 105,000+20,000 a térkép. Na mindez most:105,000. de csak holnap délig. Ha valakit érdekel nyugodtan keressen akár éjjel is. :20-9548805
Ja:magyar garancia természetesen. számla stb.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail] [impresszum]