Előzmények
Mr Zerge | hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.11 09:47:58 (49684) |
Ezt egyszer nagyon részletesen már kiveséztük, különböző hivatkozásokra rákerestem, amiket a Doppler hívők idéztek.
Azokból egyrészt bebizonyosodott, hogy a rakéta technika valóban használja a 3D sebesség meghatározásban a Doppler elvet. (Katonai rakétákban.) Linkeltem is ilyen weboldalakat akkor.
A mi kis kézi GPS-inkben nincs Doppler elvű, freki mérésen alapuló elektronika.
Ennek nagyon egyszerű cáfolata, ha valaki szétszedi a GPS-t és megmutatja a benne lévő hardvert, vagy egyéb hardver dokumentációt talál pl. A MAP60CSx felépítésében, blokk diagramjában a freki mérésre.[ előzmény: (49682) Csuhás, 2010.06.11 09:34:14] |
|
Csuhás | hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.11 09:34:14 (49682) |
Úgy gondolom, amiket felsorolsz pl műhold pozíció változás stb azt mind figyelembe veszi a gps a pozíció kiszámoláshoz.
Ezek egy része kihagyható ha moduláló jel kényelmesen mérhető doppler eltérését határozod meg. A pozícióhoz hasonlóan kapsz legalább négy pszeudó sebesség vektort. Amiből számítható a sebességed.
Lényeg hogy nem kell a pozíció változás, mert közvetlenül a sebességekből lehet számolni.[ előzmény: (49679) R.Guszty, 2010.06.11 09:11:27] |
|
R.Guszty | hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.11 09:11:27 (49679) |
... a doppler féle méréshez az is kéne, hogy tudjuk a műhold és a haladási irányunk szögeltérését, mivel így a frekvencia eltérésből NEM a föld feletti sebességünket számítjuk ki, hanem a föld feletti sebesség műhold felé eső vektorát, nem? Ha viszont figyelembe venné ezt a szögeltérést, ami pillanatról-pillanatra változik, nem hiszem, hogy elég lenne a számítási teljesítménye a GPS-nek.[ előzmény: (49677) R.Guszty, 2010.06.11 09:08:22] |
|
R.Guszty | hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.11 09:08:22 (49677) |
Van erre valami forrás, ahol utána lehetne nézni, mivel ez már többször előkerült itt a fórumokon, de még senki nem tudott biztos forrást mutatni rá. Én hajlok rá, hogy inkább az elmozdulás alapján történő sebességmérést gondoljam igaznak, mivel egyszerűbb a számítása, és ez magyarázná a sebességugrásokat is a tracklogban.[ előzmény: (49676) Mikulás trágársága elüldözött, 2010.06.11 08:57:47] |
|
| hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.11 08:33:42 (49669) |
Tökéletes pozíciómérés esetén már önmagában a koordináták pontosságából értsd kerekítéséből (6 tizedesjegy esetén) is mintegy 0 km/h-0,4 km/h következik. Értelemszerűen az Egyenlítő felé haladva egyre nagyobb, a sarkokon meg elhanyagolható. Ha pedig figyelembe vesszük, hogy kb 3-5 méteres pontosságot "vállalnak" a gyártók, akkor kész "csoda", hogy nem ugrál a sebeség jobban. Jó, mondjuk ez túlzás, mert a sebességhez relatív pontosság kell, míg a vállalt az az abszolút pnotosságról szól.
Egyébként csak most esett le, hogy akkor a csix leírásában szereplő "Velocity 0.05 meter/sec steady rate" sem a kijelzés pontosság miatt van így definiálva, hanem feltehetőleg a koordináták 6 tizedesjegye miatt, hiszen a max tévedés longitudinálisan mintegy 1,1 m, s a csix mp-ként rögzít.[ előzmény: (49667) NitiZoli, 2010.06.11 07:00:49] |
|
NitiZoli | hozzászólásai | válasz erre | 2010.06.11 07:00:49 (49667) |
Sziasztok!
Az mennyire normális, hogy a vistank valamiért nem mutat egy állandó, aktuális haladási sebességet, hanem egy bizonyos tartomány között "ugrál"? Mondjuk haladunk kb 5km/h -val, akkor ő a 3-6,5 km/h -ig mindenféle értéket mutat. Esetleg valami beállítási probléma lehet, vagy ezt így kell elfogadni?
Köszönöm, köszönjük előre is a választ! |
|
|
|