Persze, biztosan jobb a helyzet, mint az 1860-as években Pakisztánban. Ezt is értékelni kell, igazad van. :)
Viszont nekem a következők jelentenék a jól használható vasúti közlekedést:
1. Elautózom a megfelelő pályaudvarra. (Igen, lenne pofám autózni, mert esetleg sok a csomag, a fenének sincs kedve 4-szer átszállni, mire a vonatig eljut.)
2. Leteszem az autómat egy hatalmas, ingyenes (vagy napi 1-200Ft-ba kerülő) parkolóban. Ha a pályaudvar nem a sűrű belvárosban van, akkor a fizetőparkolás nem forgalomszabályozás, hanem kasza, tehát nem szeretem.
3. Veszek egy reális árú vonatjegyet. Reális ár az, aminél jobbat nem tudok elérni akkor sem, ha egy kisfogyasztású autóval, 12 bar-ra fújt kerekekkel, örösben 50-nel megyek Debrecenbe. (Tudom, hogy vasút üzemeltetése drága, de a fölöslegesen elvert rengeteg pénz sem kevés...)
4. A célpontom körül is van esélyem normálisan közlekeni. Ritka eset az, hogy a debreceni célpont a pályaudva mellett terül el. Ha ott tömegközlekedem, taxizok, akkor ugyancsak durván nőnek a költségek.
5. Hazatérve az autómat a helyén találom. Nincs beverve az ablaka, nincs a szélvédőjén semmiféle bírság egyik kiváló bűnszövetkezettől sem.
Persze a kényelmet is meg kell fizetni. Ha IC, meg laptop-villany, meg nem én vezetek, akkor ez egy szolgáltatás, ez világos. Viszont manapság ha a fenti tételeket szépen összeadom, akkor megkockáztatom, hogy a Fabiaval egyedül is alaposan megverem árban a BKV+CentrumKFt+MÁV+DKV kombót, ha a debreceni példánál maradunk. Nincs menetrend, nincs csomaglopás, stb. Ha pedig ketten ülünk az autóba, akkor pláne.
Félreértés ne essék, szívesen vonatoznék. De azért nem szeretek sokat fizetni, hogy pár gengszter hülyére keresse magát. Ha tisztességes szolgáltatás lesz a dolgoból, majd újragondolom.[ előzmény: (13922) Moo, 2009.03.13 19:22:25] |