Persze, de belső + pumpa hosszabb túrára mindenképp kell, hiszen a nagyobb lyukakat (amit már ragasztani se lehet), azt a trutyi se tömíti el. Vagy ha úgy nézem trutyi nélkül se kell belső, amihez elég a trutyi, arra elég a folt is (sőt). Szerszám mindig van nálam (egy a nadrágomban, egy meg a vázon), nem (csak) kerékcsere miatt. És a kerékben jobban érzed a plusz súlyt, mint a vázon. Ugyanakkor elhiszem azt is, hogy ez elhanyagolható, hisz gyakorlati tapasztalatom nincs vele, mindössze a mások által leírt véleményekre hagyatkozom. Korábban az agydinamóról is több helyen olvastam, hogy észrevehetően lassít, én mégsem érzek különbséget.
"Defektet attól lehet kapni, ha egy éles kőre, padkára érkezel keményen, és a felni széle vágja el a belsőt."
Ez akkor igaz leginkább, ha nincs meg a kellő guminyomás. Én ilyen esetre nem is emlékszem, mindig egy kis tűszúrásnyi lukat találok, de a tettes nem kerül elő.
Nem akarok hitvitát nyitni, csupán azt kívántam kiemelni, hogy defekt megelőzés szempontjából a legtöbb a külsőn múlik. Emellett ha valaki szükségét érzi, akkor a védelmet lehet növelni többféle kiegészítő eszközzel (kevlár szalag, trutyi). Nem vitatom, hogy jó cucc, csupán az éves km/defekt arányom miatt egyszerűen nem tartom szükségességét.[ előzmény: (6571) gst76, 2018.02.01 18:08:05] |