Wap
Kb. 20x20 cm-es, konyhai tárolódoboz egy keskenylevelű ezüstfa alatt, gallyakkal álcázva.
A dombra felvezető kis betonúttól nem messze, szép rálátással a hídra.
Megközelítés
(Balaton felől) a Kőröshegyi református templom után jobbra, az Árpád utcán egészen a hídfőig aszfalt út, onnan egy keskeny betonúton tovább is lehet menni.
A láda környezetéből jó rálátás nyílik a hídra, az odavezető út átvezet a híd alatt, ott alulról is meg lehet csodálni a hatalmas monstrumot.
A ládát rejtő bokor csoportot megkerülve keleti irányból, a szúrós élmény elkerülhető! Az ösvény mellé villanypásztort telepítettek, figyeljetek!
Kőröshegyi völgyhíd
"Egy különleges építkezés megtekintésére szeretném felhívni a figyelmet ezzel a ládával, de a kész építményt is érdemes lesz felkeresni, monumentális alkotás lesz."
Ezekkel a sorokkal indította útjára ezt a ládát Patikus, amikor 2005-ben elhelyezte ezt a ládát egy építkezés közvetlen szomszédságában.
Valóban monumentális alkotás, amely része lett útjainknak, hétköznapjainknak, mégis újra és újra lenyűgözi az utazót hatalmas méreteivel.
"Az épülő M7-es autópálya Zamárdi - Balatonszárszó közötti 14 km-es szakaszán, Kőröshegyen épül Közép-Európa egyik leghosszabb közúti völgyhídja, amely több szempontból is (rekord méretei, határideje, építési-szerelési technológiája, stb.) kiemelkedő jelentőségű mérnöki alkotás lesz. A híd pillérei 18 és 80 méter között változó magasságúak, ezekre feszített vasbeton-felszerkezet épül, amely a két hídfőtől egyidejűleg induló szabad betonozási technológiával készül. A híd 17 nyílású (támaszközök: 60m, 90m, 13x120m, 95m, 60m) hossza 1872, szélessége 23,8 méter és 2,86%-os eséssel ívesen halad az országhatár felé. Befejezési határideje: 2006. november 30.- volt eredetileg, de ez úgy néz ki, hogy legalább fél évvel meghosszabbodik.
Tavasszal az építési technológiában változás történt. Eddig az úttest pályaelemeket (8-9m) a pillérek tetején, a végleges helyükön zsaluzva betonozták, jelenleg a talaj szinten zsaluzzák, és megszilárdulásuk után hidraulikus emelősajtókkal felemelve rövid (1,5 m) tagok magasban történő összeépítésével rögzítik. Így talán gyorsabb ütemben épülhet a híd.
Az építkezés rendkívül látványos, műszaki embereknek különösen. A táj egységét megbontja, biztosan sok ellenzője is lesz, de úgy látszik a hídépítők győztek az alagútépítőkkel szemben." (Patikus)
A Völgyhidat végül 2007. augusztus 8-án adták át a forgalomnak.
A Kőröshegyi völgyhíd egyik különlegessége, hogy a hatalmas pillérek külső hossza 13 méter, szélessége 5,5 méter, valamint belseje üreges. Két pillérbe liftet is építettek, ezekre a hídvizsgálatok miatt van szükség. További érdekesség, hogy a völgyhíd hídmestere egy
ifjú hölgy.
A hídpályáról lefolyó csapadékvizet egy külön e célra készített tározóba vezetik, ahonnan tisztítás után kerül a Kőröshegyi-Séd patakba, majd onnan a Balatonba.
A 2x2 sávos hídon 110 kilométer/órás sebességkorlátozás van érvényben, és nincsenek leállósávok sem.
Forrás
Wikipédia