WAP:
1, N 46° 19,963' E 13° 32,319'
Parkoló a Kanin felvononál
2, N 46° 21,751' E 13° 28,384'
Láda:A sziklák között,közel a csúcsra vezető turista úton
Rejtek:
A ládát a csúcsra vezető turista út mentén helyeztük el kb. 5 percre a csúcstól. Egy szikla alatt vár rátok gyönyörű kilátással. A jelszó egybeirva kisbetűvel.
Ezen ládánkkal csatlakozunk Bihary Gábor és Zsuzsi Szlovénia csodálatos vidékeit bemutató ládáihoz. Reméljük minél többen megismeritek-e csodálatos országot.
A túrázást és hegyeket szerető ládászok paradicsoma lehet ezen kis csodavilág.
A ládával egy gyönyörű magashegyi környezetbe akarunk titeket elvezetni. Valódi alpesi magashegyi túra, de átlagos kondicióval teljesíthető.
Természetesen a bátrabbak és jó kondicióval bírók gyalog is leküzdhetik a 2063 méteres szintkülönbséget. Nekik kívántunk segítséget nyújtani a mellékelt térképrészlettel.
Csapatunk az átlagos kondiciójú ládászok közé tartozik, így a túránkat egy kb. 30 perces felvonós utazással kezdtük. A felvonó Bovec település széléről indul. Nyári időszakban szerdától vasárnapig üzemel.
Információt az indulásról, az árakról és egyéb lehetőségekről az alábbi oldalon találtok: Bovec
A túra a felvonózást követően indul és kb 1-1,5 óra oda és vissza. A túra nagyobb gyerekkel is végigjárható, de fokozottan figyelni kell rájuk. Mélységben és magasságban nem lesz hiány.
A ládát a Prestreljenik (2499 m) nevű csúcs közelében helyeztük el. Végig a megadott jelzésen kell haladni.- Figyelem: A laza kőzet miatt nem is ajánlott letérni a jelzett útról.
Mivel egy magashegyi túra keretében fogjátok a ládát levadászni, íme néhány gondolat:
Időjárás:
A Júliai-Alpok időjárására a magashegységi éghajlat sajátosságai jellemzőek. Napközben a völgyekben 15-25 °C valószínű, míg éjszaka 10-15 °C várható.
A túrák során természetesen a tengerszint feletti magasság növekedésével csökken a hőmérséklet. 1500 méter felett már csak 10-15 °C-ra számíthatunk, de szép idő esetén persze ennél melegebb is lehet.
A csúcs környékén hófoltok lehetnek. Eső előfordulhat; nagy magasságban a szélre is fel kell készülnünk.
Felszerelés:
Strapabíró túraöltözet, meleg ruha, jó minőségű esőkabát , kényelmes túrabakancs, napszemüveg, napvédő krém, sapka vagy kendő napszúrás ellen, kulacs, hasznos lehet a lefele menetnél a túrabot. A láda kereséshez pedig ajánlott a GPS. Sok errefelé az egyforma szikla.:-)
Járás a hegyen:
A gyaloglás olyan sporttevékenység, ahol az arra szánt erőfeszítésünket akaratunk szerint változtathatjuk. Ezután már csak az útvonal és a túra céljának kiválasztása marad, képességeink és edzettségünk figyelembevételével. A hegyen a kezdő gyalogló hibái azonnal felismerhetők: túl gyors tempójú indulás, gyakori megállás, kifulladás, az emelkedők lábujjhegyen való megmászása, megfeszített lábikrákkal, izomgörcs lejövetelkor.
Meg kéne tehát tanulni a gyaloglást. Az egyensúly megtalálását, és a hosszú, elfáradás nélküli járást... minden bizonnyal.
A ritmus:
A gyaloglás aranyszabálya a szabályos ritmus megtartása. Jobbnak tűnik lasabban nekiindulni, hogy bemelegedjenek az izmok és az izületek, és hogy a légzés szabályos legyen. Ahogy a tájfutásnál is, mindenkinek meg kell találnia a "második lélegzetet", ami lehetővé teszi a helyes légzést, bármilyen hosszú is legyen az erőfeszítés időtartama. És aztán persze saját ritmusban kell járni, nem hagyva befolyásolni magunkat a társak vagy a többi túrázó által. Azonban a lassú ütemű gyaloglás nem egyenlő a lassú gyaloglással! A harmónia megtalálásáról van szó a légzés, a szív, a lábak és a fej között! Az erőkifejtés szabályozásának vágya és a konkrét fizikai lehetőségeinek megtanulása a legjobb ütűkártyák a hatékony és örömteli gyalogláshoz.
Lélegezzünk: kevésbé leszünk görcsösek!
A félelem, a reszketés, a fáradtság szabálytalanná teszik a légzést. Az érzések kontrollálása részben a légzés által történik. Egy kényelmesebb útszakaszon sokszor visszatartjuk a lélegzetünket. Jobb azonban, ha ezzel szemben erőltetjük a szabályos légzést.
A botok:
Egy vagy két teleszkópos bot használata nagyon kényelmes lehet: ezek sebességszabályozók, segítenek a felfele vezető úton, tompítanak ereszkedéskor, megtartják az egyensúlyt labilis területen... mindig tökéletesen illeszkednek a terephez. Felfelé menet a bot egyszerű, a csípőig érő sétapálca, amely támasztékul szolgál és csökkenti az izmok erőkifejtését. Ereszkedéskor növelni kell a bot hosszúságat. Előreeső
támaszkodáskor megelőzi és előkészíti a mozdulatot, lehetővé teszi, hogy a test előredőlve maradhasson, és könnyíti a combok és a térdek munkáját. A legjobb használat érdekében ajánlott csuklópántba bújtatni a kezet. A lejtőt keresztező úton a botot "alpenstockként" használják, mint ahogy a régiek is tették. A testhez képest átlósan tartva lehetővé teszi az állandó egyensúlyi állapot megtartását. a kezek ellentétes mozgása biztosítja a tartás erejét. Hegyi patakon való átkeléskor,vagy amikor azt akarjuk elkerülni, hogy megcsússzunk egy nedves fűszálon, a bot hirtelen a túrázás nélkülözhetetlenkellékévé válik.
Jó túrázást e remek környezetben.
forrás: Francois Damilno, Claude Gardien: Hegyek-Amit a túrázásról és az alpinizmusról tudni kell. Alexandra kiadó-2005
Hasznos információkat találtok a Júlia Alpokról az alábbi oldalon:Kanin
Állapot: kereshető
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
+
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
+
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
-
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
+
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
-
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
-
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
-
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
+
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
-
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
A hétvégén megmásztuk a csúcsot, amiről szeretnék fotókat küldeni ha van rá lehetőség, viszont a ládához nem tudtunk hozzáférni mert kutyával voltunk.
Szeretnénk megkapni a találatot a képeink alapján.
Családi kirándulás alkalmával erre is jártam. Sajnos a ládát Én sem találtam, pedig alaposan átnéztem a sziklákat. Rejtőnek írtam... Kérném a fotók alapján, ha lehet az elfogadást. Köszönöm! [Geoládák v3.6.0]
Fantasztikus időnk volt, de a ládát sajnos nem találtuk meg, pedig a rejteket szerintem jól beazonosítottuk. Kérném a rejtőt, hogy a képek alapján fogadja el a megtalálást.
2019.07.31 11:00 egyéb log: Ezt a ládát több mint 10 éve kerülgetem (lásd lent az első egyéb logot). 2007 óta többször is jártunk itt. Egy darabig a felvonó nem üzemelt, aztán általában az időjárás hiúsította meg a feljutást, vagy a családi biciklizés kapott elsőbbséget. A szomszédba egy újabb láda is került, így idén már nagyon komolyan készültünk. De az idő most is elromlott: először nagyon, így tettünk egy "isztriai kitérőt", de utána visszatérve se volt elég jó ahhoz, hogy egy egész napot, két csúccsal fent legyünk a hegyen. Helyette kisebb kirándulások (és aztán koradélután a nagy villámlásos zivatar). Nem adom fel.
VP Piroska
2007.07.04 07:00 egyéb log: Felemásra sikerült kirándulás a Júliai-Alpokba: nagyon szép helyek, együtt a család - egyre jobban (minden lépésnél) fájó sarok, elromló idő.
Reggel 3/4 7-kor szemerkélő esőben, felhőbe bújt hegyek közt az eredeti tervekkel szemben egyedül baktattam a felvonóhoz. Nagy kihaltság. 7 után aztán kiderült, hogy a nagyon rossz idő miatt egész nap nem közlekedik.
6,5 km légvonalban, 2000 m szint, jelzett út - normális körülmények között eleve gyalog mentem volna.
De ilyen időben, ismeretlen hegyekben, egyre jobban fájó lábbal egyedül felelőtlenség lett volna nekivágni...
Mivel az előrejelzés semmivel se biztatott, összecsomagoltunk, és indultunk haza. Az olasz oldalon egy kis kitérővel már 2,5 km-re megközelítettük a ládát (és magasabbra is jutottunk), de itt a felvonót éppen javították, a feltételek és a körülmények pedig nem javultak...
Visszajövünk!
VP Mila Piroska
A nap fő célpontja volt ez a púp.
A kabinos felvonóval mentünk a csúcs alá, majd először az Okno-t vettük célba, ahonnan csodás kilátást kaptunk az olasz oldalra.
Majd elindultunk a csúcstámadásra, s szép komótosan felsétáltunk. Meglepetésünkre senki nem volt fent, csak mi élveztük a csodás kilátást.
Igazán remek kis hely. A lejutást nehezítette az apró, törmelékes kő, de ez legyen a legnagyobb bajunk. :)
Kellemesen elfáradva indultunk a kabinokhoz, majd a lenti büfénél pótoltuk a kalóriákat.
Köszi
ZÖLDSPORTOS túrán.
Utolsó túranapunk volt ma. A többiek már elfáradtak,csak a kemény mag vágott neki a csúcsnak.
Az olasz oldalról is jöttek túrázók velünk szemben,felülről. Régi síelések emléke jutott eszembe Sella Neveára letekintve.
Fogtam! [g:hu 1.5.3y] [wapon beküldött szöveg]
A Kanin-napon már nem volt időnk feljönni ide, ezt pótoltuk ma. Az első felvonó fülkék egyikével jöttünk fel, majd szép komótosan felmásztunk a csúcsra és jól körülnéztünk:) Aztán jött a Soca-láda...
Zöld sportosokkal. Az első felvonóval jöttünk fel, hogy ezt a csúcsot se hagyjuk ki. A többiek a KRN-tóhoz és vízeséshez mentek, 11-re azonban esőt ígértek, így 3-an a hegyet soroltuk előre. Fenn szép kilátás nyílt, jó, hogy feljöttünk ide. Akkor még abban a hitben, hogy lefelé a Gcsoca után a többiek után megyünk.
Néhány napos ferratázós túra levezető napjára hagytuk ezt a ládát, kihasználva az újraindított felvonót. Nem mondom, hogy hűvös volt a tojásban (körbe plexi, tehát miért lenne?), de egyáltalán nem tragikus. A jelzéssel sem volt bajunk, aki túrázott már a Balkánon, az tudja, hogy igen, minden útvonalat piros-fehér körrel jelölnek. Gyors találat után átmentünk a Kaninra, kipróbálva a nemrég nyitott új ferratát. Teljesen sima ügy, mi beülőt sem vittünk, a kesztyű azért jól jött.
Ez a mai nap geocaching szempontjából nagy ráfaragás volt. Bár felteszem jelszó nélkülire, mivel jelentős erőfeszítéseket tettünk a megtalálására, de a ládához legközelebb 150 méterre voltunk, lásd a mellékelt térképet. Szóval visszautasítás esetén nem dőlők a kardomba :)
Előzményként: Már régóta szerettem volna felkeresni ezt a ládát. Sokat gondolkodtam róla, vajon olasz oldalról megközelíthető-e, de most hosszú idő után, számomra is váratlanul újra megnyitották a kanini felvonót. Utánam jövőknek információ - olasz oldalról az ülcsis felvonó biztos közlekedik, de magában miért közlekedne, feltehetőleg a Sella Nevea felvonó is közlekedik. Másrészt kocsival elég magasra fel lehet menni Bovec felől - legalábbis terepjáróval biztosan - így jó sok szintvonalat meg lehet spórolni.
Meleg időben a kanini felvonó kabinok, hihetetlenül levegőtlenek és forrók, kész kínszenvedés. Szerintem fejenként egy kiló folyadékot kiizzatunk mire felértünk.
Sajnos térképet nem töltöttem a GPS-emre, így a nagy semmi közepén csak egy pontot láttunk, feltehetőleg ez okozta a vesztünket. Először felmentünk a nyeregbe, majd követtük a javasolt piros kör jelzést. Egy idő után drótkötélbe torkoltunk, amin haladtunk egy darabon, de egy idő után túl veszélyesnek éreztük - mindenki beülővel és sisakkal közlekedett - így végül visszafordultunk és egy másik úton lecsúszkáltunk. A szállásunkon megnéztem a részletes térképet, itt láttam hogy volt egy elágazás, amit a terepen mi egyáltalán nem vettünk észre. Feltehetőleg ez okozta a via ferrátára kerülésünket. Szóval minden útvonalat szerintem piros körrel jelölnek a hegyen.
Átlagos kondíciójú túrázók lévén úgy döntöttünk, hogy gyalog megyünk fel a csúcsra. Nem csupán azért, mert a felvonó még így, több év távlatából sem működik, hanem azért, mert így van sportértéke és magas élményfaktora a dolognak. Rendkívül szép környéken jártunk, csodás vidéket láttunk. Odafelé folyamatosan felfelé mentünk, visszafelé meg lefelé - órákon át, de mégis jó volt. A sziklák, a füves rétek és a napsütés csodás díszletül szolgáltak. Életem egyik nagy vágya teljesült azáltal, hogy természetes élőhelyén fotózhattam havasi gyopárt. Aki úgy dönt, hogy hozzánk hasonlóan gyalogszerrel vág neki a hegynek, annak pár jó tanács. Érdemes GCSOCA ládánál parkolni. Addig egy egész jó minőségű murvás út vezet. Onnan indul egy turistaút a hegynek. Egy idő után a füves rét sziklás törmelékké válik. Innen már közel van a sípálya alsó része. Az olasz oldalról ide fel lehet jutni, de érdekes módon ez a felvonó nem működik. Valamikor a közelmúltban igen csúnya balesetet szenvedett, ami által gyakorlatilag használhatatlanná vált. Ebben a nyeregben is, több, mint 2000 méterrel a tenger szintje felett is láthatóak az I. világháborús épületek romjai. Innen én inkább a sípálya nyomvonalát ajánlom a felvonó felső állomásáig. Nekem brutális látvány volt a jó 25 méter széles, hófehér kövekből kialakított pálya, amit a környező hegyek anyagából hoztak létre. A felvonó felső végétől pedig mindenképpen saját erőnkre kell hagyatkoznunk. Szépen, nyugodt tempóban sem tart sokáig a csúcsra vezető út. A láda adta magát és fura volt, hogy magyar játékos szinte napra pontosan 3 évvel előttünk logolt bele utoljára. Hja! Nem megy a felvonó... 2500 méterről csodás körpanorámában gyönyörködhettünk és a környező mészkővonulatokon megfigyelhető rétegezettséget is tanulmányozhattuk. Szívem szerint még mindig ott fent ücsörögnék, de tudtuk, hogy van még dolgunk, így elindultunk lefelé a csúcstámadáskor már bejárt úton. Öcsipók medvém járt velem ezen a pazar hegycsúcson.
GCSOCA ládától másztunk fel. 11 km-es út alatt majd 1300m szintkülönbséggel abszolváltuk a ládát. Figyelni kell a jelzéseket, mert elég könnyen nyomát lehet veszteni a megfelelő útnak. Nekünk sikerült mindent jól csinálni, és mindenféle probléma nélkül, mondhatni simán fel tudtunk mászni a csúcsra. Út közben megannyi szép és érdekes növénnyel volt szerencsénk találkozni. Most először sikerült természetes közegében lencsevégre kapni havasi gyopárt. Állatok is voltak szép számmal. Egészen közelről sikerült kapcsolatba kerülni egy hegyi juh csapattal. Az egész út rendkívül tetszett! Fantasztikus élmény volt! A kilátás és a környező sziklás hegyek látványa leírhatatlan! Köszönöm a rejtést!
Nagyon fájt rá a fogam, de sajnos a felvonó továbbra sem megy a januári baleset miatt. Helyette elmentem via ferratázni (persze felszerelés nélkül) a Prisojnik északi falára.
A felvonó nem üzemel, így elmaradt az élmény és a ládakeresés is.
Sajnos semmi információ nem volt kiírva a felvonónál. Itthon rákeresve a neten derült ki, hogy januárban lezuhant két kabin, és ezért bizonytalan mikor indítják újra!!!
http://www.sielok.hu/rovat/hirek/cikk/bovec-kanin-hihetetlenul-szerencses-liftbaleset/
A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (76 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.
Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.