Elhelyezés időpontja: 2013.06.05 08:05
Megjelenés időpontja: 2013.06.07 20:29
Utolsó lényeges változás: 2013.06.08 10:21
Utolsó változás: 2021.11.13 07:31
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+6V)
Elrejtők: bazsogeleba
Ládagazda: bazsogeleba Nehézség / Terep: 4.0 / 1.0
Úthossz a kiindulóponttól: 3000 m
Megtalálások száma: 208 + 1 sikertelen + 1 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.4 megtalálás hetente
WAP
A láda megtalálásához georali-ban használt itiner segítségével kell egy megadott útvonalat végigjárni, útközben feladatokat és áthaladás ellenőrző pontokat (ÁE) megkeresni. Ezt teljesítve a feladatok megoldásait felhasználva számolhatók ki a láda koordinátái, és kereshető meg a láda.
Az itinert az első képben találjátok, célszerű előre kinyomtatni. és a lenti szabályok figyelmes elolvasása után végigjárni.
Az útvonal itt kezdődik: N 46° 4,155' E 18° 13,365' 125 m [GCEKF3-1]
A jelszó az ÁE pontok: STOP tábláknál S betű, Kerékpárosok veszélyt jelző táblánál K betű, valamint a ládában található jelszó egybeírásával képződik, összesen 9 betű.
Ha ugyanabbana kereszteződésben több tábla is van, az csak egynek számít.
A láda egy 12x3 cm méretű henger, melyet 1m magasan, egy fémtárgy belsejében találsz.
Az itiner végigjárásának szabályai:
Az útvonalat az itiner ábrákat a számozás szerinti sorrendben végigjárva kell teljesíteni, az autókra vonatkozó KRESZ szabályok betartásával.
Az itinerben csak azok a kereszteződések vannak feltüntetve, amelyekben egynél több irányba tudsz továbbhaladni, tehát egy olyan kereszteződés, ahol Behajtani tilos tábla, kötelező haladási irány, zsákutca táblák vannak, és te csak egy felé tudsz továbbmenni, nincsenek jelölve.
Az ábrákon a kereszteződések felülnézetből vannak ábrázolva, és te mindig az ábra alja felől érkezel a kereszteződésbe, és a nyíl irányába haladsz tovább.
Az itinerben van egy olyan szabály, hogy minden elsőbbségadás kötelező táblánál jobbra kell fordulni. Ez azt jelenti, hogy ha az útvonal során egy rád vonatozó elsőbbségadás táblához érsz, akkor nem figyelünk az éppen következő itiner ábrára, hanem mindjárt elfordulunk jobbra, és ezt az itiner ábrát a következő kereszteződésben hajtjuk végre. Tehát ezek a kereszteződések sincsenek jelölve az itinerben.
A feladatok az itinerben az ábrák melletti bekarikázott számokkal vannak jelölve. A feladatokat az adott ábra, és a következő itiner ábra között kell keresni. Az útvonal során jegyezd fel a feladatok megoldásait, ezek segítségével lehet meghatározni a láda koordinátáit.
ÁE pontok az útvonal során minden érintett, és rád vonatkozó STOP tábla és Vigyázz kerékpárosok KRESZ tábla. ÁE pontok érintése esetén S illetve K betűket írj a jelszóba.
Részletesebb leírás a georali szabályairól az alábbi helyen található: Georali szabályok.
Jótanács:
Az útvonalat nagyon lassan és figyelmesen célszerű végigjárni, figyelve minden kereszteződésre és az itiner ábrákra. Az elhagyott itiner ábrákat meg kell jelölni, hogy ne legyen elcsúszás az ábrák és a kereszteződések között.
Néhány táblát idő közben elég jól benőttek fák ágai, erre különösen figyeljetek!
Az útvonal hossza csak 3 km, de még autóval is legalább 15 percet számoljatok, mire figyelmesen végigjárható. Biciklivel és gyalog is végigjárható az útvonal, de az autókra vonatkozó szabályokra kell figyelni.
Georali
A Georali egy autós tájékozódási és ügyességi verseny, mely Pécsen már 70 versenyen van túl. A verseny lényege, hogy pontosan azon az útvonalon kell végighaladni a megadott szintidőn belül a KRESZ szabályok betartásával, amit a rendezők elterveztek. Itt nem az autó és a sebesség, hanem elsősorban a navigátorok teljesítménye (ill. a versenyzők gyors helyzetfelismerése) a döntő.
Ez nagyon könnyűnek hangzik, éppen ezért a szervezők igyekeznek minden útszakaszt különböző, előre nem ismert módon megnehezíteni. Javasolt, hogy az autóban utasok segítsék a tájékozódást és a feladatok megkeresését.
A tájékozódási versenyt szlalom ügyességi verseny egészíti ki. A versenyek Pécsen korábban Adonyi János, manapság Sebestyén György irányítása és szervezése mellett zajlanak. Forrás és bővebb információ:.
Köztársaság tér
A Köztársaság tér Pécs egyik népszerű tere, melyet szintén átépítettek 2009-ben az EKF program keretében. A rekonstrukció a tér gyalogos felületeire, játszóterére és szökőkútjára terjedt ki, díszburkolatot alakítottak ki és padokat helyeznek el. Új szökőkutat építettek a régi már nem működő szökőkút helyén.
Segítség:
Induláskor (1. ábra) a Köztársaság téren megyünk K felé és a 2-es itiner ábrán található balra befordulást, és az első feladatot keressük. A Rét utcához érve egy T elágazás fogad minket, ahol egy elsőbbségadás kötelező táblát is látunk, tehát a tábla miatt itt jobbra fordulunk, ez az ábra még nem lesz teljesítve, ezt a balra befordulást keressük tovább, mint a feladatot is. Kifordulás után az út bal oldalán megtaláljuk a ház falán a feladat megoldását, ezt felírjuk. Utána az első utcán (Igló u.) balra behajtani tilos táblát találunk, itt nem tudunk befordulni balra, tehát megyünk tovább. A következő kereszteződésben be tudunk fordulni balra (Eperjes u.). Tehát itt teljesítettük a 2-es ábrát, megyünk tovább és innen kezdjük el figyeli a 3-as ábrát. Itt az utca végére érve csak balra tudunk továbbmenni, tehát itt elfordulunk balra (Lőcse u.), de ez nem számít kereszteződésnek, mivel csak 1 irányba tudtunk menni, tehát megyünk tovább még mindig a 3. ábrát keresve. Az utca végén egy elsőbbségadás kötelező táblát találunk ismét (egy fa ágai között), tehát itt jobbra megyünk, majd a Rét utcában megtaláljuk az első kerékpárosok táblát az út jobb szélén.
És így haladunk tovább figyelmesen, sorba véve az összes ábrát.
Jó szórakozást kívánunk mindenkinek!
Állapot: kereshető
1 játékos jelölte kedvenc ládájának
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
+
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
+
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
+
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Érdekes kezdemenyezes! Rengeteg munka van a rejtesben,és a megtalálásában is!A munkához feltétlenül gratulálok,a környék kivalasztasahoz,amit volt szerencsénk többször megnézni,kevésbé!
Szerencse,hogy Mitfahrer voltam csak! Peti alaposan felkészült a feladatbol! Én ,ha O nincs,el se kezdem!
Nagyon régen voltam Pécsett,most is csak 2 nap. Biztosan nem ezzel a rejtessel foglalkoztam volna! De így alakult,hogy azokat a ládákat kerestük fel,ami Petinek hiányzott még Pecset
t és környékén!
Már majdnem kifogott rajtunk három pont,mert sötétben már feladatuk! De végül is meglett!
Gratulálok az ötletethez!
Atlétikai versenyre jöttünk Pécsre a hétvégén, de néhány láda megkeresése is belefért, ez volt a hetedik. Még otthon alaposan felkészültem a Georalira és a Google Street View-n már "végig mentem" az útvonalon. Ennek köszönhetően a láda helyét már tudtam és azt gondoltam, hogy a táblákkal is rendben vagyok. De a megtalált jelszórészletből kiderült, hogy még hiányzik egy láncszem! Szombat este még visszamentünk a helyszínre és megtaláltuk a hiányzó táblát is. Szeretem az ilyen jellegű rejtvényeket, szerintem az a titka, hogy nagyon figyelmesen kell elolvasni a leírás minden szavát. :)
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.0.3]
A koordinátákat viszonylag könnyen megfejtettem, sőt a jelölt hely, és a leíras alapján még a rejtekhelyre is volt egy tippem. Be is jött, egyből meglett a láda, keresnem se kellett.
A kerékpáros és a stoptáblákkal már jobban meggyűlt a bajom. Először csak a strigulákat húztam, és a darabszámmal próbálkoztam.
Aztán rajöttem, hogy úgy nem jön össze a 9 karakter. Aztán jobban elolvasva a leírást, meg a logokat megvilágosodtam, hogy a K és S betűket kell írogatni, ráadasul megfelelő sorrendben.
Ezek után már simán összeraktam a jelszót, amit a rendszer elsőre el is fogadott. Nagyon büszke voltam magamra.
Jó kis játék volt, köszi! :)
Köszönjük a rejtést, izgalmas játék volt, elektromos rollerrel bő 1 óra alatt. Elsőre a láda egy lehetetlen koordinátára jött ki, de biztosak voltunk benne hogy a trafó számát rontottuk el és visszatérve oda már láttuk is a megoldást. A láda jelszavát beleszámolva gyanús volt hogy 8 karakterre jön ki, valahol egy kerékpáros tábla elkerülte a figyelmünket, ezt már próbálgatással javítottuk, nem jártuk be újra az útvonalat. Nagyon tetszett, kevés ilyen geoláda van ami tényleg visszaadja a kincskeresés élményét :) [Geoládák v4.0.2]
A mellékelt útvonal tervet először nehezen értelmeztem, de Tintás segített. Kalandos és izgalmas volt. A logfüzetben helyet foglaltunk az első oldalon (jelszavas oldalt leszámítva). Köszönjük a lehetőséget! [Geoládák v3.12.10]
DDP Szekszárd-Bükkösd 6 napos gyalogtúra 11 fős régi, összeszokott túracsapattal.
[g:hu+ 2.9.12]
Szerintünk jól jártuk végig, még a láda is meg lett, de a jelszó nem jön ki.
TFTC! ♥️ Megtaláltam, köszönöm a lehetőséget és a munkádat!
Kalandos volt, a részleteket majd otthonról! [Geoládák v3.12.10]
Hát nem mondom, hogy nem kerültem idegállapotba többször is a teljesítés során, de így utólag azt mondom, megérte.
Kisiphx-szel vágtam neki gyalogosan a láda felkutatásának.
Összesen 5-ször futottunk neki.
Első alkalommal begyűjtöttük a koordinátákat és szerintünk felírtuk az összes táblát. Aztán ránk sötétedett, a ládát meghagytuk máskorra.
Másodszor már itthon megpróbáltam belőni a koordináták alapján a láda helyét. Kiderült, a trafót nem jól lőttük be.
Na fussunk neki még egyszer.
Harmadik alkalom a trafó felkutatása volt, majd itthon újra megnéztem a térképen a láda lehetséges helyét. Most már tuti jó lesz minden.
Negyedik alkalommal már a ládáért mentünk. Kiderült, rossz helyre kalibráltam. Na akkor már pokolba kívántam az egészet, de főleg magunkat, hogy ennyire nem lehetünk bénák. Pedig de. Már éppen hazaindultunk volna, mikor a mobilom segítségével újra néztem a koordinátákat.
Új helyszín felé mutatott. Éreztem, nyomon vagyunk.Már sötétben és esőben találtuk meg a ládát és a szerintünk utolsó jelszórészletet.
Hazafelé a kocsiban megpróbáltam a jelszót, sikertelen. A gutaütés, szívinfarktus, agyvérzés és még nem tudom mi kerülgetett, de oké, majd végigjárjuk még egyszer, mert hát biztos kimaradt egy tábla.
Hazaérve, pár óra múlva már lehiggadva vettem észre, 9 karakter a jelszó. Tényleg bénák vagyunk....
Utolsó mission impossible-nek tűnő vállalkozásként egy korábbi lognál olvasva a Street view alkalmazással virtuálisan végigjártam újra. És lőn csoda, meglett a két kihagyott tábla, így a jelszó is.
Így utólag már csak mosolygok magunkon és az egészen, de tkp.iszonyúan tetszik az ötlet és igazán megdolgoztattál a jelszóért, minket legalábbis. Nálam csillagos ötös.