Megye/ország: Baranya
Elhelyezés időpontja: 2013.06.05 08:05
Megjelenés időpontja: 2013.06.07 20:29
Utolsó lényeges változás: 2013.06.08 10:21
Utolsó változás: 2021.11.13 07:31
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+6V)
Elrejtők: bazsogeleba
Ládagazda: bazsogeleba Nehézség / Terep: 4.0 / 1.0
Úthossz a kiindulóponttól: 3000 m
Megtalálások száma: 235 + 1 sikertelen + 1 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.4 megtalálás hetente
WAP
A láda megtalálásához georali-ban használt itiner segítségével kell egy megadott útvonalat végigjárni, útközben feladatokat és áthaladás ellenőrző pontokat (ÁE) megkeresni. Ezt teljesítve a feladatok megoldásait felhasználva számolhatók ki a láda koordinátái, és kereshető meg a láda.
Az itinert az első képben találjátok, célszerű előre kinyomtatni. és a lenti szabályok figyelmes elolvasása után végigjárni.
Az útvonal itt kezdődik: N 46° 4,155' E 18° 13,365' 125 m [GCEKF3-1]
A jelszó az ÁE pontok: STOP tábláknál S betű, Kerékpárosok veszélyt jelző táblánál K betű, valamint a ládában található jelszó egybeírásával képződik, összesen 9 betű.
Ha ugyanabbana kereszteződésben több tábla is van, az csak egynek számít.
A láda egy 12x3 cm méretű henger, melyet 1m magasan, egy fémtárgy belsejében találsz.
Az itiner végigjárásának szabályai:
Az útvonalat az itiner ábrákat a számozás szerinti sorrendben végigjárva kell teljesíteni, az autókra vonatkozó KRESZ szabályok betartásával.
Az itinerben csak azok a kereszteződések vannak feltüntetve, amelyekben egynél több irányba tudsz továbbhaladni, tehát egy olyan kereszteződés, ahol Behajtani tilos tábla, kötelező haladási irány, zsákutca táblák vannak, és te csak egy felé tudsz továbbmenni, nincsenek jelölve.
Az ábrákon a kereszteződések felülnézetből vannak ábrázolva, és te mindig az ábra alja felől érkezel a kereszteződésbe, és a nyíl irányába haladsz tovább.
Az itinerben van egy olyan szabály, hogy minden elsőbbségadás kötelező táblánál jobbra kell fordulni. Ez azt jelenti, hogy ha az útvonal során egy rád vonatozó elsőbbségadás táblához érsz, akkor nem figyelünk az éppen következő itiner ábrára, hanem mindjárt elfordulunk jobbra, és ezt az itiner ábrát a következő kereszteződésben hajtjuk végre. Tehát ezek a kereszteződések sincsenek jelölve az itinerben.
A feladatok az itinerben az ábrák melletti bekarikázott számokkal vannak jelölve. A feladatokat az adott ábra, és a következő itiner ábra között kell keresni. Az útvonal során jegyezd fel a feladatok megoldásait, ezek segítségével lehet meghatározni a láda koordinátáit.
ÁE pontok az útvonal során minden érintett, és rád vonatkozó STOP tábla és Vigyázz kerékpárosok KRESZ tábla. ÁE pontok érintése esetén S illetve K betűket írj a jelszóba.
Részletesebb leírás a georali szabályairól az alábbi helyen található: Georali szabályok.
Jótanács:
Az útvonalat nagyon lassan és figyelmesen célszerű végigjárni, figyelve minden kereszteződésre és az itiner ábrákra. Az elhagyott itiner ábrákat meg kell jelölni, hogy ne legyen elcsúszás az ábrák és a kereszteződések között.
Néhány táblát idő közben elég jól benőttek fák ágai, erre különösen figyeljetek!
Az útvonal hossza csak 3 km, de még autóval is legalább 15 percet számoljatok, mire figyelmesen végigjárható. Biciklivel és gyalog is végigjárható az útvonal, de az autókra vonatkozó szabályokra kell figyelni.
Georali
A Georali egy autós tájékozódási és ügyességi verseny, mely Pécsen már 70 versenyen van túl. A verseny lényege, hogy pontosan azon az útvonalon kell végighaladni a megadott szintidőn belül a KRESZ szabályok betartásával, amit a rendezők elterveztek. Itt nem az autó és a sebesség, hanem elsősorban a navigátorok teljesítménye (ill. a versenyzők gyors helyzetfelismerése) a döntő.
Ez nagyon könnyűnek hangzik, éppen ezért a szervezők igyekeznek minden útszakaszt különböző, előre nem ismert módon megnehezíteni. Javasolt, hogy az autóban utasok segítsék a tájékozódást és a feladatok megkeresését.
A tájékozódási versenyt szlalom ügyességi verseny egészíti ki. A versenyek Pécsen korábban Adonyi János, manapság Sebestyén György irányítása és szervezése mellett zajlanak. Forrás és bővebb információ:.
Köztársaság tér
A Köztársaság tér Pécs egyik népszerű tere, melyet szintén átépítettek 2009-ben az EKF program keretében. A rekonstrukció a tér gyalogos felületeire, játszóterére és szökőkútjára terjedt ki, díszburkolatot alakítottak ki és padokat helyeznek el. Új szökőkutat építettek a régi már nem működő szökőkút helyén.
Segítség:
Induláskor (1. ábra) a Köztársaság téren megyünk K felé és a 2-es itiner ábrán található balra befordulást, és az első feladatot keressük. A Rét utcához érve egy T elágazás fogad minket, ahol egy elsőbbségadás kötelező táblát is látunk, tehát a tábla miatt itt jobbra fordulunk, ez az ábra még nem lesz teljesítve, ezt a balra befordulást keressük tovább, mint a feladatot is. Kifordulás után az út bal oldalán megtaláljuk a ház falán a feladat megoldását, ezt felírjuk. Utána az első utcán (Igló u.) balra behajtani tilos táblát találunk, itt nem tudunk befordulni balra, tehát megyünk tovább. A következő kereszteződésben be tudunk fordulni balra (Eperjes u.). Tehát itt teljesítettük a 2-es ábrát, megyünk tovább és innen kezdjük el figyeli a 3-as ábrát. Itt az utca végére érve csak balra tudunk továbbmenni, tehát itt elfordulunk balra (Lőcse u.), de ez nem számít kereszteződésnek, mivel csak 1 irányba tudtunk menni, tehát megyünk tovább még mindig a 3. ábrát keresve. Az utca végén egy elsőbbségadás kötelező táblát találunk ismét (egy fa ágai között), tehát itt jobbra megyünk, majd a Rét utcában megtaláljuk az első kerékpárosok táblát az út jobb szélén.
És így haladunk tovább figyelmesen, sorba véve az összes ábrát.
Jó szórakozást kívánunk mindenkinek!
Állapot: kereshető
1 játékos jelölte kedvenc ládájának
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
+
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
+
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
+
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! Az elején sikerült rögtön benézni egy kereszteződést, úgyhogy célszerű a segítséget is megnézni, de utána már jól tudtunk haladni. Azért kellett egy kis helyismeret is.
Nagyon ötletes a rejtés. Ugyanakkor a trafót mi is benéztük, de minthogy a koordináta messze vitt volna, ezért visszamentünk. Én már az elején gondolkoztam, hogy mi számít trafónak, de másodjára egyértelmű lett. plusz az egyik táblát nem láttuk, de háromszori streetview segített. 🤣 [Geoládák v4.5.4]
Az éjszaka kellős közepén, pár sör után egy haverral nekiálltunk. Nagyon jól szórakoztunk 2 órán keresztül. Szuper rejtés. Sötétben különösen jó móka. Köszönjük szépen. A jelszót tartalmazó papír szétázott, érdemes lenne cserélni.
Okés, logokat visszaolvasva megvan, hogy mire gondolt a rejtő. Nem dobozt kell keresni az út szélén, hanem egy falba épített "trafót". Picit egyértelműbb leírással könnyebb lenne. :D
---------------
2024-es TdH 5. szakasza miatt jöttem Pécsre és ez nagyon hiányzott a városi ládákból már...
Egyedül a trafót néztem be és most sem tudom, mit kellett volna leolvasnom, pedig direkt visszamentem a megtalálás után, de ráérteztem a végládára, és szépen kiszúrtam.
Az S-ek és a K-k gond nélkül meglettek.
Jó ötlet a láda, miután belejön az ember, remek szórakozás.
-------------
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.3.0]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Megdolgoztatott rendesen, de nagyon élveztem a keresést. Első alkalommal elkerülte a figyelmemet a Rét utcából nyíló utca, így jó nagy utat tettem meg feleslegesen. Másnap már figyelmesebb voltam és szépen végiggyalogoltam az itener által jelölt utat. Sajnos a koordináta így sem állt össze, tévútra vezetett. Azután a rejtőt hívtam, aki nagyon kedvesen segített. Kiderült, hogy a trafónál nem jó számot találtam és azt is elárulta, hogy a legutolsó tábla elkerülte a figyelmemet. Aztán már ment volna minden, mint a karikacsapás, de a locus mégsem a megfelelő helyre vitt. Végül másnap (immár harmadnap) az ösztöneimre hagyatkoztam...és meglett. Persze nem volt egyszerű, pedig annyira pimaszul a szem előtt van! :) Köszönöm, hogy ezt kitaláltad, hogy megmutattad a georalit, amit eddig nem ismertem! Azért ismét kiderült számomra, hogy a koordinátákra való kereséshez nem a legmegfelelőbb eszköz a telefon. A megtalálásnál ellenőriztem a koordinátákat és jók voltak, csak mégse oda vezetett a használt navigáció.
A logbook sajnos átnedvesedett. Még olvasható, írni is lehet bele, de már csak nagyon óvatosan. [Geoládák v4.2.6]
Megtaláltam. Köszönöm! Szuper volt. Kerékpáros túra közben. 1 táblát kihagytunk így elölről elkeztük az egészet. Így már jó lett. Nem volt olyan nehéz, mint amire számítottam. Hamar rááll az agy...
[Geoládák v4.2.5]
Gyakorlatilag minden nap erre járok, így szinte fejből ment az összes útjelző tábla és a feladatokat is pontosan tudtam, hogy merre találhatóak. A ládához se kellett a GPS, azt is tudtam a helyismeretnek hála (többet nem írhatok, nehogy felfedjem a helyét). Igazából semmilyen nehézséget nem okozott ez a multi láda, de annyira nem is bánom.
Köszönjük a rejtést! [g:hu 1.6.4]