Szó sincs erről. De az én magán véleményem, hogy nem kellene mindenáron több 100 km-ket autókázni csak egy geoláda miatt, és csak azért, hogy mondjuk én legyek az első, vagy benne legyek a Top 10-ben. Nyilván akik régebb óta kesserkednek, és már alig van geoláda az országban, vagy határon túl amit meg tudnak találni, azoknak muszáj utazni, de ez nem feltétlenül kell azt jelentse, hogy ha megjelenik egy új láda mondjuk Nyírágyháza mellett, akkor hajnali kettőkor a kesser kolléga bepattan az autóba Sopronban, és leautózik oda vissza 900 km-t hogy ő húzhassa be a Piros 1-t.
Én azt gondolom, hogy azért az észszerűség keretein belül kellene mozogni e téren. Leginkább tömegközlekedni, vagy ha ez nem megoldható, akkor összefogni más kesserekkel és együtt utazni velük, közös autóval. Ha van egy távoli láda, akkor arra felé kell tervezni egy nagyarlást, kirándulást, családi programot, bármit, és azzal összekötni. Aki munka ügyben császkál az országban, az is össze tudja esetleg kombinálni ezzel. Ami meg sehogy sem megoldható, azt el kell engedni.
De én nem is állítottam, hogy meg kellene szűntetni az autókázást. Azt írtam, hogy jó lenne megvizsgálni, pontosabban tudni, hogy a kesserkedés mennyi plussz km-t generál (mert szeritnem nem keveset), és ennek a karbonlábnyomát kompenzálni valahogy, pl. faültetésekkel. Ahogy gst76 is írta volt is már erre példa többször is, de nem tudjuk hogy ez pontosan mit és mennyit kompenzál.
Nem tudom hogy lehetne ezt kimutatni pontosan, de pl. ha mondjuk logolásnál lenne olyan opció ahol meg lehetne adni, hogy mi mivel ment és mennyit, egyfajta önbevallásként, akkor már lenne egy adatbázis, amiből ki lehetne indulni. Persze ha valaki nem adja meg, vagy nem őszintén ez benne van a pakliban, de ezzel magunkat csapjuk be. Csak egy ötlet volt...[ előzmény: (82203) emiGrant, 2024.08.29 15:07:39] |