Előzmények

Bakszakállhozzászólásai | válasz erre | 2024.08.29 16:19:47 (82205)
Pont az az arányaiban elenyésző fölösleges autózás zavar? Több tucat törekvés van a természetbarát ládázásra, ezeket nagyvonalúan átugrod. És bár nem akarsz támadni, az elérhető játékosokat hozod kellemetlen helyzetbe. Akik mondjuk nem a kocsmában itták el, nem kokóra költik a pénzüket, hanem a nagy közösség játékát, köztük családok, baráti társaságok, természetjárók kikapcsolódását segítik. Akik szemeteszsákot vesznek meg tartalék logbookot meg ládába való ajándékot.
Ha van szabad energiád, rámehetsz az erdei és mezei kvadosokra, az illegális szemétlerakókra, a minden gázadásnál füstfelhőket eregető dízelekre, a patakparton bulizókra. Lobbizhatnál plusz mobil wc-t a Szigetcsúcsra és így tovább. Vagy fordítva: szervezhetsz faültetést, kerékpáros találkozókat, gondozhatod a közeledben lévő ládákat, próbálhatod közösségi közlekedéssel gyógyítani a távolabbi ládákat és így tovább. Teheted, amit már több tucatnyian tesznek az Egyesületben. Ezek mind nagyságrendekkel több eredményt adnak, minthogy önbevallós adatokat kérjél/gyűjts azok között, akik regisztráltan, nagy többségükben etikusan játszanak.
[előzmény: (82204) species8472hu, 2024.08.29 15:24:24]

species8472huhozzászólásai | válasz erre | 2024.08.29 15:24:24 (82204)
Szó sincs erről. De az én magán véleményem, hogy nem kellene mindenáron több 100 km-ket autókázni csak egy geoláda miatt, és csak azért, hogy mondjuk én legyek az első, vagy benne legyek a Top 10-ben. Nyilván akik régebb óta kesserkednek, és már alig van geoláda az országban, vagy határon túl amit meg tudnak találni, azoknak muszáj utazni, de ez nem feltétlenül kell azt jelentse, hogy ha megjelenik egy új láda mondjuk Nyírágyháza mellett, akkor hajnali kettőkor a kesser kolléga bepattan az autóba Sopronban, és leautózik oda vissza 900 km-t hogy ő húzhassa be a Piros 1-t.
Én azt gondolom, hogy azért az észszerűség keretein belül kellene mozogni e téren. Leginkább tömegközlekedni, vagy ha ez nem megoldható, akkor összefogni más kesserekkel és együtt utazni velük, közös autóval. Ha van egy távoli láda, akkor arra felé kell tervezni egy nagyarlást, kirándulást, családi programot, bármit, és azzal összekötni. Aki munka ügyben császkál az országban, az is össze tudja esetleg kombinálni ezzel. Ami meg sehogy sem megoldható, azt el kell engedni.
De én nem is állítottam, hogy meg kellene szűntetni az autókázást. Azt írtam, hogy jó lenne megvizsgálni, pontosabban tudni, hogy a kesserkedés mennyi plussz km-t generál (mert szeritnem nem keveset), és ennek a karbonlábnyomát kompenzálni valahogy, pl. faültetésekkel. Ahogy gst76 is írta volt is már erre példa többször is, de nem tudjuk hogy ez pontosan mit és mennyit kompenzál.
Nem tudom hogy lehetne ezt kimutatni pontosan, de pl. ha mondjuk logolásnál lenne olyan opció ahol meg lehetne adni, hogy mi mivel ment és mennyit, egyfajta önbevallásként, akkor már lenne egy adatbázis, amiből ki lehetne indulni. Persze ha valaki nem adja meg, vagy nem őszintén ez benne van a pakliban, de ezzel magunkat csapjuk be. Csak egy ötlet volt...
[előzmény: (82203) emiGrant, 2024.08.29 15:07:39]

emiGranthozzászólásai | válasz erre | 2024.08.29 15:07:39 (82203)
Szia!

Csak egy kérdésem lenne hozzád. Mit tegyen az a kesser aki már olyan régen ládázik, hogy nem csak a saját környezetében, megyéjében, de sok-sok kilométerre is megvan minden láda neki, de azért messzebb még mindig vannak amiket kereshetne. Hagyja abba?
[előzmény: (82196) species8472hu, 2024.08.29 10:08:59]

species8472huhozzászólásai | válasz erre | 2024.08.29 10:08:59 (82196)
Elképzelhető, hogy most sokan hülyének néztek, de muszáj felvetnem egy témát ami már régen motoszkál bennem, és most ennek a Megyei Magasságok eseményládának, és a 20 megyei ládának a kapcsán hatványozottan előjött bennem a problémakör.

Gondolkodtatok-e már azon, hogy a Geocaching valójában mennyire fenntartható tevékenység, mennyi üvegházgáz kibocsátást generál pluszban? Alapból ugyebár ez egy értelmezhetetlen kérdés lenne, hiszen alapvetően ez egy túramozgalomnak tekinthető, zömmel gyalogos, és/vagy kerékpáros módozatokra. És ez még így is lenne, ha lokálisan gondolkodnánk, mondjuk úgy megyehatárokon belül, esetleg 1-2 megyét felölelően.

Na de nagyobb távolságok nem járhatóak be gyalogosan, de még kerékpárral se. Ha maradunk a Megyei Magasságok ládánál, azért a 20 megyének a legmagasabb pontjait lejárni szinte kivitelezhetetlen valamilyen jármű igénybevétele nélkül. Lehet esetleg még tömegközlekedéssel vacakolni, volán buszozni, MÁV-ozni (bár ezt már lassan elfelejthetjük), de valljuk be, szerintem a kesserek jó része autóval rohangál a helyszínen között. És mivel azért több 100 aktív kesser van, sok kicsi sokra megy...

Belegondolt már valaki, hogy csak a kesserkedés miatt évente mennyi plusz km-t tett meg gépjárművel, amit amúgy nem tett volna meg?
Persze lehetnek kivételek, ha valaki munka ügyben járkál, és amúgy is oda menne, vagy magán ügyben is amúgy is oda látogatna, nyilván ez nem számít, mert így a megtett km a kesserkedés nélkül is meglenne jórészt. De biztos vagyok benne, hogy vannak akik csak a kesserkedés miatt több 100 km-eket autókáznak, csak azért hogy mondjuk övék legyen egy piros 1-es. Érdemes lenne ezt egyszer jobban megvizsgálni... Kíváncsi vagyok a véleményetekre :)

(Elnézést, ha kicsit off a téma!)

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]