Előzmények
Bazsa69 | hozzászólásai | válasz erre | 2011.01.09 17:08:26 (54253) |
OFF
Az a környezetben pont légnyomás-növekedés, egyes esetekben kisebb detonáció kíséretében. ;O)
A légnyomás-esés ilyenkor az elkövetőben történik, azt meg GPS-szel mérni igen macerás és szerintem távol áll a rendeltetés-szerű használattól... :O)
ON[ előzmény: (54238) Mákos, 2011.01.09 12:35:24] |
|
Mákos | hozzászólásai | válasz erre | 2011.01.09 12:35:24 (54238) |
Ilyen szép tudományos kifejezést még soha nem hallottam a f!ngra: "légnyomásesést produkál" Muhahaha[ előzmény: (54232) Moles, 2011.01.09 12:07:34] |
|
Bazsa69 | hozzászólásai | válasz erre | 2011.01.09 09:50:39 (54226) |
Csak érdeklődésképpen: miért is jobb a barometrikus magasságmérés, mint a műholdas?
Egy hevesebb nyári vihar 1 óra alatt komoly légnyomásesést tud produkálni, értelmetlenné téve a nyomásalapú magasságmérést...
[ előzmény: (54202) jekaeff, 2011.01.08 18:30:33] |
|
jekaeff | hozzászólásai | válasz erre | 2011.01.08 18:30:33 (54202) |
1.)
- Barométer üzemmódnál millibar-t ír ki, nem magasságot.
- Változó magasság: ez a "normál" használatnál ajánlott.
- Fix magasság: ilyenkor "beragad" a kijelzett magasság. Igazából csak tengeren tökéletes, ahol folyamatosan tengerszinten (0m) vagy. :o) Ill. egy érdekes mellékhatás, hogy ezt választva a kiírt magasság ugyan tényleg beragad, de a trackbe kerül magasságadat, de ilyenkor nem barometrikus, hanem tisztán GPS alapú magasság kerül rögzítésre.
2.)
Igen, valószínűleg azt jelenti. Az én 60CSx-em nem tud ilyet, de elődje a 60CS tudott. Nyilván ez azért a "kikapcsolt" állapot fogyasztását megnöveli, és szép lassan lemeríti az elemet/akkut. Ennek ellenére úgy látszik közkívánatra bekerült ez az opció az Oregonba.
3.)
- Barométer: A tengerszintre átszámított légnyomás, a tengerszint feletti magasságod ismeretében. Ez nálam ebben a pillanatban 1016.7millibar 112m-es tengerszint feletti magasság mellett. Ha tehát leásnék a földbe 112m-t, hogy tengerszinten legyek, akkor a gödör mélyén ekkora lenne a CSx fölötti légoszlop által kifejtett nyomás. Ez tehát egy relatív nyomás érték.
- Légnyomás: Ez a GPS-ed fölötti légoszlop által kifejtett abszolút nyomás. Ez nálam ebben a pillanatban 1003.3mb (de ha leásnék 112m-t akkor 1016.7millibar lenne, ekkor lenne azonos a relatív és az abszolút nyomásérték). Magyarországon tehát a föld felszínén vagy afölött állva mindig kisebb lesz ez az érték mint az előző.[ előzmény: (54190) tanker007, 2011.01.08 12:06:32] |
|
tanker007 | hozzászólásai | válasz erre | 2011.01.08 12:06:32 (54190) |
Még néhány kérdés ami felmerült bennem:
1.A beállításoknál van egy ilyen lehetőség hogy: "Barométer üzemmód" Lehet "Változó magasság" és Fix magasság". Melyik mit takar?
2. Szintén itt a beállításoknál van olyan hogy "légnyomásváltozás mód": lehet "mindig tárolja" és "bekapcsolva tárolja". Az első esetben a készülék kikapcsolt állapotban is mér? Hol lehet ezeket az adatokat megnézni?
[ előzmény: (54189) tanker007, 2011.01.08 11:57:48] |
|
tanker007 | hozzászólásai | válasz erre | 2011.01.08 11:57:48 (54189) |
Köszi, kezdem érteni hogyan működik az egész. Tehát az automatikus kalibráció azt jelenti, hogy a GPS adatokból mért magasságot pontosítja a baromertrikus adatok alapján? A tengerszintre átszámított légnyomást a "barométer" adatmező mutatja az oregonban?[ előzmény: (54186) jekaeff, 2011.01.08 11:32:27] |
|
jekaeff | hozzászólásai | válasz erre | 2011.01.08 11:32:27 (54186) |
Ez attól is függ, hogy a "másik helyen" mennyire eltérőek a tengerszintre vetített légnyomásadatok.
Ha a kocsiban is végig be volt kapcsolva a GPS vevő és az automatikus kalibráció is engedélyezve volt, akkor menet közben a GPS magasságadatokkal folyamatosan megpróbálja kordában tartani a magasságadatokat a GPS vevőd. Ha viszont ki volt kapcsolva és ott kapcsolod be, akkor nagyobb az esély a nagyobb mértékű hibára, mivel olyankor az automatikus kalibráció csak attól az időpillanattól indul és tovább tart míg közelítőleg pontos adatot kapsz (szép lassan "hozzásimul" a magassággörbe a valóságos magassághoz).
Nagy távolságra utazva egész jó megoldás lehet a következő, ha utazás közben nem akarod lemeríteni az akkukat:
- Automatikus kalibráció bekapcsolva, utazás közben a GPS vevő kikapcsolva
- Helyszínen a GPS vevőt bekapcsolod, megvárod, míg jó sok holdat lát a vevő, majd rögzítesz egy útonalpontot, 1-2 perces átlagolással. Az átlagolás során a GPS adatokból számolt magasságadatokat átlagolja a kütyü (nomeg persze a szélességi és hosszúsági koordinátákat), nem veszi figyelembe a barometrikus magasságadatot. 1-2 perc alatt egész tűrhető magasságadatot szolgáltat.
- Az így kapott magasságadatot beállítod, mint aktuális magasságadatot. Természetesen az automatikus magasságkalibráció továbbra is maradjon bekapcsolva, így a továbbiakban a vevőnek már ezt a valósághoz közelebbi magasságadatot kell finomítgatnia, nem egy sokkal nagyobb magassághibát (ami tovább tartana).[ előzmény: (54185) tanker007, 2011.01.08 10:50:04] |
|
tanker007 | hozzászólásai | válasz erre | 2011.01.08 10:50:04 (54185) |
És például mi van akkor, ha a leírásod szerint kalibrálom reggel, majd autóba ülök, 100km-rel arrébb utazok és ott megyek túrázni, geokesselni stb.? Ilyenkor nem lesz ismét pontatlan?
Az ismert hely pl. egy hegycsúcs, vagy valamilyen pont ami a térképen szerepel magassági adattal együtt, jól gondolom?[ előzmény: (54183) erchegyia, 2011.01.08 10:40:58] |
|
erchegyia | hozzászólásai | válasz erre | 2011.01.08 10:40:58 (54183) |
elmész egy olyan pontra, aminek ismert a magassága, bekalibrálod.
Hazamész gyorsan, felírod, hogy mennyit mutat a magasságmérő.
Amikor legközelebb indulsz, beállítod erre az értékre, mert már ennek a magassága is ismert.[ előzmény: (54182) tanker007, 2011.01.08 10:26:11] |
|
tanker007 | hozzászólásai | válasz erre | 2011.01.08 10:26:11 (54182) |
Oregonos kollégáktól kérdezném, hogy hogyan kell, illetve hogyan a legcélszerűbb bekalibrálni pontosan a barometrikus magasságmérőt? |
|
|
|