Pontos összegekről fogalmam sincs, viszont van pár kamionos (és buszos) ügyfelem, aki mesélt a taográf körüli b*sztatásokról. A dolog lényege, hogy bár elméletben jól hangzó, a sofőrök érdekeit szolgáló dologról van szó, mégis sikerült ezt is íróasztal mögött, a való élettől elrugaszkodva megalkotni. A végeredmény: a sebesség, pihenőidő és egyéb adatok nem érdeklik a munkáltatót. Amelyik sofőr nem vállalja a kockázatot, annak holnap nem kell jönnie. Egy túlvezetés ára százerer forintokban mérhető, nem csak nálunk, hanem tőlünk nyugatabbra is, túlvezetés pedig szinte kötelezően előfordul. Ezért aztán a fuvarozó cég - mivel a sofőrtől nem várható el, hogy utanként 1-2 ilyen tételt fizessen - ezeket nyilván belekalkulálja a fuvardíjba, ami szintén megjelenik a termék árában.
Nem tudnám megtippelni, hogy melyik okoz magasabb többletköltséget. De ha a b*szogatásra hangolt, sokszor talán korrupt (jajj, ez rágalom!) ellenőrök zsebe és egy átlátható (na, ez meg utópia!) MÁV kasszája között kell választani, akkor inkább az utóbbiban landoljon az a kis "fuvardíj-többlet".[ előzmény: (18050) KiVi, 2010.08.23 10:25:26] |