Az útvonal legfontosabb részének (Hideg-völgy), déli bejáratát elkerítették, a völgy bringával zsákutca. Azaz a ládától elindulva, maradj fent a fennsíkon, haladj tovább azon az úton, amelyiken feltekertél! Beérsz Inota szélére, és a keletre tartó sóderúton eljutsz a 3. ponthoz. Utána be tudsz menni a 2. pontért. A 2. pont bunkerját lezárták, de Anettx pótolta a pontot, sziklaodúban. KÖSZÖNET !!
Négypontos multi láda.
1. N 47° 13,282''' E 18° 11,692'
Sziklafal tetején, fa tövében láda.
2. N47 12.536 E18 12.076'
A bunker közelében, kis sziklaodúban, PET előforma.
3. N 47° 12,244' E 18° 11,735'
Kerítés tövénél , gravírozott fémlap, felcsavarozva.
4. N 47° 12,439' E 18° 16,398'
Híd mellett és alatt mikro, téglával takarva. Ellenkező irányból, nagy íven, kerülj a híd alá!
Egy mondást raktunk össze, amiből egy egyszerű jelszóképző algoritmussal kapjuk meg a jelszót (18 karakter). Az algoritmus, csak a ládában található meg.

A ládába TravelBug
nem helyezhető.
A láda és a bunker közötti völgy rendkívül sárérzékeny. Ha az elmúlt 1 hétben volt jelentős eső, akkor kerüld meg, a láda fennsíkján!!
A
GCMTB1 multi sikere után, megjött a folytatás. Jómagam váltogatni szoktam a hazatérés módját, a Baglyas hegyről, illetve Bakonykútiból. Most szeretnélek benneteket is megismertetni a hangulatos völgyön visszavezető útvonallal. Ez már egy emelkedőktől mentes ( azért nem teljesen ), fizikailag kevésbé megterhelő útvonal. Talán a köves utakat is kevesen fogják hiányolni. A nehézséget most a nem szokványos rejtések fogják képviselni. Gyakorlatilag az előzőleg végigtekert fennsík tövében fogunk haladni, részben erdei utakon, sziklafalakkal szegélyezve. Természetesen körtúrát alkothatunk a GCMTB1 bármelyik felével. Durván 40 kilométer terepbringázással mindkét multi egyszerre teljesíthető. Persze aki már teljesítette az elsőt, jöhet Guttamásinak, országúton is. Személy szerint én húszadszorra is imádom a GCMTB1 hegyi útvonalát, brutális emelkedőit. Mondjuk ez lehet aberráció is. Önmagában az új szakasz 20 kilométer.
Országúti kerékpárral az útvonal jelentős része járhatatlan. MTB !
A kőrútról track log készült, ami letölthető a leírás végén.
A track log használata erősen ajánlott , az útvonal bonyolult, rengeteg elágazással tarkított.
Azért egy leírással próbálok segíteni azoknak, akik GPS, vagy letöltés nélkül próbálkoznak. Az első résznél, 2011 szeptemberig, 20 % volt a GPS nélküli találati arány.
Részletes leírás
Ha az MTB1 4. pontjánál járunk, akkor most Bakonykúti kocsmájánál vagyunk. Ha régebben már teljesítettük, akkor megnézhetjük az új mikroládát, a híd padlószintje közelében.
Persze ez még az MTB1, kezdjük az MTB2-t.
Pattanjunk fel a bringánkra és induljunk el a kivezető úton, de most a központ felé (délnyugat). A kiindulópontunknál természetesen parkírozó is található, hiszen valaha bolt és kocsma volt.
N 47° 14,762' E 18° 11,889' 235 m [GCMTB2+parkoló]
Pár méterre indul a Szabadság utca jobbra (északnyugat), amit ne hagyjunk ki. Hasonlatos egy osztott pályás úthoz, középen zöldövezettel. Az egyik oldalon fel, másikon letekerve, találkozhatunk a falu legtöbb nevezetességével. A számtalan faszobor mellett kedvencem, a 100% fa falutérkép is. Visszatérve a Jókai Mór útra, folytassuk utunkat (délnyugat). Pár száz méter után, katonai területre figyelmeztető táblákat láthatunk, de mi még előtte letérünk enyhén balra, a földútra. A vadászházat jobbról kerüljük. A földút fokozatosan kanyarodik balra, déli irányba. Megérkezünk az első látványos részhez, egy teknőhöz. Nevéhez méltóan szép, de veszélyes is, óvatosan. A teknőt elhagyva láthatjuk, hogy egy patakmeder mellett haladunk. Maradjunk közvetlen a jobb oldalán, 500 méter után elérkezünk a gázlóhoz. Közvetlen a gázló után, áttérünk a patak túloldalára és haladunk tovább, a meder mentén. Rögtön egy Y elág jön, a jobb oldalt válasszuk, a meder mentén. 300 méter megtétele után még v
issza tudunk térni a kiszáradt patak túloldalára. Nem a magasfeszültség erdőírtásánál, hanem kicsit később, rendes földúton. Itt már látni fogjuk a fennsíkra vezető kaptatót. Az emelkedőn én 20 métert tolni szoktam a bringát, nagyon meredek. A fennsíkon kisebb krosszpálya elemeket találunk. Rutinos versenyzők bepróbálhatják, én közvetlen mellettük szoktam eltekerni. A helyszíni moderálás során Scele vidáman próbálgatta a veszélyesnek tűnő bukkanókat. 300 méter megtétele után, látjuk, amint a kijárt ösvény meredeken betér a fák közé. Itt rakjuk le a bringát. 25 méter egyenesen, 15 méter balra (kelet) és látni fogjuk a láda rejtekét. Ez az
első pont , egy fa tövében.
N 47° 13,282' E 18° 11,692' 181 m [GCMTB2-1]
Ha nem boldogulnál: TELETÖK SSEREK . A láda egy henger. 10 centiméter átmérő, 15 centiméter magasság.
Miután megcsodáltuk a völgyet, ahol majd utunk visz, térjünk vissza a patak keleti oldalára, amerre jöttünk. Déli irányban haladunk tovább, a patakmeder mentén. Ez a völgy nem több 3,5 kilométernél, de kedvenc szakaszom. Ráadásul a vadállatoké is. Egy edzett kesser nem illetődik meg néhány őz,vadnyúl,vagy róka látványától. Tapasztalataim szerint erre leginkább a napnyugta előtti órákban van esély.
A völgy kijárata előtt, balra, egyedülálló sziklaoszlop fogad bennünket. Feltétlenül csodáljuk meg, a tetejére is felmászhatunk. Ezt teszik a helyiek is, sajnos a firkálmányokból látszik.
Tovább haladva 700 métert, találjuk a
második pontot .
N 47° 12,536' E 18° 12,076' 150 m [GCMTB2-2]
Talán régi katonai óvóhely lehetett. Nagy melegben jót hűsölhettünk a hegy gyomrában. 2020-ban azonban sajnos lezárták. Anettx pótolta a pontot, a bunker közelében, kis sziklaodúban, PET előformában.
Haladunk tovább, a völgy kijárata felé, ahol nyugati irányban, feltűnő emelkedő vár bennünket, tetején szélkerékkel. Ezt az izzasztó, de remek állapotú emelkedőt nem hagyhatjuk ki ! Ráadásul a tetejéről remek a kilátás. Itt vár bennünket a
harmadik pont . A szélerőmű kerítésének keleti tövénél keresgéljünk.
N 47° 12,244' E 18° 11,735' 198 m [GCMTB2-3]
Segítség: BARADMÉF A SÉTÍREK NÁJLA.
Visszagurulunk a lejtőn, haladunk egyenesen keletnek. Először egy garázssort látunk délre, elhaladunk fölötte, a kisebb emelkedőn. Beérünk az inotai készenléti lakótelepre. Itt 80 métert megyünk északnak és rátérünk a keletre haladó földútra. A garázssor környékén és a lakótelepen rengeteg elágazás van. Ha nem boldogulunk, kérdezzük meg, melyik az Ibolya utca ( ez a keletre haladó földút ). Ne hagyjuk kitéríteni magunkat a gyorsforgalmi, 8-as főútra ! A földutunk 2 kilométer után délre fordul. Ezen szakasz magas pontján találunk balra egy vadászlest. Ez volt a
negyedik pont . Viszont miután az elsőt lebontották, a másodikat meg feldöntötték, ezért áthelyeztem a pontot Csór után, egy híd alá.
N 47° 12,439' E 18° 16,398' 123 m [GCMTB2-4]. Észak felé befordulva az aszfalt bekötőútra, a második lehetőségnél forduljunk vissza, a híd alá. Defektveszélyes helyen haladunk át, viszont cserébe hűs nyugodt helyet kapunk:)
A pont előtt Csóron haladtunk át. Ha Csóron járok, mindig elszomorodom, milyen negatív következményekkel is járhat, ha egy hajdan átmenő forgalomból élő falut, megkerül a főút. Számtalan bezárt üzlet és a nemrégiben még híres Csóri Csuka étterem előtt haladtunk el. Persze ide sem tudunk betérni már. Bizonyos napszakokban szinte halott falunak látszik. Sebaj, nekünk bringásoknak a kisforgalmú főút ajándék. Ezen a ponton
N 47° 12,282' E 18° 15,282' 135 m [GCMTB2+Kocsma], presszót találunk, az út bal oldalán. Szükségünk lesz rá. A falut elhagyva ne feledjünk letérni balra, az egyetlen aszfaltúton. Itt már csak egyenesen az út legvégéig, ahol jól jelzett bringaút fogad bennünket, Fehérvár felé.
Ha mégis probléma támadna, csak bringás keresést fogadok el (fénykép), elvégre ez egy kerékpáros multi.
Az útvonal tracklogja letölthető
innen.
Jó tekerést!