Elhelyezés időpontja: 2011.09.06 19:00
Megjelenés időpontja: 2011.09.06 22:44
Utolsó lényeges változás: 2024.01.02 19:17
Utolsó változás: 2024.01.02 19:21
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+3V)
Elrejtők: Griffs 20/9211-738
Ládagazda: griffs Nehézség / Terep: 3.5 / 3.5
Úthossz a kiindulóponttól: 20500 m
Megtalálások száma: 154 + 8 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.2 megtalálás hetente
Az útvonal legfontosabb részének (Hideg-völgy), déli bejáratát elkerítették, a völgy bringával zsákutca. Azaz a ládától elindulva, maradj fent a fennsíkon, vagy a piros sávon, vagy még nagyobb ívben nyugat, délnyugatnak! Beérsz Inota szélére, és a keletre tartó sóderúton eljutsz a 3. ponthoz. Utána be tudsz menni a 2. pontért. A 2. pont bunkerját lezárták, de Anettx pótolta a pontot, sziklaodúban. KÖSZÖNET !!
Négypontos multi láda.
1. N 47° 13,282''' E 18° 11,692'
Sziklafal tetején, fa tövében láda.
2. N47 12.536 E18 12.076'
A bunkerrel szemben állva jobbra, sziklaüregben, szemmagasságban. Kidőlt fa tetejéhez közel.
3. N 47° 12,244' E 18° 11,735'
Kerítés tövénél , gravírozott fémlap, felcsavarozva. Keleti oldal, 4. oszlop közelében.
4. N 47° 12,439' E 18° 16,398'
A híd déli oldalán, szalagkorláton, az ösvény felett, hűtőmágnes.
Alternatív híd mellett és alatt mikro, téglával takarva, tábla tövében. Ellenkező irányból, nagy íven, kerülj a híd alá! 2022-re már csak egy alig észrevehető gyalogösvény maradt. Egy mondást raktunk össze, amiből egy egyszerű jelszóképző algoritmussal kapjuk meg a jelszót (18 karakter). Az algoritmus, csak a ládában található meg.
A ládába TravelBug nem helyezhető.
A multi eredeti látnivalói okafogyottá váltak (Hideg-völgy bekerítve, bunker rendszer lezárva). Az élvezeti érték sokat csökkent, de a GCMTB1 és GCMTB6 multik miatt nem szüntettem meg ezt sem.
A GCMTB1 multi sikere után, megjött a folytatás. Jómagam váltogatni szoktam a hazatérés módját, a Baglyas hegyről, illetve Bakonykútiból. Most szeretnélek benneteket is megismertetni a hangulatos völgyön visszavezető útvonallal. Ez már egy emelkedőktől mentes ( azért nem teljesen ), fizikailag kevésbé megterhelő útvonal. Talán a köves utakat is kevesen fogják hiányolni. A nehézséget most a nem szokványos rejtések fogják képviselni. Gyakorlatilag az előzőleg végigtekert fennsík tövében fogunk haladni, részben erdei utakon, sziklafalakkal szegélyezve. Természetesen körtúrát alkothatunk a GCMTB1 bármelyik felével. Durván 40 kilométer terepbringázással mindkét multi egyszerre teljesíthető. Persze aki már teljesítette az elsőt, jöhet Guttamásinak, országúton is. Személy szerint én húszadszorra is imádom a GCMTB1 hegyi útvonalát, brutális emelkedőit. Mondjuk ez lehet aberráció is. Önmagában az új szakasz 20 kilométer. Országúti kerékpárral az útvonal jelentős része járhatatlan. MTB !
A kőrútról track log készült, ami letölthető a leírás végén. A track log használata erősen ajánlott , az útvonal bonyolult, rengeteg elágazással tarkított.
Azért egy leírással próbálok segíteni azoknak, akik GPS, vagy letöltés nélkül próbálkoznak. Az első résznél, 2011 szeptemberig, 20 % volt a GPS nélküli találati arány.
Részletes leírás
Ha az MTB1 4. pontjánál járunk, akkor most Bakonykúti kocsmájánál vagyunk. Ha régebben már teljesítettük, akkor megnézhetjük az új mikroládát, a híd padlószintje közelében.
Persze ez még az MTB1, kezdjük az MTB2-t.
Pattanjunk fel a bringánkra és induljunk el a kivezető úton, de most a központ felé (délnyugat). A kiindulópontunknál természetesen parkírozó is található, hiszen valaha bolt és kocsma volt. N 47° 14,762' E 18° 11,889' 235 m [GCMTB2+parkoló]
Pár méterre indul a Szabadság utca jobbra (északnyugat), amit ne hagyjunk ki. Hasonlatos egy osztott pályás úthoz, középen zöldövezettel. Az egyik oldalon fel, másikon letekerve, találkozhatunk a falu legtöbb nevezetességével. A számtalan faszobor mellett kedvencem, a 100% fa falutérkép is. Visszatérve a Jókai Mór útra, folytassuk utunkat (délnyugat). Pár száz méter után, katonai területre figyelmeztető táblákat láthatunk, de mi még előtte letérünk enyhén balra, a földútra. A vadászházat jobbról kerüljük. A földút fokozatosan kanyarodik balra, déli irányba. Megérkezünk az első látványos részhez, egy teknőhöz. Nevéhez méltóan szép, de veszélyes is, óvatosan. A teknőt elhagyva láthatjuk, hogy egy patakmeder mellett haladunk. Maradjunk közvetlen a jobb oldalán, 500 méter után elérkezünk a gázlóhoz. Közvetlen a gázló után, áttérünk a patak túloldalára és haladunk tovább, a meder mentén. Rögtön egy Y elág jön, a jobb oldalt válasszuk, a meder mentén. 300 méter megtétele után még v
issza tudunk térni a kiszáradt patak túloldalára. Nem a magasfeszültség erdőírtásánál, hanem kicsit később, rendes földúton. Itt már látni fogjuk a fennsíkra vezető kaptatót. Az emelkedőn én 20 métert tolni szoktam a bringát, nagyon meredek. A fennsíkon kisebb krosszpálya elemeket találunk. Rutinos versenyzők bepróbálhatják, én közvetlen mellettük szoktam eltekerni. A helyszíni moderálás során Scele vidáman próbálgatta a veszélyesnek tűnő bukkanókat. 300 méter megtétele után, látjuk, amint a kijárt ösvény meredeken betér a fák közé. Itt rakjuk le a bringát. 25 méter egyenesen, 15 méter balra (kelet) és látni fogjuk a láda rejtekét. Ez az első pont , egy fa tövében. N 47° 13,282' E 18° 11,692' 181 m [GCMTB2-1]
Ha nem boldogulnál: TELETÖK SSEREK . A láda egy henger. 10 centiméter átmérő, 15 centiméter magasság.
Miután megcsodáltuk a völgyet, ahol majd utunk visz, térjünk vissza a patak keleti oldalára, amerre jöttünk. Déli irányban haladunk tovább, a patakmeder mentén. Ez a völgy nem több 3,5 kilométernél, de kedvenc szakaszom. Ráadásul a vadállatoké is. Egy edzett kesser nem illetődik meg néhány őz,vadnyúl,vagy róka látványától. Tapasztalataim szerint erre leginkább a napnyugta előtti órákban van esély.
A völgy kijárata előtt, balra, egyedülálló sziklaoszlop fogad bennünket. Feltétlenül csodáljuk meg, a tetejére is felmászhatunk. Ezt teszik a helyiek is, sajnos a firkálmányokból látszik.
Tovább haladva 700 métert, találjuk a második pontot . N 47° 12,536' E 18° 12,076' 150 m [GCMTB2-2]
Talán régi katonai óvóhely lehetett. Nagy melegben jót hűsölhettünk a hegy gyomrában. 2020-ban azonban sajnos lezárták. Anettx pótolta a pontot, a bunker közelében, kis sziklaodúban, PET előformában.
Haladunk tovább, a völgy kijárata felé, ahol nyugati irányban, feltűnő emelkedő vár bennünket, tetején szélkerékkel. Ezt az izzasztó, de remek állapotú emelkedőt nem hagyhatjuk ki ! Ráadásul a tetejéről remek a kilátás. Itt vár bennünket a harmadik pont . A szélerőmű kerítésének keleti tövénél keresgéljünk. N 47° 12,244' E 18° 11,735' 198 m [GCMTB2-3]
Segítség: BARADMÉF A SÉTÍREK NÁJLA.
Visszagurulunk a lejtőn, haladunk egyenesen keletnek. Először egy garázssort látunk délre, elhaladunk fölötte, a kisebb emelkedőn. Beérünk az inotai készenléti lakótelepre. Itt 80 métert megyünk északnak és rátérünk a keletre haladó földútra. A garázssor környékén és a lakótelepen rengeteg elágazás van. Ha nem boldogulunk, kérdezzük meg, melyik az Ibolya utca ( ez a keletre haladó földút ). Ne hagyjuk kitéríteni magunkat a gyorsforgalmi, 8-as főútra ! A földutunk 2 kilométer után délre fordul. Ezen szakasz magas pontján találunk balra egy vadászlest. Ez volt a negyedik pont . Viszont miután az elsőt lebontották, a másodikat meg feldöntötték, ezért áthelyeztem a pontot Csór után, egy híd alá. N 47° 12,439' E 18° 16,398' 123 m [GCMTB2-4]. Észak felé befordulva az aszfalt bekötőútra, a második lehetőségnél forduljunk vissza, a híd alá. Defektveszélyes helyen haladunk át, viszont cserébe hűs nyugodt helyet kapunk:)
A pont előtt Csóron haladtunk át. Ha Csóron járok, mindig elszomorodom, milyen negatív következményekkel is járhat, ha egy hajdan átmenő forgalomból élő falut, megkerül a főút. Számtalan bezárt üzlet és a nemrégiben még híres Csóri Csuka étterem előtt haladtunk el. Persze ide sem tudunk betérni már. Bizonyos napszakokban szinte halott falunak látszik. Sebaj, nekünk bringásoknak a kisforgalmú főút ajándék. Ezen a ponton N 47° 12,282' E 18° 15,282' 135 m [GCMTB2+Kocsma], presszót találunk, az út bal oldalán. Szükségünk lesz rá. A falut elhagyva ne feledjünk letérni balra, az egyetlen aszfaltúton. Itt már csak egyenesen az út legvégéig, ahol jól jelzett bringaút fogad bennünket, Fehérvár felé.
Ha mégis probléma támadna, csak bringás keresést fogadok el (fénykép), elvégre ez egy kerékpáros multi.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.2.6]
Gyalogosan kerestük, laza vasárnapi programként. Inotán parkoltunk, és onnan kellemes, látványos sétával gyűjtöttük be az első három pontot. Szép táj, csodás kilátás, jól éreztük magunkat.
A negyedik pontnál csak megálltunk autóval, de nem találtunk semmit, az alternatívot sem, pedig csöveztünk egy darabig a híd alatt a sok szemét között. Végül abból kiindulva, hogy mondásról van szó, google barátunk segítségével kitaláltuk.
Lejártuk, természetesen gyalog, 2 nap alatt (kihasználva a hosszú hétvégét).
1.pont: rendben, bár majdnem kiesett a doboz felhúzáskor, kicsit átkötöztük.
2.pont: rendben, első beírók voltunk az új füzetbe.
3.pont: rendben.
4.pont: csak az alternatívot találtuk meg, elég lehangoló a környezete.
Ma letekertem a multit. 1 és 3-as pontot rendben a helyén találtam. 2-est áthelyezetem, könnyebben beazonosítható helyszínre. Oldalt aktualizáltam. Ebike futam volt, 39 km., jelentős sárban.
A tavaszias időt kihasználva az volt a tervem, hogy Inotáról indulva elmegyek Bakonykutiba, majd onnan egy másik úton vissza Inotára, közban tovább viszem a GCRED láfát, és felkeresem az MTB1 két pontját és az GCMTB2 3 pontját. Az első két cél sikreült, a 3. egyáltalán nem. Az GCMTB2 1. pontján hosszas keresés után sem találtam meg a ládát, a 2. pontnál ugyanígy jártam. A 3. ponthoz, a szélkerékhez már elég csalódottan mentem el, egy darabig keresgéltem a kerítésen a lapot, de aztán feladtam. A 4. pont viszont már egy korábbi túra során meglett.
Mivel nálam volt a GCSPIR mozgó láda, azt kitettem az GCMTB2 2. pontja közelébe, , a GCRED-et pedig a GCMTB2 1. pontjaától nem messze.
Bakonykútiból tettem ma egy bringás kört, visszafelé 3-2-1 sorrendben felkerestem a multi pontjait. A völgyben haladtam végig, szerencsére mostanra a kapukon akkora rések vannak, hogy átfér a bicikli. Az egyes ponthoz gyalog mentem fel, bicikli nélkül egyáltalán nem vészes. A negyedik pontot hazafelé autóval ejtettem útba, a pótjelszót használtam. Összességében így teljesen barátságos túra volt, köszönöm!
Este nagy logírás következik...
Ez egészen egyszerűen rettenetes. Nem csodálom, hogy a legtöbben gyalog teljesítik.
Bakonykútiból, az MTB1 teljesítése után elkezdtük ezt, mert mindig is úgy terveztük, hogy egyben lenyomjuk az MTB 1-2-t. Kapásból az 1. ponthoz olyan út visz, hogy hol van, hol nincs, legtöbbször nincs, vagy ha van, akkor is akkora, hogy a bicikli nem fér el rajta és/vagy olyan köves és/vagy meredek, hogy ember nincs aki felteker rajta, úgyhogy hiába tekerek el kb. bárhol, itt toltuk a bringákat. Miután 10-15 percet keresgéltük az 1. pontot (nem akartunk leesni a sziklafalról), kitaláltuk, hogy nem fogunk visszamenni azon a rettenet szar úton, amin feljöttünk, helyette lemegyünk a völgybe, arra az útra, amin a 2. pont van. A kilátás egyébként egészen elképesztő és egyedi, az legalább tetszett. Indulás előtt azért még belénk rúgott az élet: Laci hátsó kereke full lapos volt, defektet kapott. Elindultunk lefele, na ez életünk talán legnagyobb hibája volt, az a kb. 100 méteres szakasz olyan meredek volt (és főleg bicóval), mint még soha semmi. Gyakorlatilag nem tudtunk megállni, csúsztunk lefele és ha jött egy fa, abba belekapaszkodtunk vagy ráhasaltunk (olyan meredek volt, hogy kb. simán rá is ülhettünk volna egy-egy fára), egészen elképesztő felvételek születtek, ahogy mentünk lefele (LikiLaszlo például seggen csúszva). Valahogy aztán csak leküzdöttük magunkat, de tényleg embertelen feladat volt. Lent aztán kezdődhetett a gumicsere, de LikiLaszlo ügyes gyerek, meg kapott már párszor defektet, úgyhogy szerintem kb. fél óra volt ez a hadművelet. Közben kezdett összeállni, hogy én valami olyasmit láttam, hogy "haladj a fennsíkon" meg "a völgyet lezárták" és hogy mi pontosan ebbe a völgybe jöttünk le és pontosan a lezárt, kerítéses részbe fogunk beleütközni. Amíg Laci belsőt cserélt (vagy javított, nem tudom melyik lett végül) én elmentem felmérni a terepet és láss csodát: 600 méter múlva ott volt a kerítés. Volt rajta ugyan létra, de azt inkább hagyjuk, meg valaki már kivágta a kapu rácsait is, úgyhogy gondoltam majd átférkőzünk valahogy. Visszamentem, Laci még szerelgetett, aztán megindultunk, sok köszönet nem volt ezen a 600 méteren se, mert tele volt belógó csipkebokorral és az út sem volt túl jó, de volt már sokkal szarabb is nap közben. Elértük a kerítést, az én bringám majdnem nem fért át, Lacié igen, úgyhogy gyorsan áttekertünk a placcon, a másik oldalon meg már normálisan felvágták a kerítést (egy kis migránskiképzés az MTB közben, hát na).
Ezután egész hamar elértük az első bunkert és a 2. pontot. Sok köszönet nem volt benne, mert a bunker zárva, "biológiai veszély" tábla van az ajtón és a láda se lett meg kb. 15-20 perc kereséssel. Nagyon örültem neki. Mindegy, legalább a GCSPIR-t leraktuk ide. Mentünk tovább, láttuk a másik két bunkerbejáratot is, majd beértünk Inota szélére. Onnan fel a szélkerékhez, megint egy kaptató, de legalább egészen használható útminőség. A 3. ponttal aztán megint jó sokat szívtunk, mert a koordináta pontatlan, az északnyugati oldalhoz mutat inkább, mint a keletihez, de aztán Laci meglelte a lapot. Onnan már siettünk be Csórra, mert már amúgy a bunker környékén láttuk, hogy nagyon sötét felhők kerülgetnek minket. Itt megint találkoztunk rettenetes, nagyköves úttal, ami szerintem semmilyen biciklivel nem tekerhető, de utána jött talán az egész MTB2 legjobb része, az Ibolya utca, ott elég jól lehetett csapatni. Nemsokára beértünk Csórra, megnéztünk egy nemzetközit aztán megkerestük a 4. pontot, ami szerencsére hamar meglett és hátunk mögött hagyhattuk ezt az átkos helyet.
Összesítve tehát: elképzelésem sincs ezt ki és milyen bicóval élvezi, borzasztó szar minőségű utak, gyakran járhatatlan részek, kerítés (mentségemre szóljon, a ládaoldali track is arra megy). Szerintem egészen szörnyű volt, de bevallom, jó érzés, hogy végre letudtuk. Még egyszer biztos nem járnám végig, még ha fizetnének se.
Köszönjük a multit!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Két részletben, bringával és gyalog. Az 1. pontot Bakonykúti felől bringával, a 2., 3. és 4. pontot gyalog. A 4. pontot érdemes lenne felülvizsgálni, mert szemetes környék nem illik a környékez és a ládához.
James [Geoládák v3.12.10]
Bringával(ameddig lehetett).
Mivel Várpalota vasútállomásról startoltam, ezért 3-2-1-4 sorrendet választottam.
A szél turbina pontjához rejtői segítség kellett, de biztosan ott van, én voltam ügyetlen.
A 2. pontnál a kis fiola erősen törött, de jó eső védett helyen van.
A bekerített rész gyalog létráján át kellett cipelni a gépet. Nagy élmény volt.......
A ládához nem toltam fel a bicót, inkább felszaladtam logolni.
A 4. pont környéke kezd sittlerakó hellyé süllyedni. Erről sem a rejtő tehet.
Végül is kellemes tekerés volt, a végén pedig vissza gurultam a vasútállomásra.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!Gyalogos megtalálással sikerült az első három pontot begyűjtenem,így is egy remek körtúrát sikerült lenyomnom,igen klassz helyeken. [Geoládák v3.12.7]
Egy kesser visszajelzés alapján elképzelhető, hogy a láda eltűnt, ne keresd sokáig(segíteni fogok)!
Helyszíni szemlét legelőbb február végén tudok tartani.
Fogom! :)
Köszönöm a rejtést, szuper a multi!
Az összes pont a helyén van, a koordináták pontosak. Fordìtott sorrendet választottam, de a visszaútnál a GCVp útbaejtése nem bizonyult egy kimondottan jó döntésnek! :)
[Geoládák v3.12.2]
Megtaláltuk. Az 1., 2.-t gyalogtúrában kerestük, kiegészítve a Baglyas megmászásával, a a szélkerékhez autóval gurultunk el, a csóri híd alatti mikró nem lett meg, de a hiányzó jelszórészletet sikerült kitalálni.
padler + efemm
A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (162 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.
Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.