WAP
Parmerozpazepan 2023.12.28-i újrarejtése: "Támfal kövei között kell keresn"
A ládába TravelBug helyezhető.Megközelítés
A 82. számú Veszprém-Zirc-Győr másodrendű főút 14+490 km szelvényében találjátok a kiindulópontot (parkoló), az útról jobbra lekanyarodva Zirc irányából.(szelvényezés szerint ez a bal oldal) N 47° 13,011' E 17° 54,309' 473 m [GCBVA+parkoló]
Innen ÉNY -i irányba indulva rövid sétával elérhető az alagút északi bejárata, illetve a láda is.
A láda maga egy hagyományos konyhai doboz az alagúttól kb. 50 m-re ÉK -i irányba a vasútvonal felett facsoport (bokor) tövében kövekkel álcázva.
FIGYELEM!!
A sínekre lépni,az alagútba bemenni életveszélyes, mivel itt vonatok közlekednek. (A láda megtalálásához nem kell lemászni a vasúthoz.)
Láda
A Győr-Veszprém-vasútvonal a MÁV 11-es számú, egyvágányú, nem villamosított vasútvonala. Az Észak-Dunántúlon található, a Bakonyt keresztben szeli át.
A közelmúltban az ország egyik turisztikai célpontja lett. Magyarország egyik különleges vasútvonala: műszakilag egyedülálló az országban a Porva-Csesznek és Vinye közti szakasz, ahol három alagúton és két völgyhídon át halad keresztül a Cuha-völgyön. Az egyik viadukt felett található az 1896-os vasútépítési emlékmű, valamint ezen a vonalon található az egyetlen omlásvédővel ellátott alagút. A vonal újabban Bakonyvasút néven is ismert.
A vonal teljes hossza 73,279 km. A pálya legmagasabban fekvő pontja az 56-57 szelvények között az eplényi alagút északi oldalán található.Itt rejtettem el a Ládát.
Alagút
A fent említett ismert 3 cuhavölgyi alagúton kívül a 4. Zirc-Eplény állomások között az 576+66,46 - 579+88,23 km szelvényekkel határoltan 321,77 m hosszban épült meg 1896-ban. Az alagút építése 1895. júliusában kezdődött, és 1896. májusában fejeződött be, a forgalomnak 1896. december 16-án adták át.
A vonalmegnyitó meghívójához is a legértékesebb műtárgynak, az eplényi alagútnak a fényképe volt mellékelve.
Az alagutat faragott bakonyi mészkővel falazták ki. A középső szakasza kb. 164 m hosszban, 250 m sugarú ívben fekszik, 20‰-es esésben. Az alagút végei mintegy 40-40 m hosszban, nyílt bevágásban épültek meg, és utólag töltötték vissza a földet. Az alagút Olaszfalu község Fekete-ér dűlőnél lévő dombját fúrja keresztül, amely a Bakony hegység nyúlványa.
Az alagút előtt található az 1978-ban megszűnt lókúti vasútállomás maradványa,és a közelben ered a Cuha patak is.
Kellemes kirándulást és sok szerencsét a kereséshez!
Számomra nosztalgikus hely ez. Több mint ötven évvel ezelőtt erre nyaraltunk a szüleimmel. Kis gözmozdony húzta akkor még a vasúti kocsikat. Lassan, pöfékelve haladtunk előre, aztán ennek az alagútnak a derekán megállt a vonat és nem tudott továbbmenni. Nem tudom mennyi idejig álltunk, de mint gyereknek iszonyú hosszú idő volt. Eleinte élveztem a helyzetet, de később meglehetősen nyomasztóvá vált.Köszönöm a lehetőséget, hogy most gyalogosan , kívülről is felfedezhettem.
Megtaláltuk köszönjük, hogy megmutattad a helyet!! Szuper volt látni ilyen közelről, szinte hihetetlen, hogy átfér rajta a szerelvény, olyan szűk! [Geoládák v4.3.0]
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.2.5]
Többször vonatoztunk már ezen a vonalon, most kívülről is láttuk a pályát. A két völgyhíd után ezt az alagutat is megnéztük, látványos, érdekes volt.