WAP
Hagyományos láda az alagúttól kb. 50 m-re ÉK-i irányban a vasútvonal felett facsoport (bokor) tövében kövekkel álcázva 23x19x6 cm -es konyhai doboz.

A ládába TravelBug helyezhető.
Megközelítés
A
82. számú Veszprém-Zirc-Győr másodrendű főút 14+490 km szelvényében találjátok a kiindulópontot (parkoló), az útról jobbra lekanyarodva Zirc irányából.(szelvényezés szerint ez a bal oldal)
N 47° 13,011' E 17° 54,309' 473 m [GCBVA+parkoló]
Innen ÉNY -i irányba indulva rövid sétával elérhető az alagút északi bejárata, illetve a láda is.
A láda maga egy hagyományos konyhai doboz az alagúttól kb. 50 m-re ÉK -i irányba a vasútvonal felett facsoport (bokor) tövében kövekkel álcázva.
FIGYELEM!!
A sínekre lépni,az alagútba bemenni életveszélyes, mivel itt vonatok közlekednek.
(A láda megtalálásához nem kell lemászni a vasúthoz.)
Láda
A Győr-Veszprém-vasútvonal a MÁV 11-es számú, egyvágányú, nem villamosított vasútvonala. Az Észak-Dunántúlon található, a Bakonyt keresztben szeli át.
A közelmúltban az ország egyik turisztikai célpontja lett.
Magyarország egyik különleges vasútvonala: műszakilag egyedülálló az országban a Porva-Csesznek és Vinye közti szakasz, ahol három alagúton és két völgyhídon át halad keresztül a Cuha-völgyön. Az egyik viadukt felett található az 1896-os vasútépítési emlékmű, valamint ezen a vonalon található az egyetlen omlásvédővel ellátott alagút. A vonal újabban
Bakonyvasút néven is ismert.
A vonal teljes hossza 73,279 km. A pálya legmagasabban fekvő pontja az 56-57 szelvények között az eplényi alagút északi oldalán található.Itt rejtettem el a Ládát.
Alagút
A fent említett ismert 3 cuhavölgyi alagúton kívül a 4.
Zirc-
Eplény állomások között az 576+66,46 - 579+88,23 km szelvényekkel határoltan 321,77 m hosszban épült meg 1896-ban. Az alagút építése 1895. júliusában kezdődött, és 1896. májusában fejeződött be, a forgalomnak 1896. december 16-án adták át.
A vonalmegnyitó meghívójához is a legértékesebb műtárgynak, az eplényi alagútnak a
fényképe volt mellékelve.
Az alagutat faragott bakonyi mészkővel falazták ki. A középső szakasza kb. 164 m hosszban, 250 m sugarú ívben fekszik, 20‰-es esésben. Az alagút végei mintegy 40-40 m hosszban, nyílt bevágásban épültek meg, és utólag töltötték vissza a földet. Az alagút
Olaszfalu község Fekete-ér dűlőnél lévő dombját fúrja keresztül, amely a Bakony hegység nyúlványa.
Az alagút előtt található az 1978-ban megszűnt
lókúti vasútállomás maradványa,és a közelben ered a
Cuha patak is.
Kellemes kirándulást és sok szerencsét a kereséshez!
Források:
ZIRCINFO
Wikipédia
Sínekvilága
Vasútállomások
GCVAHI