Elhelyezés időpontja: 2003.03.15 13:26
Utolsó lényeges változás: 2021.12.24 15:24
Utolsó változás: 2022.02.22 14:36
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: Ojmjakon. Újrarejtők: Yami, Dbkh és az utódok
Ládagazda: dbkh Nehézség / Terep: 1.0 / 1.0
Úthossz a kiindulóponttól: 20 m
Megtalálások száma: 1060 + 3 sikertelen + 11 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.9 megtalálás hetente
A ládába TravelBug nem helyezhető.
Tisztelt Keresőtársak!
Egy, hétköznapjainkat alaposan meghatározó infrastruktúra különleges fajtájához szeretnélek meghívni Titeket. A mindennapjaink része a helyváltoztatás igénye, e nélkül életünk lehetetlen volna.
Közlekedni kell hazafelé, munkába, iskolába, óvodába, boltba, ügyet intézni, szállítani, szórakozni, társaságba, gyógyulni és így tovább. Közlekedni kell az új helyek megismeréséhez is, vagy magának a helyváltoztatás élményéért. Ezt a tevékenységet sokféleképpen lehet véghezvinni. Gyalog, keréken, vízen, lebegve vagy levegőben. Ezeknek számtalan megtestesülésével. Konkretizáljunk: álljunk meg gyalogosan egy olyan felüljárón, ami alatt mások kerekeken haladnak át, megint mások elrepülnek felette a levegőben.
Mutatok Nektek egy olyan helyet, ahol ez napról napra, percről percre megvalósul. Ojmjankon kessertársunk, ki ezt a láda eredeti rejtését véghezvitte, a láda eredeti leírásában csodálatát fejezte ki ezen igéző helyszínnel kapcsolatosan. Egyetértek Vele. A helyen, amit megjelöl az immár újrarejtett láda, különös egybecsengése zeng a közlekedés különböző ágazatainak.
Gondoljátok meg, hova szerettek legjobban menni? Mivel szerettek legjobban közlekedni? Hogy hova? Ennek számtalan válaszlehetősége van. Meghagyom Nektek a reakciót, hogy szabadon szárnyaljon a gondolatotok. Mivel? Na, erre már konkrétabb válaszokat tudhatok adni, főleg azon a helyen, ahova most meghívtalak előbb Titeket. Gyalog. Felüljárón át. Együtt a kerékpárosokkal. Avagy a másik szemszögből. Kerékpárral. Gyalogosokkal osztozva. A kerékpáros kategóriát bonthatjuk tovább is: kerékpár, roller (beleértve ezek mindenféle hajtással rendelkező változatai), babakocsi, kerekesszék, és így tovább. Mehettek a felüljáró alatt is, viszont ott előbbi eszközökkel nem tehetitek meg. Szabály az szabály. Minden szét van itt kérem szépen válogatva, osztályozva, szintenként. Személygépjárművel, tehergépkocsival, motorkerékpárral, autóbusszal, járműszerelvénnyel. A vonatot se hagyjuk ki, bár az csak kicsit arrébb látható (nézz "lefelé", ott, a következő felüljáró a vasúti közlekedés helye). Na, és a felüljáró fölött? Az a repülő szerkezetek birodalma. Repülőgép (kicsi és nagy, alacsonyan és magasan), helikopter, autogiro, vitorlázó repülő, sárkányrepülő... Könnyen előfordulhat mind errefelé, tekintve a hivatásszerű és a hobbi célokat. Sajnálom, de például a mopedautó, a kézikocsi, a villamos, a trolibusz, a mezőgazdasági vontató se ide, se oda, se amoda nem fért oda. Bár valljuk be, a közlekedők kicsi, de (elismerem) egyáltalán nem elhanyagolandó hányada használja ezeket. (Mielőtt valamelyiketek felháborodna, hogy igenis sokan használnak közösségi közlekedési eszközt, azért valljuk be, ezen a helyen, elhagyva a nagyvárost, aránylag kevesen utaztak villamossal vagy trolival.)
Szóval, kérlek álljatok meg itt legalább egy pillanatra. (Felhívom figyelmeteket, hogy csak a felüljárón tegyétek, mert alatta szabálytalan, felette pedig körülményes.) Nézzetek körbe, velem együtt (térben azonos helyen, időben némileg eltolva). Vízszintesen. Kezdjük völgyirányba, északkelet felé. M7-es autópálya, 14-es kilométerkő. Félúton az M1-M7 elágazás és az M7-M0 csomópont között. A korábbi évtizedek autóállapot vizsgáló, legendás "érdi emelkedő" kezdeténél. Következő felüljárón az 1-es számú vasúti fővonal (Budapest-Tatabánya-Győr-Hegyeshalom oh.) halad át. Látszólagosan felette a Törökugrató kevésbé látványos oldala, a Budaörsi-kopárok bércei, felette a legmagasabb hegyek a Széchényi-hegy vonulata. Óramutató járása szerint tovább fordulva, zajvédőfalat lathattok, a település élhetőségének szinten tartásáért. A fal áttörésén át Törökbálint MÁV-telep városrész házait, kertjeit láthatjátok. Tovább fordulva ismét zajvédőfal, a Kazinczy Ferenc utca felüljárója, távolabb az M7 csomópont felüljárói vannak. A horizont a Tétényi-fennsík hegyvonulatán látszódik, a Hamzsabégi-erdővel, a Róka-heggyel és Érd-Parkváros házaival. Tovább fordulva az ismert zajvédőfal-település-zajvédőfal sorrend vizualizálódik.
Körbetekintésünket folytassuk, de most függőlegesen, lentről felfelé szálljuk el gondolatban. Alattunk löszös talaj, amin hazánk első, mai értelemben vett autópályája húzódik, eredetileg 2*1 forgalmi- és 1-1 leállósávval, elválasztó sáv és korlát nélkül, amit később több ütemben fejlesztettek 2*2 forgalmi- és 1-1 leállósávval, elválasztósávval és korlátokkal. Az útpálya itt ún. bevágásban halad. A felépítmény eredetileg helyben öntött beton pályalemez volt, utólagosan "felszeletelve" a dilatáció érdekében. Az idők során a pályatest az egyirányú dinamikus terhelés hatására megsüllyedt, ami rajta haladás során az engedélyezett magas sebesség hatására jellegzetes zakatolássá vált. Erre közületek többen emlékezhetnek, például a valahai balatoni nyaralás felé haladva, a folyamatos lovaglás közben hallatszódó végtelen dam-dam-dam dallamra. Ezt a pályatestet később, közel negyven év terhelés után az ezredforduló éveiben történt felújítás során összezúzták, és megfelelően kezelve kialakították a helyén a modernebb, aszfalt kopóréteggel ellátott, jelenleg is látható-használható útszerkezetet. Kérlek, tekintsétek meg a témában összegyűjtött, ide mellékelt régi képeket is. A felüljáró, amit hídnak is nevezhetnénk, feszített vasbeton anyagú, szekrényes szerkezetű, felsőpályás, két ferde pilléren nyugszik. Az autópályát egy támaszközzel hidalja át, feltámaszkodása csuklópont nélküli. Pályaszerkezete betonból, aszfaltborítással, a korlátok acélból, dilatációs szerkezetekkel épültek. A gyalogos és helyi kerékpáros forgalmon kívül ellátja a Budapest-Balaton kerékpárútnak a Budapest-Balaton autópálya feletti átvezetését is. A híd felett a ferihegyi (Liszt Ferenc), budaörsi, farkashegyi repülőterekhez, és a légimentő szolgálat heliportjához kapcsolódó légiközlekedést láthatjátok, a bárhonnan megfigyelhető égtéren kívül.
Ó, mesélés közben majd' elfelejtettem! A helyszínt az előző rejtő virtuális formában kínálta Felétek. Ezt mi az újrarejtés jegyében átalakítottuk. Yami-val és az utódainkkal elrejtettünk egy valódi ládát. A híd keleti hídfőjénél, az ajtó mellett. Megkérlek Titeket, hogy bármennyire is hívogató, az ajtót ne nyissátok ki, ne menjetek át a zajvédő falon. A föld alatt keressétek, mint egy rendes kincsesládát. Ásni nem kell, csak csövet szerelni. A szokásos adatokon kívül kérlek Titeket, jegyezzétek fel, mivel érkeztetek, a füzetbe és az internetre is.
Ha gépjárművel jössz, itt várakozzon Rád: N 47° 26,602' E 18° 54,316' 172 m [GCAuto+parkoló]
Ha közösségi közlekedéssel érkezel, itt szállj le a buszról: N 47° 26,706' E 18° 54,306' 172 m [GCAuto+buszmegálló]
A felüljárón itt érdemes megállnod: N 47° 26,567' E 18° 54,374' 174 m [GCAuto+felüljáró]
Köszönettel és üdvözlettel:
Dbkh.
Ládatörténet
2003.03.15. Viruális ládát rejtett Ojmjakon.
2019.03.19. "Az eredeti rejtő, azaz Ojmjakon egyetértésével a láda adoptálhatóvá vált. Várjuk azt az új gazdát, aki igazi ládát vagy mágneses mikrót rejtene és a ládaoldalt is kicsit felturbózná." [Admin(Fazék)]
2019.04.26. Adoptálta: prodg.
2021.08.13. Visszaadta.
2021.12.14. Adoptálta: Dbkh.
2021.12.24. Láda újrarejtve, immár hagyományos ládaként, ládaoldal teljesen újraírva.
Állapot: kereshető
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
+
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
+
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
+
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
+
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
+
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.5.0]
==========
A Zemplénből a Bakonyba...
21 éve mindig csak elmentem mellette. Ma megálltam.
Kerestük egy darabig...
TFTC!
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.5.0]
Jó, hogy a láda miatt kinéztünk az autópályára felülről, sokszor szoktunk kocsival a híd alatt átmenni. Szép a kilátás Budaörs felé. Kocsival megközelítve.
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v4.5.0]
Munka utáni ládázás, útbaejtettem hazafelé két budaörsi és a törökbálinti tó ládák után. Kocsival érkeztem, a Köztársaság téri parkolótól sétáltam a felüljáróhoz. Fenomenális élmény, de tényleg. :) Hihetetlen felülről látni és hallani ezt a forgalmat. Miután kinézelődtem magam és tengernyi fotót-videót készítettem, én is beszálltam a felüljáró alatti M7 forgalomba hazafelé, ahogy minden munkanapon...