geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

4818. 20 éves a geocaching.hu - Sukoró igazi arca (GC20SI)

Térkép

Gomba kő

2.pontnál dolgozik a Garmin

3. pont és alatta a továbbvezető utunk

Pihenő, a piros sávon

Híd, vagy inkább gázló

Közelebbről

Ilyen utakra számíts

Sukorón a nyomós kutak...

Egyedi festést kaptak

Ládagazda: griffs
Úthossz a kiindulóponttól: 21500 m
Megtalálások száma: 83 + 2 egyéb

Idén ünnepli 20. születésnapját a geocaching.hu. 20 éve, 2001. június 24-én jelent meg GCeger, az első magyar geoláda. A jeles évforduló alkalmából 2 x 20 eseményláda jelenik meg: családi és túrázós kategóriákban. Ez a rejtés a túrázós kategória egyik tagja, mely 2022. június 24-ig lesz kereshető.

A túrázós ládák teljesítéséhez alkalmanként körülbelül 20 km-t kell gyalogolnod egy-egy tájegységünkben. A körtúrának csak az első pontját ismerheted meg a leírásból. Ezt megtalálva jutsz a következő pont koordinátájához és az első jelszórészlethez. Majd így tovább, egészen az utolsó pontig, összegyűjtve a jelszó minden darabját.

Röviden, a rejtésekről:
Gravírozott táblákat keress, szem előtt tartva, hogy általában próbálok egy kis csavart vinni a rejtésekbe. Ahol snassz rejtést találsz, ott már leamortizálódott a dolog.
1. Kéttörzsű fában, derékmagasságban. A Gomba-kő 20 méterre van, északnak.
2. A legfeltűnőbb fán, bokamagasságban.
3. Az ösvény déli oldalán, facsoporton, szemmagasságban. DLÖZ
4. Mágneses. 2. NYÁKRÁP. QR kód a bal (a tó felé nézve) pad alján.
5. 20 cm átmérőjű láda, talajszinten, kéttörzsű fa tövében. 20 :) QR kód az alternatívon.

Eltűnés esetére és annak aki nem szeret keresgélni, a legtöbb ponton követ (pontosabban Ytong) is talál talajszinten, tartalék táblával.

Alternatívok:
1. Faodúban, talajszinten. Közelebb az ösvényhez, mint az eredeti rejtés.
2. Faodúban, talajszinten. Közelebb az ösvényhez, mint az eredeti rejtés.
3. Az ösvény északi oldalán, talajszinten.
4. Mágneses, a korlát elem legalján, a bal kezdőoszlop mellett.
5. A pihenőhöz legközelebbi fenyő tövében.

Rejtett állomásos, pontról-pontra vezető rejtésekről van szó. Mindenhol a jelszó egy darabját találod, valamint a következő állomás koordinátáját. Jegyezd fel mindkettőt és gyűjts össze 5 részletet. A jelszót fordított sorrendben kapod meg (összesen 16 karakter)!
A telefonos alkalmazásokban is tudod variálni a jelszórészletek sorrendjét ! Ez igaz a g:hu+ és a Geoládák appra is.

Minden táblán található egy QR kód is, ha applikációval keresed a ládát, akkor a Geoládák és a g:hu+ be tudják olvasni ezt a kódot. Információ a geocaching.hu-n alkalmazott QR kódról.

A ládába TravelBug nem helyezhető.

Megközelítés
Ajánlok egy parkolót  N 47° 13,459' E 18° 34,710' 130 m [GC20SI+parkoló], az arborétumnál, de nyugodtan megállhatsz a kocsmaponton is:  N 47° 14,411' E 18° 35,785' 135 m [GC20SI+Kocsma]
Nagy kedvencem, kb. 2 éve kiegészült egy grillezővel, komplett ételekkel is, szolid áron. Utóbbi esetben lesznek ismétlődő szakaszok, ha szeretnéd elkerülni, akkor a pákozdi, Ingókő utcában javaslom a parkolást (vagy a megadott arborétumnál).

Vízvételi lehetőséged az etap első és utolsó harmadában is lesz (Pákozd, Sukoró), nyomós kutak formájában (ld. fotók), közvetlenül az útvonalon, eltéveszthetetlenül.

Bevezető / látnivalók
A túrát gyalogosan, vagy kerékpárral is teljesítheted (21.5 km és durván 350 méter szintemelkedés). Természetesen a rejtő személye garantálja, hogy lesznek olyan útszakaszok, ahol monti nyergében érzi leginkább jól magát a kesser.
Székesfehérváriként gyakran tekerek el a Velencei-tóhoz, de szinte mindig csak az északi partra és fel a hegyre. Ha terepezni akarok, akkor kedvenc útvonalam a sárga sávon Sárga sáv fel és a piros sávon Piros sáv le. Ezt az útvonalat fogjuk most is követni, kiegészítve Sukoróval, a térség gyöngyszemével. A helység központjában elhelyezett pont környezete önálló és végleges ládát érdemelne, ahogyan az első ponttal bemutatott Gomba-kő is (Gyombi rejtési ötlete). Az ingó kövek és a pompás centrum, Sukoró igazi arca.
A kivitelezés végén tudtam meg, hogy a remek földi, bigmick is a közelben helyez ki jubileumi ládát. Ha a negyedik ponttól a GCXX07 felé haladsz tovább, már rajta is vagy a kedvenc aszfalt útvonalamon :) A bigmick ládától tovább az erdei aszfalt bringaúton, majd jobbra a sárga sávonSárga sáv (ez murvás szakasz). Fel a Bence-hegyre és le a sárga sávon Sárga sáv. A gyalogos M7 felüljáró után, könnyedén rá tudsz térni a tókerülő bringaútra és be tudod fejezni ezt a multit, pontkihagyás nélkül.

Az útvonal és a pontok leírása

A megadott parkolótól északi, majd nyugati irányban megindulva, a Velencei-tavi kerékpáros körön könnyedén eltalálsz Pákozdra. A faluban az Arany János utcánál (nyomós kút, az utca sarkon) északnak, a sárga sávSárga sáv jelzésen.

Az első pont, ahol a következő állomás adatait és a jelszó első részletét találod, a látványos Gomba-kő csupán pár méter kitérő a jelzésről. Miután megtaláltad a rejtést szemmagasságban, de nem a fa külső felületén, haladj tovább a sárga sávon. Sárga sáv

A második pont a Pandúr-kő, a legmonumentálisabb ingókő, mellesleg ebből az irányból, bringával remekül megközelíthető a sárga háromszög Sárga háromszög jelzésen. A boka magasságban jól elrejtett lap megtalálása után célszerű visszatérni a sárga sávra Sárga sáv
Pár száz méter után eléred a piros keresztet Piros kereszt , amelyen keletre fordulj, egészen a harmadik pontig, amely csak útjelző. A borostyán zölddel álcázott jelszó és koo. feljegyzése után kézenfekvő lenne végigmenni a Bodza-völgyön és a gerincről le a zöld plusz Zöld kereszt jelzésen, egyenesen Sukoróra. Rád bízom, gyalog nem rossz megoldás, de a lemenő ösvény igen meredek, átlagos bringásnak nem veszélytelen és az én útvonalam szebb is. :) Azaz vegyél közel 180 fokos fordulatot a piros sávon Piros sáv lefelé és igazi, montis csemegében lesz részed, gyönyörű környezetben.
Ez a jelzés egészen a parkolóig visz, de betekerhetsz Sukoróra a főúton is, amit sok más bringás is használ (köztük én is). A parkolótól viszont a Velencei-tavi bringás körön tudsz megindulni keletnek és kb. 2 km megtétele után rátérni, északnak, a Nadap-Sukoró kerékpárútra, amely mellett a negyedik pont található. A jelszót és a koo.-t mágneses megoldással helyeztem el, az egyik ablakpárkánynál, de a QR kódot, csak az alternatívnál találhatod meg talajszinten, méretproblémák miatt.
Sokat lehetne áradozni Sukoró igazi arcáról, de maradjon meglepetés a kessernek is, hiszen geoláda még nem mutatta be ezt a gyöngyszemet, de most egycsapásra kettő is... :)
A faluból már könnyen visszatalálsz a parkolóhoz, amelytől úgy 100 méterre találod a ládát, a tornapályán. Sosem találkoztam még itt edző emberrel, így előszeretettel tekerek végig rajta, fentről-lefelé. A láda rejtekén 20 napot dolgoztam, de neked talán 20 másodperc sem lesz talajszinten megtalálni. :)

Remélem tetszett a túra, kicsit vegyes felvágott, de én minden egyes méterét szeretem és gyakran, előszeretettel bringázok rajta.

Boldog születésnapot geocaching.hu! Köszi scele, hogy jól megdolgoztattál, de vigasztal a tudat, hogy te sokkal többet melóztál rajta ! :) Szerintem remek ötlet ez a sorozat, magam is a lehető legtöbb tagját tervezem felkeresni...

Külön köszönet V_Gabornak és Libertynek, a ládaoldalban nyújtott segítségért. V_Gabor természetesen minden elismerést megérdemel a másik jubileumi sorozatért is!

KRW értékelés (31 db): környezet: 4.92 rejtés: 4.91 web: 4.94 átlag: 4.92

Endresz_család 2021.10.17 14:55 - Megtaláltam
795.

Ez volt a kilencedik gyalogos találatunk a GC20xx túrázós sorozatból. 24,4 km hat óra 20 perc alatt, öt megtalált ládával.

Szuper volt, köszönjük!

darabont 2021.10.17 14:50 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.2]

molka 2021.10.16 15:00 - Megtaláltam
Köszi!

kectam 2021.10.16 15:00 - Megtaláltam
Egy újabb "20-as" láda megkeresésére indultunk, Anita, Bea, kópé1993, LionDaddy, Molka és pliptai társaságában. A pontok rendben vannak, a négyes ponton a templomnál a korlátra tettük át a kódot, a láda rendben van.
Köszönjük a lehetőséget.

kópé1993 2021.10.16 15:00 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.2]

pliptai 2021.10.16 15:00 - Megtaláltam

LionDaddy 2021.10.16 14:58 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.47
Mai túránkat Anita, Bea és kectam, molka, kópé1993 és pliptai társaságában a GC20SI bejárására szerveztük. Természetesen az útba eső ládákat sem hagyhattuk ki, így azokkal együtt ez lett a mai 5. találatunk.
Mivel két autóval voltunk, adta magát, hogy kicsit egyszerűsítsünk az életünkön. Az egyik autót a sukorói Mandula cukrászdánál hagytuk, a másikat pedig Pákozdon, az Oázis sörözőnél. Onnan indítottuk a túrát és Sukoró után a végét leautóztuk az 5. pontig. Így belefért még egy cappuccino és a GCZKAS is hazafelé.

Reggel, a GCXX07 ládánál még ránk ijesztett az eső, de szerencsére a pákozdi túra indulásra már elállt, később pedig remek napsütéses időnk lett és egy igazán jó túrát tettünk a Velencei-hegységben.
Számtalan kisebb-nagyobb sziklacsoportnál, ingókőnél jártunk. Kaptattunk le és fel szurdokokban és mezőkön át. A végén pedig megnéztük Sukoró nevezetességeit is.

Köszi a rejtést!
[g:hu+ 2.7.14]

Mr Zerge 2021.10.16 14:25 - Megtaláltam
Megvan, részletesen késöbb... Üdv Mr Zerge.

Vincenzo65 2021.10.09 14:25 - Megtaláltam
Kicsit ráraktam a környékbeli pontokat is. Bence-hegy nekem most nem fért időben bele. Jó lett volna, ha "belekényszerítesz. A második pont kissé bizonytalan. Szerintem letört a tuskóból egy darab. Visszaillesztettem. A plusszokkal így szolid harmincas lett. Én már elkezdtem a felkészülést GC30.. ládákra.

ésKata 2021.10.09 11:15 - Megtaláltam
Velencei-hegység északi részén kirándulva lett meg.

Zergi 2021.10.09 11:15 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.61
Fogtam!
A terepes részt, kb. 12 km-t letekertük, a többit-kocsival-gyalog.
Köszönöm, hogy újra elhoztál ide, megint csak élveztem a terep és a kultúrtáj szépségeit!

-1-2
-6-7
-8-9
-10-11
fiser 2021.10.03 19:32 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4 web: 4 átlag: 4.33 súly: 3.42

vasanitsl 2021.10.03 15:30 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.51
Megtaláltuk! Köszönjük a rejtést! Klassz volt úgy egészében!!!

petheovacka 2021.10.02 23:59 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.14
Laza kis bringás kör mentén megtalálva. Kösszi a rejtést! Igazi griffs minőség, remek kis útvonalon, MASSZÍV meglepetéssel a végén! Gratulálok a remek multihoz!

johnnycache 2021.10.02 15:55 - Megtaláltam
Köszönöm az élményt! :-)

mura 2021.10.02 14:32 - Megtaláltam
Ez volt a 6. gyalogosan végigjárt jubileumi kirándulós multim. Az erdei részek meg az ingókövek nagyon tetszettek, a bicikliutakon az aszfaltkoptatás nagyon nem... Minden jelszóhordozó könnyen megkerült, de hogy ezek közül melyik volt az eredeti és melyik az alternatív, azt nem tudom. A 4. pontnál a QR-kódos műanyag lapocskát a pad mögött a fűben heverve találtam, igyekeztem visszatenni a pad aljára, de nam nagyon akart ottmaradni. Nagy köszönet a rejtésekért és persze boldog születésnapot geocaching.hu!

zoltot 2021.09.26 15:05 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]
=================================
Bringával Székesfehérvárról Székesfehérvárra, egy 50 km-es kör alatt, Csesa76 társaságában.
Az ajánlott útról néha-néha letértünk más ládákért, azonban így is élmény volt a tekerés és a keresés.
griffs most is hoztad a színvonalat!
Ja, és a végláda keresése közben a kápolna irányából egy család érkezett futva! Edzettek! :-D
A rejtek rendben.
TFTC!

IMG_20210926_121655IMG_20210926_151019
Csesa76 2021.09.26 15:04 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.1]

Kiaribua 2021.09.26 14:45 - Megtaláltam
Köszönjük a rejtést. Az első és negyedilk pontnál alternatív jelszóval.

OsiOsi 2021.09.25 15:59 - Megtaláltam
Nem volt rövid és elég meleg is volt. Köazi

Aniko & Gyuri 2021.09.24 10:09 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést!
Kerékpárral, nagyon korai kezdéssel, igazán élveztük ezt a túrát! Minden pontot könnyen megtaláltunk, gyönyörű helyen bringáztunk, csodás volt, ide még többször vissza kell jönni! [Geoládák v3.12.1]

vakond87 2021.09.21 16:48 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.67 súly: 4.25
Gc20 túrázós ládák 4/20. A Rent a Cruiser Bike Velencéből béreltem kerékpárt, hogy megkereshessem a születésnapi túrázós ládát. Az első két pontot még délelőtt megkerestem gyalogosan. A 3-4-5 pontok vártak rám délután. Az összes pont rendben a helyén. Köszönöm a rejtést!

Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.1]

IMG_20210921_110123IMG_20210921_154936
IMG_20210921_163611IMG_20210921_162352
IMG_20210921_161857IMG_20210921_161952
kupec 2021.09.18 11:22 - Megtaláltam
Ezt a kört most kivételesen bringával nyomtam le, a 3. és 4. pont közötti erdei szalasz valóban remek volt. Én szinte kizárólag gyalog mozgok az erdőben, meg is állapítottam, hogy az teljesen más érzés. Bicajjal nagyrészt az utat kell nézned, gyalog viszont, sokkal lassabban mozogva (főleg egyedül) együtt lélegzel az erdővel és észreveszed az apró csodákat is, amik mellett bringával elsuhansz.
[g:hu+ 2.7.14]

GC20SI_20210918_100304GC20SI_20210918_111357
GC20SI_20210918_094601
nbokan 2021.09.16 13:32 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.30
Természetesen bringás teljesítés. Oázis sörözőtől indultunk és az ajánlott útvonalat követtük végig. A 3. pont utáni völgyes szakasz, a piros sáv tetszett a legjobban, de az egész útvonal nagyon jó volt. A 4. ponton nem találtuk a mágnesest, de a QR kódos alternatív tábla ott virított az ablakpárkányon, visszaraktuk a pad alá. Az 5. ponton a ládarejtek nagyon jó, igazi mestermunka, a QR kódos lapkát nem találtuk. Jó rejtések, jó útvonal, nagyon tetszett, köszönjük. A GCXX07 kitérővel 23 km lett 430 szinttel.
Képek később... [Geoládák v3.12.1] QR

becko 2021.09.14 10:38 - Megtaláltam
Dinnyésig mentem vonattal, onnan bicajjal folytattam. GC20SI letekerése után kellett még egy célpont, hogy kijöjjön egy rendes túra, így Fehérvárcsurgó GCFCSG felé vettem az irányt, majd röpke Fehérvári városnézést követően 81km tekerés után ismét vonatra szálltam.

Az első két ponton még nem jártam, a harmadik után inkább végigmentem a völgyön, és a P3-on gurultam le. Nekem jobban tetszett volna ha a vége is a hegyen van, a parti részen már túl sokszor voltam.

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (85 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.