Előzmények

Kokóhozzászólásai | válasz erre | 2023.10.24 16:57:46 (4899)
A kérdés az, hogy ez az 5km/h plusz hány találatot jelenthet egy szezonban. Ha eléri a ~150-et, akkor talán érdemes elgondolkodni rajta. Ha nem, akkor nincs értelme a külön kategóriának.
Aki dobogóra akar kerülni, annak főleg városokban kell tekernie, mert ott lehet sok pontot gyűjteni. Magyarországon a legtöbb település viszonylag kevés szintet tartalmaz, így mindegy hogy e-bike vagy sem. Szerintem.
[előzmény: (4896) Nargoth, 2023.10.24 16:05:08]

Nargothhozzászólásai | válasz erre | 2023.10.24 16:05:08 (4896)
(E-bikekkal én +5 km/h sebeséget simán hozok, az egy nap alatt elég sok pontot jelenthet. :) ))
[előzmény: (4894) Pongi, 2023.10.24 14:42:09]

Pongihozzászólásai | válasz erre | 2023.10.24 14:42:09 (4894)
Igazad van, de nagyon nehéz tetten érni azt, aki ebike-al megy és odafigyel egy kicsit, hogy például a 30%-os emelkedőn nem 25 km/h-val menjen fel. De még az is lehet, hogy valaki simán megcsinálja hagyományos bringával. Szóval akár tiltjuk, akár külön e-bike kategóriát nyitunk, nehéz lesz tetten érni azokat, akik szándékosan csalnak.

A kerékpárversenyes hasonlat azért sántít, mert a kerékpárversenyeken a gyorsaságra mennek rá a versenyzők. Az a cél, hogy minél hamarabb beérjenek a célba. Itt meg az a cél, hogy minél több geoláda pontot teljesítsen egy ember. Sok szerepe van a felsoroltakon (szabadidő, anyagi helyzet, lakóhely) kívül a logisztikának. Az elképzelhető, hogy ha csak ebike-al megyek, akkor minden napba, amit GC Versenyre szánok több pontot tudok érinteni, mintha csak sima bringával tekernék, viszont biztos, hogy nem tudnék több napot rászánni. Én mondjuk ha kupáznék, akkor maximum 10-15 nap/év-et tudnék szánni rá. Ezzel sehol nem lennék versenyben. Max. tényleg olyan mini versenybe, hogy bejutok-e a TOP10-be, vagy sem. Persze az bosszantana, ha valaki megelőz 2 ponttal és utóbb kiderül, hogy ő a 15 útjából 7-et ebike-al tette meg, míg én mind a 15-öt sima bringával. De ki fogja ezt ellenőrizni és hogyan? Az OKT-s hasonlat is sántít, mert ott se pont, sem sebesség nem számít. Én akkor is megkapom a jól megérdemelt oklevelemet és kitűzőmet, ha más autós-érintőpontos megoldással él. Persze, ha sokan élnek ezzel, az degradálja a teljesítményt, de most nem is ez a lényeg.

Most gyorsan ránéztem a tavalyi eredményekre és például a logisztika szerepe tisztán látszik. Tudo majdnem kétszer annyi tracket töltött fel, mint Attibati. Mégsem ő nyert, mert Attibati 10,18 pont/track eredményt ért el, míg tudo 5,26 pont/track. Ez talán kevésbé múlott volna azon, hogy e-bike-kal mennek, mint azon, hogy ki hogy tudta megtervezni a "verseny szezonját".
[előzmény: (4893) Juju, 2023.10.24 13:41:00]

Jujuhozzászólásai | válasz erre | 2023.10.24 13:41:00 (4893)
Én azt gondolom, hogy kerékpár versenyen a világon sehol, semmilyen rásegítést nem fogadnak el. Itt miért kéne? Sokkal tisztább lenne egy külön kategória, ráadásul színesíti is a dolgot. Abba most nem mennék bele, hogy ki mit vall be, persze, az OKT-t is van, aki kocsival csinálja - tegye, saját magát csapja be nem engem.
[előzmény: (4892) ha2, 2023.10.24 13:38:31]

ha2hozzászólásai | válasz erre | 2023.10.24 13:38:31 (4892)
A geocaching sport és játék is egyben. Legalábbis én így vagyok vele. Mindkét esetben kellenek szabályok, amiket jó ha betartunk. A gc kupa nem érint, de elismerem a benne résztvevő játékosok elszántságát. Az analóg kontra e-bike vitában szerintem lehetetlen mindenki számára elfogadható új szabályozást alkotni. Sokan kipróbálták mindkét bringa típust, de mint elhangzott e-bike olyan sokféle van a fapadostól a csúcs kategóriákig, hogy ezt lehetetlen szigorú szabályok közé szorítani. Nem mindegy hogy ECO vagy HIGH fokozatban tekerünk. Az akkuk között is vannak gyengébb és erősebb kivitelek stb. Könnyen lehet,hogy az unokáinknak az e-bike olyan természetes lesz mint nekünk az, hogy nem gyertyafénynél olvasunk este a fotelünkben.
[előzmény: (4888) gusty, 2023.10.24 09:24:21]

gustyhozzászólásai | válasz erre | 2023.10.24 09:24:21 (4888)
Hát egyszer ki kéne próbálni egy top kategóriás ebike-ot, mert amit próbáltam, az nem biztos, hogy előnyt jelentett. :)
Tavaly nyáron kíváncsiságból az őrségben béreltem egyet. Tény, hogy felfelé jól esett a rásegítés, de egyébként meg nehezebb volt hajtani, s szerintem legalább 2x olyan nehéz volt, mint a saját bringám. Nyilván ez egy olcsó, kölcsönzős darab volt. Én utólag úgy éreztem fárasztóbb volt a nap, mintha a sajátommal mentem volna, még akkor is, ha esetleg egy-két húzósabb szakaszon azt tolnom kellett volna.
Szóval nehéz kérdés ez az előny. Egy könnyű karbon is előnyt jelent az acélvázassal szemben. :) Én szerintem a dobogós kategóriában nem a technika számít a legtöbbet, hanem az elszántság, s a szabadidő, a kupázásra fordítható napok száma.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]