Ôszintén szólva ez megfordult a fejemben. Ha meglesz az M0 nyugati szakasza, alagutak nélkül elképzelhetetlen - de kell hozzá szakmai gyakorlatot szerezni.
Kedves @dzsobacsi... Abban is igazad van, nem tekinthetünk minden újat - legyen az akár technológia, akár metafizikai gondolat stb - egyedüli üdvözítô megoldásnak problémáinkra; de hogy megmaradjunk, hogy elôrehaladjunk, mint emberiség, élnünk kell az új lehetôségekkell...
Hadd mondjak el egy megtörtént esetet. Van egy országút a hûvösvölgyi Shell kúttól Nagykovácsiba. A Nagy-rét után cca 100 m-re el lehet kanyarodni jobbra Pesthidegkút felé.
Nos, tudni kell Nagykovácsiról, hogy zsákfalu. Ennek ellenére régen kitûnô, gondosan karban tartott út vezetett oda - a Nagykovácsi és Telki közti vadászterület miatt. Horthy Miklós egyik kedvenc vadászterülete volt, hatalmas, zárt, gondosan karbantartott. 1945 után is megtartották, az állami vezetôk gyakran ugortak ki egy kis munka utáni lövödözgetésre, Kádár János pláne.
Szóval, ez az országút abban a keresztezôdésben Bp-Nagykovácsi irányban fôútvonal volt. Miután megszûnt a vadászterület zártsága, megszûnt ez országút fontossága is.
Pesthidegkút idôközben egyre lakottabbá vált. A forgalom változása miatt megváltozott ama keresztezôdés jellege - a fôútvonal iránya Bp felôl jövet jobbra, Pesthidegkút felé változott. Azaz, aki Nagykovácsiba ment ill onnan jött nyílegyenes úton, nézhetett a pesthidegúti útra, jön-e valaki. Annak ellenére, hogy rendesen ki volt táblázva, gyakori volt a karambol. Mert aki egyenesen ment, vagy belefeledkezett a kiváló minôségû út nyújtotta élménybe, vagy (mint én) megszokta régrôl, hogy Nagykovácsig meg se kell állni :-)
Nagyobbik fiam is pórul járt... Pesthidegkút felôl jött, Bp felé kanyarodott, elsôbbsége volt, valaki Bp-rôl jövet balról belerohant, fiam vezette kocsi meg belerepült az útszéli fák közé. Hálistennek a gyerek ép maradt, csak a kocsi, az én kocsim... ment tropára.
Kézenfekvô megoldás volt egy körforgalom megépítése. Új találmány. Új. Praktikus. Hasznos. Biztonságot nyújt. Mégis a természetvédôk, a zöldek, a környék civil szervezetei lobbiztak ellene; mert ki kellett volna vágni néhány fát. Évekig elhúzták az építkezést. Nem tudom, hányan haltak meg abban a keresztezôdésben, mire nekifoghattak a jelenlegi körforgalom elkészítésének. Ami;ota elkészült, nem szerepel a hírek beleset rovataiban.
Gondoljunk erre is, amikor M0 szükségessége kerül szóba. Az jár az eszembe, csak az óbuda-dorogi vagy a budakeszi-pátyi-zsámbéki-mányi-bicskei halálutak forgalma mennyire leesne, ha meglenne az M0.
[ előzmény: (23163) feri60, 2011.05.19 20:46:57] |