geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés
  
  
  
 
FAQ
1100. Városlőd-Gerencepuszta Kisvasút (GCVGKV)

Térkép

Térkép

Múlt.....

Múlt.....

...és jelen

...és jelen

Pályán esőben..

Pályán esőben..

...és napsütésben

...és napsütésben

Királykapui szállás

Királykapui szállás

Híd

Híd

Hídon haladva

Hídon haladva

Bal-, fakanyar

Bal-, fakanyar

Útközben

Útközben

Vonatozunk

Vonatozunk

Kis tó

Kis tó

Talpfák

Talpfák
Szélesség N 47° 10,448'
Hosszúság E 17° 40,078'
Magasság: 370 m
Megye/ország: Veszprém
Térképen: TuHu - OSM - GMaps
Koordináták letöltése GPS-be
Közeli ládák
Közeli pontok

Elhelyezés időpontja: 2004.10.09 09:40
Megjelenés időpontja: 2004.11.30 09:34
Utolsó lényeges változás: 2018.07.01 13:41
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+5V)
Elrejtők: Anita, MaJa, Reggel
Ládagazda: Reggel
Nehézség / Terep: 4.0 / 4.0
Megtalálások száma: 144 + 5 sikertelen + 28 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.2 megtalálás hetente


Wap:
5 palackból és 1 dobozból álló multi.
Az első ponton palack egy több törzsű fa ölelésében a 2. pont koordinátájával.
A többi a leírásban...:-)


A ládába TravelBug nem helyezhető.

Web:
Multiláda a természet, és a kisvasutak kedvelőinek.
5 palack + a láda. Az út légvonalban kb. 14km hosszú, de mivel a vasút kanyarog ezért én inkább a 26 km-t tartom reálisnak. Ajánlom a leírás áttanulmányozását. A túra kiinduló és végpontja nem ugyanaz!!

Kiinduló pontnak javaslom a  N 47° 10,493' E 17° 41,142' 421 m [GCVGKV+parkoló] parkolót.

Innen tovább a földúton. Útközben találkozol egy kápolnával és becsatlakozunk az Kék sáv jelzésbe.  N 47° 10,278' E 17° 40,672' 395 m [GCVGKV+útpont].
Majd útközben átkelünk 2 hídon a Torna-patak felett.
 N 47° 10,444' E 17° 40,437' 332 m [GCVGKV+1Híd]
 N 47° 10,427' E 17° 40,381' 333 m [GCVGKV+2Híd]
Itt tovább haladva az első pont  N 47° 10,448' E 17° 40,078' 370 m [GCVGKV-1] találod, ami a Kék sáv és a Kék kereszt turistajelzés találkozásánál van az úttól jobbra kb. 20 méterre, egy több törzsű fa ölelésében. Itt találod a 2. pont koo-ját.

Tovább a Kék sáv a 2. pont felé a  N 47° 11,757' E 17° 40,107' 411 m [GCVGKV+1elágazás] pontig, ahol az utat elhagyva rátérünk a pályára. Haladva tovább a pálya mellett találjuk a 2. pontot az új koordinátával és a jelszó részlettel egy szikla alatt.

Tovább megyünk és a  N 47° 12,685' E 17° 40,205' 426 m [GCVGKV+2elágazás] ponton letérünk. Aszfalt úton visz tovább sétánk ahol először a Kék sáv (ami elkanyarodik majd jobbra), majd követve az utat a Piros sáv találkozunk. Elhaladunk egy vadászles mellett, ami balra lesz nekünk, jobbról pedig megpillanthatjuk a Pápavár-hegyet.
Az 531m magas Pápaváron - ahol az 1961-es Bakonybél kalauz még négyemeletes fakilátót, hozzávezető K3szög jelzést emleget - a regék szerint a tatárok elől menekülő pápaiak hevenyészett várat építettek. Ennek ma már nincs nyoma, viszont a Kis-Pápavár nyergében 150m hosszú, kettős, őskori földsáncgyűrű figyelhető meg. Tovább haladva a kis Pápavár mellett a Piros sáv jobbra belép a középkorú bükkösbe, és rátér a régi vasúti nyomvonalra  N 47° 14,170' E 17° 40,345' 413 m [GCVGKV+3elágazás]. Itt utunkat a Töredezett-árok keresztezi, majd lassan elérünk a 3. pontig. Itt találjátok a 4. pont koo-ját és jelszó részletet egy szikla alatt az úttól jobbra a pálya felett.

Majd elhaladunk Tevelvár mellett. A várat a legendák szerint a tatárok elől menekülő teveliek építették - innen a neve - de a Bakony más földvársáncaihoz hasonlóan ez is őskori erősség lehetett. A lejtős, erdős gerinctetőn keresztben húzódó 3-4m magas dolomitkavics sánc és mellette vonuló árka alsó része elmosódott, a vasút építésekor átvágták. Majd a Pintér-árok következik és már Királykapun, az egykori kisvasút hajdani rakodóhelyén vagyunk. A fekete-fenyők alatti kis füves térség mellett erdészeti munkásszállás romjai omladoznak. (Falai közé az 1961-es Bakonybél útikalauz menedékházat álmodott.....) Itt találjátok a 4. pontot az 5. koo-val és jelszórészlettel egy vasúti talpfa alatt. A megtaláláshoz nem kell szétszedni a talpfát!!! A helyi álmoskönyv szerint omladozó házba bemenni nem szerencsés!!!!!

Spoiler
ttala kalba

Haladva tovább a Piros sáv elhaladunk a Nádajtó-árok, majd a Csapó-árok mellett. Elérjük  N 47° 15,975' E 17° 41,136' 367 m [GCVGKV+3Híd] az egykor szebb napokat megélt vasúti hidat. Itt egy kicsit magasabban találod a palackot egy korhadt fa alatt, nem messze az odvas fától. (Segítség képen: Ne erőből győzd le!!) Ehhez közel meg tudsz pihenni  N 47° 15,828' E 17° 41,291' 395 m [GCVGKV+pihenő terület] és a jó kilátás mellett erőt gyűjteni a doboz megkereséséhez.

Irány vissza a Piros sáv, ahol a Vörös János séd mellett haladva elhagyjuk a volt móricházi vadászkastélyt, egy kis tavat jobbról, majd balról a Suttonyi kutat elhagyva érjük el Gerence-pusztát. Végállomás kiszállás. Ha fekvő fát látsz jó helyen jársz! Itt a jelszó utolsó részlete is. A jelszó egy értelmes 5 szóból álló mondat.

Az erdőben rengeteg szarvast, őzet, vaddisznót láttunk.
Utunkat végig járva elgondolkodhatunk azon, hogy mekkora értéket hagyunk veszendőbe. A pálya mellett még most is számtalan talpfa található, ami gondoskodik arról, hogy ne felejtsük el mi is volt itt hajdanán. A rejtekekről készült fényképet kérésre szívesen elküldöm.
Jó túrázást mindenkinek!

Egy kis történelem:

Hajdani kisvasutak nyomában.

1910-ben 600 mm nyomtávon, 2 km hosszú szakaszon indult meg a forgalom Franciavágás és Dióspuszta között. A mezőgazdasági terményeket lóvontatással jutatták el a pápai vasúthoz. 1916-ban a pápa-ugodi gróf Esterházy hitbizományi uradalom és egy kereskedő fakitermelési szerződést kötött. A szállítás biztosítása érdekében épült meg a Dióspuszta-Huszárokelőpuszta-Kőris-hegy 11km hosszú vonalfolytatás. A Kőris-hegy északnyugati oldalában kb. 500m magasságig kiépített vonalrész legnagyobb emelkedője 120%o volt. A kocsikat öszvérrel húzták fel a rakodóhelyre, majd fával megrakodva kézifékkel engedték le. Az öszvérek "lábukon", erdei utakon ereszkedtek vissza Huszárokelőpusztára. Ez a "forgalmi rend" a kőris-hegyi öreg erdők kitermeléséig, 1948-ig maradt fenn, amikor megkezdték a vágányok felszedését. (Mindig csak annyit bontottak fel, amennyit máshol felhasználtak, így a felszámolás 1966-ig tartott.)
1923-ban épült ki a Huszárokelőpuszta-Gerencepuszta-Móricháza 6,5km hosszú szakasz., majd a későbbiekben a Vörös-János-séd völgyében Királykaput is elérte a vasút. 1928-ben a fakitermelés jogát és a vasútüzemet a Magyar Keményfa Rt. vette bérbe, s egy dízelmozdonyt állított forgalomba, mely átalakítva 1960-ig üzemelt. 1940-ben a kisvasút visszakerült az uradalomhoz, 1942-ben még egy dízelmozdonyt vásároltak. Közben a hegység átellenes, városlődi oldalán is működött egy kisvasút.....

Városlőd-Vámos-patak-Laposok

1918-ban a Veszprém Faipari Vállalat a veszprémi püspökséggel 6 évre szóló fakitermelési szerződést kötött.A vállalat a szállítás érdekében Városlőd és Laposok között 12 km hosszú, 760mm nyomtávú kisvasutat épített, s egy (majd 1920-ban még egy) gőzmozdonyt állított forgalomba. A szerződés 1924-ben lejárt, a pályát részben felszedték, további fejlesztését a vállalat és a püspökség újabb szerződése tette lehetővé. 1928-ban épült meg a 6 km hosszú Vámos-patak-Farkasgyepű szárnyvonal, melyen dízelmozdonnyal-évente 10.000m3 fát szállítottak. 1929-ben, a farkasgyepűi tüdőszanatórium építésekor az anyagokat kisvasúttal szállították fel, 1939-től, pedig a farkasgyepűi fűrészüzem termékeit jutatták le Városlődre, a nagyvasúthoz.

A Városlőd-Laposok-Királykapu-Gerencepuszta-Franciavágás vonal létrejötte és megszünése:

1946-ban a két erdei kisvasutat üzemeltetési (adminisztrációs) szempontból összevonták, a napirendre került a két vonal összekötése. 1952-ben készült el a két vasút hegység belsejében lévő végpontját összekötő, 5 km hosszú pálya Laposok-Pápavár alja - Királykapu között. Az új, összekötő szakaszt 760mm nyomtávval építették meg, mivel a terv az volt, hogy erre a nyomtávra építik át a 600 mm-es Franciavágás-Királykapu pályát. A szükséges vonalkorrekciók költségei miatt végül is a Városlőd- Királykapu pályát szögelték át 600 mm-es nyomtávra.....
Az egyesített, azonos nyomtávú vonal 1957-ben jött létre, teljes hossza meghaladta a 36 km-t. A kisvasút észak-déli irányban, helyenként páratlanul szép vonalvezetéssel szelte át a Bakonyt. Királykapun munkásszállás (romjai ma is állnak) és mozdonyszín épült. A pálya legnagyobb emelkedése 40%o, a legkisebb ívsugár 18 méteres, a forgalmi sebessége 10km/h volt. A gördülő állomány 22db platós kocsiból és 30 db rönkszállító villáskocsiból állt. A vonóparkot MD40 típusú dízelmozdonyokra cserélték. 1961-ben menetrendszerű személyforgalom indult a 13 km hosszú Franciavágás-Gerencepuszta-Móricháza szakaszon. Talán felcsillant a további turisztikaihasznisítás lehetősége, de az idő gyors pusztulást hozott. 1968-ban -a vasúti közlekedést háttérbeszorító közlekedéspolitikai koncepció életbelépésének évében -a MÁV megszüntette a városlődi rakodót. 1969-ben ezért innen kezdődött el a kisvasútpálya felszedése, ami több részletben 1976-ig tartott. A vonal szállítási szerepét műutak és teherautók vették át. A személyforgalom előbb a Franciavágás-Gerencepuszta szakaszra korlátozódott, majd 1976-ban megszűnt, a síneket felszedték. Kár érte! Napjainkra csak néhány hídpillér, korhadt talpfa, egy-egy fellelhető sínszeg maradt belőle. Emlékét a hajdani, sárgult menetrendkönyvek 506-os menetrendi mezője őrzi.
Nyomvonalát a Vámos-patak mentén a K jelzés, a Pápavár aljától a Gerence-völgyig pedig a P jelzés kíséri. A Laposoknál, a Hajszabarna keleti oldalában műút fut a helyén. Legépebben maradt hídpillérét a Vörös János séd völgyében, az Öreg-Kecskeakol-árok torkolatában láthatjuk.
Forrás: Bakony turista atlasz
Állapot: kereshető

KRW értékelés (101 db): környezet: 4.92 rejtés: 4.69 web: 4.78 átlag: 4.80

-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
-
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
+
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
-
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
-
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
+
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
-
GPS nélkül is érdemes megkeresni
+
kereshető egész évben
+
kereshető 24 órában
-
a látnivalóért fizetni kell


ha2 2021.11.23 15:00 - Egyéb
Az 1.ponton a jellegzetes fának (amely az eredeti rejtés óta két törzsre fogyatkozott) minden centiméterét átvizsgáltuk, hiába.
De nem adtuk fel. Csiga vonalban a fa körül, földre szegezett tekintettel lépkedve, 22 méterre a fától kikandikált a palack kupakja a vastag avar ból.
Most a törzsek találkozásában lévő alkalmas üregben pihen a palack.

IMG_20211123_140301IMG_20211123_134736
IMG_20211123_133750IMG_20211123_133950
IMG_20211123_134502IMG_20211123_135335
geojoda 2021.05.27 15:45 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 2.77
Nagy élmény volt ezen a nyomvonalon túrázni. A párom még utazott a vonaton ami itt közlekedett. Én biciklivel jártam végig és begyűjtöttem az összes koordinátát. A 4. pontig minden rendben ment de az 5. palackhoz vezető úton fakitermelés folyt és dőltek a fák a nyomvonalra. Így a kilátót és az utolsó ládát egy csodás panorámájú gurulással értem el. A kimaradt szakasz még rajt van a bakancslistán.Pápáról indultam ezért a 26km nekem 105km-re sikeredett. Köszönöm a rejtéseket. Üdv.

S13 2021.05.09 14:17 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.58
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.5]

RékaésAdrián 2021.05.09 14:14 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.90
Végre ez a nap is eljött, hogy folytattuk utunkat a kisvasút nyomán. Még márciusban jutottunk el a harmadik pontig, ahol sajnos nem volt meg a jelszóhordozó. A rejtő készségesen segített. Aztán máshogy alakult, csak ma tudtuk folytatni a negyedik ponttól, bár időközben pótlásra került a harmadik is. A negyedik pontot valóban az épület oldalán léc alatt találtuk. Az út változatosan nagyon szép és a kilátás is remek. A végládához kicsit autóval is mentünk, elfáradtunk... Nagyon köszönjük a munkát és a bemutatást. SZívesen megnéztük volna fénykorában is. Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.10.5]

GeoEvike 2021.04.03 15:44 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! részletek Totinál. Évi ♡ Toti

Toti 2021.04.03 15:40 - Megtaláltam
30km-es bakonyi barangolás az erdők, völgyek, virágok, vadak, ládák nyomában. Ezt a fantasztikusan szép vonalvezetésű multit két nap alatt a környék többi ládájával összekötve kerestük meg. Könnyen megtaláltuk a pontokat a harmadik kivételével. A rejtő készségesen megadta a szükséges infókat, így azt pótolni tudtuk. A koordinátán két kő hasadékában gyógyszeres doboz kővel is takarva. Napsütés és havaseső felváltva... Nagyon klassz a végláda is. Hatalmas köszönet érte, nagy élmény volt. [Geoládák v3.9.6]

targonczas 2021.01.02 14:49 - Megtaláltam
Évek óta néztem farkasszemet a ládával. Most végre volt lehetőségem begyűjteni két menetben. Kell némi kitartás hozzá.
A Királykapunál nincs talpfa. A rom fala tövében lécek alatt van a petpalack. A többi rejtés rendben van.
Kiváncsi lennék rá, hogy a végládában lévő koordináta mire mutat?
Köszönöm a munkád!
[g:hu+ 2.4.8]

kitkat0123 2020.11.14 16:30 - Megtaláltam
Nagyon szépen köszönöm a rejtést és a munkát, amit a láda kihelyezésébe fektettél.
[Geoládák v3.7.6]

fa-peti 2020.11.14 15:30 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]

Robogo 2020.11.14 15:24 - Megtaláltam
Mai fő célunk ennek a multi láda útvonalának bejárása volt kitkat0123, tabletta és fa-peti társaságában. Hu-s és com-os ládát se hagytunk megtalálás nélkül. Kellemes kis séta volt a kicsit ködös őszi időben. Gyorsan meglettek a pontok.
Köszönöm a rejtést!

Szilkó76 2020.08.01 19:36 - Megtaláltam
Több túra keretében, azokat e láda éppen következő pontja köré felfűzve most a végére értünk Apuval. Előbbiek miatt nem mindig szigorúan a nyomvonalon haladtunk, de összességében azért szerintem 80-90%-t bejártuk. :)

Részletesen a találatok:
1. pont: 04.12 15:16
2. pont: 04.22 15:38
3. pont: 07.13 16:03
4. pont: 07.13 17:21
5. pont: 07.13 19:48
végláda: 08.01 19:36

Köszi a rejtést!

akarair 2020.07.26 18:00 - Megtaláltam
Megtaláltam Káldi Géza Kessertárssal, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.4.1]

kaldigeza 2020.07.26 18:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.03
27 km-be fért bele... A végládát Pápa felől érdemes keresni! Köszönöm a lehetőséget!

-Dingò- 2020.05.11 08:54 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.3.2]

TBálna 2020.05.10 22:41 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.7]

trueefalsee 2020.04.10 12:14 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.3.2]

morph 2019.12.19 20:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 4 átlag: 4.67 súly: 3.96
Kicsit mumus volt ez a láda. 2016-ban, Kéktúra közben nagyon esett az eső, így nem kerestük meg az első két pontot. Mostanában a Közép-Dunántúli Pirost járva eszembe jutott, hogy volt egy ilyen láda, úgyhogy még a Pápavár-alja/Odvaskő szakasz bejárása előtt, szeptemberben megkerestem az első két pontot. Ma, KDP közben, a maradék négyet. A koordináták pontosak, könnyű megtalálni az összes palackot, fölösleges volt az aggodalmam, amit általában a rejtett pontos multikkal kapcsolatban érzek. Remek volt az egész. Szép idő, érdekes történelem, fantasztikus kilátás az ötödik pontról. Nagyon jó volt. Köszönöm a lehetőséget. Fotók majd otthonról. [g:hu 1.6.4]

becko 2019.09.06 22:20 - Megtaláltam
Az első két pont már régebben megvolt, a 3-4 pontokat tegnap kerestem meg egy 32km-es túra keretében, de az 5.-nél elakadtam. Levélváltás után megkaptam a végpont helyét amit még sötétben felkerestem.
Köszönöm az élményt, és a segítséget.

juzso 2019.08.15 18:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.27
Végre! Megvan!!
Két részletben levadászva, Csehbányáról ill. Bakonybélből másodjára.
Nagyon sajnálom, hogy ez is megszűnt, kár érte, egy élmény végigmenni a régi nyomtávon.

IMG_20190610_115720IMG_20190610_200113
IMG_20190815_155652IMG_20190815_160231
IMG_20190815_172959IMG_20190815_174646
Hörcsög 2019.07.27 16:35 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.97
Megtaláltam! :) Köszönöm a rejtést! [g:hu 1.6.4] Az egyik legrégebb óta halogatott multim - nem véletlenül. Kifejezetten komisz multi jó értelemben! Nem akartam sokszor visszatérni és egyszerre ilyen sokat gyalogolni és tömegközlekedni. Kerékpárral teljesítettem a közeli másik ténylegesen kerékpárra optimalizált multijával. A kettőt együtt 52 km megtételével abszolváltam és ami lényeg vihar és defektmentesen! :) Tojtam az álmoskönyvre, bementem az épületbe, mert kicsit könnyebb volt így megközelíteni a pontot. A személyes álmoskönyvem meg a nyakig érő csalánttól int óvva, illetve szerinte (is) arachnofób embereket nem viszünk sokszor a dús vegetáció sűrűjébe. :) Sok-sok pókkal kerültem közelebbi nem kívánt kapcsolatba, sajnos ez ilyen időszak. Jó kis terápia volt. Úgy néztem ki párszor a kerékpáron mint egy középkori lovag a lovagi tornán, egy nagy ágat magam elé tartva szedtem le a hálókat. Szerintem kerékpárral is szép teljesítmény, semmit nem von le az értékéből. Csehbányáról indulva egy combos kis kör lett, teljesítményben lenyomta a gázlós ládát is. A ládaoldalon van pár elütés. Sok munkád van benne, gratulálok!

 
Butchman 2019.07.25 21:31 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.4]

kasap 2019.07.25 19:46 - Megtaláltam
Megtaláltam. :-) Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.6.3]

Vasi75 2019.04.22 14:50 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést!!!

N.Zs. 2019.01.19 15:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4.5 web: 4 átlag: 4.50 súly: 4.41
Ma jött el az idő, hogy folytassuk ezt a remek túrát. Bakonybélben az Odvaskő hotel parkolójában álltunk meg. Az eddig még általunk nem járt Zöld kereszt -on indultunk fölfelé egy drótszűrű tacskó kísérővel. Nagyon lelkesen vezette az utat előttünk, időnként elkószált másik irányba, de mikor szóltunk, hogy nem arra megyünk, akkor visszajött, majd megint az élre állt. Mókás volt. Egyik alkalommal egészen messzire ment, majd ugatott, amire felfigyeltünk, majd egy őzet láttunk elszaladni. Lógó nyelvvel jött vissza, a fagyos havat nyalogatva. A Piros négyszög -re tértünk le, ami becsatlakozott a Piros sáv -ba, ami már a célegyenes volt. A romos háznál sokáig keresgéltük a palackot, de nem találtuk meg, sőt az ígért vasúti talpfákból sem találtunk egyet sem az egész környéken. Az egész területet szép homogénen és vastagon borította a falevél, ami szépen össze is fagyott. Talpfa sehol...
Itt telefonos segítséget kértünk. Köszönjük. (mire ide értünk a kutyuska is eltűnt) Megkerestük a "konyhát" megebédeltünk, majd indultunk tovább a már korábbról ismert 5. pont (Witt kilátó) felé. Szemeztem a hajtűkanyarral, hogy hol lehetne kicsit távolságot minimalizálni és végül csak sikerült egy alkalmas helyen légvonalban megtenni kb. 50 métert.
A koordinátán állva két odvas fát is találtunk, de először félre vitt a keresésben a segítő mondat: "Ne erőből győzd le!!" Mondtam is Antinak, hogy itt biztos semmit nem kell felemelni... esetleg fejjel lefelé benyúlni valami zegzugos helyre. De nem. Végül azért csak meglett. A borult idő nem kedvezett a kilátásnak, de legalább nem volt hideg. Nem fordultunk vissza, hanem kicsit tovább mentünk majd egy keskeny ösvényen átvágtunk a Piros sáv ra, ami visszavitt Bakonybélig. A mocsaras területnek így mi a gyalogos oldalát láttuk, ami nagyon tetszett. Kár lett volna kihagyni. A doboz rendben a helyén van. Jó kör volt! Élveztük!
A kör 18 km lett 450 méter szintemelkedéssel majd süllyedéssel.
Sár nem volt, havas és száraz szakaszok váltakoztak.
Egyetlen megjegyzés a ládaoldalhoz: A sok pontos multiknál rögtön az oldal elején egy pontokba szedett tárgyilagos felsorolás kellene rávezető "gyógymondatokkal".

zöld +piros négyzet
piros négyzet még mindighideg oladl
az egyik híd maradványajó nagy ablaka van
kilátópontés a kilátás
lefelépiroson
mai időképegy másik híd maradványa
kutyi 
N.Zs. 2018.12.31 13:00 - Egyéb
Az év utolsó napját ennek a multinak az első három pontjával múlattuk. Ragyogó időnk volt, többnyire sütött a nap és kb 5-8°C volt egész nap.
Csehbányán parkoltunk az ajánlás szerint. Először a Kék kereszt,-en nyűgözött le a Torna patak és környezete, majd a Kék sáv -on a Vámos patak marasztalt. A nagyobb elágazás utáni (a TUHU-n szaggatott) ösvényen láttuk először a kisvasút nyomvonalának jeleit. Ma a szép időnek köszönhetően árnyékok hevertek a földön. A nap legszebb része a GCVGKV +3elágazás pontot követő rész volt a Piros sáv -on. A két sziklafal közötti és a mögötte lévő mohás úttól alig tudtam elszakadni. A környéken már jártunk néhányszor (GC és ÖBB kapcsán), de ez a rész eddig kimaradt. Éppen 13:00 volt mikor megtaláltuk a 3. palackot, kicsit fölötte egy kidőlt fára ülve gyorsan megettük a következő szendvicsünket, majd siettünk vissza, hogy sötétedés előtt az autóhoz érjünk. Sikerült. Útközben szarvasokat és őzeket láttunk.
Visszafelé útba ejtettük a Malasics kulcsosházat. Nagyon szépen rendbe tették.
Néhány méterre tőle egy friss kecsketetem fölött lakmározó madárcsoportot riasztottuk fel a megjelenésünkkel. 23 km 4,2 km/óra mozgási átlaggal.
Folytatjuk....

IMG_3250IMG_3253
IMG_3275IMG_3282
IMG_3294IMG_3296
IMG_3313IMG_3315
IMG_3317IMG_3322

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (177 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.

Bejelentkezés név:  jelszó:   [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a turistautak.hu oldalon is használhatod!

[fejlesztési ötletek] [grafikonok] [szavazások] [jogi tudnivalók] [e-mail] [impresszum]