Megye/ország: Jász-Nagykun-Szolnok
Elhelyezés időpontja: 2010.05.06 20:00
Megjelenés időpontja: 2010.05.06 19:55
Utolsó lényeges változás: 2015.08.23 16:41
Utolsó változás: 2021.10.12 18:14
Rejtés típusa: Virtuális geoláda
Elrejtők: Réka, Lajos és Zsebi
Ládagazda: Ötvös család Nehézség / Terep: 1.5 / 1.5
Úthossz a kiindulóponttól: 500 m
Megtalálások száma: 681 + 7 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.9 megtalálás hetente
Sajnos ismét van egy tanmese, amelynek valóra váltását megengedik az illetékesek. Ebben az évben nem nyit ki a Szolnoki Repülőmúzeum. Az ok egyszerű: 2,36 milliárd forintos beruházás során Szolnokon a vasút mellé költöztetik a repülőgépek egy részét egy 100 százalékig uniós forrásból támogatott projektből.
WAP:
1.pont N 47° 07,901 E 20° 13,174 A koordinátán álló emlékműcsoport bal oldali táblájának ötödik szava, valamint a jobb oldali felirat utolsó évszáma egybeírva. WAPend
De nézzünk a kulisszák mögé: kinek és minek is kell ez a REPtár Interaktív Repülőmúzeum?
A jelenlegi helyén a Repülőmúzeum megfelelő területen volt, gyakorlatilag az Ittebei Kiss József hadnagy Helikopterbázis mellett. A bázis és a katonai lakótelep elriasztó hatása miatt nem jelenhettek meg az országunkban divatos fémtolvajok, valamint a bázis szakavatott szakembergárdája óvta és tisztelte a repülőeszközöket, igény esetén bemutatták azokat a látogatóknak, sőt egyes repülőgépekbe be is lehetett ülni.
Magyarország legnagyobb repülőeszköz-gyűjteményét a gépállomány összetételét tekintve nem lehet összemérni a környező országok nagyobb múzeumainak kínálatával, hiszen a belgrádi (batajnicai) repülőmúzeum, Szlovákiában a Kassai Repülő Múzeum, kicsit távolabb a Prágában lévő Khbely repülőtéri gyűjtemény sokkal több és különlegesebb típusokkal rendelkezik. De nekünk, magyaroknak - bár kicsit sárga, és kicsit savanyú - de ez volt a narancs. És ami még nem volt hátrány ingyenes volt.
További részletek a cikkben olvashatóak.
Sem jómagam sem sok repülős társam nem érti miért volt erre szükség. Hogy a jelenlegi gyűjteményt kettévágják egy részét elvigyék és majd később jó drágán mutogassák, míg a másik felének jövője elég kétséges.
Mindenesetre figyelemmel kísérjük a projektek és én lennék a legboldogabb, ha egyszer teret adhanék majd egy GCRepm2 ládának is!
Telepítéskor sosem gondoltam, hogy ennek a ládámnak egyszer emléket fogok állítani. Mindenesetre a tények ellen nem tudok mit tenni a múzeumot egyelőre bezárták. Hogy a Reptár nevű képződmény mikor és hogyan fog működni azt még nem tudom, de ígérem követni fogom az eseményeket. Addig is mintegy emléket állítva a multinak az eredeti helyen a ládát ideiglenesen virtuálissá tettem.
"Hosszas tervezés után, első ládánk színhelyéül a szolnoki repülőmúzeumot választottuk. Miután jómagam is 12 évig dolgoztam közvetlenül repülőmérnökként, így személyes érintettségem is van abban, hogy a múlt emlékei ne merüljenek feledésbe.
Az ingyenes belépőjegyet az ott dolgozóktól kapjuk majd meg a tárlat megtekintése közben.
A multipontok sorrendben történő felkeresése tulajdonképpen végigvezet a teljes kiállításon. Ha bármilyen kérdés felmerül a gépekkel kapcsolatosan a múzeum munkatársai szívesen segítenek. A táblák azonosításában a koordinátákon kívül segítséget nyújt az adott ponton begyűjtendő jelszórészlet leírása is, ezért pontosan olvassátok el! Adott ponton egy és csak egy olyan dolog szerepel, amit keresni kell.
1.pont: A koordinátán álló repülőgép pilótafülke ablaka mögötti jelvény 4 betűs feliratának első karaktere
2.pont: A koordinátán található vadászrepülőgép bemutatótábláján a hajtómű típusának első 2 karaktere
3.pont: A koordinátán látható helikopter bemutatótábláján lévő hajtóműtípus második és harmadik karaktere
4.pont: A koordinátán látható bemutatótáblán a harcászati repülőgép csúcsmagassága km-ben
A láda: A láda a megadott ponton található konténer alatti nyílások egyikében elrejtve, benne az utolsó jelszórészlettel
A repülőmúzeum:
Magyarország legnagyobb szabadtéri repülőeszköz kiállításán 43 db különböző típusú illetve típus variációjú repülőgép és helikopter látható. A magyar katonai és polgári repülőeszközökön kívül svájci, svéd, török és német felségjelű vadászrepülőgépek is megtekinthetőek. A múzeum csarnok épületében megnézhető még továbbá számos repülőgép hajtómű és motor, valamint gépágyú, katapult ülés, lokátor és egyéb a repüléshez köthető eszköz.
Az úgynevezett sátorhangárban pedig megtekinthetőek a II. világháború alatt Magyarország légterében harcolt és lezuhant repülőgépeknek az utóbbi években felkutatott maradványai. A szabadtéri és a fedett területen egyaránt szabad fényképezni, de csak a kordonon kívülről. Esetenként egy-egy gépet belülről is meg lehet tekinteni, szigorú felügyelet mellett.
A központi fedett részen a hajtóműcsarnokot találjuk
A sátorhangárban megtekinthető Bejczy József repülő százados gépének előtalált maradványa is, valamint a Balatonba zuhant szovjet TU-2 csatarepülőgép roncsai.
Bejczy József repülő százados
Több mint hatvan évig tartottuk eltűntként nyilván Bejczy József századost. Csak a múlt év őszén találták meg, s azonosították földi maradványait a Hadtörténeti Intézet és Múzeum munkatársai segítségével utolsó harcának színhelyén Abonytól délre.
Hosszú távollét után most visszatért Körmendre Bejczy József, hogy végső nyugalmat leljen szülővárosában. Sírján teljes bizonyossággal hirdetheti majd a felirat: Bejczy József m. kir. repülőfőhadnagy született Körmenden 1916. október 9-én hősi halált halt a hazáért 1944. november 4-én Abonynál.
Gépének maradványait ebben a múzeumban őrzik.
Erről bővebben itt olvashattok: Bejczy József története
A Múzeumba a belépés ingyenes.
További információk:
Ha már itt jártok érdemes felkeresni a közelben lévő GCFVL ládát is.