geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

4813. 20 éves a geocaching.hu - Balaton Felvidék (GC20BF)

Az útvonal

Felhasználó: bati.hu
Úthossz a kiindulóponttól: 20000 m
Megtalálások száma: 28 + 1 egyéb

Idén ünnepli 20. születésnapját a geocaching.hu. 20 éve, 2001. június 24-én jelent meg GCeger, az első magyar geoláda. A jeles évforduló alkalmából 2 x 20 eseményláda jelenik meg: családi és túrázós kategóriákban. Ez a rejtés a túrázós kategória egyik tagja, mely 2022. június 24-ig lesz kereshető.

A túrázós ládák teljesítéséhez alkalmanként körülbelül 20 km-t kell gyalogolnod egy-egy tájegységünkben. A körtúrának csak az első pontját ismerheted meg a leírásból. Ezt megtalálva jutsz a következő pont koordinátájához és az első jelszórészlethez. Majd így tovább, egészen az utolsó pontig, összegyűjtve a jelszó minden darabját.

Röviden, a rejtésekről:
7: kint
8: alul

Leírás
Rejtett állomásos, pontról-pontra vezető rejtésekről van szó. Mindenhol a jelszó egy darabját találod, valamint a következő állomás koordinátáját. Jegyezd fel mindkettőt és gyűjtsd össze a 8 részletet! A jelszót a pontok sorrendjében egymás után írt részletek adják (összesen 18 karakter). A túra során 20 km-t és 500 méter szintet kell teljesítened.

Minden táblán található egy QR kód is.
Geoládák és a g:hu+ mobil alkalmazások be tudják olvasni a kódot.
Információ a geocaching.hu-n alkalmazott QR kódról.

Megközelítés
Ez egy rejtett pontos körtúra, ezért itt parkolj  N 47° 1,108' E 17° 56,986' 200 m [GC20BF+parkoló]. A túra végén ide érkezel meg.

Útvonal

1. pont
Felsőörsről indul a túra. Az ajánlott parkolóban hagyd az autót. Nem kell sokat menni az első pontért, amit egy kellemes parkban rejtettem el.
Az első ponton  N 47° 0,956' E 17° 56,984' [GC20BF-1] találsz egy táblát a második pont koordinátájával, és így tovább. Itt csapadékos időben forrás is van.
A táblát vén fűz őrzi

2. pont
A Malomvölgyi tanösvényen, piros-zöld piros jelzészöld jelzés jelzésen indulunk. Az egykori úttörő tábor mellett haladunk el, ahol patak csobogás kíséri utunkat Lovasig.
Táblán tábla.

3. pont
Felkaptatunk a Somlyó-hegyi kilátóra a kék háromszög Kék háromszög jelzésen, hogy lássuk merre tovább, és hogy megtudjuk hány kilátó van még hátra :--D. A GCSOML láda is itt végződik, így összeszedheted annak a pontjait is.
Számolj 6-ot és hajolj meg a tábláért.

4. pont
Kék jelzésen kék jelzésmegyünk egészen a Csere-hegyi Szabadság kilátóig (Ez a rész kemény lesz még MTB-vel is de te még keményebb vagy). Közben útba ejted a GCBAVO ládát, majd a hegy tetején a GCSZB ládát is összeszedheted.
Táblán tábla.

5. pont
Kövesd a sárga csúcs Sárga csúcsjelzést észak felé, ahol megtalálod a Felső-hegyi geodéziai mérőtornyot. Erről van a legszebb kilátás, de többnyire le van zárva, és a galambok is belakták mostanában. Itt egy hagyományos 10x10 cm-es ládát keress! (logbook nincs benne, kérlek logolj online érdekes túraleírásokat, köszi)
Kívül keress.

6. pont
Tovább haladva a sárga jelzésen sárga jelzéseléred a sokkal kellemesebb fekvésű Óvári-kilátót. Pár utcányi kitérővel megtalálhatod a GCOKIL első pontját is.
Kapaszkodj meg...

7. pont
A fáradt vándorokat tavasztól őszig Gábor várja "A Zöld" -ben frissítővel és harapnivalóval. Vigyázz mert a vendégszeretete meghiúsíthatja a túra teljesítését :--D. A pont felé haladva a Remete-forrás GCALRE ládáját is érdemes meglátogatni
Kívül keress, de azért térj be.

8. pont
Ez a pont már csak az útvonal miatt kell, hogy kellemesebben teljen a visszaút, és így a parkolóban hagyott autódhoz egy kellemes úton érhetsz vissza.
ne mássz fel

Jótanácsok
- A parkolóban van mosdó és a temetőben ivóvíz. Itt tudsz vizet tölteni a kulacsodba.
- A túra bringával is járható, sőt élvezetes ,de MTB-vel indulj neki, mert a vékony gumi nem ide való.
- A javasolt útvonalat itt találod: web.locusmap.app

Jó utat ! :--)

A ládába TravelBug nem helyezhető.

KRW értékelés (15 db): környezet: 4.97 rejtés: 4.84 web: 4.90 átlag: 4.90

petheovacka 2021.07.23 18:59 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.67 súly: 4.13
Bazsivp-vel elkövetett kilátókergetés a szintek hullámában. Jó kis multi, bár nem mindig élveztük a tekerést, főleg amikor toltuk...

bferi 2021.07.22 15:13 - Megtaláltam

szirteyzsu 2021.07.22 15:13 - Megtaláltam

szollosi73 2021.07.21 14:33 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.28
Megvan!

kaldigeza 2021.07.20 19:14 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.07
Megtaláltam kogerj és akarair ládázós társaimmal közösen. Azért ez elég kemény "séta" volt, de a végeredmény a kárpótlás a fáradalmakért! Köszönöm a lehetőséget, és a rejtőnek az első pontnál nyújtott segítségét, az adattábla ideiglenes új helyének megadását. [g:hu 1.6.7]

Kogerj 2021.07.20 19:13 - Megtaláltam

akarair 2021.07.20 19:12 - Megtaláltam

griffs 2021.07.19 20:28 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.20
Esők után és alatt, problémamentesen, szóval nem sárérzékeny az útvonal.
1-es pontot félredobva találtam, beraktam az asztal közepe alá, kővel takarva. Egy táblát raktam a legközelebbi hatalmas fűzfa odújába is (ez a QR kód hibás, de a többi adat rendben). Többi tábla a helyén.
Egy unalmas nap délutánján vágtam bele és én nagyon élveztem. A Csere-hegyet fordítva (északról) támadtam be, rejtői tanácsra, de a többi pontot, a megadott útvonalon. Csak az első pont után tettem nagyobb kitérőt, a paloznaki séta pontjaihoz. Így 33 km. és 750 szint lett a vége. 3 helyen toltam, de összesen nem érte el az 500 métert, ennyi belefér.

Remek bringás útvonal, jó lenne ha megmaradna végleges multinak. Így vagy úgy, de én máskor is le fogom tekerni.

Párduc50 2021.07.18 16:59 - Megtaláltam
Megvan! Szép balatonfelvidéki multi, méltó a 20 éves jubileumhoz. Az egyes pont kihelyezése igen bátor, a hármas pontnál pedig félreértve a segítséget, kénytelen voltam a rejtő segítségét kérni, amit utólag is nagyon köszönök! A Zöld tényleg jó kis hely, a bicikliforgalom nagy volt az úton, így érdemesebb a földutat választani.

Geoléda 2021.07.18 11:28 - Megtaláltam
köszi

Mr Zerge 2021.07.17 17:20 - Megtaláltam
Megvan, részletesen késöbb... Üdv Mr Zerge.

Nem volt ismeretlen a terület. Pár geoláda keresése alkalmával már szinte minden részén jártunk. Ezzel együtt kellemes tura volt. Szeretem a kilátó pontokat a Balatom felvidéken, nagyon szép a panoráma. Plussz bónuszként, az esőt is megúsztuk.

nepster 2021.07.15 12:43 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm. A tracket még otthon a kép alapján megcsináltam a locusban, végig azt követtem, kis kitérővel a GCXX19-hez. Veszprémből indultam bringával, az új felüljáró kerékpárútját is lepróbáltam immár. Az első pont mindjárt ne lett meg, a kőszív sem az "alul" meg nekem nem nyújtott semmit. Negyed óra után feladtam, már méregettek a gyanús tekintetek. Segítség után a kettes pont könnyen jött, a geoládák alkalmazás nem tudta olvasni a QR kódot. A harmadikhoz a kilátó felé volt tolás is, gondoltam majd lefele nagyobb élmény lesz. Számoltam hatot de nem a lépcsőket kellett, az oszlop is meglett, de a táblát ismét nem olvasta az alkalmazás. Jöhetett a négyes pont, kemény volt felfelé, de minimális tolással összejött. Ezt a QR kódot az alklalmazás is látta már, irány a következő magaslat. Itt is segítség kellett, a doboz nem lett meg. Óvári kilátónál a tábla könnyen meglett, de ismét nem olvasta az alkalmazás. Lefele a gurulás ismét remek ahogy a völgyben felfelés is a bringaút végig. Nem fáztam, a vége 40 km lett, elég is volt ebben a melegben. Sok szint került ebbe a 20 km-be, több mint ami saját rejtésben van a Vértesben, de ott egy picit többet kell tolni a bringát a meredek emelkedők miatt. Szerintem alternatív nem ártott volna mindenhova a gyengébbek kedvéért, vagy egyértelműbb segítség. (bringával nem szeretek sokáig keresgélni főleg nem lakott területen, dehát ez nem is egy bringás láda...)
Tetszett élveztem minden pillanatát, majdnem. :)

IMG_20210715_100256IMG_20210715_101141
IMG_20210715_102513IMG_20210715_103737
IMG_20210715_103758IMG_20210715_110512
IMG_20210715_113744IMG_20210715_115009
Strombus 2021.07.14 17:28 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.57
Zamárdiból indulva, Balaton kiskörrel kombinálva, kerékpárral kerestük fel a pontokat. Hát, nem volt mindegyik kerékpárbarát.
A pontokat nem kellett sokat keresgélnünk, kivétel az 1-es, ami sajnos le van törve és a 7-est. Na, azon jót nevettünk és a találatot egy levendulaszörppel és egy früccsel ünnepeltük meg.

Összesen 107,5 km-ert tekertünk 945 m szintemelkedéssel. A sok szint leginkább ezen a multin gyűlt össze.

Péter60 2021.07.14 17:20 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.57
Megvan! Nem 18, hanem 19 karakter a jelszó. Részletek később.

Klassz bringakör, valamennyi pontján jártunk már. Szerencsére a nagy meleg ellenére borongós volt az idő, de a 3. és 4. pont így is megizzasztott rendesen. Ezek nem éppen bringabarát részek, összességében mégis a tekerést javaslom, mert a Zöld-tól visszabaktatni Felsőőrsig rém unalmas lett volna.
Legjobban a Malomvölgyi és a "Zöld" szakasz tetszett.
Az első pontnál hasznos K.L. logja, a letört lapka az asztallap résében van. A többi pont precízen rendben a helyén. Köszönöm a tervet, ez volt az első jubileumi multi, amit teljesítettünk.

Csaba & családja 2021.07.12 18:30 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.66
Megtaláltam, köszönöm a rejtést. A 3. és 4. pont előtt kellett tolni a kerékpárt, a többi helyen egy kis erőlködéssel felment. Nagyon vártam a "Zöld" pontot, de persze hétfő lévén zárva volt.

Skali&Margó 2021.07.11 15:55 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.50 súly: 4.22
OK!

K.L. 2021.07.10 18:32 - Egyéb
A kis táblát a földön találtam meg, valahogy az asztallap résébe be nyomkodtam. [Geoládák v3.11.3]

V_Gabor 2021.07.09 20:12 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.52
Boldog szülinapot geocaching.hu!
GC20: 8/20
Minden pontot QR-kóddal olvastam be.

Bringával teljesítettem az ajánlott (árnyékos) parkolóból indulva.
A 1. ponton lóg a QR-kód. A többi pont és a pici láda rendben van!

Nagyon jó kör! Ismert helyekre vezetett el, de az útvonalat nem mindenhol jártam még be. Minden kilátóba felmentem, a geodéziai toronyban két galamb volt bent, de kiröppentek. :)
Fél liter vízzel indultam, de tudtam, hogy az Óvári-kilátónál van közkút. Fura volt ide úgy megérkezni, hogy fékeztem a kilátóig. ;)
A Zöldben ettem egy jó nagy adag langallót, majd kellemes gurulással elértem a kiindulópontot.

Köszönöm!

2021-07-09 19.26.23R2021-07-09 19.38.39R
2021-07-09 19.38.46R2021-07-09 19.58.34R
2021-07-09 20.07.15R
becko 2021.07.06 12:26 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.47
Veszprémből indultam neki bicajjal GC911 multijának felgöngyölítésére, de a 3. pont után ráfordultam erre a körre.
A 8. pontra van egy utalás az oldalon, így az meglett a koo ismerete nélkül, következett egy hosszú gurulás a 2. pontig, majd a túra sava-borsa, a hegyre fel-hegyről le hullámvasút, néhány tolós résszel.
Jó volt ismét látni a néhány éve bejárt kilátókat, de néhány ismeretlen szakasz is útbaesett.
Ezután folytattam a félbehagyott vasutas multit, megkerestem GCXX19-t, Füreden pihentem egyet a sétányon, végül Aszófő hegyén GCASFO-tól kiláttam egy jót, legurultam az állomásra, és hazavonatoztam.
70km-ből kijött az egész, jó móka volt.

Képkivágásv
hinia lux 2021.07.04 17:12 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]
Mivel én még nem nagyon tudok húsz kilométer gyalogolni egyszerre, ezért több részletben kerestük meg a pontokat drive-in/közelben parkolós/rövidebbet túrázós megoldásokkal.
Mi így is élveztük a multi megkeresését, a helyszíneket már jól ismertük, többször is jártunk mindenhol. Kivéve A Zöld, ahol meglepetésként ért, hogy amikor megkérdeztem, hogy van-e hús nélküli langalló, azt a választ kaptam, hogy csak az van, mert ez egy vega hely. :)
A környék megunhatatlan, és az ország egyik legszebb vidéke.
Először használtunk QR kódos leolvasást, hát ez nagy előrelépés, hasznos feljesztés nagyon.
Az első ponton lóg a laminált papír, és elég feltűnő így már messziről.
Köszönjük a rejtésbe fektetett munkádat és éljen a 20 éves geocaching!

Alsóörsi kilátóbólCsere-hegyi kilátó
Panoráma AlmádibólÓvári messzelátó
A kicsi és a nagyokA Zöld
Zöld hangulatMegtaláltuk
Gropius & Ruffy 2021.07.04 17:12 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]

anettnori 2021.07.04 10:08 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.40
Megvan!
[g:hu+ 2.7.11]

Hazai pályán, új szemlélettel.
Veszprémből indulva fűzögettem fel a pontokat. 1-2 gond nélkül, aztán a harmadiknál jött a tolófunkció. Ez később is előfordult. A vége simán ment.
Nos, a biciklis teljesítés azért nem kispálya, fel kell kötni hozzá a gatyát.
A ládából hiányoltam a füzetkét.
Köszönet!

-1-2
-3-4
-5-6
Hektor 2021.07.03 15:42 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.05
Köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]

kupec 2021.07.02 18:57 - Megtaláltam
Jól ismert terepet gyalogoltam végig, hisz Almádiban laktam 10 évig. Voltak azért meglepetések, elöször az, hogy a Csere-hegyi kilátóban már nem kell fizetni a feljutásért, aztán meg, hogy milyen klassz még mindig a kilátás a Cső tetejéről. A Zöldben ettem egy finom kenyérlángost.
[g:hu+ 2.7.11]

16252487231661625248723175
16252487231811625248723186
Horváth Edit 2021.07.02 16:46 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!Hű......Én elfáradtam.Nagyon szeretem a multikat,főleg a rejtett multikat amire igencsak oda kell figyelni.Dominikkal vágtunk bele ebbe a kalandba.Túráztam már sokat ezeken a remek helyeken,de így biciklivel ez volt az első.Kellemes tempóban haladtunk,már amennyire a "mászókák" ezt megengedték.Lefelé sem volt sokkal könnyebb,de igyekeztünk "kemények" lenni.Nagyon szép helyekre vittél minket,melyeket sosem lehet megunni.Precíz kivitelezésnek köszönhetően csak minimális volt a "kitérőnk".Köszönöm a lehetőséget,a munkádat és hogy kitartára ösztönzöd a kesser társakat,mert nekünk nem bringásoknak bizony nagy szükségünk van rá. [Geoládák v3.11.3]

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (29 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.