Wap: A ládát a megadott koordinátán kell elkérni
A ládába TravelBug helyezhető.
"Ezekkel a sorokkal és ládáinak gondozásával szeretnénk megőrizni játékostársunk, Vgyuri (Dr. Varga György) emlékét. A geocaching magyarországi indulásánál már ott volt, első ládája a 45. sorszámot kapta, a GCLHDC (Cívis reptér). A repülés szerelmeseként jelentős szerepe volt a budaörsi (GCLHBS) és a tököli reptér, (GCLHTL) ládák létrehozásában is. Elindította a "minden reptérnek legyen ládája" akciót. Összesen 11 ládát hagyott ránk, köztük a sinus90-el közös rejtését, a GCHGny-t, amelynél egy óriási kódex várja a megtalálókat, valamint a zsinagóga sorozatát."
A LÁDA KERESÉSE
Az utolsó logok alapján a láda megkerült, ezért lehetőség szerint a 12*18*5 cm méretű konyhai műanyag edényt el kell kérni a megadott koordinátán található őrbódéból.
A környéken folyó építkezés miatt az utolsó percben a ládát kimentették és átalakították "elkérős" ládává. A megadott koordináta környékén található egy sorompós kapu, mellette az őrbódé, onnan kell elkérni a ládát.
Drive-in láda sok van az országban,
fly-in kevés. Ezek egyike ez a láda. Ha valaki a debreceni nemzetközi repülőtérre érkezik, vagy innen indul, egy tízperces sétával a terminál főbejáratától eléri a ládát.
A "földi" megközelítéshez legelőre venném a gyalogos keresőket, dolguk egyszerű, a
44-es busz Repülőtér megállója a repülőtérhez vezető magánút Mikepércsi úti végén van, onnan már "csak" kb. 2 km séta vezet a repülőtéri parkolóhoz. Lustábbak taxin is jöhetnek. Gyalog átvágva a parkolón lehet elérni a hátsó bejáratot, ahol a láda van. Esetleg a térképet/GPS-t nézve Gázvezeték utcától (
42 busz) a Basahalom utcán keresztül is el lehet jutni az őrbódéhoz. A TESCO áruház parkolójából is (
44 és 47 busz) el lehet jutni GPS-el a kézben a reptéri parkolóig.
A gépkocsival érkezőknek két lehetőséget kell figyelembe venni. A ládához a "kultúrvilágból" a Vértesi utca van a legközelebb. Onnan van egy makadámútnak nevezett valami a vasúti átjárón keresztül, amin több a kátyú és a sár, mint a burkolat, de azért némi odafigyeléssel az a pár száz méter is járható.
A régi megszokott repülőtérre bevezető út is működik (idővel majd megváltozott nyomvonalon) a repülőtéri parkolóig, aminek két bejárója van. A "hátsó" bejáratnál van jelenleg a láda. Az első fizetőkapusnál volt régebben. Udvariasan (mert tud a dologról) meg lehet az őrrel beszélni, hogy a parkolón keresztül fizetés nélkül engedjen át a másik őrházhoz. Csak nem szabad ezzel visszaélni. Ha valaki meg akarja nézni a főépületet meg az előtte levő repülős emlékművet, szánja rá a parkolási díjat, vagy a hátsó kapun kívülről sétáljon be gyalog.
Figyelem: a vasútvonal nem egy ritkán használt ipari vágány a reptér mögött, hanem egy használatban lévő, azaz figyelni kell az átkelésnél.
A DEBRECENI REPÜLŐTÉR TÖRTÉNETE
Ha már megtaláltátok a dobozt, megnézhetitek az ország második legnagyobb polgári repülőterét, amelynek története a 20. század elejére nyúlik vissza. Az első hivatalos repülőjárat egy postai küldeményeket szállító repülőgép volt 1930-ban. Ettől kezdve a belföldi légiforgalom jelentősnek nevezhető, rendszeres járatok üzemeltek Debrecenből Budapestre és Magyarország nagyobb városaiba. Ezzel egyidőben sportcélokra is használták, majd katonai repülőtérré lett, az alföldi repülőgépes kiképzés fontos csomópontjaként. A második világháború során a magyar bombázó repülőgépek bázisaként üzemelt.
A repülőtér 1931-től 1939-ig a magyar civil repülést szolgálta, ekkor a magyar légierő vette birtokába, majd 1944-ben a németek tették rá a kezüket.
A szovjet korszak 1944 októberétől 1990 májusáig tartott, bár magyar civil jelenlét végig volt valamilyen szinten. (1973-ig belföldi légiforgalom is volt.)
A REPÜLŐTÉR JELENE
1990 után a város vette először kezelésbe, majd tulajdonába a repülőteret, amelynek fő felhasználói sokáig az utóbbi időben elűzött, majd úgy-ahogy visszaengedett repülő és ejtőernyős klubok voltak, emellett a schengeni stílusú - sokak szerint lélektelen - utaskezelés bevezetéséig egy ideig megnőtt, majd visszaesett a kisgépes ún. general aviation felhasználás.
Ma már a repülőtéren minden nap van menetrendszerű járat. A járatok jelenleg München (hetente négy járat), London (minden nap), Eindhoven (hetente 2 járat), Milano (hetente két járat), Párizs (hetente két járat), Moszkva (hetente 2 járat), Tel Aviv (hetente kér járat) irányába közlekednek. Nyáron pedig több mediterrán országba indulnak charter járatok. Ennek megfelelően bővült a terminálépület is új szárnnyal.
A járatok száma bővül 2018. december 15-től a németországi Dortmundba (kedd, csütörtök, szombat), 2018. december 16-tól az angliai Sheffieldbe (csütörtök, vasárnap) és a svájci Bázelbe (csütörtök, vasárnap), 2018. december 17-től a spanyolországi Barcelonába (hétfő, péntek), valamint 2018 tavaszától a ciprusi Lárnaka, a spanyolországi Palma de Mallorca és a a máltai Valletta irányába.
Néhány sport- és hobbirepülőgép azért még maradt a reptéren, ezekből egy kis ízelítő a baloldali képek között látható.
A repülőtérről, elsősorban történetéről többet megtudhattok a www.airportdebrecen.hu oldalon, ahol képek és repülőtér térkép is találhatók.
A JÖVŐ
Az elkövetkező évek fejlesztéseinek érdekében 2018. októberétől Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata a repülőteret üzemeltető cég többségi tulajdonosa.
A REPÜLŐTÉR HIVATALOS ADATAI
Repülőtér hivatalos adata
Debrecen Airport
EGYEBEK
Ha szeretnéd a többi debreceni és környékbeli hagyományos és multi geoláda pontjait egyetlen nagyítható térképen látni, akkor ajánlom figyelmedbe K:Pisti által elkészített térképet, mely a
geocaching.lap.hu támogatásával jött létre:
Debrecen és közvetlen környékének összes geoláda pontja Google Maps térképen