Igazad van, de nagyon nehéz tetten érni azt, aki ebike-al megy és odafigyel egy kicsit, hogy például a 30%-os emelkedőn nem 25 km/h-val menjen fel. De még az is lehet, hogy valaki simán megcsinálja hagyományos bringával. Szóval akár tiltjuk, akár külön e-bike kategóriát nyitunk, nehéz lesz tetten érni azokat, akik szándékosan csalnak.
A kerékpárversenyes hasonlat azért sántít, mert a kerékpárversenyeken a gyorsaságra mennek rá a versenyzők. Az a cél, hogy minél hamarabb beérjenek a célba. Itt meg az a cél, hogy minél több geoláda pontot teljesítsen egy ember. Sok szerepe van a felsoroltakon (szabadidő, anyagi helyzet, lakóhely) kívül a logisztikának. Az elképzelhető, hogy ha csak ebike-al megyek, akkor minden napba, amit GC Versenyre szánok több pontot tudok érinteni, mintha csak sima bringával tekernék, viszont biztos, hogy nem tudnék több napot rászánni. Én mondjuk ha kupáznék, akkor maximum 10-15 nap/év-et tudnék szánni rá. Ezzel sehol nem lennék versenyben. Max. tényleg olyan mini versenybe, hogy bejutok-e a TOP10-be, vagy sem. Persze az bosszantana, ha valaki megelőz 2 ponttal és utóbb kiderül, hogy ő a 15 útjából 7-et ebike-al tette meg, míg én mind a 15-öt sima bringával. De ki fogja ezt ellenőrizni és hogyan? Az OKT-s hasonlat is sántít, mert ott se pont, sem sebesség nem számít. Én akkor is megkapom a jól megérdemelt oklevelemet és kitűzőmet, ha más autós-érintőpontos megoldással él. Persze, ha sokan élnek ezzel, az degradálja a teljesítményt, de most nem is ez a lényeg.
Most gyorsan ránéztem a tavalyi eredményekre és például a logisztika szerepe tisztán látszik. Tudo majdnem kétszer annyi tracket töltött fel, mint Attibati. Mégsem ő nyert, mert Attibati 10,18 pont/track eredményt ért el, míg tudo 5,26 pont/track. Ez talán kevésbé múlott volna azon, hogy e-bike-kal mennek, mint azon, hogy ki hogy tudta megtervezni a "verseny szezonját". [ előzmény: (4893) Juju, 2023.10.24 13:41:00] |