1236. Balatoni kerekezés a déli parton (GCDBAK)

Balatoni körút

A lovak már türelmetlenek!

Szemben a Balaton-felvidék

Megjelenés időpontja: 2005.07.30 22:30
Utolsó lényeges változás: 2011.11.01 20:00
Utolsó változás: 2017.07.11 19:16
Rejtés típusa: Multi geoláda (1H+6V)
Elrejtők: Erika, Feri, Panni és Eszti
Ládagazda: Angus_Podgornij
Megtalálások száma: 462 + 5 sikertelen + 13 egyéb, grafikon

A geoláda megtekinthető a geocaching.com-on is.

WAP:

A dél-balatoni kerékpárúton is virtuális pontokból és a ládában található betűkből kell összeállítani a jelszót. A virtuális pontokon (a láda illetve annak tartalékpontja kivétel) az első három betű kell a jelszóhoz, írásjel, szám nem számít!
1. pont (N 46° 51,278,E 17° 52,862): a tábláról (ovális, oszlopon áll) az első 3 betű
2. pont (N 46° 49,955,E 17° 49,760): szobor talapzatán a leolvasható 9 betűs sor eleje
3. pont (N 46° 47,363,E 17° 41,594): a portré alatti első három bronz betű (Írásjel nélkül!)
4. pont (N 46° 45,048,E 17° 33,318): felső tábla első három betűje
5. pont (N 46° 42,871,E 17° 29,182): sziklán a címeres felirat első három betűje (a számokat ne nézd!)
6. pont: a kb.12x16x18cm-es láda kis fa tövében, ágakkal letakarva rejtőzik, benne jelszórészlet (is)
7. pont: tartalék pont a ládajelszóval

A jelszó a leolvasott betűkből áll, a fenti sorrendben.

A ládába tehetsz TravelBug-ot!

LEÍRÁS:

A teljes Balaton megkerülése emberi erővel szép teljesítmény, méltán lehet büszke rá, aki megtette.
A Balaton keleti öblének megkerülése után itt a remek alkalom egy újabb szakaszt letekerni a távból. A teljes Balaton megkerülésének ez a második és egyben legkönnyebb szakasza, Szántód és Keszthely között. A táv nézelődéssel, fürdéssel, esetleg más ládák megkeresésével összekötve is teljesíthető egy nap alatt, még egy kevésbé edzett ládász számára is. A kerékpárút minősége is jó, emelkedők sem nehezítik az utat, kellemes tempóban bicajozhatsz végig a déli parton. Ha van még egy-két napod, a túra folytatható az északi parton a GCEBAK és keleti öböl körül a GCBAKE javasolt útvonalán, így teljes lesz a körút és a végén lesz egy Balaton alakú nyomvonalad.

A pontok autóval, vonattal/gyalog is megközelíthetőek, akár ellenkező sorrendben is, de a kerékpár az igazi!
Télen az ojjektumok némelyike lehet, hogy be van csomagolva a fagy ellen, a körút teljesítéséhez így a tavaszi-őszi időszakokat tudjuk jó szívvel ajánlani.

JAVASOLT ÚTVONAL:

Indulásra a szántódi komp előtti útelágazást (itt parkolni is lehet), vagy a szántódi, esetleg a földvári vasútállomást javasoljuk. A kerékpárút ezen a szakaszon az autóút mellett halad. Az első útponttal Földváron a móló közelében kezdődik a túra.
A  N 46° 51,278' E 17° 52,862' 109 m [GCDBAK-1] ponton a tábláról annak első 3 betűjét kell feljegyezni. A földvári fasor gyönyörű, de a tovább bicajozásra inkább térj vissza az aszfaltozott útra.

Balatonszárszón van a következő megálló, a második útponton  N 46° 49,955' E 17° 49,760' 107 m [GCDBAK-2] egy szobor talapzatán kell a betűket böngészni, egy kilenc betűs sort keress, a felette levő krikszkrakszokat nem kell figyelembe venni. A feliratot nehéz észrevenni, figyelmesen nézd meg a szobrot!

Árnyas, gesztenyefákkal kísért sétányon gurulhatunk tovább Balatonszemesen át Lellére. Közben, ha már esetleg melegedne az idő, le lehet térni a jelölt szabadstrandok valamelyike irányába egy kis hűsölésre. A balatoni fürdőzésre emlékeztet a harmadik útponton  N 46° 47,363' E 17° 41,594' 110 m [GCDBAK-3] elhelyezett tábla. Miközben kisilabizáljátok a kellő betűket a jelszóhoz, bizonyára eszetekbe fog jutni az az idő, mikor még hosszúnadrágos csíkos trikóban, hölgyek napernyővel hódoltak eme kedvtelésnek - ó, azok a régi szép idők! A bronztáblán közvetlen a portré alatt az első három betű kell majd a jelszóhoz. (Sokan eltévesztették, így figyelem: a szöveg, amiből a betűk kellenek, egy személy neve!)

Balatonbogláron át Fonyódra vezet tovább az utunk. A fonyódi kikötőnél található a következő, negyedik útpont  N 46° 45,048' E 17° 33,318' 112 m [GCDBAK-4]. Le kell térni a móló felé, de a kikötő területén nem lehet bicajozni, nagy a gyalogosforgalom. Legyetek óvatosak a pont megközelítésekor, inkább gyalogoljatok pár lépést! A felkeresett emlékmű felső táblájának első három betűje a jelszórészlet.

Balatonfenyvesen, Máriafürdőn és Balatonberényben a kerékpárút a nyaralók között halad, ez a viszonylag hosszú szakaszt kicsit egyhangúvá teszi. Ez itt a gyorsasági szakasz :). Egy útpontot kell még itt felkeresni itt  N 46° 42,871' E 17° 29,182' 135 m [GCDBAK-5] és a felirat első három betűjét feljegyezni. Az évszámot ne vedd figyelembe és a címeres oldalon keresgélj!

Balatonberény után a Kis-Balatont és a tavat elválasztó természetvédelmi területen halad tovább a kerékpárút. A nádasok, fűzfaligetek csendje igazán pihentető a déli part nyüzsgése után. Különösen nyári meleg napokon gondoskodj innivalóról, mielőtt kiérsz a házak körül, a következő 15-20 km lakatlan területen vezet! (2005-ben. A lakatlan terület azóta egyre rövidebb.)

Az N46°42,154" E17°15,554" ponton érdemes megállni kicsit nézelődni.

A láda rejtekhelyéhez Fenékpusztánál kicsit le kell térni a kerékpárútról a Kis-Balatoni kerékpárút felé. A 71-es úton -kellő körültekintéssel!- átkelve  N 46° 42,641' E 17° 14,812' 115 m [GCDBAK+waypoint] meglátod Valcum Castrum romjait. Innen már a láda sincs messze, a  N 46° 42,742' E 17° 14,633' 115 m [GCDBAK-6] helyen várja a megtalálókat. A ládában is találsz egy jelszórészletet.
A  N 46° 42,635' E 17° 14,750' 113 m [GCDBAK-7] ponton a ládajelszó a láda ismételt elveszése esetén leolvasható a tábla hátoldalán. A virtuális pontokkal ellentétben nem csak három betű, hanem a teljes jelszórészlet kell. A láda felkeresése után visszafelé is át kell kelni az autóúton és balra fordulva néhány kilométer megtétele után Keszthelyen ez a túra véget ér.

A jelszó a leolvasott betűkből áll a pontok sorrendjében.

Ha tetszett, kedved szerint folytathatod a Balatoni körút felfedezését a GCEBAK és a GCBAKE javasolt útvonalán körbe a tó körül.

2005.09.08. Az első útpont koordinátája T.Nagy mérése alapján módosítva, köszönjük.

2005.10.13 A WAP leírás frissítve!

2005.05.01. A ládát ellenőriztük, a körút ládái közül egyedüliként :( teljes épségben :) találtuk.
Egyszerűsítettük a jelszót, bár szerintünk a feladat közel sem volt olyan nehéz...

2006.06.25.
Kedves ládászok, ne fáradjatok a jelszó rettenetes nehézségének felemlegetésével. Legfeljebb öt perc agymunka kell hozzá nyolcvan kilométer tekerés után. Szerintünk pont arányos :P
Akinek nem megy, jelentse be "jelszó nélkül", fényképpel és megkapja a pontját...

2007.10.09.
A 6. ponton hiányzó tábla miatt a leírást módosítottuk. Meg azért is, mert az a pont természetvédelmi területre esett. Itt megy ugyan a 76-os út is, de annak szabad.

2009.04.11.
Láda újratelepítve, kis fa tövébe, a régi helytől pár lépésnyire.

2011.11.01.
Jelszó tovább egyszerűsítve. Mindenhol számolj háromig, a négyet szádra ne vedd!

KELLEMES KEREKEZÉST KÍVÁNUNK!

KRW értékelés (282 db): környezet: 4.69 rejtés: 4.32 web: 4.57 átlag: 4.53

tomi-zsuzsi 2022.11.12 19:02 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.49
Megtaláltuk a kincset, köszönjük a rejtést!
Az élet szép! [Geoládák v3.12.10] [Geoládák v3.12.10]

Smofri 2022.09.24 12:15 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.00
Köszönjük!!

Pongi 2022.09.18 16:53 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.65
Idén 10. éve tekerjük körbe a Balatont a barátaimmal három nap alatt. Általában 8-12 fős kis csapat szokott összejönni. Ebből jómagam 7x voltam a csapat tagja és csak egyszer fordult elő, hogy az időjárás miatt csak 2 napot tudtunk tekerni.

Mióta geoládázom, azóta szemezek ezzel a 3 multival (GCDBAK, GCBAKE, GCEBAK), de mivel én vagyok szinte a leglassabb a csapatban, nem nem akartam még lassabb lenni az által, hogy ezt a 21 pontot mind megkeresem egy hétvégén. Az évek alatt meg nem volt kedvem gyűjtögetni a jelszó töredékeket. Idén fizikailag felkészületlenül álltam a túrának, ami tovább rontotta volna a helyzetet, ezért egy cimborámmal úgy határoztunk, hogy ebike-ot bérlünk, ezzel faragva a hátrányunkból. Én ezt arra is fel akartam használni, hogy időt nyerjek a ládázáshoz. Készítettem egy füzetet, amiben az általunk bejárt sorrendben voltak a pontok. Sajnos, ahogy közeledett a már tavasszal kiszemelt hétvége, úgy romlottak a jó idő esélyei. Nagyon cudar időt jósoltak a meteorológusok. Így hívták: "nyárzáró hidegfront". 30 °C közeli hőmérsékletről 1 nap alatt 12-14 °C-ra hűlt a levegő és jöttek a masszív eső felhők. Úgy voltunk vele, hogy lesz, ami lesz. A szállások ki vannak fizetve, vonat van, kocsma van. Legfeljebb nem kerekezünk egy métert sem.

De azért péntek reggel a szokott helyünkről a Boglári Kikötőből elindultunk Siófok felé. Még nem esett, de már nagyon lógott az eső lába. Első megállónk a Szárszón volt a cukrászdában. Onnan már esőben folytattuk az utunkat. Szántód előtt kupaktanácsot tartottunk egy italmérésben. A csapat fele nem akart ennél jobban elázni, így ők átkeltek Szántódnál a komppal és egyenesen a füredi szállás felé vették az útjukat. Egy cimbora megindult lendületesen már a megbeszélés előtt és így őt telefonon értesítettük a helyzetről. Ő azt mondta tovább megy. Két fiatal is elszánt volt, én s egy barátom vacilláltunk, végül arra jutottunk, hogyha így esik, az még nekünk belefér. Csöpörgött csak. És azt mondtuk, ha romlik a helyzet, akkor Siófokon átkelünk hajóval. Siófok előtt utolértük a két fiatalt és négyen beültünk egy italra. Ez alatt jócskán esett. Mire végeztünk, addigra ismét csak pötyörgött, így tovább indultunk. Sóstón letértem a GCSTMP ládáért. Közben az elől lévő cimbi jelezte, hogy ő már Fűzfőn van a kedvenc éttermünkben és megvár ott minket. Hát jó 2,5 órát kellett várnia, pedig nem is álltunk meg többet italozni. Viszont Sóstó után már nem is esett az eső. Így egész jól haladtunk. Persze én útközben le-le maradtam fényképezgetni a jelszórészleteket. És a GCBAKE ládájával is meggyűlt a bajom, mert először a bringaút rossz oldalán keresgéltem. Fűzfön egy kis fröccsel oltottuk szomjunk, s némi édességet is ettünk. Innét ismét egy huzamban mentünk Alsóörsig a kedvenc kis borozónkig. Ott ismét pihentünk egy fél órát. Majd meg sem álltunk Füredig, a szállásunkig. Este a Hatlépcsősben pótoltuk a napközben elvesztett energiákat.

Másnap már eleve esőben indultunk a legrövidebb napunkra. Hisz szokásunk szerint szombaton este Badacsonyban szeretjük inni a finom fröccsöket. Ilyenkor azért sokszor betervezünk valami kitérőt. Hol a Salföld felé vesszük az irányt, hol Badacsonyban csalingázunk erre-arra. Idén Tihanyt szemeltük ki. Mivel jócskán esett így páran ismét eltekintettek ettől az extra ráadástól. De 5-en ismét tartva magunkat a tervhez megmásztuk a félsziget emelkedőit, majd lecsorogtunk a Belső-tóhoz. Innét feltekertünk az Apátsághoz. Kigyönyörködtük magunkat az Apátság melletti mellvédtől, majd kinéztünk egy elegáns éttermet. Míg a többiek lemálháztak az étteremnél, én gyorsan abszolváltam a GCTIHA ládát. Csak egy kis nasit kértünk, valaki sütit evett. Én teáztam, míg volt aki forró csokival melegítette magát. Legurultunk a félszigetről és Aszófőnél letértem a GCKTAF miatt. Innét aztán Örvényes felé vettem az irányt, ahol a többiek vártak minket egy csárdában. Némi fröccsözés-sörözés után folytattuk utunkat Badacsony felé. Révfülöpön szintén a szokott helyen ettünk egy ebédet, majd viszonylag korán Badacsonyba értünk. Ismét a jól megszokott helyen kötöttünk ki. A Romposéknál ittunk, s közben a Zöldéknél ettünk. Több évtizedes ismerettség van köztünk, sosem csalódtunk még e két ikonikus badacsonyi vendéglátó családban.

Vasárnap nagyon hideg szélre és szikrázó napsütésre ébretünk. A finom reggeli után nekiindultunk a Római-útnak, majd Révfülöp felé vettük az irányt. Itt is szétszakadt a banda. 5-en megmásztuk a Várhoz vezető utat, de hárman előtte elugrottunk a Rókaugratóhoz. No nem rókát ugratni, hanem a GCREP3 geoládát. Rövid gyönyörködés után a várhoz siettünk és csatlakoztunk két másik bajtársunkhoz. Együtt néztük meg a vár minden zegét-zugát, majd fogyasztottunk egy pohár italt a büféből. 11 körül indultunk tovább Keszthely felé. Györökön megvártak minket a Szigligeti várat kihagyó ifjak. Innét indultunk tovább. Vonyarcvashegyen én feltekertem a dombra. Részint a multipontért, részint a GCSZMD-ért. Egy rövid keszthelyi megállónál öblítettük le ismét az út porát. Berényben, a szokott helyen akartunk ebédelni, de zárva volt a hely. Itt egy kis nézeteltérés után folytattuk utunkat a következő nyitva tartó és hagyományos ételeket kínáló étteremig, amit Márián találtunk meg. Jót ettünk, majd szélsebesen indultunk Boglár irányába, mert a többség időben haza akart térni. Az utolsó megállót a bélatelepi strandon a hegy lábánál szoktuk abszolválni, de sajnos idén ezt is zárva találtuk, így végül meg sem álltunk Boglárig.

Remek kis túra volt, az ebike nagyon klassz pluszt adott a dolognak, s a rossz idő sem vette el a kedvünk. A 3 nagy multin kívül 5 másik ládát is bezsebeltem. Így a GC szempontjából is sikeres volt a túra.

--------------
Szolgálati közlemény: a láda a helyén van, de elég szemetes, dzsuvás. Sem időm nem volt kitakarítani, sem zacskóm nem volt a szemetet elvinni, így hagytam úgy, ahogy találtam. A logbook jó állapotban van.

látkép BoglárrólSzántód
SzántódBélatelepről
Badacsony Bélatelepről
zoo_lee+Edit 2022.09.11 15:18 - Megtaláltam
Megtaláltuk! Edittel közösen. Négy nap a Balaton körül.

Pumba9 2022.09.10 15:20 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.10
Megtaláltam. Köszönöm! Balatoni kerékpározás közben több hét alatt. A ládát július közepén kerestük, de nem találtuk, így pótjelszóval írtam be. A jelszó csak sokadikra lett jó, mert nem olvastam el rendesen a jelszóképzést. [Geoládák v3.12.10]

Szalmasi 2022.08.26 08:59 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.8]

graffz 2022.08.20 20:09 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.50 súly: 3.98
Jó kis multi...
Megvolt minden pont, 6. helyett a pótjelszó...
Valamit valahol elírhattam, mert nem fogadja el bejelentéskor a jelszót.
Rejtővel telefonon egyeztettem, hogy jelentsem be, elfogadja. Köszi!
[Geoládák v3.12.6]

[Jóváhagyta: Angus_Podgornij, 2022.08.27 09:48]

Vincenzo65 2022.08.12 09:02 - Megtaláltam
Több évi nyaralás alatt összegyűjtve. Stílusosan keroval a végén. Ládánál régészkedtek a fiatalok.

eltájoló 2022.08.10 11:23 - Megtaláltam
Csak a 2. pont leolvasása okozott gondot. Elég kopott a véset. De sikerült kisilabizálni.
Kiválóan összeállított multi. Köszi a rejtést!
mmccxciv

Medve75 2022.08.04 12:09 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönönjük a rejtést! Két éve kezdtük,
volt benne gyalogos, autós és bicajos jármű. Idén felszívtuk magunkat és előkerestük a korábbi pontokat is. A 6. pont nem lett meg, pedig dzsungelharcot vívtunk, ìgy a maradt a pótjelszó. [Geoládák v3.12.10]

huMSTS 2022.08.03 17:06 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]

VaVi 2022.08.03 00:55 - Megtaláltam

Móni&Krisztián 2022.07.29 23:59 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4 web: 4.5 átlag: 4.50 súly: 3.53
Balaton kerülés közben!
Köszönöm a rejtést!

Miklos88 2022.07.29 16:26 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
Balatonkör 5.nap [Geoládák v3.9.6]

vadcseresznye 2022.07.06 20:02 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.10]

vadalma28 2022.07.06 20:01 - Megtaláltam

Tomcache 2022.07.02 08:35 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.89
Az első 5 pontot már korábban megtaláltam. Spirit of Balaton kerékpáros körön voltam ma(Balatonmáriafürdőn volt a start), így már a túra elején pont útba esett az utolsó pontnál lévő láda.

komgeri11 2022.06.25 16:12 - Nem találtam meg
Sajnos nem találtam meg! [Geoládák v3.12.10]

Vöcsök 2022.05.25 16:30 - Megtaláltam
Köszönöm a rejtést!

tibortt 2022.04.25 14:38 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.20
Négynapos Balaton körüli bicajtúra alkalmából. Visszafelé haladva. A ládát nem sikerült megtalálnom, ezért a pótjelszót használtam.
Köszi szépen a rejtést! :-)

kir6 2022.04.24 14:30 - Megtaláltam
TAS-ra készülés közben pont ezt az útvonalat tekertem le. Köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.8]

Paul 2022.02.05 12:46 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.5]

SirLes 2021.10.21 17:27 - Megtaláltam
Mivel nagyon ritkán bringázom, ezért ez egy autós, gyalogos találat volt. A pontokat az elmúlt 10 év során szedtem össze, többnél jó párszor jártam, de soha nem pakoltam össze a jelszót idáig. A 6., 7. pontot 2008-ban találtam meg először, utána még 3x megkerestem és felírtam vagy lefényképeztem a jelszót. Most végre vettem a fáradságot és összekeresgéltem a fényképeket.

comcen1 2021.09.24 18:05 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.1]

Hörcsög 2021.09.11 15:56 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.67 súly: 4.16
Egyelőre jelszó nélküli... Levelet küldtem. A második pont leolvasásával volt gondom, sem élőben, sem utólag fényképről nem egyértelmű, egyszer próbálkoztam, de nem volt kedvem találgatni...

A mai napra a tervem nem kisebb feladatot jelentett, mint megkerülni a Balaton nyugati medencéjét és persze végre kipipálni ezt a multit is.
A tihanyi bekötőnél parkoltam le és onnan kezdtem meg a gurulást a rév felé. Ismét szerencsém volt, azonnal indult a komp, mondjuk ez nem volt meglepő mert 15 percenként járt. Innen következett a számomra még kerékpárral ismeretlen szakasz Lelléig. Remek nyári idő volt, szélcsend, ideális a tekeréshez, még a fürdés gondolatával is kacérkodtam, de nem akartam húzni az időt. A végponthoz érve estem egy kicsit kétségbe, hogy még csak fél távnál vagyok, de faltam a kilométereket és egyre jobban ment a szekér. A keszthelyi lángos kicsit belassított, de így is az előzetes terveknek megfelelően haladtam. Minden PF (pont f.sza) volt, ahogy a mester, Cobranco mondaná!

Megtett táv: 145,63 km, teljes emelkedés: 486 m, mozgásidő: 7 óra 10 perc, átlagsebesség: 20,3 km/h.

Ha ez így megy, a jövő hét végén még a komplett tókört is lenyomom...

[Jóváhagyta: Angus_Podgornij, 2021.09.14 08:01]

Köszönöm!

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (480 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.