geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

4810. 20 éves a geocaching.hu - Cserhát (GC20CS)

Útvonal

Ilyen utakra is számíts!

Visszapillantás Alsópetényre

Falusi hangulat

Kékesi vadászház

Hangulatos pihenőhely

Kőbabák

Ideiglegenes terelés (június 30-ig)

A Prónay-kilátó nem nagy kitérő

Emlékhely

Erdei pihenő

Romhányi kipillantó

Bereczki Máté emlékhelye

Egyedi reklám

Elhagyott palóc házikó

Van egy rövidebb út is...

Cserháti hangulat

Ládagazda: Gyombi
Úthossz a kiindulóponttól: 18800 m
Megtalálások száma: 79 + 1 egyéb

Idén ünnepli 20. születésnapját a geocaching.hu. 20 éve, 2001. június 24-én jelent meg GCeger, az első magyar geoláda. A jeles évforduló alkalmából 2 x 20 eseményláda jelenik meg: családi és túrázós kategóriákban. Ez a rejtés a túrázós kategória egyik tagja, mely 2022. június 24-ig lesz kereshető.

A túrázós ládák teljesítéséhez alkalmanként körülbelül 20 km-t kell gyalogolnod egy-egy tájegységünkben. A körtúrának csak az első pontját ismerheted meg a leírásból. Ezt megtalálva jutsz a következő pont koordinátájához és az első jelszórészlethez. Majd így tovább, egészen az utolsó pontig, összegyűjtve a jelszó minden darabját.

Röviden
Ötpontos multi egy közel 20 km-es körtúra mentén a Cserhát lankáin, 400 méter szintemelkedéssel és sok szeretettel :) Az első 4 ponton egy-egy szelet fán keresd a következő ponthoz szükséges információkat, az ötödik ponton pedig 18 x 12 x 6 cm négyfülű műanyag ládát!

Első pont: Mellmagasságban, fa őrzi
Második pont: Fatönk
Harmadik pont: Soktörzsű fa
Negyedik pont: Combmagasságban, három törzs között
Ötödik pont: Fatönk odvában, talajszinten

Megközelítés
Alsópeténybe tömegközlekedéssel Vácról juthatunk el busszal (menetrend). Ha autóval érkezünk, a posta előtti parkolóhelyek egyikében hagyhatjuk azt.  N 47° 52,503' E 19° 14,656' 213 m [GC20CS+Parkoló]. A kerékpáros megközelítés jól megoldható szintén Vácról, magának a túrának a teljesítése megfelelő felkészültség és körülmények mellett úgyszintén lehetséges, bár a túra elsősorban gyalogosok számára készült.

A túra útvonala
A falut észak felé hagyjuk el az Országos Kék jelzésen Kék sáv (együtt haladva a sárga sávval), rögtön egy emelkedővel melegítve be izmainkat, amit egy szintbeli szakasz követ, visszatekintve remek kilátással a falura. Az első kiépített szusszanási lehetőség a hangulatos Kékesi vadászháznál kínálkozik asztalokkal és padokkal - valamint a multi első pontjával  N 47° 53,293' E 19° 14,850' 336 m [GC20CS-1]. A szelet fán találod a második pont helyét. (Tartalék információ az OKT tábla alján.) Útközben egy comos ládát is megtalálhatunk.

A második pont helyének ismeretében folytatjuk utunkat tovább az OKT-n Kék sáv, de nem okoz gondot, ha a szinte párhuzamosan haladó sárga sávot Sárga sáv választjuk a Prónay-kilátó felé. Itt (szerencsés esetben) a kilátás mellett GCROMK geoláda is vár ránk, majd tovább kanyarogva a kék sávon, érintjük a romhányi kötődésű Balázs Ádám posztumusz hadnagy emlékhelyét, aki 2016-ban veszítette életét tűzszerészeti mentesítés közben a Hortobágyon, három bajtársával együtt. A vegyes erdő ritkulásával, mielőtt a szántóföldek közé érnénk, egy újabb kiépített pihenő- és bográcsozóhelyre érünk, ahol a második pontot is megkereshetjük: a következő pont helyét ismertető szelet fát fatönk rejtekében találhatjuk (tartalék az építmény nyugati sarkánál).

A szebb napokat látott, kétezer fős, a kerámiagyára és a megszűnt vasúti kapcsolata miatt egyszerre ipari, építészete és hangulata miatt azonban továbbra is falusi jellegű Romhányba beérve elhagyjuk az OKT-t és ismét a már látott sárga sáv Sárga sáv jelzést követjük. Sokáig emelkedünk a sittel (stílusosan hihetetlen mennyiségű csempedarabbal) borított szekérutakon, változatos erdei szakaszokon keresztül. A harmadik pontot (soktörzsű facsoport kb. 10 méterre az úttól) követően elfordulunk és a sárga körtúra Sárga körtúra - sárga sáv Sárga sáv jelzések közös szakaszán haladunk kevesebb szintvonalat érintve dél felé. A negyedik pont (háromtörzsű fa ölelésében) mellett tiszta időben szép kilátásban gyönyörködhetünk Legénd felé (látszik a szintén ünnepi GCXX13 eseményláda is a családi kategóriából).

A multi utolsó, hagyományos pontjával búcsúzunk az erdőtől, és szép réten átvágva érjük el a gyorsan fejlődő alsópetényi Cser-tavat, ahol akár utolsó megállónkat is megejthetjük, mielőtt besétálnánk Alsópetény központjába, a körtúra kiindulópontjára.

Ha még pár kilométerrel megtoldanánk a távot, jó kitérő lehet a GCSAT geoláda a Kő-hegyen. Emellett a túra egyben remek kéktúrázási lehetőségét is jelent, ha először járunk a környéken és magunkkal hozzuk az igazolófüzeteket.

Alsópetényről
A túra végeztével, ha van rá lehetőség, érdemes magát a falut is felfedezni, nem minden nap vetődik erre az ember. Az ötszáz lelkes, jelentős szlovák ajkú közösség által is lakott Alsópetény egy nyugodt, csendes, rendezett cserháti falu. Látnivalói közül kiemelendő a római katolikus templom, melynek kőtornya külön áll a templom épületétől (itt megtalálhatod GCAPET virtuális ládát), valamint a hajdani uradalmi lakok: az exkluzívan felújított Prónay-kastély és az Andreánszky-kúria. Mindenképpen meg kell említeni továbbá a régió egyik legkiemelkedőbb falusi éttermét, a Hármaskönyv Fogadót, ahol emlékezetesen zárhatjuk cserháti túránkat.

Zárszó
Boldog születésnapot kívánok ezzel a túraládával is a geocaching közösségünknek, további szép élményeket ezen a túrán és más ládák keresésével, valamint köszönöm Scele ünnepi ládákat összefogó munkáját!

KRW értékelés (31 db): környezet: 4.80 rejtés: 4.85 web: 4.89 átlag: 4.85

reprocesszor 2022.01.15 15:15 - Megtaláltam
Jó kör volt. köszi!
[g:hu+ 2.7.16]

Brown Anikó 2022.01.15 15:15 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.0]

navigaator 2022.01.03 00:00 - Megtaláltam

Vincenzo65 2021.12.29 14:49 - Megtaláltam
Meglepően sár mentes volt ma a Cserhát. Eső se jött meg. Erdő csendjét Erdőcsendje kessertárssal törtük meg. 2.póttal. Romhányba nem mentünk be a túristaút elágazásig. GPS ajánlása magánterületre vitt volna. Így a Disznó-völgy másik oldalán mentünk fel a S-ra. Igazi túrázós láda. BUÉK!

ErdőCsöndje 2021.12.29 14:49 - Megtaláltam
Ma csak dél körül tudtam indulni, szerencsére a letaposott vékony hó jól járható volt, három és fél óra alatt meglett a teljes kör. A második pontnál találkoztunk Vincenzo65-tel, onnan együtt jöttünk. Remek túra volt, köszönöm!

SagiK 2021.12.28 14:40 - Megtaláltam
(Lazy wapon beküldve)

nszk 2021.12.28 14:40 - Megtaláltam
SagiK társaságában

urbanj 2021.12.19 12:43 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.42
Végig csúszós, jeges, itt ott inkább sáros úton jártuk végig a túrát golyostollal. A 2. ponton mi is csak a pótjelszót találtuk meg, a többi pont rendben volt. Az út során egyetlen teremtett lélekkel sem találkoztunk. Köszönjük a kiránduláat.

golyostoll 2021.12.19 12:43 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Kicsit jeges, havas, sárdagasztós kör volt, de jó időben, jó levegőn jót jártunk. [Geoládák v3.12.4]

akosgy 2021.12.12 16:31 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 4.83 súly: 4.23
Cserháti tüdőedző séta. Alsópetény környékén már nem sok hó maradt, a túra elején aggódtam is, hogy tengelyig érő sárdagonya lesz, de szerencsére a turistautak nagy részén még megmaradt több-kevesebb hó, a 3. és 4. pont környéke pedig kifejezetten télies volt.

Szinte ugyanezt az útvonalat kb. 1 éve már lejártuk, így most kihagytuk a látnivalókat (pl. kilátó), és célirányosan jártuk a kört.

A táblácskák a hó ellenére is könnyen megtalálhatók, egyedül a 2. pontot nem leltem, pedig pár fatönköt kiástam a hó alól, de a tartalék pont itt is a helyén volt.

A kései indulásból adódóan a ládát már félhomályban találtam meg. Délután 5-re, töksötétben értünk vissza Alsópeténybe, ahol a Hármaskönyvben átvettük a túra elején megrendelt 2 személyes elviteles tálat, majd hazaérve jól bevacsoráztunk. :) Köszi, szép túra volt, tetszett.

Havas Cserhát
SzantoA 2021.12.04 15:52 - Megtaláltam
OK

Lopakodó 2021.11.27 12:51 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.2]

Dr.Lada 2021.11.27 12:44 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.55
Lopakodóval elkövetve.:-)

Log később.
[g:hu+ 2.7.15]

A mai kicsit ködös időbe nekiugrottunk Judittal ennek a multinak. Az adott parkolóból indultunk, majd jött az emelkedő aminek az eleje teljesen sár mentes volt, meg is lepődtem mert sárra a tegnapi eső és a Cserhát ismeretéből számítottam. Aztán a meredeken már megvolt a sárdagasztás. Itt egyet léptünk előre miközben felet csúsztunk vissza.:-) Prónai kilátóhoz tettünk egy kis kitérőt, bár nekem az ottani láda megvolt már, de én míg Judit a ládát kutatta felmásztam körbenézni. Innen Romhányig elég jól megúsztuk sár nélkül, majd ahogy a településről kijöttünk ismét jutott belőle. Itt közben belefutottunk egy muflon csapatba, szerencsére még fényképezni is sikerült őket. Aztán jött egy kis hullámvasút és már a ládánál is voltunk. Végül a tó mellett begyalogoltunk a kocsihoz. Egy egy pillanatra a nap is kisütött, de főleg szürke időben jártuk végig a multit.

-1-2
-13-14
-15-16
-17-18
Mikulás 2021.11.23 13:50 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.70
Egy nagyon kellemes, magányos séta a Cserhátban, ismerős helyeken és ismerős útvonalon. Nem olyan régen teljesítettem a KÉK ezen szakaszát, így elég frissek voltak az emlékek. Ettől függetlenül bármikor szívesen jövök a Cserhátba, mert szeretem ezt a vidéket! Őszies időben remek kis fejszellőztető séta! Köszönöm szépen!

Mikulás

carmin 2021.11.21 13:13 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.60
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
[g:hu+ 2.7.15]

A reggeli köd felszállt mire felértünk a hegyre és szép napos időben folytattuk a túrát. Romhányig ismerős volt az útvonal, a sárgán még nem jártam, így mutatott újat is ez a láda.

Remélem, hogy sok eseményládából lesz maradandó láda!

N.Zs. 2021.11.20 14:30 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.52
Szülinapi túra Öcsémmel.
A túra eleje számomra ismerős volt már korábbi kirándulásokból, de az erdő minden évszakban/évben mást mutat, így élmény volt most is. A Romhányi kilátás - Prónay kilátó (GCRomk) ládát is beiktattuk a Kékesi vadászháznál lévő az első pont után, ami nem csak a doboz, de a kilátás miatt is jó ötlet volt. (új logbook van, a régi bejegyzésünk nincs benne ) A kilátótól tovább menve találtunk egy meredek, de jól járható ösvényt, ami becsatlakozott a kékbe, majd azon folytattuk utunkat. A 2. pontnál néhány fatönköt átnéztünk, de végül a pótjelszóhoz folyamodtunk, majd a kényelmes, napsütötte padok egyikén eszegettünk, és megbeszéltük a világ dolgait. Romhányba érve alternatív útvonalon jutottunk el a sárga turistaútra, közben mi is "megcsodálhattuk" a csempézett utat, ami egy magánbirtokig vezet. Egy elágazásnál sikerült teljesen rossz irányba menni, és jót nevettünk az amatőrségünkön, hogy nem tudunk beszélgetni és irányt tartani egyszerre. A következő plusz helyszín a Szív alakú tó a Kőhegyen (GCSAT) pont volt, ahol Laci látni vélte a szív alakot a ládánál, pedig a névadó tó kicsit arrébb van... ha van egyáltalán. A 10 éves logbook lenyűgözött. Itt a 2013-as bejegyzésemet is megtaláltam. Innen egy keskeny erdei ösvény csábított megint új útvonalra. Egy motoros is próbálkozott erre az ösvényre feljutásra, de megbokrosodott a motorja és elesett. Mikor rossz irányt kezdett venni az ösvény, akkor leereszkedtünk a turistaútra és legnagyobb meglepetésemre, ásványokra bukkantam. Nem emlékszem, hogy a Cserhátban valaha találtam ilyesmit. Rögtönzött geológia szakkört hoztunk össze, majd továbbálltunk. A túra végén a rackákkal is találkoztunk, elhaladtunk a horgásztó mellett, és hipp-hopp, az autónál voltunk. Ragyogó idő volt, egy szál hosszú ujjú pólóban is kellemes volt a hőérzet.

lábas
zalajaro 2021.11.20 09:02 - Megtaláltam
Aki keres, az talál! :)

szentvik 2021.11.19 15:31 - Megtaláltam
Az 5. túra a GC20 sorozatból!
Úgy adódott, hogy nincs munka pénteken és mivel az előrejelzés jó időt mondott, túrara adatam a fejem...ezúttal egyedül, hisz hétköznap viszonylag kevesen érnek rá (ezt megerősítvén egyetlen emberrel sem találkoztam egész nap az erdőben).
Nagyjából fél 9-es indulás az ajánlott parkolóból és irány a kék! Lehet, hogy az előrejelzés nem hazudott a °C-t illetően, de egész nap felhős idő volt hideg széllel társulva, így nem nagyon kellett réteget levenni.
Az út eljén jó sok kapaszkodó a Prónay-kilátóig (ide mindenképp megéri kitérni), majd kis lejmenet Romhány felé. 10 óra tájt pihenés és étkezés egy kéktúrás pihenőben, majd nem sokkal a tovább indulásom után jöttem rá, hogy a pihenő egyben a 2. pont is volt. Itt rengeteg időt eltöltöttem a kereséssel, de mint előttem oly sokan én is a pótrejtéshez folyamodtam. Utána még egszer végignéztem a tuskókat...és nyilván most már megtaláltam az eredeti rejtést is...úgyhogy rendben mindkettő. Romhány felé kicsit letértema javasolt útról, hogy a GCrfka-t begyűjtsem...szemeztem kicsit a GCRCS-vel is de azt már túl soknak éreztem, ugyanis tervben volt, hogy a túra második felében kitérek Legéndre.
Romhányt elhagyva a sárga jelzésű "kerámiaút" és később erdei utak már jóval kevésbé vannak felfestve és a meglévő jelek is eléggé megkoptak...úgy tűnik mindenki az OKT-t járja errefele. A 4. pont begyűjtésénél én hiába meresztettem a szemem, de Legéndet nem láttam, pedig elég jó látási viszonyok voltak. Utána kicsit visszakövettem utamat, majd letértem Legénd felé. Nem sokkal később egy mezei esőbeülőben elköltöttem ebédemet (amúgy a sárga túraút egyetlen "problémája" számomra, hogy semmi pad/pihenő nincs ahol kicsit leülhetne az ember és falatozhatna egyet...persze lehet menet közben is, de attól még nem lenne rossz). A legéndi 6km-es hosszításommal két extra láda is meglett (köztük a GCLGND gyógyítva is), viszont jól elment velük az idő, így már 14 óra után indultam vissza jelen túra nyomvonala felé.
Visszaérve a sárga útra már csak nagyjából 1 órányi menetelés maradt hátra a túrából. Fél 4 fele meglett a végláda is, úgyhogy már csak kocsiig kellett visszaérni. Az erdőből kiérve még találkoztam két nyájnyi racka juhhal. Én jól megnéztem őket, ők is engem, ennyiben is maradtunk én meg továbbálltam. Az utolsó fél órára aztán már kezdett erősen hűlni a levegő. végül nem sokkal 16 óra után értem vissza a parkolóhoz.
A legéndi kitérővel végül kicsit több mint 26km jött össze, nagyjából 670m szinttel.
Nagyon kellemes vonalvezetésű túra, néhol kicsit meredekebb részekkel, de összességében semmi komoly. Kifejezetten élveztem! Köszönet!
[Geoládák v3.12.2]

g-tabe 2021.11.14 13:33 - Megtaláltam
Megvan! Köszi a szervezést és a kivitelezést!
'Könnyed' séta az előző napi GC20BO-s éjszakai bóklászás után ;-)

gyildarefo 2021.11.09 15:46 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.05

20 km 580 m szint két kitérő ládával és egy eltévedéssel

9B81C2E7-13FF-4279-A2A9-2DC136403A9E008FA1DC-7093-4F8B-B5B0-CB67DA57D61A
05B58AA8-D4F5-44A4-A878-7AEB3319D67C6CE7373D-D84F-4864-A598-C97B373F5E9E
B2C47510-AFA2-4F53-8B6A-C1A04CBCA75B92198192-3BB1-4215-BCEB-7B88B8719143
Attil@ & Réka 2021.11.01 11:30 - Megtaláltam
Köszönjük a rejtést.
Szép időben, csodás helyeken járhattunk.
Réka és Attil@

Strombus 2021.10.31 14:48 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.57
Kerékpárral, aranyló őszi erdőben. Nagyon élveztük, bár többször csodálkoztunk, hogy még mindig, még mindig van felfelé. De minden szakasz kitekerhető, még ha néha fogcsikorgatva is. Reménykedtünk a végén egy jó nagy gurulásban, de a lefelé szakaszok valahogy észrevétlenebbek voltak, mint a felfelék. Sebaj, ez nem egy bringás multi! Tetszett az útvonalveztés és az informatív ládaoldal. Az ajánlott közeli ládákat is mind megkerestük és így majdnem 27 km és 700 m szintemelkedést sikerült teljesítenünk. Bobby Holmes napszemüvegével sajnos nem találkoztunk, de meglepően sok turistával igen.
1-es pont: hangulatos épület ez a Kékesi vadászház. A pont gyorsan meglett.
A 2. pontnál sokáig köröztünk mindenféle gyanús tuskót megvizsgálva - aztán a pótjelszóhoz folyamodtunk.
Tetszett a 3-as pont elhelyezése, szép, érdekes a fa.
A 4-es helyszínére érdemes volt felhívni a figyelmet, tiszteletet parancsolók az öreg tölgyek és szép a panoráma is.

651D6F2F-51F1-4AE6-8365-73D7D3DBABB276103562-AA2B-4EA9-81DE-E83BB88EAC32
0F70A5BD-7991-46D6-AF97-665CEBCE144EFECFC175-3BD5-4BC1-BB89-BE6CFE08E5F8
2EBBF0F8-98A6-427C-AB41-FA7AC90DFA7DF79A21BF-FF21-488D-BE8A-08C806F85D81
Péter60 2021.10.31 14:43 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.57
Bringával teljesítettük, nagyon jó vonalvezetésű kör. Az eleje bizony szuszogtatósan indul, de utána igazi örömtekerés kerekedett belőle.
Kifejezetten tetszett a Prónay-kilától való ereszkedés Romhányba meg a 4. pont környéke. A 2. pontot jó ideig keresgéltük, sajnos nem lett meg itt a pótjelszót vettük igénybe.
Szuper túra volt, köszönet érte!

anettx 2021.10.31 13:40 - Megtaláltam
TFTC!
Nahát mennyire találó a jelszó:) Nagyon szép errefelé a táj, a túra eleje és vége volt ismerős, minden más újdonság volt számomra. Minden tetszett még úgy is, hogy autóval próbáltam a pontokat megközelíteni.
Ami emlékezetes számomra, hogy 2018-ban a kilátó felé menet a Kékesi vadászházhoz raktunk ki egy mozgóládát, és akkor itt lettem abban biztos, hogy szeretnék létrehozni egy erdei házak mozgóládát!
[Geoládák v3.12.2]

GC20CS-collage
NemKrisz 2021.10.30 19:34 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.2]

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (80 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.