geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

4810. 20 éves a geocaching.hu - Cserhát (GC20CS)

Útvonal

Ilyen utakra is számíts!

Visszapillantás Alsópetényre

Falusi hangulat

Kékesi vadászház

Hangulatos pihenőhely

Kőbabák

Ideiglegenes terelés (június 30-ig)

A Prónay-kilátó nem nagy kitérő

Emlékhely

Erdei pihenő

Romhányi kipillantó

Bereczki Máté emlékhelye

Egyedi reklám

Elhagyott palóc házikó

Van egy rövidebb út is...

Cserháti hangulat

Ládagazda: Gyombi
Úthossz a kiindulóponttól: 18800 m
Megtalálások száma: 45 + 1 egyéb

Idén ünnepli 20. születésnapját a geocaching.hu. 20 éve, 2001. június 24-én jelent meg GCeger, az első magyar geoláda. A jeles évforduló alkalmából 2 x 20 eseményláda jelenik meg: családi és túrázós kategóriákban. Ez a rejtés a túrázós kategória egyik tagja, mely 2022. június 24-ig lesz kereshető.

A túrázós ládák teljesítéséhez alkalmanként körülbelül 20 km-t kell gyalogolnod egy-egy tájegységünkben. A körtúrának csak az első pontját ismerheted meg a leírásból. Ezt megtalálva jutsz a következő pont koordinátájához és az első jelszórészlethez. Majd így tovább, egészen az utolsó pontig, összegyűjtve a jelszó minden darabját.

Röviden
Ötpontos multi egy közel 20 km-es körtúra mentén a Cserhát lankáin, 400 méter szintemelkedéssel és sok szeretettel :) Az első 4 ponton egy-egy szelet fán keresd a következő ponthoz szükséges információkat, az ötödik ponton pedig 18 x 12 x 6 cm négyfülű műanyag ládát!

Első pont: Mellmagasságban, fa őrzi
Második pont: Fatönk
Harmadik pont: Soktörzsű fa
Negyedik pont: Combmagasságban, három törzs között
Ötödik pont: Fatönk odvában, talajszinten

Megközelítés
Alsópeténybe tömegközlekedéssel Vácról juthatunk el busszal (menetrend). Ha autóval érkezünk, a posta előtti parkolóhelyek egyikében hagyhatjuk azt.  N 47° 52,503' E 19° 14,656' 213 m [GC20CS+Parkoló]. A kerékpáros megközelítés jól megoldható szintén Vácról, magának a túrának a teljesítése megfelelő felkészültség és körülmények mellett úgyszintén lehetséges, bár a túra elsősorban gyalogosok számára készült.

A túra útvonala
A falut észak felé hagyjuk el az Országos Kék jelzésen Kék sáv (együtt haladva a sárga sávval), rögtön egy emelkedővel melegítve be izmainkat, amit egy szintbeli szakasz követ, visszatekintve remek kilátással a falura. Az első kiépített szusszanási lehetőség a hangulatos Kékesi vadászháznál kínálkozik asztalokkal és padokkal - valamint a multi első pontjával  N 47° 53,293' E 19° 14,850' 336 m [GC20CS-1]. A szelet fán találod a második pont helyét. (Tartalék információ az OKT tábla alján.) Útközben egy comos ládát is megtalálhatunk.

A második pont helyének ismeretében folytatjuk utunkat tovább az OKT-n Kék sáv, de nem okoz gondot, ha a szinte párhuzamosan haladó sárga sávot Sárga sáv választjuk a Prónay-kilátó felé. Itt (szerencsés esetben) a kilátás mellett GCROMK geoláda is vár ránk, majd tovább kanyarogva a kék sávon, érintjük a romhányi kötődésű Balázs Ádám posztumusz hadnagy emlékhelyét, aki 2016-ban veszítette életét tűzszerészeti mentesítés közben a Hortobágyon, három bajtársával együtt. A vegyes erdő ritkulásával, mielőtt a szántóföldek közé érnénk, egy újabb kiépített pihenő- és bográcsozóhelyre érünk, ahol a második pontot is megkereshetjük: a következő pont helyét ismertető szelet fát fatönk rejtekében találhatjuk (tartalék az építmény nyugati sarkánál).

A szebb napokat látott, kétezer fős, a kerámiagyára és a megszűnt vasúti kapcsolata miatt egyszerre ipari, építészete és hangulata miatt azonban továbbra is falusi jellegű Romhányba beérve elhagyjuk az OKT-t és ismét a már látott sárga sáv Sárga sáv jelzést követjük. Sokáig emelkedünk a sittel (stílusosan hihetetlen mennyiségű csempedarabbal) borított szekérutakon, változatos erdei szakaszokon keresztül. A harmadik pontot (soktörzsű facsoport kb. 10 méterre az úttól) követően elfordulunk és a sárga körtúra Sárga körtúra - sárga sáv Sárga sáv jelzések közös szakaszán haladunk kevesebb szintvonalat érintve dél felé. A negyedik pont (háromtörzsű fa ölelésében) mellett tiszta időben szép kilátásban gyönyörködhetünk Legénd felé (látszik a szintén ünnepi GCXX13 eseményláda is a családi kategóriából).

A multi utolsó, hagyományos pontjával búcsúzunk az erdőtől, és szép réten átvágva érjük el a gyorsan fejlődő alsópetényi Cser-tavat, ahol akár utolsó megállónkat is megejthetjük, mielőtt besétálnánk Alsópetény központjába, a körtúra kiindulópontjára.

Ha még pár kilométerrel megtoldanánk a távot, jó kitérő lehet a GCSAT geoláda a Kő-hegyen. Emellett a túra egyben remek kéktúrázási lehetőségét is jelent, ha először járunk a környéken és magunkkal hozzuk az igazolófüzeteket.

Alsópetényről
A túra végeztével, ha van rá lehetőség, érdemes magát a falut is felfedezni, nem minden nap vetődik erre az ember. Az ötszáz lelkes, jelentős szlovák ajkú közösség által is lakott Alsópetény egy nyugodt, csendes, rendezett cserháti falu. Látnivalói közül kiemelendő a római katolikus templom, melynek kőtornya külön áll a templom épületétől (itt megtalálhatod GCAPET virtuális ládát), valamint a hajdani uradalmi lakok: az exkluzívan felújított Prónay-kastély és az Andreánszky-kúria. Mindenképpen meg kell említeni továbbá a régió egyik legkiemelkedőbb falusi éttermét, a Hármaskönyv Fogadót, ahol emlékezetesen zárhatjuk cserháti túránkat.

Zárszó
Boldog születésnapot kívánok ezzel a túraládával is a geocaching közösségünknek, további szép élményeket ezen a túrán és más ládák keresésével, valamint köszönöm Scele ünnepi ládákat összefogó munkáját!

KRW értékelés (19 db): környezet: 4.70 rejtés: 4.76 web: 4.81 átlag: 4.76

Fazék 2021.10.16 11:21 - Megtaláltam
Korai keléssel még hideg reggelen indultam kerékpárral Alsópetényből. Már az elején jöttek az emelkedők, meg az idő is melegedett, így hamar lekerültek a hosszú ujjú felsők. Az út első fele ismerős volt az OKT-ből, a kéken többször is találkoztam túrázóval, visszafelé a sárga inkább csak a sportos tekerésről és a magányos erdőjárásról szólt. Minden pont rendben a helyén, köszönöm a rejtést.

2021-10-16 08.49.252021-10-16 09.00.45
2021-10-16 09.24.552021-10-16 09.46.56
2021-10-16 11.08.342021-10-16 11.27.50
nmárti 2021.10.09 17:07 - Megtaláltam KRW környezet: 4 rejtés: 4 web: 4 átlag: 4.00 súly: 4.60
Visegrád után végigjártuk. sok az ismerős pont, ahol többször is voltam már. A jelszóval egyetértek :)Köszi a rejtést!

Csaba & családja 2021.10.04 13:36 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.66
Megtaláltam, köszönöm a rejtést. Ezzel az összes ünnepi eseményládát megtaláltam. Nagyon köszönöm a rejtőknek, a sok befektetett munkát, és a sok szép napot amit a pontok gyűjtögetése során átéltem.

Páratlanpáros 2021.10.04 12:45 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! [Geoládák v3.12.2]

Dudu 2021.10.01 13:25 - Megtaláltam
Gazdiséta :)

Kokó 2021.10.01 13:25 - Megtaláltam
Váratlanul lehetőségem nyílt egy kis kirándulásra, így ezt a kényelmesnek gondolt túrát választottam. Sok meglepetés nem ért, csak a közelmúlt esőzései rontottak az út minőségén. A rejtések egyszerűek és jók. A másodikon is a tuskónál lévő került a kezembe. A harmadiknál megzavarodtam, mert gépelési huba miatt bemásztam a csalitosba. A korrekció után azonnal előkerült a keresnivaló, azonban a határozottabb utat követve kimentem a rétre. A látvány kárpótolta tévedésemet, amit szerencsére időben észrevettem.
A tó vizét nem csak a szél borzolta. Sok hal fickándozott a vízben.
Ma külön örömet okozott, hogy Dudu ismét velem tartott.
Kis kitérővel GCRomk dobozát újrarejtettem. Érdekes, hogy reggel még megvolt, délutánra viszont eltűnt. Vajon kinek kellett?

Alsópetény látképHáz
BográcsozóPihenő
Romhányi látképCserepes úton
Eltévedt-rétVillannyal édett mező
Kilátás
Ekarp 2021.09.26 18:38 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.91
Az első ponton nagyon tetszett a vadászház. A Prónay-kilátóra nagyon megérte felmászni, majd a Rákóczi-fa következett - de előtt a második ponton eleve a pótjleszót kerestük csak. Romhányból kifelé furcsa volt a cserepekkel felszórt út. A negyedik ponton is nagyon tetszett a kilátás. A szív alakú tónál és a végládánál már erősen szürkült, de azért könnyen meglett a végláda is. Összesen 21 kilométert sétáltunk. Köszönjük a rejtést!

kupec 2021.09.25 12:23 - Megtaláltam
Kellemes kör. A 2. ponton valóban nincs a tönkben semmi, szerencsére az épület sarkán megvan a QR-kód. A 4. ponton remek a kilátás, üldögéltem ott egy darabig.
[g:hu+ 2.7.14]

GC20CS_20210925_090839GC20CS_20210925_114713
GC20CS_20210925_084806
sirgalahad 2021.09.25 11:20 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.50 súly: 4.60
Útburkolat zúzott csempe
Volt itt bőven termék selejt
Ahogy a nap tűzött szembe
Rájöttem, hogy ez mégse lejt

lelcache 2021.09.25 11:20 - Megtaláltam
Megtaláltam. Köszönöm a rejtést! lelcache

kivancsifancsi 2021.09.25 11:20 - Megtaláltam
Kitúrtam

Fidorka 2021.09.25 11:20 - Megtaláltam
lelcache társaságában

ellfelek 2021.09.18 18:18 - Megtaláltam
Ma nem tekertem sokat nagy távot, de azért rendesen megéreztem hogy ezen a hullámvasúthoz hasonló vidéken jártam... Szerintem nagyon jó az útvonal, amit bemutat a láda... Az utolsó pont előtt tértem csak le az ajánlott ösvényről. Így sikerült megint két esemény ládát begyűjteni. Cserhátban idén többször jártunk, de azt hiszem ez jövőre is kedvenc tájegység marad...

IMG_20210918_134625IMG_20210918_135954
IMG_20210918_142157IMG_20210918_142516
IMG_20210918_142549IMG_20210918_153220
IMG_20210918_182319IMG_20210918_182751
K.L. 2021.09.18 16:40 - Megtaláltam
Elért a "pontról pontra" rejtés átka: a 2. ponton nem találtam sem a fő- sem pedig a tartalékrejtést. A rejtő gyorsan kisegített, köszönöm!
Útba ejtettem a "Rományi csata" pontjait is, ezzel kb. 25 km lett a körtúra hossza.

kópé1993 2021.09.18 10:00 - Megtaláltam
Köszi a rejtést!

Stüszi vadász 2021.09.12 16:50 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.50 súly: 3.96
Lásd fkmaster!

fkmaster 2021.09.12 16:50 - Megtaláltam KRW környezet: 4.5 rejtés: 4.5 web: 4.5 átlag: 4.50 súly: 4.40
Szeptemberi poros nyárban jártuk végig a pontokat a környező geoládák érintésével. Szép időben, békés környezetben igazán jól esett a kirándulás, köszönjük a ládát.

Bence2009 2021.09.12 15:11 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.1]

KremesEmber 2021.09.11 15:30 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Gyalogosan száraz időben, néhány útbaeső ládával együtt. A QR kódos módszer szépen működik. A fogadó sajnos csurig volt, oda majd legközelebb. [Geoládák v3.12.1]

johnnycache 2021.09.05 11:55 - Megtaláltam
Köszönöm az élményt! :-)

5N 2021.09.04 17:45 - Megtaláltam
Immár az 5. ládánk is meglett a jubileumi húszasokból,plusz egy rövid kéktúra szakasz is,ha már azon visz az út.Az első ponthoz pont akkor értünk oda,amikor mások is,így nem is kerestük a faszeletet csak az alternatívot használtuk.A 2.pontnál sem nagyon próbálkoztunk mással az előző logok alapján valószínű az nincs meg.Nem tudom miért fáradtunk el a kelleténél jobban,de a Hármaskönyv Fogadóban mindenre gyógyír volt a bőséges és finom vacsora.

Rozlin 2021.09.04 17:45 - Megtaláltam
Kellemes időben, sármentes körtúránkat gyalogosan teljesítettük. A Kék jelzésen több kirándulóval találkoztunk, a sárga jelzésen már elfogytak a túrázók. A "metlachizott" út annyira nem nyerte el a tetszésemet, vajon honnan szereztek ennyi járólapot? Túránk végeztével a Hármaskönyv Fogadóban vacsoráztunk kétszemélyes tálat, amelyen hihetetlen mennyiségű finom étel volt. Szívből ajánlom mindenkinek a fogadót!

molka 2021.09.04 14:30 - Megtaláltam
Köszi!

4B730B42-164B-4AA3-BBCE-54B484ABDCD1C41887FC-0022-438F-AE09-4B3FDE42E685
6A54EE6C-0111-41C7-9528-2689F59A4B847F07AC09-547C-4DD5-9EF8-413B2E1EA570
AF4D7302-998B-4A3D-B7D5-CDF74EF1D3AE72EF64AC-6590-4692-8A7C-A5D2464A98C7
94BF81E7-4048-4ED7-9839-D840C25783668B1B4D39-4D2B-4AC3-A0C6-F070FD65142E
pliptai 2021.09.04 14:30 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]

LionDaddy 2021.09.04 14:23 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.47
A 20. évfordulós ládasorozat egy újabb tagjának begyűjtésére szervezett túra keretében megtaláltam molka és pliptai társaságában.
Alsópetényből indultunk egy OKT bélyegzés után, ahol egy helybéli néni azzal adta meg az alaphangulatot, hogy "Vigyázzanak, a kilátónál medve van!" Innentől minden vadnyomban azt kerestük, vajon a titokzatos macié-e? Szóval a jókedv és az ideális túrázó időjárás már adott volt és a löszös-agyagos talaj is éppen annyira volt már csak nedves, hogy nem ragadt a bakancsainkhoz. Kellemes túra elé néztük...
Felfelé kaptatva a gerincen először jó kilátást élvezhettünk Alsópetényre, majd elhaladtunk a meglepetésre nyitva talált Kékesi vadászház mellett is. Következett a GCROMK, a Prónay kilátó, ahonnan egy kis rövidítéssel tértünk vissza a kék jelzésre.
Romhányban kis kitérőt tettünk a Rákóczi fához, majd folytattuk utunkat az igen kellemetlen és valószínűleg a helyi csempegyár összes selejtjével leszórt sárga jelzésen.
A multi 4. pontja nagyon tetszett. Egy kisebb rét, aminek széle egy letörésben végződött és nagyon szép kilátást nyújtott Legénd irányába. Még a GCXX13 is látható volt.
Az eddig megmászott kicsivel több, mint 600 m szint után innen igazából már csak lefelé kellett mennünk. Kis kitérővel a GCSAT is meglett és végül a Cser-tó partján végigsétálva fejeztük be 20 km-es körtúránkat.

[g:hu+ 2.7.14]

OKT 18. szakasz bélyegzésAlsópetény látképe
Kékesi vadászházKékesi vadászház
Mini "tó"Prónai kilátó
Ny-i panoráma K-i panoráma
DK-i panoráma D-i panoráma
Rét valahol a Kék jelzés mellettPihenőhely
Molkával és PliptaivalRomhányhoz közeledve
Rákóczi faA gyűlöletes csempetörmelék
"Alpesi rét" feeling7 pettyes
Kilátás Legéndre
Kilátás LegéndreGC20CS ládája
HáttérképCser-tó

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (46 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.