geocaching.hu geocaching.hu szép kép FAQ/cachikett
   + geoládák ~  |  + megtalálások ~  |  + felhasználók ~  |  + poi ~   |   fórum   |    belépés

4805. 20 éves a geocaching.hu - Karancs-Medves (GC20KM)

Az útvonal

Ládagazda: radpeter
Úthossz a kiindulóponttól: 19200 m
Megtalálások száma: 38

Idén ünnepli 20. születésnapját a geocaching.hu. 20 éve, 2001. június 24-én jelent meg GCeger, az első magyar geoláda. A jeles évforduló alkalmából 2 x 20 eseményláda jelenik meg: családi és túrázós kategóriákban. Ez a rejtés a túrázós kategória egyik tagja, mely 2022. június 24-ig lesz kereshető.

A túrázós ládák teljesítéséhez alkalmanként körülbelül 20 km-t kell gyalogolnod egy-egy tájegységünkben. A körtúrának csak az első pontját ismerheted meg a leírásból. Ezt megtalálva jutsz a következő pont koordinátájához és az első jelszórészlethez. Majd így tovább, egészen az utolsó pontig, összegyűjtve a jelszó minden darabját.

Preambulum

A magyarországi geocaching 20. évfordulója alkalmából a Karancs-Medves vulkanikus magaslataira, váraiba és bányáiba invitálunk ezzel, a közel húsz kilométeres túrával.
Felmegyünk Somoskő és Salgó várába, a Boszorkánykőre, meglátogatjuk a Kőtárat és az eresztvényi kőbányákat is.

Az útvonal gyalogosan és kerékpárral is bejárható. Kerékpár esetén az emelkedőket nem számítva komoly kihívással egyedül a 8-9 pont közötti görgeteges meredek lefelével kell számolni. Az gyalogosan is kihívást jelenthet.

Megközelítés:

Autóval a Salgótarján - Somoskőújfalu - Eresztvény útvonalon. Az első pont egyben a parkoló is.
Segítségül használj gps-t.
Tömegközlekedéssel: volánbusszal - menetrend.hu

Rövid leírás:

Pontról pontra multi az Eresztvényi Látogatóközpontból Somoskő vára, a Kőtár bemutatóhely, az eresztvényi kőbányák, egy légakna, Salgóbánya, Salgó vára és a Boszorkánykő érintésével nagyrészt jelzett turista és kerékpárúton, összesen nyolc pont érintésével.
A túra hossza 19 km, a szintemelkedés kb. 600 méter.
A láda mérete: 520 köbcentiméter

8. Boszorkánykő - táblán
9. Piros jelzés alatt - fán

Az útvonal:

Eresztvényről a Látogatóközpont parkolójából indulunk. (1) A kiinduló ponton található az első pont koordinátája és az első jelszó részlet.
A piros kereszten Piros kereszt, indulunk, a Balassi-pihenő érintésével, a faluban a zöld Zöld sáv, jelzésre térve Somoskő vára az első úticélunk. (2) A megadott ponton, az ismertető táblán találjuk a keresendő kódunkat. A vár látogatható, szezonban 500 HUF vagy 1,5 EUR a belépő. Az első bejáráskor senki nem volt a szlovák bódéban, szabad volt a csók.

A várlátogatás után a zöld Zöld sáv,majd a zöld tanösvény Zöld T jelzésen közelítjük meg a következő pontunkat, (3) a Kőtárat.

A tábláról történt leolvasás és a sziklák tanulmányozása után a medve veszély tábla mellett ismét elhaladva a zöld Zöld sáv, jelzésen haladunk a  N 48° 9,982' E 19° 51,532' 453 m [GC20KM+kereszteződés] pontig ahol ráfordulunk a délkelet felé vezető piros kerékpárútra Piros kerékpár, mely az eresztvényi kőbányák világába kalauzol.
Miközben felülről megcsodáljuk a bányatavat és környezetét, a következő pont (4) információit is megszerezhetjük. Érdemes mind a Közép-, mint a Kis-Bányát bejárni, de az utunk az Új-Bánya érintésével folytatódik. A bányába vezető ösvény a  N 48° 9,074' E 19° 52,133' 453 m [GC20KM+elágazás] ponton kezdődik.
Itt találjátok a következő (5) ellenőrző pontot.

A bánya déli végén kimászva, egy fenyőerdőn keresztül érjük el a következő ellenőrző pontot , a geoládát(6) , mely az István-táró légaknája melletti fejmagasságban lévő rejtekhelyen található. Eddigi fáradozásunk jutalmaként birtokba is vehetjük egy logolás erejéig.

A zöld jelzésen Zöld sáv folytatjuk utunkat, Salgóbányán áthaladva Salgó várát hódítjuk meg, ahol egy újabb (7) ellenőrzőpont található.

A vár és a panoráma megtekintése után a dél felé található (8) Boszorkánykő a következő állomásunk a piros rom Piros rom jelzésen. Az QR kód leolvasása után több ösvényen is megközelíthetjük a csúcsot, melyről észak felé pillantva láthatjuk az eddigi túránk állomásait. Tiszta, front utáni időben még a Tátrák vonulatait is van esélyünk megpillantani.

Nézgelődés után visszatérve a piros rom Piros rom jelzésre, majd a piros jelzésre Piros sáv fordulva eljutunk túránk utolsó ellenőrző pontjára (9) , melyet egy jelzett fán találunk. Miután leolvastuk az utolsó kódunkat, észak felé folytatva utunkat a Fanyúl és a romjaiból újjá éledt Dornyay fogadó mellett elhaladva a piros jelzésen Piros sáv térünk vissza a kiindulási pontunkra, az Eresztvényi Látogatóközponthoz, ahol kiváló lehetőség nyílik a túra során elvesztegetett energia és folyadék pótlására.

A túra az alábbi geoládákat is érinti illetve megközelíti: GCERES, GCSOKO, GCKRUF, GCMBKP, GCLOPE, GCEKGT, GCSALG, GCZF
1 játékos jelölte kedvenc ládájának

KRW értékelés (15 db): környezet: 5.00 rejtés: 4.86 web: 5.00 átlag: 4.95

Nigi543 2021.10.20 14:50 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 3.27
Köszönöm a rejtést!

gyildarefo 2021.10.19 16:13 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.04

Méltó multi 19 km és 570 m szint + Brian

0F9E1DF3-FB84-48D1-A59A-727126273D583B0BDDFD-6A28-406E-8FC2-4F6701FBD6FD
EC0D19E3-892B-4FD5-A4E7-7C143DA1C9375504D8FF-E269-4E49-920D-9875110D596D
DA309B46-916A-4BA0-9AE6-0417BB6AC258979E2511-296B-4BD3-835E-358A3953BB79
DC8E1971-DD83-4DBF-9E8B-014781C1272514E5B19B-A508-4687-B747-189F2C26CC96
zsoffer 2021.10.17 16:30 - Megtaláltam

szentvik 2021.10.17 16:29 - Megtaláltam
A második találatunk a GC20xx sorozatból, és nagyon tetszett ez is.
9 óra után értünk a parkolóba és elég sok rétegben indultunk el...hiába elég hűvösek mostmár az esték. Viszont nagyon kellemes őszi idő kerekedett belőle, így hamarosan már kabát sem kellett, főleg a napos szakaszokon. Nagyon tetszett, hogy a pontok nagy része a környék látnivalóinál voltak elhelyezve, nem csak "random fákon" az erdőben amerre visz az utunk. Így úgy érzem (bár a környéket nem ismerem), hogy szépen bemutatta a fellelhető nevezetességeket...hiányérzetünk legalábbis biztosan nem maradt.
Összességében a túra könnyen teljesíthető volt, egyedül a 7. és 8. pontok környékén adódtak meredekebb szakaszok. A pontok is könnyen meglettek, az utolsónál keresgéltünk egy ideig, ugyanis valamiért nem frissült nekem a ládaleírás az appban, így még a régi szöveg alapján próbáltuk meglelni (csak itthon a netes felületen láttam, hogy már nem ugyanaz a leírás).
Végül már szürkületben 17:15 körül értünk vissza a kocsihoz, kellemesen megfáradva.
Köszönjük a rejtést és az útvonalat, nagy élveztük!
[Geoládák v3.12.2]

Páratlanpáros 2021.10.17 14:28 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést! [Geoládák v3.12.2]

Attibati 2021.10.16 15:15 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.67 súly: 4.59
50 kilométeres biciklitúra a Karancs-Medvesben, 800 méter szintemelkedéssel.
Salgótarjánban parkoltam, innen indultam Eresztvény felé, útközben gyűjtögetve a gckupa pontokat és mellékesen teszteltem a Salgótarjánon átvezető, számomra ismeretlen kerékpárutat.
Eresztvényben tömeg volt, egy csapat éppen a jelszóhordozó körül gyülekezett. Itt a hibahatáron belül két tábla is van, így töltöttem néhány kínos percet a tömegben, amíg meglett a táblácska. Eleinte könnyen gyültek a pontok, csak a Középbánya-tónál kellett egy kicsit cipelni a bringát a lépcsőn. Az utakon itt-ott tócsákat kellett kerülgetnem, de alapvetően szárazak voltak az utak. A 6. pontnál kicsit félreértelmeztem a segítséget és mindenképpen a légaknán akartam megtalálni a ládát, de a GPS-t követve rátaláltam a rejtekhelyre.
A Salgóvár felé persze tologattam a bringát a sziklás terepen. A problémák a Boszorkány-kő után kezdődtek, itt nagyon megszenvedtem míg a megpakolt kerékpárt leügyeskedtem a meredek hegyoldalon. Nyeregbe a hegy alján sem tudtam pattanni, mivel itt meg a sok kidölt fenyő nehezítette az előrejutást. Errefelé már az utak is ragadtak, úgyhogy a kerekek elkezdtek szépen hízni. Az utolsó ponton nagyon sokat kerestem a táblát, más-más rejtekhelyet jelöl a "Röviden" részben megadott segítség és a részletes leírás. Végül Momaster logja segített, szerencsére itt volt térerő.
Felsóhajtottam, mikor a Dornyai turistaházhoz értem, innentől műúton gurulhattam ismét. Remek túra volt, ismét rácsodálkozhattam, hogy milyen változatos ez a méltatlanul keveset látogatott hegység.

MoMaszter 2021.10.15 15:29 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.25
Köszönjük a belé fektetett munkát! Egy nagyon kellemes napot köszönhetünk ennek a multinak, amelyre felfűztük a korábban itt hagyott ládákat is.

Tibi1983-mal kétszer is összefutva gyűjtögettük a részjelszavakat.

Az utolsó pont a megadott koordinátától úgy húsz méternyire van, a P sáv jelzés mellett, egy fiatal jelfán a P sáv és PL találkozási pontja irányában!

Az első várromA második várrom
A bányatóA geocacher
Tibi1983 2021.10.15 14:05 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.08
Köszönöm a munkádat, gyönyörű kör!
Örülök, hogy megmutattad.

20211015_14072420211015_124720
20211015_120804
Discover 2021.10.09 13:30 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.36
Remek körséta volt az őszi napsütésben. Az utolsó pont QR kódos tábláját a kivágott fenyőtönkről áthelyeztem a piros turistajelzéssel jelölt fára.
Köszönöm a rejtést!

_DSC4175_DSC4180
_DSC4184_DSC4189
molka 2021.10.03 13:20 - Megtaláltam
Kiváló vonalvezetésű, tökéletesesen kivitelezett útvonal. Mondjuk a társaság is szuper volt! Az utolsó ponton valószínűsíthető, hogy a jelszóhordozó farönköt arrébb tették, mozgatás nyomai látszódnak, így a másik oldalon és 30 méterrel arrébb keresd, amíg végképp el nem viszik. Köszi!

89989CDC-94C8-40D3-9BAF-E9B3288D69FAF8BCCEF7-11C0-49D0-B546-85659A837C45
6C06AC98-7191-424C-A43B-BCAB8D53E6601EB1B8DC-361D-4122-A47E-775D8D96EAED
F37B62FB-6AA5-4F3A-9DF6-C7327EC507EC82FB1880-90B7-4416-B34C-28E3F8954929
6FB524EC-ED3E-4E19-96BF-C303A80A0DE7
kópé1993 2021.10.03 13:20 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.12.2]
Az utolsó pont a koordinátától kb 20-30 méterrel visszább az út jobb oldalán található a kivágott fáknál!

pliptai 2021.10.03 13:20 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.59

20211003_09202620211003_093400
20211003_11024420211003_112731
20211003_12410220211003_124757
g-tabe 2021.09.25 16:11 - Megtaláltam
Megvan, köszönöm!
Tetszett a túra, a leírás, az érintett ládák.
A biciklit sokat toltuk, de sokat is gurultunk :-).

VaVi 2021.09.06 18:45 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]

Csaba & családja 2021.08.26 17:00 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 4 web: 5 átlag: 4.67 súly: 4.66
Egy 5 napos kerékpár túra alkalmával ide is eljutottunk griffssel és Attilával. A 9. pontra csak régebbi logok olvasása után találtunk csak rá.

griffs 2021.08.26 16:45 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.20
Csabáékkal, bringával. A legizzasztóbb a jelszó összerakása volt :)
5 napos bringatúra utolsó prédája volt ez a multi és a vártnál jóval hamarabb végeztünk. 30 km és 800 m. szint körüli etapra számítottunk (egy 'szőrös', telefonnal rögzített track alapján), valamint fel voltam készülve egy horror leereszkedésre, de arra már nem emlékeztem, hogy pontosan hol. Ehhez képest remek, bringás útvonalakon haladtunk és ha küzdöttünk a gépekkel, az általában plusz ládázások, lépcsők miatt volt. Remek kör ez is, csupán egy 'ládamentes' helyszínnel, de nekem minden új volt, mert még sosem jártam erre, de mihamarabb szeretnék visszatérni. Szóval még repetáznom kellett a kör végeztével, mert 20 km. és 500 szint alatt zártuk a kört. A Boszorkánykői pontnál visszamentünk a vár alá és másik úton le a 9-eshez , így sima liba.
Köszi!

Aniko & Gyuri 2021.08.21 13:40 - Megtaláltam
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést!
A túra remek, nagyon szép, vagy nagyon érdekes pontokat érint. Mi már sokadszor jártuk végig, nem lehet megunni.
A 7. pontig kerékpárral jutottunk el, beiktatva a GCMEDV láda megkeresését is. A Boszorkány-kőről merész lett volna még letolni is a bicajokat, ezért a hetediktől bakancsos túrát választottunk.
A pontokat az utolsó kivételével könnyen megtaláltuk, de a 9. messze van a csomóponttól kb 100 méterre található a piros sáv jelzésen és inkább farönknek neveznénk a hordozóját mint oszlopnak. A rejtőtől ez a segítség "csomópont - oszlopon" félrevezető, így itt eltöltöttünk jó néhány percet, ami kicsit kedvünket szegte.
Az autóhoz a parkolóba egy volt fogaskerekű útján mentünk vissza, ez kárpótolta a rejtő pontatlanságát. Ezt az útvonalat még nem ismertük, jó volt felfedezni a történetét. [Geoládák v3.11.3]

Varhelyi 2021.08.18 17:44 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! [Geoládák v3.11.3]
A legnehezebb pont az első volt. Igen sokáig kerestük, mindenképpen egy másikhoz vitt a gps. A többi meglett egy pillanat alatt. A láda is könnyen meglett. Igazi mestermű. Csereltünk egy Béres szuvenirt egy 20 éves geocaching kulcstartóra, ami Algyőről került ide. Nagyon tetszett a túra a két várral, a tóval és a Boszorkánykő panorámájával. Kevesebb lett nekünk mint 20 km de több mint 5 óráig tartott a túra kevés megállással.

mura 2021.08.18 15:10 - Megtaláltam
Gyalogos körtúra a kánikula elmúltával a mindig gyönyörű Medves-vidéken. Meglepett, hogy a kevésbé frekventált helyeken is mennyi emberrel találkoztam. Viszont a Boszorkán-kőn sikerült kifogni egy ember-mentes időszakot (eddig sosem sikerült). A pontokon a jelszóhordozók rendben (és könnyen) megtalálhatók, nagy köszönet a rejtésekért! Boldog születésnapot geocaching.hu! ui.: a jelszó eléggé fura...

anettnori 2021.08.16 14:38 - Megtaláltam KRW környezet: 5 rejtés: 5 web: 5 átlag: 5.00 súly: 4.41
Megvan!
[g:hu+ 2.7.14]

Hajnali indulás Veszprémből, út közben GCM01 mozgót és 3 comos rejtést a HW sorozatból (com) útba ejtve közeledtem.
Reggel 8 előtt értem a kiindulópontra, bemelegítésnek megkerestem GCERES rejtést, majd beálltam a parkolóba, ettem egy jót, felszerelkeztem és nekivágtam gyalog.
GC20KM-1, GC85ETF (com), GCLOPE-2, GC20KM-2, GCKRUF, GCMLUK, GC80PMJ (com), GCMBKP, GC20KM-3, GCLOPE-1, GCEKGT-2, GC20KM-4, GCEKGT-1, GCEKGT-3, GC20KM-5, GC20KM-6, GC5T91A (com), GC20KM-7, GCsalg, GC20KM-8, GC7X1V8 (com), GC7P19G (com), GC4W2AY (com), GC20KM-9 sorrendben fűztem fel a körön a multi pontjait és az útba eső rejtéseket mindkét játszótérről.
A körmulti pontjai közül az utolsót kerestem kissé több ideig. Az utolsó szakasz az előző éjjeli esőzés miatt eléggé csúszós-szenvedős volt, amíg ki nem értem az erdészházig, onnan egészen jól esett aszfalton haladni.
Összesen 28,6 km lett 6,3 óra alatt.

Hazafelé levezetésnek még megkerestem GCdark és a tőle nem messze lévő GC58AF6 (com) rejtéseket és még 4 db-ot a HW sorozatból (comosak).

Eddig 12 körtúrát teljesítettem gyalog (3 db) illetve biciklivel (9 db), de ez a túra eddig a legjobban összeszedett. Mind látnivalóban, mind a teljesítményt tekintve.

A bejelentésnél akadt egy kis gondom (először azt hittem, térerő probléma, de nem), az egyik pont nem volt meg a QR-kódos részletek között. A rejtő készségesen segített (este 9 után, miután hazaértem!), kiderült, hogy a tollal leírt részletek között azért ott volt az, csak nem vettem idejében észre.

Köszönet a lehetőségért!

-1-2
-3-4
-5-6
-7-8
5N 2021.08.14 16:15 - Megtaláltam
Terveztük, hogyha nem is mindet,de lehetőségeinkhez mérten minél több jubileumi kirándulós ládát megkeresünk. Úgy alakult,hogy múlt vasárnapig egyet se, viszont ezen a héten ez lett a 3. Azért esett erre a választás szombaton, hátha kevesebben lesznek ebben a tájegységben, mint mondjuk közelebb Budapesthez. Azért a főbb látványosságoknál többen is voltak, de az útvonalakon alig találkoztunk valakivel. A 6.pontnál mi is találkoztunk a favágókkal, de elég jó távolságban ők is el voltak foglalva. Vicces, hogy a traktorral GCZF-nél újból találkoztunk. Azért a 8 pont után az ereszkedés igénybe veszi az izmokat, ízületeket. A 9.pont valóban kb 30 méterrel előrébb van, de az út jobboldalán egyértelműen észrevehető.

Rozlin 2021.08.14 16:15 - Megtaláltam
A jelszó részleteket nagyon könnyű volt megtalálni. Kivéve a 6-os pontnál, ahol fakitermelők dolgoztak, valamint nehezen tudtunk leakadni a légaknáról, először ott kerestük. A túra vonala bővelkedett látnivalóval, kilátással. A favorit a bányató lett, ahol megpihentünk, elvarázsolt a hely nyugalma. Boldogságomra sikerült édesvízi medúzát látni.

Fazék 2021.08.14 12:00 - Megtaláltam
Korán indultam, hogy még a kánikula előtt végezzek. Összesen, kis Szlovákiai kalandozással 24 km és 650 m szint lett a vége. A GCKRUF-tól megpróbáltam szlovák oldalon elmenni a 3-as ponthoz, ez hiba volt, még gyalog se, nemhogy bicóval.
Sajnos a ládát nem mertem elővenni, mert valami muzeális traktorral éppen a légaknánál rakodták a fenyőtörzseket.
A 8. pont után valóban izgalmas volt biciklivel lefelé, de azért megoldható. A Boszorkánykő még új volt nekem a környékről, örülök, hogy belekerült a körbe.

2021-08-14 08.36.372021-08-14 09.38.18
2021-08-14 09.42.272021-08-14 10.31.08
2021-08-14 11.04.042021-08-14 11.03.26
2021-08-14 11.28.412021-08-14 11.32.17
2021-08-14 11.38.162021-08-14 11.43.42
2021-08-14 11.56.33
utigabi60 2021.08.13 17:43 - Megtaláltam

carmin 2021.08.04 11:49 - Megtaláltam
Megtaláltam, köszönöm a rejtést!
[g:hu+ 2.7.14]

A lista az oldal alapbállításának megfelelően nem mutatja az összes bejegyzést (38 db), az összes megjelenítéséhez kattints ide.

Az alapbeállítást (25 db) felülbírálhatja a felhasználói beállítás, amelyet bejelentkezve a felhasználói adatok között tudsz megváltoztatni.