Elhelyezés időpontja: 2009.04.08 19:18
Megjelenés időpontja: 2009.04.10 22:20
Utolsó lényeges változás: 2020.09.01 20:19
Utolsó változás: 2021.04.30 11:30
Rejtés típusa: Virtuális geoláda
Elrejtők: Meli, Szisze és Gábor
Ládagazda: Photographer Nehézség / Terep: 1.0 / 1.0
Úthossz a kiindulóponttól: 1100 m
Megtalálások száma: 280 + 3 sikertelen + 4 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 0.4 megtalálás hetente
WAP: A jelszó az ismertető tábla hátoldalán olvasható, egy felcsavarozott fémlapkán. Alul keresd!
FERTŐ-HANSÁG NEMZETI PARK
23.587 ha-os mozaikos jellegű nemzeti park részei a Fertő-táj, a Hanság a Tóközzel és a Répce menti területek. Mindehhez további 10.000 ha védett terület csatlakozik Ausztriában, a Nationalpark See-Seewinkel révén. A magyar oldalon 1991-ben, Ausztriában 1993-ban hozták létre a nemzeti parkot, míg a közös védetté avatása 1994-ben volt.
Itt a Dél-Hanságban, az egykori "vasfüggöny" mögötti területeken egy, az ember által átformált táj fogadja a látogatót. A régi "hanyi vízi világ" részben már a múlté. Az egykori lápok helyén mocsárrétek, legelők, kaszálók vannak, a régi láptavak, égerláperdők megfogyatkoztak. Azonban az 1976-tól már tájvédelmi körzetként védett táj természeti értékekben így is páratlan. Gazdag élővilágát növény és állatfajok sokasága jelzi. Köztük olyan ritkaságokkal, mint a lápi póc, a fekete gólya, az uhu, a barna kánya és a rétisas.
ANDAUI-HÍD
Az Andaui-híd egy kis fahíd az osztrák-magyar államhatárt képező Hanság-főcsatorna felett. Az 1956-os forradalom és szabadságharc leverése után vált híressé, mert a magyarok tízezrei ezen a hídon át menekültek Ausztria felé. A híd mára a szabadságharc és a segítőkészség szimbóluma lett.
Története: A hidat a II. világháború vége előtt a helybéli földtulajdonosok használták ún. szükséghídként földjeik könnyebb eléréséhez. A híd először a II. világháború után az elűzött németek menekülése útján 1947-48-ban került a nemzetközi figyelem központjába. Az 1956-os forradalom idején hatalmas menekültáradat érte el nyugat felé a határokat. Összesen több, mint 200.000 magyar menekült nyugat felé, közülük mintegy 70 ezren lépték át a határt Ausztria felé. 1956. november 21.-én a hidat a szovjet katonák felrobbantották. Helyén, 40 évvel később (1996. szeptember 14.) a magyar és osztrák katonák közösen egy új hidat emeltek. A 7 méter hosszú és 2 méter széles, fából készült híd ma történelmi emlékhely, valamint gyalogos- és kerékpáros (szabad) határátkelő is.
MEGKÖZELÍTÉS
Kapuvár város felől, Kistölgyfapusztán keresztül haladunk Miklósmajor felé N 47° 40,149' E 17° 0,879' 115 m [GCLOTK+Miklósmajori kereszteződés] pontig, itt a kavicsos-földes útra kanyarodunk. Követjük a táblajelzést, mely végigkalauzol utunk során. Az autót a N 47° 42,004' E 17° 1,195' 112 m [GCLOTK+parkolás1] ponton tedd le, mert innen már csak gyalogos- és kerékpárút vezet a hídig. Behajtani CSAK engedéllyel lehet! A "parkoló1"-től kb. 4500 m az út, mely kicsit hosszúnak tűnik, de az út során az itt élő, számtalan ritka faj egyedeivel találkozhatunk.
RÖVIDEBB ÚTVONAL (kb. 1100 m)
Autósoknak, és azoknak, akik keveset szeretnének sétálni, ők a N 47° 41,678' E 17° 1,255' 112 m [GCLOTK+Jobb kanyar] pontnál kanyarodjanak jobbra, s haladjanak a kavicsos, jól autózható úton egészen a N 47° 42,121' E 17° 4,122' 112 m [GCLOTK+parkolás2] kereszteződésig, ahol letehetik az autót. Innen gyalogosan balra (északi irányba) kell menni 380 m-t egészen a MAFI-ig (magasfigyelő), ahol csodaszép kilátás nyílik a Fertő-Hanság Nemzeti Parkra. A töltésen tovább haladva 720 m megtétele után érhető el a híd és a rejtekhely.
JELSZÓ
A jelszó az ismertető tábla hátoldalára kerül egy felcsavarozott fémlapkára, melyet alulról olvashatsz le.
LÁDAKARBANTARTÁS: 2009.08.15.: Új láda kihelyezése, ajándékfeltöltés, új logbook és eszközök 2009.11.22.: Karbantartás! Biztonsági okokból a ládát áthelyeztük egy másik helyre, ami nem esik erdőirtás áldozatává! 2015.08.11.: Folyamatos ládaeltűnés és a .com-os ládával keverés miatt átmenetileg virtuálissá alakítottam! 2020.09.03.: Eltűnt a jelszót tartalmazó tábla, újra kihelyeztük!
Állapot: kereshető
+
történelmi nevezetesség, várrom, épület
+
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
+
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
-
település belterületén van a láda
-
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
-
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
-
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
-
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
+
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Megtaláltam Vasfüggöny túra közben, köszönöm a rejtést! Az osztrák oldalon nem áll már a kilátó. A híd megújult, szinte sugallja, hogy kelnek át az emberek...
A Madárerdő tónál is voltunk. Sok hattyú volt a vizen, meg nutriák a parton. A hódok óriási kárt okoznak a faállományban.
A leírás alapján mentünk, amennyire lehetett megközelítettük autóval. Szerencse, hogy a magyar oldal felöl közelítettük meg, ugyanis a hidat szétszedték felújítás miatt. Mostanában nem lehet átmenni rajrta.
Üdv Mr Zerge.
Biciklivel odamentem és kiderült, hogy egyáltalán nincs térerő és nem tudtam elolvasni a WAP-ot, hogy hol is keressem a jelszót. Szerencsére a rejtő segített. Köszönet érte. Egyébként érdekes hely és jót lehet biciklizni.
Kocsival mentünk a magyar oldalról. Az odavezető úton két rókával is találkoztunk. A csatornában hattyúk úszkáltak. Az élővilág gyönyörű. Modern pihenőt is kialakítottak a hídhoz. Legközelebbi látogatásunk során tervezünk átmenni Andauba is. Köszönjük a rejtést.
Több visszajelzés alapján ma kimentünk ellenőrizni a jelszót és valóban eltűnt. Valószínűleg a korábbi festési munkálatok során távolították el. Újra kihelyeztük a fémlapot, zavartalanul kereshető tovább!
Helyzetjelentés: határzár van a hídon a magyar oldalon; sem bringával, sem gyalogosan nem lehet átkelni rajta a fizikai akadály miatt!
A hídhoz Ausztria felől érkeztünk, így mi is láthattuk az érdekes szobrokat. A jelszót mi sem találtuk meg, pedig Zivatarlánnyal mindent alaposan átnéztünk. A képek alapján kérem a találat elfogadását. [Geoládák v3.5.3]
A hídhoz Ausztria felől érkeztünk, így mi is láthattuk az érdekes szobrokat. A jelszót mi sem találtuk meg, pedig Benedek_Vulkánnal mindent alaposan átnéztünk. A képek alapján kérem a találat elfogadását. [Geoládák v3.5.3]
A mai napon Fertő-tó kerülés volt a program, mert Péter60-nak nem voltak meg a tókörüli multik. Nekem meg ez a láda hiányzott. A meteorológusok nem ígértek mára valami jó időt és sajnos igazuk is lett. Sokáig szerencsénk volt, északra menet láttuk a vészjósló fekete fellegeket, de utolsó pillanatban kitértek előlünk és mellettük karikáztunk el. Nagyon érdekes volt az egyik oldalon, talán még 1 km-re se, a feketeség, a bicikliút másik oldalán pedig a napfény. Kérdezték is a szembejövők, hogy hogy-hogy nem vagyunk vizesek, mi pedig csak vigyorogtunk és örültünk a szerencsénknek. Visszafelé jövet aztán egyre szürkébb lett minden, nem is látszott már a túlpart, leszakadt az ég. A nagyját Podersdorf egy hangulattalan kis kávézóban vészeltük át, utána hol szemerkélt, hol abbahagyta. Amikor Apetlon fölött elváltam Péter60-tól, megcélozva ezt a helyszínt, elkezdett ismét esni és én csak mentem bele a szürkeségbe, feketeségbe, egyenesen a közepébe. Esze ágában nem volt most már kikerülni engem. Szerencsére hideg nem volt és szél sem, így valóban az esőben biciklizés lehető legjobb verzióját kaptam, de akkor is, 142 km-ből 70-et esőben tekerni nem volt igazi élvezet. Ha elolvastam volna előre a logokat és tudtam volna, hogy a kereshetőnek feltüntetett "láda" valójában május óta hiányzik, nem tettem volna meg ezt 40 km-es kerülőt. De mégsem jöttem hiába! Ahogy a hídhoz értem, elállt az eső és a szürkeséget káprázatos színek kavalkádja váltotta fel. Csodálatos látvány volt a keskeny híd alatti csatorna sötét vize rajta lebegő harsányzöld számomra ismeretlen nevű növénykékkel és kivizöld békanyállal, hófehér hattyúkkal és mély, szürkéskék háttérrel. A fényjáték nem tartott sokáig, csak épp addig, amíg a szintén ekkor érkező szimpatikus osztrák házaspárral kigyönyörködtük magunkat és jóízűen elbeszélgettük. Az eső ismét készülődött, így én nekiálltam a ládát, ja, bocs, jelszót keresni. Eredménytelenül. A férfi a segítségemre sietett, nagyon akkurátusan átnéztünk mindketten mindent, nemcsak azt a részt, amit szájbarágósan szerepel a rövid részben. De minden hiába. Hát, nem a legjobb bemutatása volt ez a játéknak az érdeklődő idegeneknek: "Igazából egy ládáért jöttem, de a rejtő hamisan tüntette fel a láda típusát és csak egy feliratot keresünk, de most látom, hogy 3 hónapja már az is hiányzik.":-( Az eső ismét eleredt, így én kissé csalódottan kerekeztem tovább. Eredetileg láda volt itt, 2015 óta "átmenetileg" virtuális, csalással, mivel a rejtőnek már van két virtuális ládája, így ez már nem lehet az. Most meg már virtuális se. :-( Szerencse, hogy Péter60-nak megvolt a jelszó. Vicces, hogy a láda még az előző tulajdonos idejében a .com-on is fenn volt és azt úgy látszik valaki újrarejtette és most is vígan kereshető. Jó lenne egyesíteni ismét a két rejtést.
Ausztria felől mentünk, egészen a parkolóig.
Az odavezető úton több helyen megálltunk, megnéztük az alkotásokat. Kár, hogy az utóbbi időben nem fordítottak gondot a felújításukra.
Sok turista volt már a parkolóban is és a híd környékén is.
Nagyon érdekes a helyszín. Kicsit nyomasztó is.
Mennyi ember jövője dőlt itt el 64 évvel ezelőtt és később?
Átsétáltunk a hídon, megtaláltuk az információs táblát, de nem találtuk meg a jelszót tartalmazót! :(
Többször átnéztünk mindent, sajnáltam, hogy nem lett meg!
A fotók alapján szeretném kérni az elfogadást! [Geoládák v3.4.1]
49 éves találkozónk volt Koroncón a fiúkkal valamint kedveseinkkel.
Kellemes ládázás előtte valamint utána is.
Gratulálok a munkátokhoz, köszi szépen a lehetőséget.
Biciklivel érkeztem, de már az ide vezető út is meglepett, annyi őz, róka, és még fekete gólyát is láttam, a Hanság főcsatornán hattyúk tömege legelészett. A leírás ellenére nem számítottam ilyen gazdag élővilágra, az emlékhelynél meglepő forgalom volt, bár egy jót beszélgettem egy halásszal is, aki mesélt a híd avatásáról. Felbuzdulva ennyi élménytől áttekertem Andau-ba, amit mindenkinek melegen ajánlok, Akár még egy sétát is megér az osztrák kisvárosba vezető sztráda minőségű út, melynek mentén szobor kiállítás tekinthető meg. Van itt fából kőből, üvegből mindenféle alkotás...Egy élmény volt. Köszönöm a rejtőnek, hogy ilyen eldugott helyre invitált, szerintem több élményben volt részem, mint amennyit a leírásból gondolni lehet.
Három napos geotúra, a harmadik napra a maradék Sopron környéki, és hansági ládák maradtak.
Tartottam az autós megközelítéstől, de remek utak vannak (ha jönne szembe egy teherautó már necces lenne)
Az nagyon meglepett hogy 70000 ember távozott el ezen a hídon.
144 km kerekezés a Ménfőcsanak - Győr - Ikrény -Gclesv - Barbacs - Acsalag - Gcfszg - Gclotk - Osli - Bágyogszovát - Rábaszentmihály - Ménfőcsanak útvonalon.
A Gcfszg láda felől, soderos makadám úton közelítettem meg a hidat. A jelszó helye elég egyértelműnek tünt, de azért eltartott egy ideig, míg a tábla mögé mászva a csalánok közt lavírozva meglett a jelszó.
A hidat ma is sok, elsősorban osztrák kerékpáros kereste fel. A híd története megrázó. Családi érintettség miatt különösen érdekes számomra a hely, ugyanis bátyám és nővérem 1956 novemberében a zöld határon keresztül hagytaák el az országot.
Mivel kicsit elegem lett a sóderes útból úgy döntöttem, hogy megpróbálok a Kapuvár felé vezető kerékpárúton továbbmenni. Sajnos ez sem volt aszfaltos viszont jóval hosszabb, mint az eredeti útvonal.
Megtaláltuk, köszönjük a rejtést!
(azért Ausztriában még a fű is zöldebb: aszfaltos út, parkoló, kilátó...
magyar oldalon: behajtani tilos, kivéve engedéllyel! ...magyarország, szeretlek...)
:))
Elkövetve :-) [g:hu 1.5.2x] [wapon beküldött szöveg]
Egy jót sétálva a gáton eljutottunk a hídhoz, persze előtte még elhaladtunk egy régi kiszuperált őrtorony mellett. A hídon elég sokan voltak, hisz épp az évfordulókor jártunk erre, nem is gondoltam volna, hogy itt rendezvénybe futunk. A hídon lufik, mindenféle osztrák szöveges feliratokkal ellátott papírcetlik voltak. A híd Osztrák oldalán korhű Osztrák határőr egyenruhás ember sétált. Úgy tűnik itt az Osztrákok komolyan vették a megemlékezést. Mivel megérkezésünkkor sok osztrák böngészte a táblát, így átsétáltunk a hídon, majd a közelben lévő 2 com-os rejtést begyűjtöttük, meg persze megnéztük az ottani emlékműveket, majd visszasétálva begyűjtöttük eme virtuálist is.
Megvan! :) Köszi a rejtést! Azt sajnáltam egyedül, hogy a mafi toronyba nem lehet felmenni, pedig érdekelt volna. [g:hu 1.5.2x] [wapon beküldött szöveg]
Nagyon szép hely. Korábban már jártam itt, de akkor még nem geoládáztam, ezért visszajöttem! Én mindkét alkalommal munkával összekötve Andau felől közelítettem meg! Érdekes és szép út, mellette végig érdekes műalkotásokkal!
Igen szép és különleges helyre kalauzol el ez a láda, fel is vettem az emlékezetes helyek listámra. Tetszett a környezet és a híd is. A hely története pedig igen tanulságos és érdemes rá emlékezni!
Sajnos virtuálissá degradálódott a rejtés.
A híd alatt egy fotós óriási telével várakozott, nem volt túl boldog a nagy forgalomtól. Az osztrák oldalon 4-5 autó parkolt.
Légy kedves, és alakítsd vissza hagyományos ládává, megérdemli a hely!
Sajnos nem találtuk meg a ládát és a pótjelszót sem. Biciklivel mentünk Sopronnémeti - Kapuvár - Andaui-híd - Földsziget - Sopronnémeti 82 km tettünk meg, nagyon szép kirándulás volt, és meseszép környékre hívott a láda.... Köszönjük a rejtést. Kérjük a képek alapján a találat elfogadását. ZASKL
Ausztria felől jöttünk kocsival. Először megnéztük a hidat mert volt ott egy pár ember, a ládát csak utána kerestük. Amit találtunk abban nem volt jelszó, csak két com-os papírcsík teleírva. A gyerekek bemenekültek a kocsiba én meg a szúnyogokkal harcolva azért az egyik papír végére beírtam magam és betettem 2 TB-t, majd én is bemenekültem a kocsiba. A leírást a gps-en nem tapicskoltam le a végére, így nem tudtam, hogy lett volna pótjelszó. Most, hogy itthon belogoltam a com-os ládát és megnéztem a képeket, meg ellenőriztem, hogy ugyanaz a két koordináta, így úgy gondolom, hogy ezt a ládát találtuk meg, csak a jelszó le van kopva. Mondjuk az is lehet, hogy valamelyik csíkon is rajta volt, de a teleírt gyűrött csíkokat a szúnyogharc közben nem bírtam sokáig nézegetni. Ha már a ládában egyértelműen nincs rendes jelszó, akkor érdemes lenne a pótjelszó tényét a leírás elejére rakni!
Kérném, hogy add meg a meg a megtalálást nekem is és a kislányomnak Lili02-nek is, köszönöm!
Nagyon klassz hely! Nem is gondoltam volna, hogy kocsival ilyen remek utakon ilyen közel tudunk kerülni a ládához. Ide még biztos vissza fogok jönni biciklivel, mert ez egy kerékpáros paradicsom!
A híd is nagyon tetszett. Amíg keresgéltem, az Osztrák oldalról többen is érkeztek autóval körülnézni. Én is csak a com-os dobozkát találtam a fánál.
3/2 ...vééégre megint egy kis keresgélés :) tekerés a szélben, visszafelé sajna szembe széllel :) sajnos csak a kicsi com-os láda lett meg, amúgy pedig a pótjelszó a helyén :) köszönjük
Persze nem olvastuk el a logokat, így a ládát sajnos mi sem találtuk, a pótjelszót meg nem is kerestük, mert csak itthon vettük észre hogy van.
A kép alapján kérem a találat elfogadását.
Köszi.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Hansági bicajtúra újabb állomása. A salakos bicikliút kissé laza felszínén egyre jobban szaporáztam a csepegő eső miatt, végül éppen jókor értem a szépen kialakított pihenőhöz. 10 perc alatt elállt a minizápor, és nyugodtan körülnézhettem, begyűjthettem a fémlapocska feliratát. Túloldali érdekesség, hogy a rövid drótkerítést filmforgatás céljából építették újra, és ottmaradt.
Jánossomorja felöl közelítettük meg, egy ideig a bicikjli úton haladva az autóval majd a hídtól kb. 3 km-re parkoltunk. Innen gyalog mentünk tovább a hídig. A .com dobozt talaltuk meg elöször.
A .hu-s doboz a leírt fánál nem lett meg, ezért a pótjelszóval regisztráltunk.
Azonban fa nagyon sok magasabban lévö helyet nyújtana a doboznak, ahol talán a vizállás nem zavarná....bár lehet nem a víz miatt nem talaltuk.
Mindenesetre köszönjük a rejtést, kellemes kirándulás volt.
A parkolás2 ponttól még haladtunk valamennyit a töltés irányába, ám ott egy fura sorompó állta el az utunkat: középen át lehet haladni rajta kerékpárral, de az autóknak nem. Itt félreálltunk, és gyalogosan folytattuk utunkat a töltésen a hídig. Előtte még kacérkodtunk a rozsdás "kilátó" megmászásával, de aztán hagytuk inkább.
A sógorok nagy számban érkeztek a túloldali parkolóba és onnan a szélrózsa minden irányába. Nem tudom, mi lehetett az apropója ennek a nagy forgalomnak..? A ládát nem találtuk meg a helyén, ahogy már előttünk sokan, így az alternatívot kerestük jobb híján. Ez sem volt olyan egyszerű, kutattunk utána egy darabig a híd alatt.
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg]
Utólag hozzátenném, sajnos a láda nem lett meg, hiába kerestem a fa körül mindenhol. Alternatív jelszó meglett.
A ládát a helyén megtaláltam,de a jelszót nem tudtam kiolvasni.Az alternativ tábla a jelzett helyen nem volt megtalálható.A leírtak és a képek alapján kérem a megtalálást elfogadni.Köszönöm.
A ládát nem találtam meg, de az alternatív jelszó megvan :).
Érdemes volt felkeresni ezt történelmi emlékhelyet. Andau felől közelítettük meg helyszínt a menekülők útján, az ott elhelyezett szobrokat is érdemes megnézni.
Fogtam!
A "ládafészek" megvolt, a doboz nem:( Kérem szépen a képek alapján a találat elfogadását!
[Jóváhagyta: Photographer, 2013.06.24 06:29]
Köszönöm!
Mély benyomást tett rám ez a történelmi emlékhely! Örülök, hogy a geocaching miatt ide jöhettem és annak is, hogy ilyen szépen kiépült, kerékpározásra alkalmas a környék!
Amint kiszálltunk az autóból hatalmas szúnyog áradattal kellett szembenéznünk.Tetszett a hely.Sajnálom,hogy nem olyankor voltam mikor még alig van szunyog. Legjobban visszafelé a magasfigyelő tettszett,amit meg is másztam.Pedig hiányzott pár létrafok alul.
A gps Andau után a határ magyar oldalán mutatta a helyes utat. Öt km után visszafordultunk, mert autó utoljára akkor járt erre amikor a szögesdrótót bontották. Andauban aztán ráleltünk a barnával kitáblázott helyes beton útra ami egészen a hidig vitt. Családi emlékekből is tudom, hogy nem volt azért egyszerű elhagyni az országot.
HEURÉKA! Megtaláltuk, köszönjük! [wapon beküldött szöveg]
Egy ködös napon, de így is tetszett.
A logbok pótlásra, cserére szorul, sajnos erre nem készültünk.
Az autóval történő megközelítés kicsit kalandosra sikerült. Sok őzet és állatot láttunk útközben. Fantasztukus az egész környék, biztos, hogy visszajövünk még ide máskor is.
Fertődi nyaralás első napján Hajnival.Budapestről Geomobil 1-vel.A tetején a két bringa és végig ládásztuk az M1-autópályát.A nap végére 29 láda került a pocakba.
Szeptember elején biciklivel jártuk végig az ausztriai B22-es kerékpárutat.
Begyűjtöttünk sok .com-os ládát, és ez is útba esett. A láda simán meglett de sajnos a papír amire a jelszót felírtuk elveszett. Sokáig keresgéltem de sajnos sehol sem találom. Kérném a képek alapján a találat elfogadását.
Köszönjük.
RIPTOR és Gabi
Az osztrák oldalról, Mosontétény (Tadten) felől, autóval érkeztünk a hídhoz.
Hihetetlen, hogy '56-ban annyi ember lépte itt át a határt.
Köszönet a rejtőnek, hogy megmutatt.
Kiadós esőzés után helyenként necces útviszonyok közt elautóztunk a 2. parkolóig. Innen rövid séta az immáron javuló trendet mutató időben. A híd és környéke szépen kiépített és elgondolkodtató emlékhely, a sógorék mindebben oroszlánrészt vállaltak. Irigykedve néztük az osztrák oldal aszfaltútját, és bár a kilátóból sem látni sokkal többet, azért felballagtunk. Valamilyen bringás rendezvény célpontja lehetett a túloldal, sok gyerek bringával, frissítőpult.
A láda itt rendben volt, de a füzet lapokra esett szét. Eltartott egy darabig, mire a salátában a jelszóra ráleltem. A pótjelszót itt sem láttam a jelzett helyen.
A tegnapi túrám legszebb része volt.Nagyon szép hely (és egyben szomorú is).Köszönöm a rejtést.ezt tényleg érdemes megnézni.
Ja,és a láda is nagyon mutatos darab:)
A láda által bemutatott történelmet szerintem tökéletesen csak biciklivel lehet "átélni". Impozáns a híd meg a torony, de érdemes továbbhaladni Andau irányába. Az út mentén hosszú kilométereken át műalkotások - szinte keresztútszerűen - idézik fel az 56-os menekülőket, döbbenetes látvány. Érdemes lenne ezt a weblapon is említeni.
A GCTOUR 2. túraja alkalmával a Fertő-tó körbekerekezése volt a cél. Nem maradhattam ki ebből a buliból sem! A szervezést köszönöm Attibatinak, a szállítmányozást pedig magpetnek!
A bújtató csatorna (GCREBU) után még egy kitérő geoláda kínálkozott, melynek pontvadász fajtánk nehezen tud ellenállni: a GCLOTK. Egyedül Péter60 vállalkozott, hogy csatlakozik. Elmondása szerint nem is bánta meg, no persze én sem, mert nagyon kellemes társaságban tekerhettem! Egy újabb kedves ismerőst szereztem a gc-nek köszönhetően. Nyomtuk, ahogy tudtuk, de a magyar oldalon a sóderes út többször is leszállásra késztetett. Próbáltuk a füves részen tartani a bringa kerekeit, mert még ott volt a kevésbé küzdelmes. A híd csodaszép és bevallom, nem ismertem a történetét, csak a helyszínen található osztrák ismertető táblákról. Bezzeg az osztrák oldalon van minden: kilátó, aszfaltos út, szobrok, műtárgyak. Örülök neki, hogy abba az irányba folytattuk a kört, mert egy újabb élménnyel lettünk volna szegényebbek. Az Andau, Mönchhof, Gols, Neusiedl am See útvonalon csatlakoztunk ismét a tókerülő társasághoz. Neusiedl-ben a tóparton magunkhoz vettünk némi radlert no meg egy kis salátát és meg is volt a mai második (és utolsó) defektjavításom!
Tikkasztó hőségben sikerült megtalálnunk, igaz csak az alternatív jelszót, mert nem volt már erőnk a ládát felkutatni.
Az út a hídig meglehetősen poros száraz időben, az autónkról egy kisebb homokozóra való port mostam le a kirándulásunk után. :)
A táj ritka szépségű, nyári melegben ajánlott kalap viselése napszúrás ellen!
Sokszor jártam már a környéken, egyszer már a hídhoz is kirándultam, de az még pont nem sokkal a láda kihelyezése előtt volt, úgyhogy eddig nem volt meg a találat. Nagyon szeretem a Hanságot, nem véletlen, hogy az ehhez legközelebbi láda egyébként pont a sajátom (GCFSZG). :) Azt azért sajnálom, hogy a tiltás ellenére többen behajtottak autóval, le****va a nemzeti parkot. Én alapvetően elég "autóhoz ragadt" vagyok, de még én is képes voltam letenni a parkolásra kijelölt helyen az enyémet...
Húsvéti bolyongás egyik állomásaként kerestük fel a hídat. Nagyon érdekes hely, elképzelni is nehéz, milyen lehetett itt akár csak 25 évvel ezelőtt is.
piknikezők, öreg néni biciklivel, osztrák oldal felől autósok... sajnos a ládát nem találtuk, s mivel csak koordinátánk és egy soros leírásunk volt, az alternatív jelszóról is csak itthon olvastunk...
Megtaláltam, a táj nagyon szép, a földutak jó minőségét külön kiemelném. A rettentő hideg ellenére tele volt Osztrák turistával a hely, ezért óvatosan keresgéltünk. A MAFI-ra felmásztunk, a kilátás gyönyörű, esetleg a leírásban pár sort az is érdemelne, szorosan kapcsolódik a múlthoz és a hídhoz. Külön + a láda minőségéért.
Jó kis hely, hamarosan feltehetőleg a vasfüggöny túra is elér majd idáig.
Sajnos még annak a nyomát sem találtuk még a környéken.
Viszont a műszaki zár szépen meg van csinálva, és a pihenő is karbantartott.
Mi a Magyar nyolcas túránk keretében érintettük a helyet.
Osliból gyalogoltunk idáig.
Idő híján - szégyen ide, szégyen oda - körbeautóztunk. Így más a fíling, de azér megérte. Érdekes a sok alkotás az útmentén és persze a rend, amit Ausztriában járva mindig megcsodálunk, megirigylünk. (És mondogatjuk, hogy nem minden pénz kérdése, mifelénk is lehetne sokat javítani puszta szorgalommal, környezeti igényességgel.) De a láda lényege nem ez, hanem az emlékezés. Próbáltuk átérezni a menekülők viszontagságos útjának izgalmait, az euforikus örömet a megmeneküléskor. És persze nem csak 56. Hanem nyilván folyamatosan voltak próbálkozások hol sikerrel, hol kudarccal. Köszönjük, hogy elkalauzoltál e helyre.
Napközben körbebicikliztük a Fertő-tavat, így itt már inkább az autó+gyaloglás megközelítést választottam. Látványos építmény, szép környék. Tetszett.
A ládaoldal képein még látható emlékoszlop meg jól összedőlt. :(
GCREBU-nál úgy döntöttünk, hogy megpróbáljuk kocsival minél inkább megközelíteni a helyet. Ahol láttunk, hogy tilos, ott egy másik utat választottunk. Így, betartva a szabályokat nagyon jó minőségű utakon ~450 m-ig be tudtunk autózni. A magas megfigyelő torony tövében álltunk meg. Innen meg nem volt nagy dolog elsétálni a hídig. Viszont jelentős időt sikerült megtakarítanunk. Erről a helyről eddig nem volt tudomásom. Viszont úgy érzem, hogy egy igazi élménnyel lennék szegényebb, ha kihagytuk volna. Bár a toronyban lévő őrbódénak csak a fémváza van meg, azért felmásztunk rá. Célját biztosan betöltötte, mert messzire el lehet látni. A köd azért jelentősen akadályozza a megfigyelést, de - gondolom - ilyenkor sűrűbbek voltak a járőrök. Fura egy helyzet: a határvonal úgy húzódik, hogy a híd túlsó oldala is még Magyarország. Megnéztük az emlékoszlopot, valamint a tényleges osztrák területen lévő emlékműveket, kilátót is. Ha meg már ide jöttünk, akkor a tisztán .com-os ládát is megkerestük. Annak a rejtése jobb, mert alkalmazkodik a rejtéshez a láda mérete. Brumi volt velem.
Verseny után hazafelé ládázás a Hanságban és a Szigetközben. Borongós őszi idő, az éjszakai kis esőtől (vagy ködkicsapódástól) minden vizes.
Jó nagy víz! És milyenmagasan folyik.
Bringával terveztem a megközelítést, fenn is volt a tetőcsomagtartón, de már az előző ládánál, Albertkázméron eleredt az eső, és mire ideértem, már zuhogott, így elég sokat kellett ülni a kocsiban, amíg legalább alábbhagyott.
Mikor aztán már legalább esernyő alatt ki tudtam menni a hídra és fényépeztem, megjelent három géppisztollyal felszerelt, karszalagos egyenruhás osztrák katona, elég félelmetes látvány volt egészen addig, amíg egyikük barátságosan rám nem köszönt. Hiába, a régi beidegződésektől nehéz megszabadulni...
A ládában a napló kötése szétesett, lapokból áll a fedele és az eleje, a végében még van hely a logolásra - feltéve, hogy van tollad, merthogy az nincs a ládában (pedig férne bele). A rejtés helye -a helyszínt tekintve- végül is nem rossz, de pl. a budai hegyekben az ilyen rejtés egy héten belül eltűnne.
Mi is Ausztria felől próbáltuk. Sajnos még mindig ég éd föld a különbség a között, hogy akét ország mennyit akar és tud költeni az ilyen emlékekre.
Geri megetette a halakat, holnapig nem kell többet adni nekik...
Köszönjük a rejtést!
(Viki), Geri, Krisz', TZ
Könnyed, magányos, Fartő-tóval kiegészített szigetközi ámokfutásom eredménye :o)
Mai utolsó ládikóm volt.
Amíg tudtam beautóztam, majd előkaptam a csomagtartóban figyelő bicót.
A Királytói erdészháztól tekertem be a hídig. Ha jól láttam, a túloldalról akár drive-in is lehetett volna :o)
Persze ez nem gond, nekem éppen így volt jó.
Iszonyat mód elemükben voltak a szúnyogok, kiegészítve a vérszívó bagócsok vérmes hadával. Nagyon őrizték a ládát, de ma én voltam az ügyesebb!
Innen visszanavigáltam magam az erdészházhoz, ahol is tábort vertem, és jól megaludtam...
Erre éppen ideális volt a szépen kiépített pihenő.
A tiltó táblát a rossz szememmel sajnos nem tudtam elolvasni, ezért megfürödtem a zsilipnél (ez különösképp jólesett)
Ajándékot itt most nem cseréltem.
Köszi a kalandot, tetszett!
Andau felől megközelítve. (A rendőrök tanácsolták Jánossomorján) Az osztrák oldalon végig betonút vezet az emlékműig. Néhány osztrák és német autóssal találkoztam. Az út menti szobrok érdekesek és hátborzongatóak.
Az első ládám volt ez. Az utat Ausztria felől, kerékpárral tettem meg, az út végig beton, az út mentén pedig végig szobrok állnak, emléket állítva az 1956-os menekülteknek. Kár hogy rengeteg volt a szúnyog, szívesen elidőztem volna még egy kicsit ott.
Írószer hiányában log bejegyzést nem tettem, a láda szépen fel van töltve, a rejtés egyértelmű, akár GPS nélkül is javaslom a felkeresést. A sok kiránduló miatt körültekintő logolás javasolt. Aki teheti, az osztrák oldal felé is tegyen kitérőt Mosontarcsára (Andau) (különösen a kerékpárosoknak javasolt a távolság miatt), az utat szegélyező alkotások miatt.
Majdnem bennragadtunk az autóval a parkolásra kiszemelt, út széli, meredek csalánosban, de aztán jöttek osztrák madárlesők, és kitoltak bennünket. De minden jó, ha a vége jó. A végén pedig megtaláltuk a hidat, és a ládát.
Aranyosak a hídon fészkelő fecskemadarak.
Gyorsan megtaláltam. Mivel a csak .com-os ládát már régebben begyűjtöttem, a hely ismerős, de mindig láthatók itt új érdekességek.
Ausztria felől érkeztem, sok német turista tartózkodott ezen a tragikus emlékezetű helyen.
Köszi a rejtést!
karcsi9641
Nem tudom mikor járt a rejtő legutóbb erre, de erdőirtás van és éppen csak az a 2-3 méter sáv van meghagyva, ahol a láda is van. Ha még fél métert előrébb jönnek, akkor lőttek a ládának!
Az ünnep okán választottuk ezt a helyet. Mivel '56-ban jelentős események színhelye volt, gondoltuk rendeznek itt valamiféle megemlékezést. Hát nem volt itt semmi! Pár ausztriai emberen kívül nem volt itt senki. Az egyikük - a korából ítélve - részese lehetett az itt történteknek, mert részletesen beszámolt a korabeli eseményekről. Szomorú, ez az érdektelenség, de hát az EU-ban ezt így kell.
Valamikor mi is terveztünk ide ládát, de közben lett egy .com-os és akkor leálltunk. Ennek ellenére sokszor eljövünk erre is. A Hanság nagyon szép minden évszakban. Köszönjük!
Rengeteg madarat,özet láttunk,mert a környéken aludtunk és korán mentünk.A láda körül éppen írtják az erdöt (már ilyen korán reggel) és felzavarják a láp lakóit.
Kellemes séta a naplementében. A kocsihoz sötétben értünk vissza, amit egy nagy kóbor kutya őrzött bőszen ugatva. Szerencsére nem voltunk éhesek, mégis elfogyott a kaja amit vittünk. :)
Ausztria felől érkeztünk, érdekes szobrok által szegélyezett aszfaltúton. Kicsit nagy volt a forgalom a ládánál, utánunk egy magyar csapat érkezett, a parkolóban pedig egy osztrák családdal találkoztunk, akik szintén kinyomtatott geocaching.com-os papírokkal álltak be a sorba. :)
Köszönjük!
Now i was here ...
Very good hidden place on the hungarian side and a big cachebox.
TFTC/NT
Geo-Johnny (The Owner of "Die Brücke von Andau" - Austria Cachebox) & Smilja
Mai harmadik láda. Nos az ajánlott parkolótól a híd (no meg a láda) nem 3500 m-re van, ahogy a leírás tájékoztat, hanem 4000+. Ez több mint 8 km-es sétát jelent ha valaki autóval érkezik, és a megjelölt helyen hagyja azt.
Bevallom, én nem vállaltam a tűző napon ezt a sétát, a tiltó tábla ellenére végigmentem autóval. Én megúsztam, de ezt mindenki csak saját felelősségére tegye utánam!!! Ha másért nem, akkor azért, mert vannak nagyon laza talajú szakaszok is a célegyenesben! Ilyen helyeken megállni nem szabad, mert az elindulás nem garantált (normál szgk.-val)!
Mindenképpen azt ajánlom, hogy aki teheti, és ennyit nem akar (vagy nincs ideje) sétálni, az mindenképpen Ausztria felől közelítse meg a hidat!
Átsétáltam az osztrák oldalra, néhány fotót készítettem is, és egy kicsit olyan érzésem volt, hogy az osztrákok nagyobb figyelmet fordítottak a megközelítésre. Aszfaltozott út egészen a "hídfő"-ig. No meg van ott egy szép kilátó is...
Dícséretes, hogy nálunk is kerékpárút vezet végig, bár az utolsó szakaszon szerintem van olyan hely, ahol csak max. tolni lehet a bicajt. Ez a történelmi eseményekre emlékeztető újjáépített hidacska szerintem megérdemelne komolyabb infrastruktúrát. Sebaj, talán majd egyszer...
A láda megtalálása "fájdalmas" volt a csalánok és a szúnyogok miatt. De örülök, hogy eljutottam ide is, köszönhetően a GC.-nek és persze Meli & Gábor-nak!
Hátulról vettük be a hidat, kihasználva, hogy a határon most már bármikor és szinte bárhol átkellhetünk (és mindez a Páneurópai Piknik 20 éves évfodulóján.
Szintén Andau felől, a szobrokkal határolt úton. Nagyon jó ötlet, hogy az egyhangú egyenes utat egy kicsit érdekessé tették az arra járóknak.
Köszönjük a rejtést!
Mindig csodálkozom amikor a határhoz érek, hogy minek is kellett ide egyáltalán határ valamikor? Csúnya világ volt annak idején. Köszi a rejtést. Átsétáltam a hídon, és összeszedtem a comos ládikót is az osztrák oldalon.
155 km kerékpár edzés 600 m emelkedéssel a Csorna - Jánossomorja - Andau - Tadten - Pamhagen - Fertőd - Fertőszéplak - Hegykő - Balf - Fertőrákos - Balf - Fertőboz - Nagycenk - Pereszteg - Fertőszentmiklós útvonalon 3 új ládával. Voltak húzódások, mindenféle irányú szél és persze hőség.
A láda honlapja alapján magyar oldalon katasztrofális útminőségre számítottam, ezért gondolkodás nélkül választottam a jóval hosszabb osztrák oldalt. Hogy ne legyen egyhangú, különböző irányból jöttem és mentem.
A Jánossomorja - Andau felőli megközelítés igazi országúti menet volt: forgalommentes, kiváló minőségű és tiszta utakon, rendezett falvakon át érkeztem. Ráadásul Andau és a híd között különös, fából, kőből, üvegből és egyéb anyagokból készített "alkatás"-ok díszítették az út mentét.
A hídhoz érve és a puha, sáros, mély sóderos keréknyomba süllyedve győződtem meg végleg döntésem helyességéről. Logoltam, nem volt vészes se a csalán, se a szúnyogok, megnéztem az 1956-os emlékművet, felmásztam a toronyba. Közben azon gondolkodtam, hogy tulajdonképpen ez az egész az osztrákoknak fontosabb, mint nekünk. Visszafelé felmentem Hanság Nemzeti Park kilátójába is.
A területet elhagyva bármelyik úton nyogodtan lehetett haladni: nem fog elfogyni a B-22 út, nem lesznek benne kátyúk, nem fog rázni, nem fognak keresztezni félbolond telefonáló autósok. Nyomtam tehát 52/15 - 52/17 között átlagos 84 rpm ped. és 137 bmp pulz. mellett - sajnos csak a határig. Ez az álom is véget ért, következett GCMITS már sokkal reálisabb magyar viszonyok között.
Ausztria irányából autóztunk, amit nem bántunk meg.
Roppant meglepő az osztrák mezőgazdasági utak minősége, és itt külön érdekesség az út szélét díszítő művészi alkotások. Az emlékhely sűrűn látogatott, a láda környékén pedig elképesztő mennyiségű szúnyog van.
Köszönjük a rejtést, érdemes volt ide ellátogatnunk.
Több mint egy éve ismerjük a helyet. Ide is szívesen jöttünk vissza, most éppen barátainkkal, Évával éa Kálmánnal. Köszönjük a rejtést. Marika és Imre.
Terveztem, de napokig kétséges volt, belefér-e ez a ládakeresés, mikor egyszer csak - számomra még mindig kissé szokatlan módon - a Hegykőről Mosonmagyaróvárra vezető utat az elektronika Ausztián át tervezte. A helységnévnél beugrott a láda és így észak felől mentünk le. Az utazás és a hely misztikumát fokozta az elképesztő esőzés, mely épp alábbhagyni látszott (ezért is tértünk le keresni), de a megtalálás percében újra magára talált és a rejtektől a kilátónál hagyott kocsiig vezető métereken bőrig áztunk. Szúnyog legalább így nem volt (sok). Az időjárási körülmények és az adott növényzet mellett ránézésre reménytelennek tűnő keresés meglepően sima ügy volt, a kesserösvény működik.
[wapon beküldött szöveg]
Ausztria felől támadtunk, egyébként csak azért, mert elbénáztuk a letérőt, meg sokkal meggyőzőbbek voltak azok a logok, akik onnan érkeztek. Nem bántuk meg. Murus és Cica
Többször is jártunk már a környéken, de ilyen cudar szúnyog invázióban még nem. Igy a sétát gyorsra és rövidre kellett fogni, még nyugodtan fényképezni sem lehetett.
Örömmel láttuk ennek a ládának a megszületését, mert egy saját, régebbi ötletünk valósult meg a Rejtők által.
A láda ötlete először 2006-ban, a forradalom 50. évfordulóján fogalmazódott meg bennünk, de akkor nem volt alkalmunk ládát rejteni. Egy év múlva, 2007. oktőber 23-án elmentünk a hídhoz, rejtési szándékkal, azonban ott, akkor kisebbfajta ítéletidő tombolt, így lemondtunk a ládatelepítésről. Később, itthon végleg elvetettük a rejtés gondolatát, de valahogy egészen a láda mostani megjelenéséig végigkísért bennünket az az érzés, hogy a hely méltó lenne arra, hogy egy geoládával bemutassuk a Andaui-híd történetét, magát a helyszínt és ezáltal megemlékezzünk az '56-ban a hídnál zajlott eseményről.
A Rejtők által a gondolat mégiscsak megvalósult.
A híd egyébként Andau (Mosontarcsa) felől - az osztrák oldalról - autóval is megközelíthető. Jánossomorján át közúton eljuthatunk a határig, majd Andauig, és onnan jó minőségű, mezőgazdasági aszfaltúton a hídig. Az osztrák oldalon útközben rengeteg fácánnal lehet találkozni :)
Második 2. találatom! A közeli őrtoronyból jó a kilátás, de a ládánál rettentő sok szúnyog van. A ládát kikapva a rejtekéből fejvesztve menekültünk ki az erdőből, logolni :)
Még decemberben leveleztem a .com-os láda tulajával hoyg mit szólna ha egy magyar ládát is tennék a hídhoz, de a tél miatt nem sok kedvem volt foglalkozni vele. Úgy néz ki a halogatásom eredménye az lett, hoyg ViharVadász megelőzött
Az első 1. helyünk reggeli rohanással meglett .
Mivel az autót a Miklósmajori elágazásnál letettem kb. 7 km-es bicajozás várt rám a hídig. A környezet gyönyörű, bár már sokszor jártam itt. Ugyan én rövidnadrág, szandálban vágtam neki, de mindenkinek ajánlom a zárt ruhát a rengeteg szúnyog és csalán miatt.
Köszönjük a rejtést.