Elhelyezés időpontja: 2009.01.27 11:35
Megjelenés időpontja: 2009.07.04 11:40
Utolsó lényeges változás: 2015.01.27 08:50
Rejtés típusa: Hagyományos geoláda
Elrejtők: Zergi
Ládagazda: Zergi Nehézség / Terep: 1.0 / 2.0
Úthossz a kiindulóponttól: 150 m
Megtalálások száma: 938 + 1 sikertelen + 14 egyéb, grafikon
Megtalálások gyakorisága: 1.2 megtalálás hetente
WAP: a 18*18*6 cm-es konyhai doboz a Vérmező és a Várfok utcák találkozása deltájánál levő örökzöld bokor takarásában található.
Megközelítés
A tér átépítésének ideje alatt a legkevesebb zavarást a 2-es metró szenvedi el N 47° 30,411' E 19° 1,486' 125 m [GCUjep+10] metrólejárat - "legyező"! Ezt ajánlom, innen számoltam a megközelítés távolságát:) A villamosok, buszok ideiglenes végállomásokon lesznek. Kocsival aztán végképp nem ajánlatos mostanában erre közlekedni, a környékbeli fizetős parkolásról meg már nem is beszélek!
A rejtő szándéka
Ez a geoláda az új építések, jelentős átalakítások megörökítésének gondolata jegyében fogant. A Megyeri híd, a 4-es metró építése után most a Széll Kálmán tér átépítése bemutatásának szándékával került a jelenlegi helyére. A terep adottságai lehetővé teszik (persze az építkezés során nem mindenkor) az építkezés felülről, mintegy cirkusz nézőteréről történő figyelemmel kísérését a következő helyekről: N 47° 30,378' E 19° 1,493' 132 m [GCUjep+látványos terület]
Mi lesz itt?
A tér Buda legfontosabb közlekedési csomópontja, a budai körút részeként itt találkoznak a hegyvidéki vonalak az Észak- és Dél-Buda irányából jövő közösségi viszonylatokkal. Nem beszélve a domborzatból adódó egyéni közlekedési utak találkozásáról. A tér felújítása már régóta esedékes volt, azonban csak most sikerült az átépítéssel kapcsolatos igényeket oly módon csökkenteni, hogy össze lehessen egyeztetni az anyagi lehetőségekkel. Tehát a tér már jócskán lepusztult, mivel a városvezetés a nagyarányú építésre várt évtizedek óta.
A Budapesti Közlekedési Központ által kiírt pályázat célja "a Széll Kálmán tér mértéktartó, de funkcionális és városképi szempontból teljes értékű megújítása" volt.
Milyen lesz?
"A munkálatok eredményeként új arculatú, magas szolgáltatási színvonalú, a mainál sokkal jobban használható tér jön létre, mely erősíti a közösségi, a gyalogos- és a kerékpáros közlekedés szerepét a térségben. A projekt részeként
Akadálymentes kapcsolatokat hozunk létre valamennyi irányban, ehhez kapcsolódva mozgólépcsőt és liftet építünk a Várfok utcai autóbusz-megállók felé.
Az utasok szempontjait előtérbe állítva alakítjuk ki az autóbusz-végállomásokat és a villamosmegállókat.
Csökkentjük az autóbusz-parkolók területének nagyságát. Átépítjük a tér északnyugati (Szilágyi Erzsébet fasori) sarkában található közúti csomópontot.
A kerékpárosok számára minden irányban kényelmesen és biztonságosan átjárhatóvá tesszük a teret.
Megszüntetjük a rendezetlen bódékat, egységesítjük a tér építészeti arculatát, és növeljük a zöldfelületek arányát.
Megteremtjük a lehetőséget a fogaskerekű új, Széll Kálmán téri végállomásának kialakításához."
"A teret a pályázaton kiválasztott új építészeti-arculati koncepció modern eleganciával, igen egyszerű építészeti eszközökkel teszi emberközelibbé és jobban használhatóvá. A metrólejárat jelenlegi épülete átalakul, megszűnnek az oldalsó épületszárnyak. A jelenleg szétszórtan elhelyezkedő funkciókat egy új, a tér északnyugati sarkán felépítendő szolgáltatóépületben helyezzük el. A peronok részben fedettek lesznek. A téren áthaladó gyalogosokat a burkolatba rejtett LED-világítású sávok vezetik majd. Törekszünk a tér eredeti funkciójának megtartása mellett a lehető legtöbb zöldfelület kialakítására.
A teret határoló utakat és a villamosvágányok nyomvonalát a maihoz hasonló módon, de részleteiben jobban átgondolva alakítjuk ki. A téren belül a Vérmező utcai rézsű tövében kerékpárutat jelölünk ki, mellette MOL Bubi állomást telepítünk.
A tér bontási munkálatai 2015 elején kezdődtek meg. Buda legforgalmasabb tere várhatóan 2016 tavaszára újul meg."
***************************************************** A láda a korábbi helyén, a 4-es metrónál
A láda ideiglenesen megszűnik (a helyét a metró építésével kapcsolatban eldózerolták), hogy egy új építés helyszínén aztán megint feltámadhasson!14.03.08.
WAP: a 18*12*6 cm-es konyhai doboz a Metró4 Infócenter bejáratánál levő tűzcsap szerelvény szekrény tetején van.
Az Infócenter nyitva tartása: hétfő, szerda, péntek 14-18 óra, kedd, csütörtök 09-13 óra. Telefon: 06/1/577-78-00.
Alternatív jelszó: a bejárattól jobbra elhelyezett tábla 2. sorában levő összetett szó 3., 8., és 5. betűje WAP vége
Ez a cache az Új Építés geoláda folytatásaként került telepítésre a 4-es metró építése bemutatásának szándékával. Így kívülről nézve sajnos nem olyan látványos, mint egy hídépítés. A következő láncszem talán az Aquincumi-híd lesz? Vagy ha előbb kezdődne el, akkor az M0-ás déli hídja?
A ládába Travel Bug nem helyezhető el!
Milyen lesz a 4-es (Dél Buda - Rákospalota) metró?
A 4-es metró - hasonlóan a Megyeri hídhoz - egy beteljesülő régi álma Budapestnek. Egy olyan hely, ahol komfortosan közlekedhetünk, egy hely, ahol jól érezhetjük magunkat utazás közben. Modern, automatizált, légkondicionált szerelvények, melyek akár másfél percenként közlekednek. Korszerű, levegős és kevésbé huzatos állomások épülnek, ahol egyedi építésű peronokon várhatjuk majd az új metró kocsikat.
A beruházás nyomán minden állomás környezete megújul, az új metróvonal átalakítja Budapest életét. A 4-es metró tisztább levegőt, csökkenő forgalmat hoz a felszínen és gyorsabb, csendesebb, biztonságosabb közlekedést a felszín alatt. Gyorsabb, tisztább, emberközpontú közlekedés mindenki számára!
A 4-es metró nyomvonala
A budapesti 4-es metróvonal korszerű, az utazóközönség számára vonzó, biztonságos közlekedési eszköz lesz. Létesítményeinek kialakítása, berendezései által nyújtott szolgáltatásai révén alkalmas a számára kijelölt közlekedési feladatok ellátására.
• Megfelel az utasszállítási igényeknek.
• Minőségi szolgáltatást nyújt. Csökkenti az utazások időtartamát, kényelmes, biztonságos, megbízható üzemű.
• Korszerű berendezései révén biztosítja a gazdaságos üzemeltetés lehetőségét.
A Kelenföldi és a Keleti pályaudvart összekötő 7,3 km hosszú első szakasz végig mélyvezetésben épül. A vonalalagutak egymás mellett, többnyire párhuzamosan haladnak, egymástól függetlenek, kör keresztmetszetűek. A 4-es metró első szakaszán 10 állomás épül, többségükben réselt építési technológiával, dobozszerű kialakítással.
Az első szakasz állomásai
Kelenföldi pályaudvar - Tétényi út (itt a legnagyobb a két állomás közötti távolság, 1470 méter) Bocskai út - Móricz Zsigmond körtér - Szent Gellért tér (ez a legrövidebb állomástávolság a vonalon, mindössze 378 méter) - Fővám tér - Kálvin tér - Rákóczi tér - Népszínház utca - Keleti pályaudvar. Itt lesz a vonal ideiglenes végállomása. A Thököly út alatt fordítóvágányok épülnek, melyek fővágányként működnek majd a vonal Bosnyák tér irányába történő meghosszabbításakor.
A második szakasz állomásai
Dózsa György út, Hungária körút, Róna utca, Bosnyák tér.
A vonal legmélyebb pontja a Szent Gellért térnél, legmagasabb pontja a kelenföldi pályaudvarnál található (tengerszint felett 73,75, illetve 96,27 méteren).
A szakasz a későbbiekben három irányban fejleszthető tovább:
• a Kelenföldi pályaudvartól - Gazdagrét érintésével - Budaörs irányába,
• a Bosnyák tértől Rákospalota felé,
• a Bocskai úti állomásból kiágazva - a Fehérvári úton át - Budafok városközpont felé.
Megközelítés
N 47° 27,819' E 19° 1,465' 133m szemben levő (lezárt?) parkoló
N 47° 27,791' E 19° 1,555' 130 m pót parkoló
N 47° 27,809' E 19° 1,436' 133 m kapu
N 47° 27,831' E 19° 1,370' 135 m BKV végállomás, villamosok: 19, 18-56, (49), buszok: 7E, 47-49V, 103, 141, 173E, 907, 941, 972
N 47° 27,826' E 19° 1,359' 135 m Volán pályaudvar
N 47° 27,908' E 19° 1,282' 137 m MÁV Kelenföldi pályaudvar
Köszönöm a közreműködést a metró4, a BAMCO és a BKV-metró munkatársainak! A képek az internetről kerültek letöltésre!
Kellemes ládázást kíván
Zergi
2009.07.07. A láda sokáig kint volt, de ismeretlenek elvitték (az ott dolgozók nem tudják hova tűnt).
Hamarosan pótlom, addig marad az alternatív jelszó!
2009.07.09. A láda pótolva, lehet logolni!
2013.01.06. A doboz összetörött, a pótlásig beteg! De nagyon szeretném már "megszűnt"-re állítani:)
2013.01.28. Bubuka kicserélte a dobozt, köszönöm! Kereshető:)
Állapot: megszűnt
-
történelmi nevezetesség, várrom, épület
-
szép kilátás, érdemes panorámát fényképezni
+
különleges látványosság, helyszín
-
speciális koordináta-érték vagy magasság
-
vízpart, tó/folyó, forrás van a környéken
+
település belterületén van a láda
+
van a közelben (pár száz méteren belül) lakott terület
+
havas, jeges időben, fagypont alatti hőmérsékleten is kereshető a láda
+
nyáron, a legnagyobb kánikulában is ajánlott környék
-
hegyen, csúcson, nagy dombon van a láda (a környékhez képest)
+
megközelíthető járművel néhány száz méteren belül
+
a javasolt kiindulóponttól fél órán belül elérhető
+
mozgáskorlátozottaknak, babakocsival érkezőknek is ajánlott
+
gyerekbarát láda
-
igénybe veszi a cipőt, ruhát a környék (csalános, bogáncsos, sáros)
-
a láda megszerzéséhez sziklát kell mászni (gyerekkel nyakban kizárt)
-
sötétben is érdemes keresni
-
a GPS-t zavaró sűrű erdő, sziklafal, magas épület, stb. van
-
szokatlan méretű/alakú a láda (az ajándékok miatt fontos)
+
el lehet menni kerékpárral a ládáig (vagy látástávolságban hagyható)?
Nettaláltam. Köszönöm a lehetőséget: PLaci [g:hu 1.4.30x] [wapon beküldött szöveg] Korábban 2x jártam itt: 1x nem találtam,másojára már megszűnt. Nem messze laktam 1 évig fiatalkoromban. Sokat változott a környék
A metró infócenter nagyon elbizonytalanított!
A koo-k által mutatott helyen egy P+R parkoló beléptető konténere található. De azután a logokból utána olvasva más is így járt.
Végignéztük ill. végig utaztuk az egész vonalszakaszt. Számomra olyan nagy csodát nem okozott. Gondolom az arrafelé lakók nagy örömmel üdvözölték az átadást!
Feleségemmel végigjártuk az új metrót, a három hónapja letöltött leírás alapján meg is találtuk a parkolót.Se láda, se tábla, de netes furfanggal jelszó van.
Megvan.
Voltunk a helyszínen-végigmetróztuk a vonalat-de ott már nincs infócenter. A korábbi logok és képek alapján beazonosítottuk a helyet, és a koordináta jó volt, de ott már P+R parkoló van. Jelszót azért a neten megtaláltam.
Kedves Rejtő!
Szeretném kérni a megtalálás elfogadását mert kell a pont. :-)
Kis családommal neki indultunk az új Metró felfedezésének. Stílszerűen vonattal érkeztünk Kelenföldre. Zárójelben megjegyezném autóval olcsóbb lett volna mint a Gemenc IC 4 fő részére, de ez a nap a sínekről szólt.
Minden állomást megnéztünk és nem csak lent hanem a felszínen is így eléghosszúra nyúlt a Metrózás.
Metrót értékelni nem igazán tudom mert nyers és nincs belakva, de Bonyhádról nézve nekem így is jó. :)
Elkészült, így hát mi is végig utaztunk rajta. Minden egyes megállónál kiszálltunk, pár helyen a felszínre is kijöttünk. Kicsit olyan érzés volt, mint régebben a többi metróval, amikor még nem ismertem őket: egyik pillanatban még itt, másikban meg már ott.
Pár éve (2010.05.27-én) volt alkalmam végigsétálni a félkész alagutakon Kelenföld és Gellért tér között. Hát elég sokat változott azóta a látvány.
Pénteken tudunk kicsit hamarabb végezni a munkával, s ma el tudtunk ide jönni. A tűzcsap tetején láda helyett egy ernyőt találtunk. Az infocenter ajtaja nehezen nyílik. A bácsi, aki nagyon szereti a szakmáját, érdekes előadást tartott. Lehet még visszajövünk.
Szégyenszemre egyre csak latolgattam e láda megkeresését, annak ellenére, hogy a lakóhelyemhez legközelebb esők közé tartozik. Olvastam a bejegyzésekben, hogy valódi láda már nincs, meg azt is, hogy a rejtés jelenlegi formában talán nem marad fenn sokáig, úgyhogy ma az alternatív jelszó segítségével ez a pont is szépen "kiszürkült a térképen".
Találtunk egy nagyon segítõkész, barátságos bácsit akivel jól elbeszélgettünk. Õ mesélte, hogy amikor lebontották az összes kunyhót akkor tünt el a láda. Így maradt a pótláda.
Sajnos a láda nincs a helyén! Amikor ott bizonytalankodtam a gps-el a kezemben, a biztonsági őr rögtön tudta, hogy mit keresek. Mondta, hogy ott volt a dobozka, de nemrég eltünt. Na meg azt is, hogy ott az az egész hamarosan lebontódik, megszűnik és biztos elvitte a tulaj. Milyen optimista a 4-esmetróval kapcsolatban! :-)
Maradt az alternatív jelszó!
Kár hogy a legtöbben pont nyitvatartási időn kívül tudnak csak ládázni, ez így valóban nagyon kevés volt.... Pedig szépnek tűnik a láda, innen kívülről...
Megtaláltuk, sikerült kiudvarolni a biztonsági őrtől, viszon kérte, hogy tájékoztassam a kessertársakat, a láda csak hétköznap munkaidőben kereshető, hétvégén nem. Az alternatív jelszó természetesen működik.
Pozoli1 és Ancsa
Megtaláltuk! Köszönjük a rejtést. [g:hu 1.4.26z] [wapon beküldött szöveg]
Sajnos, mivel hét végén jártunk ott, nem volt nyitva, pedig érdekelt volna, hogy mi van bent. Na, majd legközelebb!
Az Infocenter nyitva tartása nem túl látogatóbarát és a ládaoldal nem ír semmit arról, hogy ha bejutottam volna, mit láttam volna. Gondolom, azt, amit a ládaoldalon. Érdekes, bár nem valami naprakész összefoglaló. A rejtés nem rejtés. :-(
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. Az alternatív jelszóval logoltam. Bár a ládát már kívülről, messziről lehet látni, de most nem volt kedvem a biztonsági őrrel bájcsevegni és magyarázkodni.
köszönjük a biztonsági őr segítségét, aki vasárnap este negyed 10kor kiadta a ládát:)
Megtaláltam. Köszönöm a lehetőséget. [g:hu 1.4.26z] [wapon beküldött szöveg]
Hirtelen felindulásból elkövetett ládázás a vonat lekésése miatt. Csak koordináta volt, leírás nem és nem is olvastam, mivel nem szerepelt a tervekben:)
Rokoni telefonos segítséggel megpillanthattuk:))számomra bizarrnak tűnt az elhelyezés eme módja. Szerencsére az őrnek gyanúsak voltunk, kijött a melegből és...miután hivatkoztam a közelgő karácsonyra:))kiadta a dobozt a kerítésen:) nem logoltam, esett, hideg és sötét volt. Ezt leszámítva semmi extra:)talán ha elkészül. Köszi a rejtést!
Amikor odaértem, épp átment az udvaron az őr.
Kérdeztem, bemehetek-e, az utcáról már láttam a ládát.
- Ugye a geodobozt keresi? - kérdezte ő.
A látogató központ épp nem volt nyitva.
Így önmagában a hely eléggé sivár. (819.)
Beértem az alternatív jelszóval, valahogy nem csigázott fel a környezet és a lehetőség, hogy beljebb menjek.
Amúgy vicces, hogy a leírásban 4-szer is szerepel a 76-os Waypoint, ami miatt engem, az első ládást nyáron elmeszeltek a modik (köztük Z. is), nekem ezt hibának róva fel ("légypiszok"). Hatalmi pozícióban persze mindent lehet.
Mindenki egyenlő. - ...De vannak, akik egyenlőbbek.
Nem terveztem megkeresni ezt a ládát, nem szeretem az "elkérem a portásbácsitól"-típusú rejtéseket, de nemrég lehetőség nyílt szervezett látogatás keretében megtekinteni a Nagy Művet, így csak bejelentem. :)
A költséghatékonyságról és az egész beruházás értelméről már sokan értekeztek, műszaki szemmel viszont kétségkívül érdekes az építkezés, pláne most, hogy szerkezetileg nagyjából kialakult a dolog. Két állomásnyit sétáltunk lent.
Az állomások dizájnja nagyjából egy üzbég atomerőmű oldalfalára emlékeztet, csupasz beton és némi üveg egyvelege (ez már állítólag a kész állapot!), a Móricz-on meg az általános alsó tagozaton használt színes technika-papírokból összeollózott montázs fogadja a gyanútlan látogatókat. :) Ennek ellenére, ha egyszer valaha elindul a metró, aranyos kis játékszer lesz - kár, hogy picit drága. :)
sajnos az infócenter nem volt nyitva, pedig időben voltam ott :(
de éles szemmel kiszúrtam a dobozt :)
úgy tűnt bármikor kereshető a kess, csak a portással tudatni kell, hogy 'geoláda'-ügyben jöttél...
köszönöm a rejtést,
Talán egyik legközelebb eső láda a munkahelyemhez, így napi feszítettség után levezetésképpen. Ennyire könnyű találathoz nem hiszem, hogy lesz még szerencsém. :-) Leírásban talán még túl sok a segítség, mert bementünk, logoltunk, kijöttünk. Kb. 5 perces művelet. Annyira szem előtt van, hogy éppen ezért nem feltűnő a civil embernek. Ahogy mi neveztük: ki vinné el szegény munkás uzsonnás ládáját? :-P
Megtaláltam, köszönöm a rejtést! Remélem be is fejezik valamikor. Jó lenne lemenni a föld alá valamikor, mert műszaki érdeklődésű ember lévén a gépészeti megoldások is érdekelnének.
Ezt csak egyedül kerestem meg, mert hazafele utaztam és volt egy kis vonatkésés Kelenföldön, gyenge 120 perc és gondoltam nincs messze és megkeresem.Sajnos az idős bácsi pár perccel előttem ment el és már nem tudtam bemenni megnézni a kiállítást.
Mi vasárnap érkeztünk, a kedves őr beengedett, már az utcáról látszott a láda. Az infocentrum nélkül sajnos valóban nem túl érdekes a pont, de köszönjük.
Igaz zárva volt a kapu, de mégis sikerült logolni, körülnézni. :)
Még néhány évtized és utazhatunk is 4-es metrón.
Ez a rész szépen alakul.
Köszönöm a rejtést!
Az Őr bácsi nagyon segítőkész volt, már amikor látta , hogy kint bóklászom, jelezte, hogy merre van a láda. Amúgy 2010 tájékán, ha jól emlékszem, lent dolgoztunk az alagútban, optikát húztunk az internetnek, illetve wifis hálózatot építettünk ki lent, mert a kocsik teszteléséhez az is kell. Érdekes élmény volt az alagútban dolgozni, vannak képek, teszem is fel.
Köszi a rejtést.
Vicces rejtés :) Az infocenter zárva volt, de a kapu nyitva, úgyhogy odamehettünk a ládához gond nélkül. A Borszéki utca felől jól látszik, hogy szép lesz/lett a remíz.
Rendes volt a portás, mert hétvége lévén beengedett minket a ládához, ezúton köszönet is neki! Remélhetőleg hétköznap is eljutunk oda, h meg is tudjuk nézni.
Régebben elég gyakran jártam Kelenföld környékén; érdekes, hogy 2009 eleje óta csak most jutottam el ide először, most is csak e miatt a pont miatt. Éjszaka volt már, így bemenni természetesen nem tudtam.
Végig olvastam a leírást, és ez eléggé marketing ízű:-) Igen komoly fenntartások vannak a négyes metróval kapcsolatban; lehet, hogy azoknak is érdemes lenne teret szentelni a leírásban.
Családommal tárlat megtekintésére menet... Ha nem találjuk meg, akkor még a biztonsági őrök is segítettek volna, mert ránk kérdeztek! Nagyon ismerik a dörgést... Köszönjük a rejtést!
Ha március 01, akkor geokupa. Pesten volt ma dolgom, így beterveztem pár új ládát, és jártam több réginél is. 10-re volt időpontom fogdoktorhoz, de már 09-re felért a vonat, így gondoltam egyet és lepattantam Kelenföldön. Gyorsan megnéztem mi van a környéken, és hát ez elég közel volt. Ez volt az idei első találatom. Köszönöm a lehetőséget.
Ezen a dátumon csak 4 évente lehet kesselni, ezért munkából hazafelé, elnéztünk erre.
A rejtés nem semmi, nehezen akartam elhinni, hogy a kerítésen belül van. Kicsit tartottunk az őröktől, de könnyen meglett:) A jelszó is teccett!
Égés! Föld! -ön kerestem, aztán a klíma tetején, de odajött a biztonsági őr és szólt, hogy a tűzcsapon lesz.
Maradj talpon próbajáték és kelenföldi átszállás után volt egy kis időm ládázni.
Kösz!
Herrbert
Nyitva volt a kapu, így bementünk keresni a ládát. A biztonsági őrök, látva a GPS-eket a kezünkben már mutatták is hol a láda. Különleges a rejtek, próbáltam ügyesen "visszarejteni":) Köszi a lehetőséget! Képek később...
Maczy felcsigázta az érdeklődésünket. Már alig vártuk. Végre odaértünk. Felkészültünk: elemlámpák, túlélő felszerelés... Nagy szükség volt rájuk :) Köszönjük !
Geoszilveszterünket kiegészítettük maczyval és qtyával, melynek ez volt az 4/5. megállója :D
Ilyen trükkös rejtéssel még nem találkoztam :D köszönjük!!!
Köszönjük a rejtést!
2010 évben voltunk egy látogatáson az épülő 4-es metro Kelenföld Városközpont állomásán. A fényképek ott készültek. A Kétbakancsos
A Kelen Kórházban volt dolgom, és már odafele megsasoltam a dobozt, de sietnem kellett. Persze, visszafele betértem ide is. :)
Nem találkoztam őrökkel, sőt, egyáltalán senkivel befele menet, de a doboz fellelkesített. Így már logolás közben találtak rám... Az őr ugyanis úgy meglepett, ahogy a doboz mögötti fal mögül kilépett, hogy hirtelen egy "Jó napot"-ot is alig sikerült kinyögnöm. :) Ő elmosolyodott, bement a dobozába, én meg foglalkoztam a sajátommal.
Érdekes dolgokat tudtam meg, köszönöm a rejtést!
Megtaláltam. jó kis hely, de defektet kaptam előtte közvetlen :/ Aki szintén így jár, annak keletfelé a hadak útján át a bornemisza út 27-ben segítenek készséggel [g:hu 1.3.21] [wapon beküldött szöveg]
Miután nagy nehezen átverekedtük magunkat a kelenföldi pályaudvar kaotikus állapotban lévő részein, rövid séta után megérkeztünk a megadott koordinátára. A doboz már messziről látszott, ott virított a tűzcsap tetején. Utunkat egyenesen felé irányítottuk. A meglepetés a kapuban ért, mikor az "életerős" biztonsági őr a kérdésre, hogy esetleg bemehetünk-e , mogorván egy határozott NEM!-el felelt. Rögtön tudatosult bennünk, hogy ebben a pillanatban nincs többé jelentősége, a sok éves testi és lelki gyötrelemnek, amit a shaolin templomok falai között szenvedtünk el, elsajátítva a harcművészetek csínját-bínját, többek között az ötpontos szívrepesztő technikát. Mivel sem vesztegetés, sem erőszak árán nem kerültünk közelebb a ládához, kénytelenek voltunk az alternatív megoldást választani.
... putty, egy újabb (virtuális) 'láda - munkak közben kajáláshoz kitekerve ;)
Csak a virtuális jelszóra volt időm.
De amúgy nekem sem tetszik a 4-es metróval kapcsolatban sok dolog (nem részletezem(.
Amúgy ebből a pénzből sok-sok forgalmi dugókat elkerülő megoldásokat lehetett volna inkább intézni... De biztosan jó lesz ha végre elindul XD
Különben én is bringával közlekedem és/de gondnak tartom, hogy nem lehet villamosra, metróra biciklivel felszállni! Ugyanez simán működik a HÉV-nél. Pl. deffektnél és/vagy felhőszakadásnál jól jönne...
A tetthelyen összefutottunk hercule&jane triójával, és igen jót csevegtünk, örülünk, hogy találkoztunk.. a kapun is bejutottunk, úgyhogy logolni is volt alkalmunk.. talán még jó is lesz nekünk a négyes metró.. bár, más jobb lett volna :-(
Pót jelszót keresve. Már nem érdekel az egész 4-es metró történet. 2005-2010-ig Budaörsre jártam dolgozni. Akkor jó lett volna, de nem volt. Most Pesten lakom, Pesten dolgozom és metró még biciklit se szállít...
Budapesten vonatra várakozás közben megtalálva!
A biztonsági őrök is tudták miről van szó, így pár udvarias mondat után már logolhattam is.
A láda jó, maga, amit meg szeretne mutatni (4-es metró), azt egy nagy tévedésnek tartom. Hát még azt, hogy az adófizetők pénzével így bánnak. Remélem egyszer lesz valaki felelős is, aki be meri vallani, hogy it k..va nagy hiba történt.:)
Köszönöm a lehetőséget!
Kora reggel füleltem le, de bevallom, csak az alternatív jelszót. Viszont magán az építkezésen többször volt szerncsém körülnézni, Kelenföldön is. Köszönöm a rejtést!
Uszoda utáni gyors megtalálás.A biztonsági őr kicsit morci volt,hogy mit keresek itt hétvégén,de azért beengedett.
köszi a rejtést.A jelszó lehetne valami odaillő is.
Köszönjük! A 4-es metró vonalának építéséről eddig csak a hírekből hallottunk, s láttunk képeket. A bácsi, akit az Infocenterben találtunk - felhőszakadás idején - nagyon sok érdekességet elmondott, megmutatott.
Igazán könnyű találat, a láda már az utcáról észrevehető, a biztonsági őr is csak mosolygott amikor határozott léptekkel elindultam felé kütyüvel a kezemben.
Őszintén remélem, hogy ez a rejtés így nagyon hamar időszerűtlenné válik, na nem azért, mert annyira nem tetszett, hanem mert jó lenne végre a a négyes metrón utazni. A rejtés remek, örülünk, hogy nem kellett a sorokat és a betűket számolgatni és hogy hétvégén a láda is meglett.
E&Zs
60 km kerékpár edzés 600 m emelkedéssel Dél-Buda térségében a mai vizsgák után 8 régi és 1 új ládával nyári időben. A mai nap és az utóbbi időszak egyetlen új ládája.
GCBIKA után érkeztem az építkezés közepébe. A láda már utcáról nézve mosolygott rám, amint a bejárathoz érkeztem. Emlékszem, az 1. találatkor kl-ékkal futottunk össze a ládánál. Az építkezés környéke most is katasztrofális, de egyszer csak vége lesz. A BME előtti kerékpárút néhány napja szabadult fel az építkezés alól. Ugyanaz a kátyús aszfalt maradt a kerékpárúton, semmivel sem lett jobb a helyzet.
Eddig kifejezetten kerültem valami megmagyarázhatatlan okból a Bp.-i ládákat. Most mégis rávettem magam, hogy nekikezdjek. Szóval gondoltam ha már úgyis itt szállok le a vonatról...
Nos elsőnek érdekes tapasztalat!
Kösz a rejtést!
Ismerős hely ez is. Gyakran hozom-viszem a gyerkőcöket, ha a távolsági buszhoz sietnek. Ez ez egész 4es metró, a maga 20 éves ígérgetésével, és az n-szeres költségével igazi látlelet a politikai nihilizmusról. Nem volt kedvem bemenni. Így a parkolóból fejtettem meg a segédjelszót. Szürküllik már, jó lesz sietni, mára még két láda van betervezve.
Maga a láda környéke nem túl bizalomgerjesztő, de a doboz a helyén volt. A készülő metró viszont tényleg érdekes belülről, a csatolt fotók -a ládaoldalon találhatókkal ellentétben - nem letöltöttek, hanem saját készítésűek :))
Köszönjük a rejtést. Habár hétvégén nincs nyitva az infoközpont, azért a portás beengedett és roppant segítő kész volt, köszönjük! Kár, hogy az alagútba csak munkaidőben 8-17 között lehet lemenni előre megbeszélt időpontban, hétvégén valószínűleg nagyobb lenne az érdeklődés.
Hát nekem nem annyira tetszett a hely és az építkezés célja sem, na de mindegy. Azért persze egy ládát megér, mert mégis csak egy metróvonalról van szó. :)
Izgalmas volt a helyszín jellege miatt. Nagyvárosokban lehetne több ilyen láda, ugyanolyan izgalmas keresni, viszont (gondolom) kevesebb gond van a fenntartásával. Köszönjük a rejtést!
Pokolian szemtelen rejtés:)))))) Nagyon tetszett. Nincs mugli-veszély, nincs avarvisszarámolás. Teljesen profi:))) Hatalmasat nevettem rajta. Köszönöm szépen.
A GCBika után ezt a ládát is sikerült gyorsan begyűjteni. Az Infocenter nem volt nyitva, de a portán simán beengedtek, így a log is megvolt.
Köszönet a rejtésért!
Gyors találat hazafelé jövet a kopaszigátról.
Mikor bementem szegény biztonsági őr azt hitte ellenőr vagyok. Aztán mondtam mi járatban vagyok, ekkor meg azt mondta, hogy fogalma sincs miről beszélek. Aztán megmutattam neki a ládát, amitől 8 méterrel dolgozik. Elmeséltem a játék lényegét, nagyon tetszett neki.
Hát az őrök ma bal lábbal keltek fel az biztos, mert nagyon barátságtalanok voltak. A rejtést csak azért pontoztam le, mert a ládát nem is kellett keresni, az utcáról látszik. Abszolút GPS nélküli rejtés és megtalálás. Akár virtuális is lehetne.
Egész jó. Könnyen meglett nagyon, az őrök rendesek, segítőkészek!
Ide jártam régebben suliba, az Etele 68-ba, a GDF-re, most viszont már rombolták le az épületet...
Lekéstem a ,sárga buszt', így volt egy kis időm megkeresni a ládát. Ha már járna a metró, elértem volna a buszomat. Szóval örülök, hogy még mindig épül... [wapon beküldött szöveg]
Megvan, köszi! Hamar meglett aztán bementem az ifocenterbe, nem sokat vártam tőle, de nagyon kellemesen csalódtam. Nem is annyira a kiállított képek és makett miatt, bár az sem rossz. Egy idős úr aki még mérnökként vett részt az előző metró építésében, (névjegykártyája alapján Ő most az infocenter vezetője) nagyon részletesen közérthetően, de műszakilag megalapozva elmesélte a metróépítés menetét, nagyon sokat tudtam meg Tőle. Kérdéseimre is kimerítő válaszokat adott. Kb. másfél órát voltam bent. Nagyon érdekes volt.
Jó találkozni ilyen emberekkel.
Mai 7/7 gyalog!
(GCBUMM-GCPRO-GCBFOK-GCTORL-GCKEKT-GCBIKA-GCMET4)
Szombat lévén, zárva a kiállítás, se a Biztonságiak megengedték, hogy logoljak. Biztosan visszajövök, és megnézem a kiállítást!
Köszönöm a rejtést!
5,5 napos geo-maraton keretén belül.
Könnyű találat volt. Ahogy a kapuhoz értünk a biztosnági őrök már mosolyogtak, hpogy keresünk valamit??? De a dobozka olyan messziről volt látható, hogy tulajdonképpen felesleges volt a kérdés is.
Mivel ilyen korán kezdtünk így csak az őröktől tudtunk meg néhány infót, de azok is hasznosak voltak.
Éppenhogy csak sikerült 13 óra előtt odaérni és megcsípni. Csak a ládára jutott idő. Érdekel a közlekedés, mint téma, így a 4-es metró ügye is. Köszi a rejtést!
Szülinapi meglepetés-ládázás Kissyfurral és Abacussal - 30/14. :o)
A nyolcadik osztály második félévét már ellébecoltuk erősen...hiszen mindenkit felvettek már a középiskolába. Ennek megfelelően ez egy igen könnyen kiszúrható, lébecolós láda volt. ;o)
Egy nagyon gyors logolás, mivel rohannom kellett és beugrott, hogy a közelben van itt egy láda. Az őr már egyből tudta, hogy mi a szituáció, egyből a ládához irányított :)
Egyedül voltam a látogató központban. Egy bácsi több órás előadást akart tartani az építkezésről. Azért meghallgattam, szerencsére csak félórás volt. Ágica
Ferivel és egy másik munkatársunkkal céges munka ürügyén sikerült lejutnunk az épülő alagutakba. Átmentünk a kötelező orvosi vizsgálaton és a szükséges engedélyeket is megszereztük. Hogy ez a látogatás létrejöhessen a rendszermérnöki munkaköri leírásunkon "apró" csiszolásokat kellett végezni, amit ezúton köszönök a HR igazgatónknak.
Behatoltunk Évába és Zsuzsába is :)
Jó hasznát vettük a barlangász egyéni alapfelszerelésünknek és az autóból rögtönzött láthatósági mellénynek.
Néhány kilométert sétáltunk az alagútban oda-vissza, amig két megállónyi területet+a végállomást leellenőriztünk.
A láda is megvan, bár most csak távolról integettünk neki.
Osztom azok véleményét, akik szerint - finoman szólva - lenne lehetőség spórolásra. Pl: fel nem foghatom miért kell a metrónak többszintes légiirányító torony??
Hát nem izzasztott meg... Szokatlan az eddigi muglikerülős, diszkrét városi ládakeresések után ez a biztonsági őrök által vigyázott láda...
Az őrök mellesleg tényleg jó fejek. :)
A 4-es metró átadását viszont azt hiszem, mindnyájan nagyon várjuk!
Az őr tényleg kedves, és kedvesen elmondta, hogy itt az égvilágon semmi látnivaló sincs.
Azt már csak én kérdezem, hogy akkor meg mi értelme volt ide ládát tenni? Ja, és mi értelme volt ezt átengedni a moderáción?
MikiCache
Nem kell keresni, nincs mit látni.
Ha beleképzelem egy BKV-s rajongó szubjektív külvilágészlelésébe akkor megértem miért van itt láda. Elnézést a ciniz.-ért. De azért köszönöm a rejtést.
Az őrök mindent tudnak és segítenek, mármint az öregebbek és tapasztalatabbak. A fiatalabbak meg csak csodálkoznak, hogy miről is van szó. Sajnos a látogató center nem volt nyitva, így az kimaradt.
Kicsit ellentmondásos a környék. Új a busz bályudvar, feltúrt az építkezés környéke és a vasúti épületek is láttak már ezt azt. Már kíváncsi vagyok, hogy ha egyszer lesz négyes metro, akkor milyenné válik ez a terület.
Hétfőn és szerdán minden héten elmegyek mellette, de sajnos csak hat után. Végre kedden erre tévedtem kicsivel korábban, de az őr felvilágosított, hogy keddenként még korábban zárnak. Azért logoltam, bemenni majd legközelebb...
Bringás ládázásom harmadik állomása.
Hétvége ellenére beengedtek a ládához. Köszönönet érte a Biztonságiaknak!
Épp itt volt az ideje, hogy ezt a ládát megkeressem. Csak halkan jegyzem meg, hogy a bkv egyik leánycégénél dolgozom...
A mi telephelyünkön teszik sínre az új METRO kocsikat. Sajnos eddig még csak 1 szerelvény érkezet...
Sajnos az Infocenter zárva volt, így környezetként azt pontoztam, ami elképzeléseim szerint bent várt volna.
A rejtés ötletes! :)
Köszönjük a lehetőséget!
A bizti őrök eszméletlen jófejek, sajnos a logfüzet betelt, úgyhogy már csak az utolsú hangyányi kis helyre tudtam írni, és nem volt nálam semmi ideiglenes "logfüzetpótló"
Az Urbitális Majális budapesti urbanisztikai majális programsorozata keretében 2010. május 2.-án vasárnap nyílt napot szervez a DBR Metró Projekt Igazgatóság. Egész napos programok mellett 2 állomáson, a Móricz Zsigmond körtéren és a Keleti Pályaudvaron, vezetés mellett megtekinthető lesz a 4-es metró építkezése. Előzetes regisztráció szükséges, melyet a metro4 honlapján lehet megtenni. (A képgaléria felirat alá klikkelj!)
Az utolsó fekete pont volt a közelünkben....most már ez is szürke.....akárcsak az építkezésen minden a portól.
A pontozás nem a rejtő véleményezése, hanem a környezeté (milyen lehet egy építkezés? Ronda!) A rejtés igazából nem is rejtés, ki van dobva a szekrény tetejére, az őrök vigyáznak rá. De legalább nem tűnik el :-)
Majd ha egyszer talán elkészül a bemutatandó "tárgy", akkor lehet csillagos ötöst is adni mindenre.
Az őrnek mondtuk, hogy a jelszó geocaching.......kicsit bambán nézett ránk. Aztán rájött: "ja, a dobozt keresik? Az ott van....."
7 éves koromtól kezdve lakom a kerületben. Emlékszem, 15 éves voltam és épp az általános iskola utolsó osztályába jártam, amikor híre ment, hogy metró épül Budán. Jó hírként azt mondták, az ezredfordulóra már biztosan megáll a Móricz Zsigmond körtéren.
Mivan???? Gondoltam magamban. Normálisak ezek? De hiszen addigra én már 41 éves leszek!!! Egy "matuzsálem". Ez nekik a jó hír?
Hát mit mondjak? Nem állt meg az ezredfordulóra a Körtéren a metró. Most 2010-et írunk, így mindenki kiszámolhatja hány éves is vagyok. Remélem még megérem, hogy utazhatok is rajta!
Még keresni sem kellett. Már a parkolóból láttuk, hogy hol a láda. Az őrök velünk is nagyon kedvesek voltak - amikor modtuk, hogy mijáratban vagyunk, már mutatták is a ládát. A kiállítás nem volt nyitva, de azért rendeztek nekünk egy kis "peepshow"t: körbevezettek, és benézhettünk a kiállítóterem ablakain.
A biztonsági őrök tényleg kedvesek és jól informáltak. A dobozt kitakarítottuk, mivel valaki samponos üveget tett bele és kifolyt. A fém tárgyak teljesen berozsdásodtak, új tollat is raktunk be. Az infocenter sajnos zárva volt, pedig nyitvatartási időben voltunk ott :-)
Utasszámláláskor, két vonat közti szünetben.
Az őr aki épp ottvolt nem tudott semmit a geoládáról, de rögtön látható a bejárattól a helye.
Utána megjött a kollégája, aki tartott neki egy oktatást a geoládákról, és a gps-el konyhai dobozokat keresgélő "elvetemültekről" :-)))
A rejtés jó, az infocenterben most nem, de még 2007-ben jártam. Egyik ismerősöm apósa a metró4 egyik mérnöke, ő tartott nekünk egy előadást, utána bejártuk a területet is. Akkor még ott volt a 2 fúrópajzs is, előtte 2-3 nappal "indította el" Demszky, így a pajzsokhoz a franciák már nem engedtek le minket :-(
Akkor azt mondták kicsit kevesebb mint 2 év alatt a Keletinél látjuk újra a pajzsokat.
Nos ennek lassan 3 éve, és kb most tartanak 3/4 távnál......:-(
Pár fotót mellékelek 2007-ből, mert látom, a kiállításra nem sokan mennek be :-(
Igazi drive-in láda. Ki se kell szállni az autobol :)).
Az infoközpont jo dolog, de inkább a metrót szeretném látni, vagy legalább a gödör betemetését a Baross téren, 20 év épitkezés után......
Bütyökkel :-)
Útban haza, Pécsre, a vonatra várva még besétáltunk az építési területre.
Habárt az InfoCenter zárva volt, (vasárnap délután), azért érdemes volt az irdatlan nagy építési területen körülnézni.
Köszönjük a lehetőséget,, a rejtést..
Először csak az alternatív jelszóképzéssel, majd némi bátorságot összeszedve maga a láda.
Igaz, kérdésemre:"-Csak gyorsan logolok, aztán megyek is, jó?.." némi érthetetlenség ült ki az őrre, de a dobozt említve, már értette a csíziót...
Vmi (gépolaj) van a ládában; nem elég, hogy bűzlik, még fog is! Egy tollat azért tettem még bele. Úgyhogy óvatosan! Én szóltam!
Csak az alternatív jelszóval. A leírásból nem egyértelmű, kell-e ügyeskedni, hogy ne lássák meg a logolást az ott dolgozók, ezért nem mertem vele próbálkozni, mert legallán öten voltek 10m-es körzeten belül.
Ma délutáni biciklis .com-os gyűjtögetés lezárásaként gurultam erre.
köszi!
talán egyszer be is lehet jutni, bár a nyitvatartási időben elég reménytelennek tűnik...
Régóta terveztük felkeresni ezt a helyet, most egyéb feladatunk is volt a környéken, így végre eljutottunk ide is. 1 órával zárás előtt érkeztünk, az ott dolgozó úr, eleinte nem igen lelkesedett értünk, fotókat sem engedett készíteni. Aztán meglágyult a szíve, s végül narancsokat, metro4-es füzettömböt és tollat is adott a gyereknek.
Érdemes ide egy nagyobb csoporttal érkezni, előre egyeztetni időpontot, mert hamarosan (állítólag nyár elején) bezár az infocenter, az úriember pedig sok érdekes dolgot tud mesélni. Ez a része ugyan nem annyira érdekes a gyerekeknek, legalábbis nem a kicsiknek, de csak a doboz megkereséshez nem kell az infocenterben végig hallgatni az előadást. Gyakorlatilag azonnal észrevehető a doboz, igazából a GPS sem szükésges hozzá :) Köszönjük a lehetőséget, mi felnőttek még biztosan visszajövünk ide.
Budapesti ládázás szép időben 3/5. Először felírtam a pótjelszót tudván, hogy az Infocenter vasárnap nincs nyitva, de aztán mégis odamerészkedtem az őrzött ládához. Sajnos látogatási időben esélyem sincs erre járni.
Megtaláltuk. A biztonsági személyzet valóban segítőkész és barátságos. Annak ellenére, hogy hivatali időn kívül voltunk a tűzcsap szekrényig bemehettünk egy log bejegyzés erejéig. A kép amit feltöltöttem, szintén az infocenterről készült csak egy másik idősíkban. Köszönjük a rejtést.
A napi munkát korábban befejeztem, egy kollégám hozott át Budára, a Móricz-ra, onnan busszal tovább a pályaudvarig.
Az infoközpont sajnos már nem volt nyitva (holott ma 6-ig kellett volna nyitva tartaniuk), de a biztonságiak beengedtek a ládához, így logolni azért tudtam.
Szeretnék már mielőbb utazni az M4-en. Mennyit kell még erre várni? A mostani BKV szrájk is bizonyítja, hogy buszok nélkül még működik a város, de a metró hiányában megbénulna Budapest.
Tovább GCBika felderítésére!
Köszi a rejtést!
Ha már belekezdtünk, akkor remélem, hogy jó lesz, bár szerintem a metróra költött irdatlan mennyiségű pénzből számos sokkal hasznosabb közlekedési beruházást is meg lehetett volna valósítani. De ez már csak az elméletek világa.
A történet azzal kezdődött, hogy az előző ládázás után otthon hagytam a gps-emet, viszont "erre jártunk". Feri65 telefonos segítségével nagyjából elnavigált minket az adott ponthoz, de elmondta a jelszót is. Mi azt le is olvastuk a tábláról, de egy másik -teljesen értelmes- szó (APU :-) ) képződött. Nna máris hívtuk Ferit, hogy nem sikerült minket átvágnia, nem is az a jelszó. Még jó, hogy egy debreceni láda közepén nem vette fel, mert pont a bejárat mellett nevetgélve (hogy az infocentert keresve elsétáltunk az "ordító" felirat mellett) jöttünk rá, hogy hoppá ott is van egy tábla és micsoda véletlen azon is van egy összetett szó. Bizony ott kijött a jelszó. Percekig nevetgéltünk saját bakijainkon.
Érdekes hely, mindig csak elmentem mellette. Az infocenterre sajna most nem jutott idő, majd máskor. Biztos jó lesz ha elkészül egyszer, talán 2014-ben :-). Viszont a Fővám téri metróaluljáró tök jól néz ki ;-).
Nem volt egy nehéz rejtés. A törökbálinti kilátó melletti ládától hazafelé útba ejtettük ezt is. Egy kicsit nehezebbre számítottunk. Az őrök kicsit furcsán néztek ránk, de már biztos megszokták, hogy megy az a sok "idióta" ahhoz a dobozhoz. Az INFOCENTER sajnos hétvégén zárva tart.
Neszmélyi újboros-libás-gpsgames bulira menés alkalmából cu Baliagy, Bubuka és Csigabiga. :)
A nap első találata, ami a csapat felének volt csupán újdonság. Konkrétan a legmesszebb és a legközelebb lakónak. :)
Meglelve! Este, esőben, fáradtan elindultam ládázni, úgy számítottam, hogy alternatív jelszó lesz belőle, de a kapu tárva nyitva, portás bácsi kedves volt, így logolva a ládikába.
Köszi a rejtést!
Geri89
Hétvégén már többször elmentem előtte, de eddig direkt nem kerestem meg, hogy majd egyszer hétköznap, amikor nyitva van az infocenter megnézem. Ma pont erre vezetett az utam, így be is jöttem, de most sem volt szerencsém, mert az infocenter pénteken csak délután van nyitva, én pedig délelőtt jártam itt. Sajnos így megint lemaradtam a metróalagút megtekintéséről, de a dobozt legalább megtaláltam. Majd valamikor megnézem azt az alagutat is.
Az őröknek szimpatikus lehettem, mert hangos köszönés után udvariasan megvárták míg beírom magam, aztán elnézést kérve megkértek, hogy meséljem már el, hogy mit is csinálunk itt azzal a dobozzal. Kimerítően elmagyaráztam nekik a geocaching lényegét. Az egyik azt mondta, hogy hoz bele otthonról ajándékokat.
Az őr kérdezte ide megyünk,aztán ránk se hederítettek többet.Mi meg nyugodtan levettük a minden álca nélküli szokásos dobozt.Furcsa volt ez a logolás így.
Kis kései kesselés Kelenföldön 2/2. A GCBIKA felkeresése után sétáltunk el ide, sajnos nem sikerült bejutni, tekintettel az éjszakai időpontra... Az őrök nem nagyon értették, mit akarunk ott... Amellett döntöttünk, hogy nem "buktatjuk le" a ládát. Készítettem bizonyítékul egy pár fotót. Most olvasom, hogy lett volna alternatív jelszó is :-((
[Jóváhagyta: Zergi, 2009.11.23 10:25]
Köszönöm! Egyébként hétvégén elmentem ismét a helyszínre, és mostmár bátran szólítottam meg az őrt, aki mondta is, hogy nyugodtan bemehetek :-)
Nagyon édes volt a biztonsági őr ahogy mondtuk,hogy a ládát szeretnénk megnézni édesen beinvitált minket. A ládában ajándékok vannak úgyhogy aki megy vigyen magával egyet és cserélje ki egy ottanira.
Megtaláltuk köszönjük.
Igaz hogy nem mi voltunk az elsők de a buztonsági őrök elég barátságosak voltak. Nem kellett magyarázni, hogy miért járunk arra.
Bringás találat. Kicsit tartottam a securitytől, de ügyet sem vetettek rám...
Azért bent nem mertem fényképezni.
Érdekesség: Tudtátok, hogy cc. 5500 köbméter betont használnak fel az építkezéshez?
Mai első dobozunk. Hmm. Nem mentünk be, de a képek alapján érdekes lehet. Biztosan az. A rejtés teljesen jó. Nem az a lényeg, hogy mennyit kell szívni vele, hanem az, hogy ott van ahol és mégsem fér hozzá egy mugli sem. A biztonsági őrök nagyon korrektek voltak. Beírtuk, hogy geósok és mehettünk is:)
Szóval szerintem egész jó.
A biztonsagi orok teljesen rutinosan koszontek, es az arckifejezesukbol itelve szimplan tudomasul vettek, hogy jott me'g egy etelhordoba firkalo , nyilvan elmehaborodott figura.
Most kb. 30 év múltán ismét ellátogattam a Kelenföldi pályaudvarhoz. Most sem szimpatikusabb, a metró jelenléte talán segít majd a fejlődésben. Köszi a rejtést! (A "rejtés" mellett minek is kell az alternatív?)
Zoliqaval, először az alternativ jelszó, de mivel nyitva volt csütörtök lévén este is. Már a kapuból kiszurtuk a ládát, az őr kedves ismerősként köszöntött minket, tudta mit szeretnénk. Gyors logolás, közbe befuottak Raciék is.
Betegségből felépülve az első ládám, melyet rövid sétával értünk el, hiszen majdnem a szomszédban van. Az őr már reflexszerűen irányított a ládához, szinte tudomás sem véve rólunk. Dórival
Vasárnapi könnyed ládázás keretében kis családommal. :) Mai negyedik ládika.
GC-s életünk eddigi legnagyobb égése volt a megtalálás, remélem ti ügyesebbek lesztek! ;)
Köszönjük a rejtést!
Százhalombattaára indultunk a MOL rendezvényére, de láttunk reggel a radarképeken, hogy a jóidő csak kicsit később fog érkezni, ezért nem siettünk annyira oda. Így volt egy kis időnk és eljöttünk a királybácsi kincséért.
Amíg én a biztonsági őrtől próbáltam infókhoz jutni egy alagútlátogatáshoz, a lányok megtalálták a kincset.
Nem értem hogy lehet 3 betűs a jelszó, ha egyszer a házirend szerint minimum 4 karakternek kellene lenni.
Kerékpáros találat.
Dunakeszi - Tököl - Szigetszentmárton - Diósd - DUnakeszi 155 km
Vasárnap lévén be volt zárva a látogatóközpont így csak a virtuális jelszót tudtam leolvasni.
Hát így a helyszín önmagában nem sokat mutatott és a ládához sem mentem be, mert nem szeretem, ha "zárt" területekre kell bemenni a ládáért, még akkor sem, ha a helyi személyzet tudja a jövetel célját.
Így csak egy rövid drájvin lett belőle.
Kőszi a rejtést! [wapon beküldött szöveg]
Első GPS nélküli megtalálásom, elsősorban azért mert éppen nem volt nálam, ahogy a fényképezőgépem sem, de azért megtalálni sem volt nehéz és néhány érdekes képet is felteszek.
Nagy kár, hogy nem szabad (most még) semminek sem örülni. (Szomoru reagálás a korábbi logokra).
Ha a "rejtést" nem is lehet, de a szervezést köszönöm!
BAE
A helyszínnel kapcsolatosan vegyesek az érzéseim. Egyrészt műszaki beállítottságomnak köszönhetően érdekelnek az ilyen dolgok. Érdekel, hogy hogyan készül egy ilyen hatalmas építmény. Éppen ezért nagyon élveztem a kilátót, ahonnan be lehet tekinteni a gödörbe. Egyszer, ha van rá lehetőség, akkor az alagútba is lemennék szétnézni.
Másrészről hihetetlenül irritál az a mérhetetlen és arcátlan pénzszórás (pénzlopás?), mutyizás, ami az egész projektet övezi. A jelszó is erre utal(?) Remekül összekapcsolja a két dolgot a feneketlen kút effektus.
Az előttünk lévőket valami nagyon megzavarta, ketten is 2008-at írtak dátumnak. Vagy nem volt véletlen?! A Vértesbe igyekszünk (szütymörgünk inkább) egyébként, és útba esett.
Fruzsival elsétáltunk, elbuszoztunk ide, szerencsére jól megközelíthető helyen van. A bácsi, aki a helyet nyitni tudná, sajnos már második hete beteg, így csak az ablakon át nézhettük, hogy nem látunk semmit. A ládába diszkréten logoltunk :)
Köszönjük a lehetőséget!
Nem tudtam megnézni a bemutatót, mert a bácsi beteg aki csinálja. A ládát nem mertem leszedni, mert a két sorompóőr végig látta, nem tudtam volna feltünésmentesen logolni. Ígyhát maradt az alternatív jelszó.
OK! Kellemes (és idétlen) délután Pamyval :)
Magamhoz vettem Tunyát és otthagytam a lakatot. Aki elviszi, vigyázzon rá, 1 évig magammal hordtam, sokfelé járt!
Köszi a "rejtést"!
Kocsiból leolvasva. Ez jó jel, talán mégis lesz 4-es Metró. A geocaching révén láttam épülni az M7-es völgyhídját, aztán átadták, láttam épülni a Megyeri hídat, aztán átadták. Remélem ez lesz a 4-es Metró sorsa is. [wapon beküldött szöveg]
Megtaláltuk! /39./
Sajnos az Infócenter zárva volt. Várjuk a négyes metrót.. :D A rejtés tetszik, egyszerű, de ötletes. Megkértük a portásbácsit, hogy csináljon rólunk egy képet a ládával. Készséges, kedves volt, mrá meg se lepődött rajtunk, mint cachereken :)
mai: 5/5
MátraiL, RiCHiERiC$, Jig$aw
Sajnos az infócentrumot mégsem sikerült nyitva találnom, pedig igyekeztem...
Annyit sikerült megtudnom, hogy a bácsi aki felügyeli a dolgokat odabent, sajnálatos módon megbetegedett, így a héten már valószínüleg nem lesz. Ha valaki be szeretne jutni, akkor érdemes előzetesen érdeklődni a +36303706785-ös mobilszámon (ld. kép).
A helyszínre érve a sorompót kezelő úr teljes természetességgel kezelte a jelenlétemet :) Igazán beszélhetünk-e jelen esetben "(el)rejtésről"? Mindegy, mindenképp érdekes élmény volt egy ilyen városi pont. Az infócentrumba meg majd visszajövök a kisfiammal egy alkalmasabb időben.
Köszönet a re....khm... a lehetőségért!
Meglepődtem kicsit, mikor már 5 méterről megláttam a ládát, aztán félve odamentem, hogy nem haragszik-e meg valaki, hogy én most ezt leveszem.. a portás néni viszont már szerintem megszokta az ilyen gyanús alakokat.. =)
Kötelező pont egy környékbeli lakosnak, mégis húztam-halasztottam a megkeresést. Tovább nem bírtam visszafogni magam, ma ez is áldozatul esett. Pimasz rejtés! Köszönöm!
Reptérről hazafele menet kiválasztottunk néhány ládát, amelynél még nem jártunk, így jutottunk el Kelenföldre.
Az építkezés látványa és az általa keltett porfelhő miatt a 35 fokos melegben a környezet azért annyira nem lopta be magát a szívünkbe, de ennek a rejtésnek nem is ez volt a célja!
A portás (látván a nyakamban lógó Colorado-t) csak annyit mondott: "Nem kell az ide, ott van a piros szekrényen, amit keresnek!" :-)
Logolás után azért megnéztük az alternatív pontot is.
Bár ma szombat van, mégis nyitva volt a kapu, a portás kedvesen integetett, míg a dobozt levettem. BKV-val, GPS nélkül, az utóbbi hónapok legviccesebb ládája :D
Északa 11-kor már csak az alternatív jelszóban bíztunk, de az éjjeli őr volt olyan kedves és beengedett minket a ládához. Köszönjük a segítségét! A rejtésre pedig a legjobb szó az, hogy: pimasz :-)
Érdekes elképzelés, de ez a helyszín engem sajnos nem fogott meg; lehet, hogy az aktuális tömegközlekedési állapot okozza ezt? Inkább az M4 átadásánál kellene létesíteni pl. egy eseményládát.
Kerékpáros találat! Talán ez a legbiztonságosabb láda, 2 biztonságiőr vigyázza, és ha a láda kigyulladna akkor a tűzcsap sincs túl távol. :-)))) Bár csodálkozva olvastam ilyen védelem mellett is eltünt egyszer a láda.
Azt nem állítom, hogy sokáig kellett keresni, de azért azt a logszéket, szabványosítani kéne:) Még most is, vasárnap este is, nagyüzemben megy a 4-es Metro betonozása.
Köszönöm a rejtést.
lefülelve. :) [wapon beküldött szöveg]
Igazi drájvin ponvadászat - na jó, azért 3 méter is megvolt az talán... Kár, hogy az apropóból mi földi halandók semmit sem láthatunk, de remélem, mielőbb haszonélvezői lehetünk a földalatti mozgalomnak (Hurrá! Optimizmus! sőt: egybeírva is)
Köszönöm a rejtést
Hát eljöttem ide is, hogy meglegyen. Láttam egy csomó betont, ami alúról is tolta a meleget. Volt daru is. A doboz helye tetszett, meg a kelenföldi buszpályaudvar új épülete is. A másik négy ma gyüjtött dobozzal megjárja.
Kicsit későn értem oda, de a kedves bizt.őr néni nem szólt semmit és beengedett :D
Muszáj volt az új beállítást megnéznem az igo 8-on és sikerült 2m-es pontossággal odavinnie :D
Köszi a rejtést!
A Metro4 építkezései közül ez okozta eddig nekem a legkevesebb kellemetlenséget. Ezért a környezetre adott jó értékelés.
Szerencse, hogy nem a Fehérvári út, a Móricz Zs. körtér (egyáltalán minek ide két állomás?), a Gellért tér, a Fővám tér, a Kálvin tér (egyáltalán minek ide három állomás?), a Rákóczi tér (egyáltalán minek?), a Köztársaság tér (minek??) vagy a Baross tér (mekkora felhajtás ekkora ideig!) info-pontjain volt a láda. Félreértés ne essék, nem vagyok a metró ellenzője. De ennek, ilyen útvonalon, ezekkel az állomásokkal? :-(
A rejtési gondolat egyébként jó az adott helyre tett nyilvános ládával. Ja, és alatta a szék elhelyezése igen figyelmes gesztus volt.
A KTI-től nincs messze :-))
Megjegyzés: Szép álom, de a folyamatosan emelkedő költségek és a nem optimális vonalvezetés miatt a ráfordított összeg nem arányos a - remélhetőleg határidőre (melyikre?) elkészülő - eredménnyel. Ebből a pénzből sok város tömegközlekedése jelentősen javítható lett volna.
Karolína-úti véradásom után átsétáltam az építkezéshez. Majdnem a buszpályaudvarra mentem .. (a szokás hatalma). A kapuálló hölgyek nagyon segítőkészek voltak, (azon a szekrényen .. ott fenn! a bemutató-ismertetőt nem láttam, "a kezelőbácsi nemtudni miért nem jött ma be"!!
Mikor ideértünk Kinguval, látom, hogy valaki éppen szedi le a dobozt a "tetőről".
Rövid ismerkedés után mi is logoltunk, majd bosszankodtunk rendesen az infocenteres bácsi hiányán.
Sose fogom már látni ezt az építést?
Itt van viszonylag közel (ebben a városban), s még nem volt időm megnézni...
:-(((((((
Remélem, egyszer csak sikerül!
Most igazi pontvadász módra leparkoltam a Látogató Központtal szemben lévő üres placcon, odavágtattam a dobozhoz, logoltam, és irány tovább!
DE! Néhány hónapja az iskolánk egy volt tanítványa, aki jelenleg a metróépítkezésen dolgozik, mint földmérő, szervezett egy látogatást a mélybe. Egy nagyon érdekes előadást hallottunk, az építkezés menetéről, természetesen a földmérési munkák szempontjából. Aztán beöltöztünk, s levittek bennünket az alagútba, egészen a pajzsig. Nagyon nagy élmény volt!!!
Nyitvatartási időn kívüli találat (őrrel előtte azért konzultáltunk :).
- törölt user - 2009.07.12 16:30 - Megtaláltam - szerkesztés
Vasárnap lévén az Infocenter ugyan zárva volt, de azért csak odamentünk a biztonsági őrhöz, hogy mi szeretnénk legvadászni a ládát, amit Sasszem Bilbo már egész távolról kibökött.
Szombat esti biciklizésből hazafelé útba ejtve. A ládát láttam a kerítésen túlról, de bemenni értelem szerűen nem lehetett ilyen későn, így maradt az alternatív jelszó.
Sajnos ezt a nyitva tartási időt nem "jómunkásembereknek" találták ki.
A doboz nincs nagyon elrejtve. Remélhetőleg egy ideig nem lopják el, bár a bizti őr nagyon sasolt (mondtam neki, hogy a dobozhoz megyek, de nem nagyon volt képben).
A graffitik elég jók a környező falakon (itt tényleg elférnek, mert csak a metró építkezést takarják!). Érdekes ez a láda, illetve az öltet. Ha zárva van az infopont, akkor az menjen, akinek csak a pont kell (mert őszintén szólva nem sok érdekesség van kívül).
Cáfolnom kell egyes igen tisztelt jól értesült megtalálókat! A láda igenis kint volt 2008.12.08-óta a túzcsap szerelvény szekrényen. Nem tudom, hogy a portával szemben ki vette a bátorságot, hogy eltűntesse.
Most pedig a láda újra kint van, lehet bele logolni! Ennél a ládánál nem a rejtés minősége a lényeges, hanem az építés bemutatása! Sajnos az alagútba nem mehet le minen kedves érdeklődő, pedig az lenne az igazi!
Üdv Zergi
Hááát ..... ebben a formájában nem jó a doboz. Láda nincs, nem is volt. (A logokból ez derül ki.) Az őrök is csak az érdeklődő kessereket látják, és bár készséges volt az aktuális - segíteni nem tudott.
Szerintem a dobozt be kellene adni az infocenterbe, és aki megnézi a néznivalót az logolhat is bele. A többieknek pedig ott az alternatív lehetőség ... nekem ez sem volt egyértelmű.
Már megjelenése/átalakulása óta figyeltem a ládát. Az első fázist nem értettem, hogy hogyan, s miként, de főleg miért alakult át oly drasztikusan. Utána egy darabig tetszhalott volt, majd új ládaként feltámadt. Tudjuk, hogy nem a legjobb időpontban jöttünk. De most erre jártunk. s megpróbáltuk, hátha látunk valamit. Az esti fények nem rosszak, de persze a lényeg kimaradt. Ahogy a fővárosi viszonyokat ismerem, igen hosszan szükség lesz a látogatócenterre. Mert nagyjából akkor lesz kész a 4-es metró, amikor euróval fogjuk venni rá a jegyeket. Az pedig nem most lesz. Láda sehol (pedig a biztonságiak bódéjában lehetne), az alternatív meg... Forest is csak az utcán pózolt egyet.
Update: 2009.08.02. 16:20
Ádámmal erre kanyarodtunk. Na, persze vasárnap van... Így megint nem tudtunk bemenni. De legalább a ládát a helyén találtuk. Brumi pózolt is vele.
Nagyon örülök, hogy eltöltöttem másfél órát a METRO4 infocenterben.
Szakmailag precíz, részletes tájékoztatást kaptunk a 4-es metró építéséről, melyből sugárzott a szakma szeretete és a nagyszerű létesítmény iránt érzett büszkeség.
Megtudhattuk, mitől kanyarodik az alagút, hogy a fúrópajzs tengelyének legnagyobb eltérése az ideális nyomvonaltól eddig 15 mm volt, az állomás-dobozok alagút-fogadó szelvényében a betonacélt miért helyettesítik üvegkábellel, milyen nehézségekkel járt a közművek áthelyezése a Kálvin téren, miért került az egyik állomás 3 milliárd forinttal többe 20 platánfa miatt, stb., stb., stb.
A közeli Volán pályaudvar kilátó-teraszáról jól megfigyelhető az épülő Etele téri állomás, és ha az embernek szerencséje van, láthatja az alagútból előbukkanó teherszerelvényt, mely a kitermelt földet ki, az alagút bélelésére használt előregyártott beton tübingeket pedig befuvarozza a csőbe.
Köszönöm, mérnöki szívemet melengető délután volt.
Az az én bajom, hogy nem jó időpontban mentem, mert figyelmetlenül olvastam el a leírást, az viszont már nem, hogy a leírással ellentétben ládának nyoma nincs, valamint az sem, hogy a leírásból nem derül ki, voltaképpen mire is lehet belépődíj, látnivalók és várható bejárási időtartam tekintetében számítani. Ja, és a jelszó? - No comment. Végül is a szabályatot kielégíti...
Kerékpáros találat
Ezt nem értem!
Láda miért nincs mikor írva vagyon?
Ez így egy kalap.....
Nem igazán tetszett, viszont a portás udvarias volt és segítőkész.
Ambivalens érzéseim vannak. Az ötlet jó, de mintha csak félig lenne kész. A leírásban nincs benne, hogy valódi láda még nincs kint, de a logok alapján ez így van. Kicsit nem értem hogy is van ez. Nem is próbáltam ládát keresni:(
Bringázás után egy rövid félrelépés. Magam részéről érdekelt vagyok a 4-es metró megépülésében, ezzel együtt a láda így inkább csak propaganda. Tavaly megnéztük az információs központot és a szakszerű és türelmes ismertető során meglepően sok tudással sikerült gyarapodnom az alagútépítés terén.
Gázos! Zergi lassan azt fogja hinni, hogy pikkelek rá, pedig szó sincs erről, de most most megint fanyalognom kell, mert ez a láda így nincs rendben!
1. A láda nem került kihelyezésre
2. A biztonsági őrök és a helyi vezető hogy finoman foglamazzak, nem nagyon repes az örömtől a GPS-szes keresők láttán. Zergi, ha jól tudom van ismerettséged a BKV-nál. Valahogy beszélni kellene az itteni totum factumokkal, hogy legyen valami engedély, vagy legalább szóbeli beleegyezés, hogy láda kerülessen ide. Aztán fontos lenne, hogy fizikailag is kikerüljön az a doboz! Mert így ez nagyon soványka...
Nyitás előtt jöttem -> alternatív jelszó [wapon beküldött szöveg]
Az első félév során a Rákóczi téri állomás építésén vezettek minket körbe geológia óra alkalmából. Ide "csak" a pontért jöttem, bánatlevezető ládázás gyanánt.
Alt. jelszóval. [wapon beküldött szöveg]
Végül maradt az alternatív jelszó. Még biztosan visszajövök körülnézni, s akkor majd a füzetbe is tudok talán írni.
Ahogy elnézem a metróépítést, ez hosszú életű láda lesz.
Köszönöm a rejtést.
Peti bá'
Kukucsival hiába jöttünk, elfelejtették kitenni a ládát... [wapon beküldött szöveg]
A biztonsági őr mosolyogva fogadott, s közölte, hogy már nagyon sokan voltak ma. Ő mondta, hogy elfelejtették kitenni a ládát.
Könnyű ebéd előtti találat. Jó volt látni, hogy a régi lengyel-piac (aki elég idős az biztosan emlékszik még) helyén milyen nagyszabású átváltozás zajlott az évek alatt. Dobozt nem is kerestem, az őr ajtaja tárva-nyitva, pont a "vélt" rejtekre néz, nem tudom, beavatott-e a dologba, maradt a virtuális jelszó.
Köszi a rejtést!
:)
Ebéd utáni levezető kerékpáros ládázás - nem volt láncszaggató menet, a tegnapi futás után éppen elég volt ennyi. Arra mindenképpen jó volt, hogy az Attibatitól tegnap kapott technikát beállítsam :-).
A pontnál a jelszó írogatása közben valaki rámdudált: kl volt családjával. Vele zsinórban 3-adszor futottunk össze ládánál a legkülönbözőbb helyeken - Nagytarcsán, Pátyon és most itt a Metrónál. Latolgattuk, hogy milyen csekély a valószínűsége annak, hogy két ládász ládánál találkozzon, hát még, hogy ugynazok a ládászok, és hogy ilyen gyakran :-).
A 4-es metró építkezés miatt a BME környéke háború súlytotta terület. Minden nap új meglepetésekkel találkozok a hivatalosan EuroVelo 6-os kerépárúton. Az vígasztal, hogy a Duna túlsó partján, a Közgáz környéke sem különb.
Még mindig nem volt kint a láda. Nem értem, hogy miért kellett megjelentetni addig, amíg nincs kint valódi ládikó. Mindegy, egy ponttal mindenképpen több lett. Érdekes lehet megnézni az alagutat közelről.
Köszönjük a rejtést!
Mivel családos találat volt, engedve a nyomásnak, kivételesen belogoljuk a neten is :o)
Nagyfiammal, kettecskén cserkeltük meg. Nem volt valami hatalmas feladat, gyorsan elintéztük a dolgot. Sajna láda nem volt, így kénytelenek voltunk a virtuális megoldást használni :o(
Szívesen megsétáltuk volna a készülő alagutat, de ez sajnos most ez a lehetőség nem adatott meg. Ha elkészül egyszer, biztosan használjuk majd...
Csak addig szét ne lopja a vérmagyar csapat!!
Lehetne sokkal jobb is!
Köszönjük a mai kalandot :o)
Győri ládászásunk után hazafelé jövet néztük meg a pótjelszót Dyannal. Az átadás napja után magam helyezek ki egy ládát valahol a metro4 tiszteletére :)
Győri városi sétánk közben láttam az új megjelenő ládát, hazafelé az autópályán pedig eldöntöttük hogy - mivel útba is esik - megállunk itt. Koordináták nem is nagyon kellettek, mert Eszti (munkahelyi ártalmai révén) emlékezetből idetalált. A kiállítás valóban nem kötött volna le minket, így könnyű zsákmányként belogoltuk a jelszót a ládáról.
Ui.: nem lett volna helyénvaló, ha ezt a ládát nem Gábor rakja ki :)
A láda ottjártunkkor nem volt kihelyezve. Sorexszel kerekeztünk el a helyszínre. A portán dolgozó hölgy nagyon kedvesen tájékoztatott bennünket a nyitvatartásról. A tűzcsap szerelvényt szekrényét megtaláltuk, mellette a láda tetejének megtekintését segítő székkel. (A bejárat jelenleg egyébként oldalbejárat.) A hölgynél érdeklődtünk ismét, aki megerősítette, hogy a láda ott volt régebben, de egy jó ideje "véget ért az a rendezvény, aminek keretében kihelyezték", de ha lesz új, ismét oda rakják vissza. Buzdított bennünket, hogy majd ellenőrizzük újra.
Majd így teszünk, reméljük akkor már láda is lesz. Az alternatív jelszót nem néztük meg, mivel csak a láda adatait jegyzeteltük le gyorsan indulás előtt.
Kicsit olyannak tűnik így átgondolva a láda, mint a négyes metró. :)